Sivu 2/2
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 27 Heinä 2013 09:19
Kirjoittaja vanha vanaja
oireet ihan samat kun mitä oli mulla tossa kanjassa ja lopulta taukos toimimasta kokonaan kun paineilma meni nestepuolelle.Nesteet ei koskaan kadonnu minnekkään
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 11 Elo 2013 15:43
Kirjoittaja Pilotti
Oikea vika löytyi tuosta kytkinpolkimen alla olevasta pääsylinteristä, tai mikä lie oikealta nimeltään. Tuo vaihdelaatikon kyljessä oleva kytkintehostin tuli vaihdettua turhaan. Oli avattuani aivan hyvässä kunnossa.
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 11 Elo 2013 20:06
Kirjoittaja Grude
ettei olis polkimen päässä olevasta sylinteristä mäntäkumi pettänyt, eli silloinhan nestepinta pysyy samana.
Terv: Tony
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 11 Elo 2013 21:16
Kirjoittaja Pilotti
Näin se varmaan oli. Tuli vaan turhaan vaihdettua ensin tuo kytkintehostin, kun sitä yleisesti ehdotettiin syyksi. Kokkolan Scania epäili syyksi levyn ja haarukan kulumista ja Oulussa sitten kytkintehostinta. Sodankylässä Tunturiauto löysi vasta oikean syyn.
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 07 Syys 2014 09:17
Kirjoittaja gemssy
Olettekos kukaan säädellyt Volvon kytkinasetelman "käpäliä". Minulla tuntuu värinä polkimessa, kun polkaisen löysät pois. Ilmeisesti on esim. yksi käpälä korkeammalla. Kytkinkopan luukusta näkee, mutta en saanut siitä selvää että mikä heittää. Painelaakeri on kunnossa... Onko niissä jokin perussäätö: kiinni ja jokin kierrosmäärä ulos, tms.?
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 07 Syys 2014 18:45
Kirjoittaja Victorjussi
Jos ihan kirjojen mukaan mennään, niin Volvon kytkintä ei "voi" säätää. Tehostimen varsi säädetään, kun kytkinlevy on uusi. Senjälkeen seurataan servossa olevaa tappia ja kun se on kokonaan ulkona, niin levy on loppu. Näin teoriassa. Säätää siis kyllä voi varresta, käpälistä en tiedä, hyötykin kyseenalaista.
Usein Volvon kytkin pettää siten, että asetelma pettää, ts. käpälät männöö läpite.
Sinun tapaukseen en täältä ota muuta kantaa, kuin että seuraa muuttuuko värinä kovemmaksi vai pysyykö samana.
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 09 Loka 2014 19:13
Kirjoittaja wiima63
Ootteko minkä verran uskaltaneet ruuttailla tuonne kytkinakselin rasvanipalle rasvaa mikä näkyy ketjun alkupään kuvissa..?
Liikaa varmaan jos laittaa niin sit sotkee levyn kanssa ?
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 02 Helmi 2016 21:37
Kirjoittaja Pukaatti
Wanha ketju. .. herätetään. Oletteko poljin tuntumaa säätäneet työsylinteriltä vai pääsylinteriltä? Puolisen senttii sais ottaa alempaa ku entinen omistaja ollu 48 koon biifriin omistaja ja miula 43 koon reinot ni sais mukavammin painettua poljinta.
Re: Kytkimen säätö
Lähetetty: 19 Syys 2017 20:28
Kirjoittaja gemssy
Olettekos säätäneet Volvo B7R:n kytkintä? Varressa ei näyttäisi olevan säätöä. Booristako vipua kääntämällä? Kytkin kantaa pikkasen, mutta ei luista...