Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 18 Marras 2017 02:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2010 08:39 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 16 Elo 2005 07:37
Viestit: 198
Paikkakunta: Pudasjärvi
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Tehdäänpä oma ketju kytkimen ja tehostajan säätöön. Tähän kokeneemmat vois kertoa lisää. Kuvassa Volvon kytkin. Tuossa kytkimen työsylinterissä/tehostajassa on 2 ilmausruuvia, tosin jumissa, nesteletkussa oleva ilmausruuvi aukeaa. Sit ilmasylinterissä on joku "ilmaisin" nasta, mikä sen tarkoitus on? Millaisia viat tuossa yleensä on? Kerääkö likaa esim.ilmasylinteriin? Pääsylinterin purin osiin, oli ruostetta kovasti, jumitteli sieltä ja nyt samalla vois tietysti vilkaista tuonkin tehostajan jos siinä puhdistushuollon tarvetta? Mihin asentoon tehostaja säädetään, onko jotain niksejä?


Liitteet:
P6140026B.JPG
P6140026B.JPG [ 137.97 KiB | Katsottu 7459 kertaa ]

_________________
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 19 Kesä 2010 17:32 
Varakuski

Liittynyt: 12 Huhti 2009 19:14
Viestit: 8
Truck: Scania 110/ Lahti 10
Location: Karijoki
Member id: 126
Itsellänikin kytkin takerteli ja luistikin satunnaisesti,otin myös pääsylinterin auki ja putsailin mutta tästä ei ollut apuja
seuraavaksi otin juurikin tämän työsylinteri/tehostin sylinterin käsittelyyn,ja sieltähän se vika löytyi,elikkä tehostinmäntä
puri todella voimakkaasti syliterin seinämiin kiinni.Ei liikkunut miehen painolla mihinkään(105 kg) seuraavaksi liukuvasaralla
naputellen tehostimen mäntä ulos,ja tulihan se sieltä vaikka meinasi usko jo loppua kesken.Syliterin seinämiin oli jäänyt
takertelun seurauksena melko paljon naarmuja ja olihan siellä hiekkaa ja vettäkin(päässyt ilmeisesti männän varren tiivisteestä)
Hoonailin sylinterin kevyesti puhtaaksi,hioin myös kevyesti männän tiivisterenkaan(kumia)vesihiomapaperilla,jonka jälkeen
voitelin sylinterin silikoniöljyllä ja ei muuta kun kasaan.Kytkimestä tuli todella kevytkäyttöinen eikä luistamisesta tietoakaan
Tällä kertaa pelätystä kytkinrempasta päästiin säikähdyksellä.Tosiaan jos kytkin tuntuu raskaskäyttöiseltä luistaa/ottaa
äkäisesti kiinni syy on mahdollisesti juurikin tässä tehostimessa.Itsekkin ihmettelin sitä kyseistä nippaa tehostinsylinterissä,
enkä keksinyt sille mitään tarkoitusta :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 20 Kesä 2010 08:24 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 1998
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Minulla kytkin alkoi luistaa kohta kytkimen vaihdon jälkeen
syy:
Kytkin akseli ruosteessa kun ei oltu voideltu aikoihin, rasvanippa ei näy auton alapuolelta!


Liitteet:
kytkin volvo.JPG
kytkin volvo.JPG [ 146.18 KiB | Katsottu 7333 kertaa ]

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 22 Kesä 2010 07:34 
Erityisasiantuntija
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Viestit: 880
Location: Etelä Suomi
PekuMAN66 kirjoitti:
Tehdäänpä oma ketju kytkimen ja tehostajan säätöön. Tähän kokeneemmat vois kertoa lisää. Kuvassa Volvon kytkin. Tuossa kytkimen työsylinterissä/tehostajassa on 2 ilmausruuvia, tosin jumissa, nesteletkussa oleva ilmausruuvi aukeaa. Sit ilmasylinterissä on joku "ilmaisin" nasta, mikä sen tarkoitus on? Millaisia viat tuossa yleensä on? Kerääkö likaa esim.ilmasylinteriin? Pääsylinterin purin osiin, oli ruostetta kovasti, jumitteli sieltä ja nyt samalla vois tietysti vilkaista tuonkin tehostajan jos siinä puhdistushuollon tarvetta? Mihin asentoon tehostaja säädetään, onko jotain niksejä?


Sulla näyttäis olevan kytkinlevy vähissä tai sitten tehostimen säätö on persiillään.

_________________
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 22 Kesä 2010 13:49 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 16 Elo 2005 07:37
Viestit: 198
Paikkakunta: Pudasjärvi
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Puu Tiainen kirjoitti:

Sulla näyttäis olevan kytkinlevy vähissä tai sitten tehostimen säätö on persiillään.

