Millä eristää bussi?

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
jero
Kuski
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Kesä 2006 16:20
Paikkakunta: Jokioinen

Millä eristää bussi?

Viesti Kirjoittaja jero »

Eli millä aineella kannattaa eristää linjuri auto josta tehdään asunto auto. Talvi asuttava sen ei tarvitse olla mutta hyvä olis jos hieman viileemmillä ilmoillakin tarkenis bussissa nukkua ilman että tarvis olla 6kW:n nlämmitin koko ajan käynnissä. Itse olen ajatellut finfoamia, mutta joku viisas kertoi että se mukamas imee vettä, joka nyt ei ole kovin hyvä asia. Mutta itse en ole vielä ainakaa keksinyt parempaa vaihto ehtoa. Eli jos on jotain hyväks todettuja keinoja niin kertokaa. Eli kaivattais tietysti tietoja että mitä pistäis, miten ja kuinka paljon..
Ja kiitos etukätenn vastaajille.
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Suti »

Finnfoam ei taatusti ime vettä !! Villa ja jotkut tosivanhat styroksit kyllä niin tekevät. Alkuperäinen lasivilla palkkien välissä oli paikoin tosi märkää ja palkit ruosteessa. Pari kuukautta siinä meni remontoidessa kosteusvaurioita..
Oman lattiarakenne alhaalta sisälle :9mm vesivaneri,20mm finnfoam,9mm vaneri jonka päällä kumimattoa/bitumihuopaa äänieristykseen,20mm finnfoam,15mm vesivaneri.
seinässä ulkoa sisälle:alumiini,40mm RRstyroksi palkkien välissä,20mm finnfoam,filmivaneri jossa valkokuullettu pinta.
Kaikkein paras lopputulos saavutetaan jos saat vielä styroksit tiiviisti ulkopeltiin kiinni,(vaikka jollain liimalla tai massalla). Näin ei synny kastepistettä pellin ja eristeen väliin ulkoilman lämpötilavaihtelujen takia.
Ja seinä on kuitenkin kupera, 40mm styroksi taipuu paremmin kuin finnfoam peltiin kiinni..Paljon halvempi ja on silti tarpeeksi lämmin..

Sellaisia.. ja tästä aiheesta on yhtä monta mielipidettä kuin on tekijääkin..
ex kulkuri: MB 914-85
pl606

Viesti Kirjoittaja pl606 »

alustamassalla ja ihan pikeä olen liimauksissa käyttänyt

ja ääni eristeenä kalliin pikimaton tilalla katohuopaa...
Vastaa Viestiin