Sivu 1/1

Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 06 Kesä 2013 12:26
Kirjoittaja Mikkisa
Tottakai kun KH-tapaaminen tulossa niin auto kenkkuilee. Huomasin tuossa 3vk takaperin että jostain tiputtaa öljyä ja häiritsevän runsaasti. Oli siinä pari pakollista reissua ja tarkkailin että lisääntyykö vielä. Katselin sitte tuossa maanantaina paikat ja öljynpäineanturin altahan se nokkuu. Sain anturin ja pultin irti banjoliittimen päästä ja vaihdoin uudet kupari tiivisteet. Kaikki hyvin siihen asti kunes lähdin kiristämään niin eiköhän se napsahtanut poikki lohkoon ennenkuin edes pohjasi. Sain onneksi ongittua jääneet kierteet torx-avaimella. Kaikki muuten hyvin mutta nyt sitä pulttia odotellaan että saapuisi Belgiasta kotiin asti. Kokeilin kaikki raskaan-kaluston mestat täällä Vaasassa ja ei onnea. Koneistamokin olisi voinut tehdä oman version mutta olisi pitänyt saada parempi aihio mistä tehdä. Että olkoon tämä ilmoituksena että tullaan kun kerjetään :)

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 06 Kesä 2013 13:13
Kirjoittaja Bussiton
Toivottavasti tulis äkkiä.

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 06 Kesä 2013 22:20
Kirjoittaja Mikkisa
Toivoa on :) Elämästä en tiedä

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 06 Kesä 2013 23:07
Kirjoittaja Lahti32
Parissa päivässä tulee Belgian osat.

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 11 Kesä 2013 15:20
Kirjoittaja Mikkisa
Nyt oltais lähtövalmiina mutta ohi tais mennä :( . Pultti tuli mutta vika oli loppujenlopuksi siinä banjossa. Se oli aivan juuresta murtunut ja aika ohutta seinämää oli muutenkin.

Etsin perjantaina vielä kuuteen asti jotain palikoita jolla korvais sen rikkinäisen banjon ja löysinkin vaihtoehdon koska sopivaa banjoa ei ollut, mutta väärä kierre tuli mukaan vahingossa.
Oli sitten enää myöhäistä lähteä vaihtamaan.
Kysymys liittyen tuohon uuteen liittimeen. Siinä on nyt aika paljon supistusta verrattuna alkuperäiseen että saakohan turbo riittävästi öljyä?
Öljynpaineanturin valo ainakin palaa koska virtausta ei ole yhtä paljon tai sitten sen vuoksi että paikka vaihtui sen venttiillihässäkän kylkeen.
En viitsisi tilata alkuperäistä putkea banjoineen koska se on aika mahdoton sinne saada takaisin. Letkulähdöillä nuo banjot taas on myös aika supistavia.

Sen verta vituttaa tuo vkl että en oikein tiedä kuinka edes kuvailla :evil:

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 11 Kesä 2013 22:27
Kirjoittaja happa66
Onko mahdollista porata isommaksi? Tein joskus paljon aikaa sitten pajeroon tollasen pultin ite. Oli umpi pultti oikeilla kierteillä ja siitä porailemalla banjo.

a-p

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 11 Kesä 2013 23:57
Kirjoittaja Reddewil
Turbolle ei kyllä isoja määriä öljyä mene, kunhan painetta vaan on. Normihyrrässä on jonkun kymmenyksen oleva reikä joka supistaa virtauksen ja nostaa paineen akselille, siitä sitten vapaa virtaus takaisin kiertoon.

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 12 Kesä 2013 09:20
Kirjoittaja Mikkisa
Mä koitan ensi vähän avartaa sitä ensimmäistä sovitetta koska siinä se pienin reikä on. Kyllä siellä ainakin painetta riittää ja koitin turbon päästä irti niin öljyä tulee sanotaanko reippaasti. Se nyt mua ehkä eniten hämää että se anturinvalo palaa. Öljyä on ja kaikki paikat sitä saa mutta sen entinen paikkahan on siinä pultin päässä ja se voi olla että anturi ei vaan toimi oikein t-haaran takana. Oliskohan se ollu joku varmaan 8mm se alkuperänen reikä suoraan anturiin.

Siinä on nyt teräspunosletku ja melkonen liitinväsäys :) . Koottiin se tuossa Hydroscandissa sopivaksi ja nippojen kanssahan se supistelee sieltä täältä . Voisin tietenki koittaa metsästää mahdollisimman lähelle sopivan banjon mistä saa lähteä sovittimella suoraan letkuun että saa käyttää alkuperästä pulttia?

Siinä on kumminkin kokoajan pelko jollakinlailla persiissä jos öljyvalo palaa.

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 12 Kesä 2013 12:55
Kirjoittaja Reddewil
Mittaa se anturi, paineilmaa reikään ja renkaantäyttömittarilla katot paineen. Toki tuo turbon lähtö voi olla liian paineeton sille anturille, eli virtausta on sen verran reilusti ettei paine siinä linjassa sitten nouse niin paljoa että anturi reagoisi? Onko se moottori THD100 ja mistä tarkalleen turbon kierto on otettu ja se anturi, alunperin ja nyt? Olen vähän pihalla, kuva ois kova ;)

Re: Hyvin menee! Öljynpaineanturi polemiikki

Lähetetty: 12 Kesä 2013 19:01
Kirjoittaja Mikkisa
Joo mä otan kuvan koska ei tosta selittämällä ota tolkkua :) sen verta monesta palasta on koottu.