Viestiketjun alkuperäinen pointti alkaa tulla esille...
Tässä tapauksessa "ilmaisin" ei anna välttämättä oikeaa infoa( jos siitä tulkitaan asioita), koska olen säätänyt työntimen varren pituutta ilman tietoa miten sen pitäisi oikeasti olla...
Kytkin toimii kuitenkin moitteetta nyt pääsylinterin korjauksen jälkeen. Perussäädöt pitää kuitenkin laittaa oikein. Tehostimen puhdistus pitää myös tehdä.

_________________
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 22 Kesä 2010 18:39 
Erityisasiantuntija
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Viestit: 880
Location: Etelä Suomi
Kykinlevyn ollessa uusi, säädetään tehostin niin, että männän varsi tulee ulos noin 40-45mm. Tällöin kulumistunnistin toimii odotetulla tavalla, kun levy on loppumassa.
Sä voit nyt säätää tuota vartta lyhyemmäksi, koska säätö on jo sekaisin, jos sitä on säädetty kuluneella levyllä.
Säädä 30-40mm tehostimen kannesta varren jatkoon asti.
Tehostimen huohotin natsaan kannattaa laittaa kumiletkun pätkä, (noin 30 cm tai pitempi) niin ei vedä kaikkea paskaa sisäänsä.

_________________
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2010 04:57 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 16 Elo 2005 07:37
Viestit: 198
Paikkakunta: Pudasjärvi
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Volmar kirjoitti:
Itsellänikin kytkin takerteli ja luistikin satunnaisesti,otin myös pääsylinterin auki ja putsailin mutta tästä ei ollut apuja
seuraavaksi otin juurikin tämän työsylinteri/tehostin sylinterin käsittelyyn,ja sieltähän se vika löytyi,elikkä tehostinmäntä
puri todella voimakkaasti syliterin seinämiin kiinni.Ei liikkunut miehen painolla mihinkään(105 kg) seuraavaksi liukuvasaralla
naputellen tehostimen mäntä ulos,ja tulihan se sieltä vaikka meinasi usko jo loppua kesken.Syliterin seinämiin oli jäänyt
takertelun seurauksena melko paljon naarmuja ja olihan siellä hiekkaa ja vettäkin(päässyt ilmeisesti männän varren tiivisteestä)
Hoonailin sylinterin kevyesti puhtaaksi,hioin myös kevyesti männän tiivisterenkaan(kumia)vesihiomapaperilla,jonka jälkeen
voitelin sylinterin silikoniöljyllä ja ei muuta kun kasaan.Kytkimestä tuli todella kevytkäyttöinen eikä luistamisesta tietoakaan
Tällä kertaa pelätystä kytkinrempasta päästiin säikähdyksellä.Tosiaan jos kytkin tuntuu raskaskäyttöiseltä luistaa/ottaa
äkäisesti kiinni syy on mahdollisesti juurikin tässä tehostimessa.Itsekkin ihmettelin sitä kyseistä nippaa tehostinsylinterissä,
enkä keksinyt sille mitään tarkoitusta :?:

Teitkö tämän siellä paikallaan ilman että nestepuoleen kajosit ollenkaan, vai otitko koko sylinterin pöydälle?

_________________
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2010 18:56 
Varakuski

Liittynyt: 12 Huhti 2009 19:14
Viestit: 8
Truck: Scania 110/ Lahti 10
Location: Karijoki
Member id: 126
Juu,ruuvipenkissä oli kiinni,tehostimen mäntä oli tosiaan niin tiukassa ettei olisi paikallaan saanut irti.Nestepuoleen on pakko
kajota jos meinaa ottaa tehostinmännän kokonaan pois,on nimittäin yhtä ja samaa osaa nestepuolen männän kanssa,mutta
pois se on kokonaan otettava jos sen meinaa saada kunnolla putsatuksi(myös tehostinmännän takapuolelta)
Minulla oli myös ilmausruuvit jämähtänyt aika tehokkaasti,lähtivät kuitenkin ehjänä kevyellä vasaranaputtelulla,ruosteenirrottimella,ees taas nitkuttelemalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2010 06:45 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 16 Elo 2005 07:37
Viestit: 198
Paikkakunta: Pudasjärvi
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Pöydällä minäkin purin ja putsasin sen. Ei siellä ihmeellistä, ilmapuolen ja nestepuolen välissä joku paksu tiiviste murusina, ei kuitenkaan vuoda nestettä, liekkö vaan lian erottaja männänvarrelle?
Kasattuani sen, poljin menee sievästi painaen suoraan pohjaan ilman et kytkimessä tapahtuu mitään. Jos "torppaa" äkkinäisemmällä polkaisulla niin sitten kytkin toimii, ja pitääkin paineen.
Ruosteiseen pääsylinteriin vika jää, vaihdan sen kunhan Lahti32:n lähettämä saapuu.
Helpoimalla pääsis kun nakkelis uutta osaa vaan, mutta pitäs jäädä vähän euroja tankkaukseenkin...

