MB sprinter lp 913(vm 77) ja Volvo B 57(vm 73) ja Volvo F4 T

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Marko

MB sprinter lp 913(vm 77) ja Volvo B 57(vm 73) ja Volvo F4 T

Viesti Kirjoittaja Marko »

Tässä uusi kylähullu,ehkä pääsemme eroon 2005 adrian rellusta tällä tai
ensi viikolla joten.


Tarvitaan hyvää tietoa näistä bussien alustoista.Löysin
netistä 3 hyvää vaihtoehtoa,joten,olis hyvä tietää kaikki
hyvät ja huonot puolet.
kaikki 3 vaihtoehtoa on hyväkuntoisia ja katsastettuja.Riskit
on aina silti olemassa.Siis kaikki hyvät ja huonot puolet
esille,mitä pitää näissä otta huomioon.Olis tarkoitis mennä
näitä katsomaan lähiviikoina. :D
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Autoilla on sen verran ikää että kannattaa kattella semmoiset asiat tarkkaan mitä ei itse ehkä voi tehdä. Esim isojen autojen hitsaaminen vaatii jo tilaa ja osaamista/laitteita. Koneremonttikin on oma hommansa.

Minkähänlaiset korit näissä on? Mersun alustalle on koppiautoja ja minibusseja. F4 on kai koppi ja B57 kuullostaa bussille.

Ovat niin yksilöitä kaikki eikä noissa nyt mitään sellaista "tyyppivikaa" ole missään mikä kaupan estäisi. Kunto/hinta määrää. Äkkivilkaisulla 2kpl 913 bussimersuja saa 6500€, B57 Volvot 7000€(rakenneltuja) ja F4 on kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ikä ei sinänsä kerro suoraan bussista mitään. Scanian eläkkeellä oleva huoltomies sanoi kerran että ajamalla niitä ei rikki saa jos ne on vaan huollettu ajallaan.

Itse kuuntelen konetta, renkaat, katson alustan, palkit ja apurungon. Ajotuntuma kertoo paljon. Ajossa kaikki hytinät ja jyrinät kannattaa kuullostella ja tivata sen syytä myyjältä.


Jotenkin tuo B57 kuulostaisi "sopivalta"..
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Hetkonen.. Vanhemmissa pikku F4 Volvoissa on näköjään koneena Perkins. Siitä on joskus ollut hieman negatiivistakin puhetta ja vähän kokemustakin. Noita on ollut vanhoissa Transiteissa, Bedfordeissa, Laylandeissa ja traktoreissa. Ei mitään suosikkeja .. Nykyään tekeevät varmaan asiakoneita.

Malli vaihtuu -78 Volvon omaan TD40 koneeseen.


Eli siinä ainakin kovasti paljon tarkkana.
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Suti »

Paineilmajarrut ovat kanssa koko perkeleitä, kun niitähän ei itse saisi korjatakaan. On varmaan aika suolainen korjaamolasku kun jokaisen venttiilin ja sylinterin tiivisteet käy vaihdattamassa, hihnoista nyt puhumattakaan..
Toisaalta etpä ole uutta hakemassakaan.

Oman auton apurungon alaosan palkit (helmassa)ovat paikkapaikoin pahastikin kärsineet (johtuen vuosia jatkuneesta piilossa olevasta vesivuodosta katon ja seinän välistä ?).Katsastussetä ei kyllä siihen ole puuttunut koska kantavat, esim. lattiapalkit ovat virheettömät.
ex kulkuri: MB 914-85
Vastaa Viestiin