B10M THD100DD tehot välillä poissa
Lähetetty: 23 Touko 2012 23:30
Moi,
Aina loistavasti toiminut B10M alko tänään oikuttelemaan, asiantuntemusta kaivataan.
Vika ilmeni noi 70km matkan loppusuoralla viimesen 10 kilsan aikana (perille onneksi päästiin) pikkuhiljaan pahentumalla.
Kone alkoi tuntua ajossa tehottomalta, erityisesti ylämäissä alkoi tehot satunnaisesti uupumaan, kunnes yhtäkkiä alkoi taas kiihtymään ja tehot ja ahtoja päällä. Tätä mentiin aluksi ihan muutamia satunnaisia 5 sekunnin pätkiä kunnes homma alkoi pahentumaan lopulta niin että joutui vaihtamaan pienemmmälle ylämäkeen. Tehot tasakaasulla ok, kiertää vapaalla ihan tappiin asti, mutta sitten loppumatkasta todella alkoi röpeltämään ja täristämään konetta kun vaatii tehoa, siis kiihdytyksissä ja ylämäissä. Pihalla siirtelyt menee ok. Mikä vikana??
Kone siis toimii ok välillä, ei savuta mitenkään ihmeellisesti, mustaa tulee kun ahdot siten taas yhtäkkiä palaa. Vaikuttaisi itsestä sille että ihan kun ei saisi dieseliä kunnolla?
Huomio pumppua tutkiessa oli se että siirtopumpun ympäristö oli kostea, eikä manuaalinen ilmauspumppu tuntunut antavan mitään vastusta. Sitä kun painelee niin pikkasen tuntuu tasaista vastusta mutta aika hololta vaikuttaa, pitäskö tuntua selkeä pumppausvastus, ja pitäskö se saada kierrettyä kiinni ala asentoon ( ei meinaan jää kiertämällä alas)?? Lisäksi tuntuu että järjestelmässä muutenkin ilmaa, plupluttaa ihmeellisesti kun käsipumppua käyttää?? Eikä muuten anna kunnolla dieseliä pumpun ilmasuruuviltakaan kun käsin pumppaa... pieni liru vaan valuu ihan kuin painovoimalla vaan valuisi, pumpun rutkuttamisella ei mitään virkaa. Voisiko vuotaa ilmaa sisään /dieseliä ulos siirtopumpulta?
Suodattimet tarkastan huomenna ovat iänvanhat.
Tarkastettu:
Kaasuvipu menee pohjaan asti pumpulla
Ilmaa saa, ilmansuodatin pois sama juttu, vieläpä ilman sitä kumikortonkia sama juttu (ei mee lyttyyn siis)
Dieseliä tankissa
Muuta:
Pesin joku viikko sitten taka akselin ympäristöä ja vettä meni kyllä tankin päällekkin, voiko olla vettä järjelmässä?
Miten oireilisi jos vettä järjestelmässä?
Mitä tollanen satunnainen pikkuhiljaa paheneva tehottomuus voisi muuten olla?
En keksi muuta kun polttiaineen saantiongelmat, kun välillä toimii ja antaa tehoja kun aina aikaisemminkin?
Kiitoksia jo etukäteen kaikille joilla kokemusta!!
Aina loistavasti toiminut B10M alko tänään oikuttelemaan, asiantuntemusta kaivataan.
Vika ilmeni noi 70km matkan loppusuoralla viimesen 10 kilsan aikana (perille onneksi päästiin) pikkuhiljaan pahentumalla.
Kone alkoi tuntua ajossa tehottomalta, erityisesti ylämäissä alkoi tehot satunnaisesti uupumaan, kunnes yhtäkkiä alkoi taas kiihtymään ja tehot ja ahtoja päällä. Tätä mentiin aluksi ihan muutamia satunnaisia 5 sekunnin pätkiä kunnes homma alkoi pahentumaan lopulta niin että joutui vaihtamaan pienemmmälle ylämäkeen. Tehot tasakaasulla ok, kiertää vapaalla ihan tappiin asti, mutta sitten loppumatkasta todella alkoi röpeltämään ja täristämään konetta kun vaatii tehoa, siis kiihdytyksissä ja ylämäissä. Pihalla siirtelyt menee ok. Mikä vikana??
Kone siis toimii ok välillä, ei savuta mitenkään ihmeellisesti, mustaa tulee kun ahdot siten taas yhtäkkiä palaa. Vaikuttaisi itsestä sille että ihan kun ei saisi dieseliä kunnolla?
Huomio pumppua tutkiessa oli se että siirtopumpun ympäristö oli kostea, eikä manuaalinen ilmauspumppu tuntunut antavan mitään vastusta. Sitä kun painelee niin pikkasen tuntuu tasaista vastusta mutta aika hololta vaikuttaa, pitäskö tuntua selkeä pumppausvastus, ja pitäskö se saada kierrettyä kiinni ala asentoon ( ei meinaan jää kiertämällä alas)?? Lisäksi tuntuu että järjestelmässä muutenkin ilmaa, plupluttaa ihmeellisesti kun käsipumppua käyttää?? Eikä muuten anna kunnolla dieseliä pumpun ilmasuruuviltakaan kun käsin pumppaa... pieni liru vaan valuu ihan kuin painovoimalla vaan valuisi, pumpun rutkuttamisella ei mitään virkaa. Voisiko vuotaa ilmaa sisään /dieseliä ulos siirtopumpulta?
Suodattimet tarkastan huomenna ovat iänvanhat.
Tarkastettu:
Kaasuvipu menee pohjaan asti pumpulla
Ilmaa saa, ilmansuodatin pois sama juttu, vieläpä ilman sitä kumikortonkia sama juttu (ei mee lyttyyn siis)
Dieseliä tankissa
Muuta:
Pesin joku viikko sitten taka akselin ympäristöä ja vettä meni kyllä tankin päällekkin, voiko olla vettä järjelmässä?
Miten oireilisi jos vettä järjestelmässä?
Mitä tollanen satunnainen pikkuhiljaa paheneva tehottomuus voisi muuten olla?
En keksi muuta kun polttiaineen saantiongelmat, kun välillä toimii ja antaa tehoja kun aina aikaisemminkin?
Kiitoksia jo etukäteen kaikille joilla kokemusta!!