_________________
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2010 11:54 
Rattiamiraali

Liittynyt: 22 Maalis 2009 20:11
Viestit: 250
Location: Lohja
Miten säätö on Scaniassa toteutettu? Eikös tässä K112 ole nestekäyttöinen paineilmatehosteinen kytkimen käyttö?
Kuskintuolin vieressä on jarrunestesäiliön näköinen pönttö,mikä lienee kytkintä varten.

_________________
Falcon


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2010 15:05 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 16 Elo 2005 07:37
Viestit: 198
Paikkakunta: Pudasjärvi
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
No niin, nyt kytkin toimii hyvin kun sain Lahti32:n lähettämän hyväkuntoisen pääsylinterin paikalleen, ja testireissukin tehty. Eipä tartte jännittää risteyksessä et meneekö hervoton poljin pohjaan vai mitä tällä kertaa tekee... 4 vuotta tässä ehti kulua ennenkuin ehti asiaan tarttua tosissaan.
Pitää viekä kytkintehostajan jalusta kiinnittää kunnolla vaihteistoon kiinni, siitä voi tulla vähän vääntöä männänvarteen kytkintä käytettäessä, ja kun jalusta oli vähän epämääraisillä pulteilla kiinni ja kierteetkin osin rikki. Tuumakoon pultteja hankalasti...

_________________
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2010 23:13 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3862
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
Hyvä kun sait pelaamaan :D , pääsylinterille ei ollut enää käyttöä tuossa mun autossa. Volvo on muuten siitä kummallinen että tekniikkapuolella on melko paljon tuumakoon pultteja. Tuumakokoisia olen hakenut mm. Tullin Pultista Oulusta.

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012 09:57 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2390
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
No nyt sit kaivattas hyviä vinkkejä tohon ilmaamiseen :roll: tuntuu vastustelevan oikeen kunnolla :evil: Eli miten saa parhaiten ja helpoiten ilmattua????

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012 10:34 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 408
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Volvon kytkimestä en mitään tiedä, mutta yleisestiottaen kytkimen ilmaukseen tehokas konsti on ollut tippakannu johon tiukasti ilmanippaan sopiva letku
Eli siis työsylinterin ilmanipasta painaa tippakannulla jarrunestettä säiliöön päin.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012 10:35 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2390
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Juuri tuolleen on nyt tehty, mutta eipä meinaa alkaa pelittään :cry:

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 07 Touko 2012 17:20 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3862
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
Minä ilmasin polkemalla 1000 kertaa kytkintä. 1001.s polkaisu tuntui normaalille

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012 06:55 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2390
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Nyt rupesi epäilytttää, et putki alko vuotaa, kun eilisen ilmauksen jälkeen kokeili niin hävis säiliöstä nesteet :shock:

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012 09:04 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Viestit: 333
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa
Bussiton kirjoitti:
Nyt rupesi epäilytttää, et putki alko vuotaa, kun eilisen ilmauksen jälkeen kokeili niin hävis säiliöstä nesteet :shock:

Aikanaan kävi samalla tavalla. Runkopalkin sisällä oli putki hapantunu ja ilmatessa puhkesi. Teflon/teräspunosletkusta laitoin uuden, hyvä tuli :mrgreen:

_________________
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012 17:12 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3862
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
Kannattaa pistää uus letku. 6 metriä tarvii.

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 09 Touko 2012 07:08 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2390
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Joo nyt on uusi putki :D alko osoittaa jo toimimisen merkkejä :lol: tarvii vielä kattoa noi säädöt kun näyttäs olevan iskunpituus n.20mm :wink: ja tietty vielä ilmaamista :lol:

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 24 Touko 2012 22:03 
Varakuski

Liittynyt: 23 Touko 2012 21:58
Viestit: 8
Truck: B10M Vanhool
Location: Helsinki
Puu Tiainen kirjoitti:
Kykinlevyn ollessa uusi, säädetään tehostin niin, että männän varsi tulee ulos noin 40-45mm. Tällöin kulumistunnistin toimii odotetulla tavalla, kun levy on loppumassa.
Sä voit nyt säätää tuota vartta lyhyemmäksi, koska säätö on jo sekaisin, jos sitä on säädetty kuluneella levyllä.
Säädä 30-40mm tehostimen kannesta varren jatkoon asti.
Tehostimen huohotin natsaan kannattaa laittaa kumiletkun pätkä, (noin 30 cm tai pitempi) niin ei vedä kaikkea paskaa sisäänsä.



