Sivu 1/1
Rasvari hukassa
Lähetetty: 12 Syys 2011 19:44
Kirjoittaja AtAi
Huomasin tommosen ökyvarusteen käyttöpaneelin kojelaudan alla, mutta kellään kutterispesialistilla hajua missä tää sijaitsis autossa, notta sais täytettyä.
Alla maatessani en ainakaan huomannut, mutta kaippa sielä on kun paneelissa palaa valoja.
Eli joo, spesialisteilta kaivataan helppiä

Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 12 Syys 2011 20:13
Kirjoittaja sepi74
meillä on ainakin repsikan etupyörän takana olevassa luukussa oikeella ylänurkassa semmonen pyöree läpinäkyvä purkki joka on rasvari säiliö ja yllätys sentään se toimii ekaan jakajaan saakka siellä näytti olevan aika kökkö vaseliinia

eli putki ilmeisesti poikki

Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 12 Syys 2011 22:38
Kirjoittaja Reddewil
Mitä jos lähet jonku nipan päästä seuraamaan letkua rasvarille?
Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 13 Syys 2011 01:26
Kirjoittaja Wonderi
Kannattaa varmistaa että se rasvari oikeasti rasvaakin joka nipan. Vuoto tai tukos letkuissa/putkissa/liitännöissä jättää mallista riippuen yhden tai useamman nipan kokonaan rasvaamatta vaikka valo iloisesti vilkutteleekin kojelaudassa. Rasva tursuaa ulos sieltä mistä sen on helpoin tulla.
Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 13 Syys 2011 18:38
Kirjoittaja Vesku
Meillä kuskin puolella etummaisen sivuluukun takana, tavaratilan etuseinässä katon rajassa, mutta siitä sen olisit varmaan löytäny jo...

Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 13 Syys 2011 18:51
Kirjoittaja Puu Tiainen
Kokemuksen syvällä rintaäänellä, heivaa koko rasvari irti ja laita nipat.
Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 13 Syys 2011 20:24
Kirjoittaja MB1962
On parempi kyllä laittaa nipat, mullakin kun on hieman kuluneet levittäjäakselit jarruissa niin tuuppas rasvaa koko rummun täyteen. Ja kun on nipat niin tulee edes joskus käytyä auton alla katsomassa montako paineilmapulloa roikkuu putkien varassa tai muuta kivaa...
Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 13 Syys 2011 20:59
Kirjoittaja niki-racing
niin pitkään on hyvä kun on annostelijat kunnossa, eikä jumissa, ja laske horona rasvaa läpi, kun on nivelet kunnossa, eikä "rasvaurat" tukossa jämähtäneestä ja kuivuneesta rasvarinvaseliinista, eli auto koko ajan ajossa. Seisonta-aika huonoa myös rasvarille... Harmi kun tuo scania meillä takakoneinen, yleensä kaanian moottori huolehtii alustan voitelemisesta kuorma-autoissa rungon puoliväliin saakka....

Sen vuoksi scaniaan puolet halvempi safematicci kun Sisuun...?
Re: Rasvari hukassa
Lähetetty: 16 Syys 2011 19:04
Kirjoittaja AtAi
Ei löytyny sitten minkään luukun takaa, ei ees kuskin kulmassa olevan ilmaputsarinvaihto luukun. Vielä on hukassa.
Makasin maassa auton kummankin etukulman alla enkä oppinu mitään uutta, pitäs varmaan taskulampun kanssa kontata pitemmälle, ny ei viittyny ku auto parkissa sellasessa kivikossa että selkä o verillä jos kauheesti menee selällänsä sielä etehenpäin
Etupään nivelet on ainakin hyvässä rasvassa ainakin ulkopuolelta, tosin se voi tosiaan johtua myös tosta 11litrasesta rasvarista :DD