Saisko tähän lisää tietoa, eli mistä mihin 40mm, onko siis ton tehostajan alumiinikannesta siihen missä toi mutteritanko alkaa?
Mites toi haarukkäpää joka tulee siihen kytkimen vivulle, siinäkin säätö? Paljon siis tosta tehostimen kannesta on siis matkaa siihen kammen akselitappiin??

PS tohon ilmaukseen kokemusperäisiä vinkkejä:
Linja tosiaan uusittava jos vuotaa, mulla nailonista ja toimii hyvin!
Ilmattava (neste)paineella alhaalta ylös, eli ilmauskoneella paineistettua nestettä nipoista sisään kunnes kusee yli pääsylinterin säiliön.
Pääsylinterin oltava aivan ylä asennossa jotta pienenpieni ilmausrteikä on avoinna säiliölle lähtevälle letkulle ja siis säiliölle itselleen.
Tämä saattaa vaatia stoppareiden (pultteja) avaamista tai koko pääsylinterin irrottamista jos ei "avaudu" tarpeeksi koko polkimen liikeradan mukana. Ts. siis sylkyssä pieni puristuma vaikka poljin aivan ylhäällä.

PS, pääsylinterin säiliö voi olla ihan täynnä nestettä ja silti poljin menee pohjaan ja järjestelmä huutaa nestettä, älkää kysykö mistä tiiän, mutta sen säiliön pohjalla voi olla sen verran sakkaa ettei pienestä pohjareiästä se mee sinne pääsylinterille asti. Ja tää tietysti tarkoitta sitä että menee kytkinpoljin pohjaan ja vikaa ei löydy näennäisesti mistään :evil:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2013 19:48 
Ajoneuvos

Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Viestit: 574
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa
Nyt tuli Scanian kytkimeen ongelma. Eli K112 ja kytkinpoljin menee hitaasti painaessa pohjaan irroittamatta kytkintä. Nopeasti painaessa toimii OK. Scanialla oltiin sitä mieltä, että levy, asetelma ja haarukka ovat loppu, siinä vika. Ihmetyttää kyllä kun tuo poljin toimii samalla tavalla vaikkei auto käykään.Tuntuisi itsestä, että jossakin olisi vuoto, joka päästää paineita karkuun. Eli olisiko ilmapuolella kun ei ainakaan neste karkaa minnekään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2013 21:46 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 01 Huhti 2011 18:04
Viestit: 368
Truck: Scania K112
Location: Vihti
siis kytkinkö toimii polkemalla vaikkei olisi paineita????
Ilmallahan vaan tehostetaan työsylinteriä,eli ilman ilmaa et taatusti paina kytkinpoljinta pohjaan.
Ettei nyt kuitenkin vuotaisi nesteet painepuolelle.ei meinaa ole kaksinen keksintö se sylinteri siellä laatikon kyljessä.Ennen suurempia ihmettelyitä kannattaa tutkia se työsylinteri.Juuri ite pähkäilin ton saman vaivan kanssa ja Scanialla sanottiin et edessä koko kytkinremppa.Jos sylinteri sökö niin ei kannata alkaa millään korjaus-sarjoilla leikkimään vaan hakee Vantaalta Skubalta uuden sylinterin,se on siellä halvempi kun missään oli korjaus-sarja

_________________
Jaahas ja taas on kädet mustana


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2013 21:53 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 01 Huhti 2011 18:04
Viestit: 368
Truck: Scania K112
Location: Vihti
tolta näytti sisältä kun oli vuotanu


Liitteet:
kanjan kytkin.jpg
kanjan kytkin.jpg [ 73.18 KiB | Katsottu 5577 kertaa ]

_________________
Jaahas ja taas on kädet mustana
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen säätö
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2013 23:31 
Ajoneuvos

Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Viestit: 574
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa
En tarkoittanut, että kytkin toimii ilman paineita. Onhan sille säiliöstä painetta. Poljin vain reagoi samalla tavalla oli kone käynnissä tai ei. Eli jos polkaisee reippaasti niin OK, mutta hiljaa painamalla menee pohjaan ilman että kytkin irroittaa. Samoin jos liikkeelle lähtiessä on ensin polkaissut kunnolla ja kytkin on irroittanut normaalisti niin kytkinpoljinta hitaahkosti nostaen muuttuu löysäksi ja kytkin nappaa kiinni. Jossakin on painevuoto mielestäni. Tuo nestepuoli on kyllä säiliössä säilynyt samassa tasossa viimeiset seitsämän vuotta, eli ilmapuolelle mielestäni viittaisi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com