Kytkimen säätö
- vanha vanaja
- Rattiamiraali
- Viestit: 369
- Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
- Truck: Scania K112
- Location: Vihti
Re: Kytkimen säätö
oireet ihan samat kun mitä oli mulla tossa kanjassa ja lopulta taukos toimimasta kokonaan kun paineilma meni nestepuolelle.Nesteet ei koskaan kadonnu minnekkään
Jaahas ja taas on kädet mustana
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Kytkimen säätö
Oikea vika löytyi tuosta kytkinpolkimen alla olevasta pääsylinteristä, tai mikä lie oikealta nimeltään. Tuo vaihdelaatikon kyljessä oleva kytkintehostin tuli vaihdettua turhaan. Oli avattuani aivan hyvässä kunnossa.
Re: Kytkimen säätö
ettei olis polkimen päässä olevasta sylinteristä mäntäkumi pettänyt, eli silloinhan nestepinta pysyy samana.
Terv: Tony
Terv: Tony
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Kytkimen säätö
Näin se varmaan oli. Tuli vaan turhaan vaihdettua ensin tuo kytkintehostin, kun sitä yleisesti ehdotettiin syyksi. Kokkolan Scania epäili syyksi levyn ja haarukan kulumista ja Oulussa sitten kytkintehostinta. Sodankylässä Tunturiauto löysi vasta oikean syyn.
Re: Kytkimen säätö
Olettekos kukaan säädellyt Volvon kytkinasetelman "käpäliä". Minulla tuntuu värinä polkimessa, kun polkaisen löysät pois. Ilmeisesti on esim. yksi käpälä korkeammalla. Kytkinkopan luukusta näkee, mutta en saanut siitä selvää että mikä heittää. Painelaakeri on kunnossa... Onko niissä jokin perussäätö: kiinni ja jokin kierrosmäärä ulos, tms.?
- Victorjussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 264
- Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
- Truck: Suentassu
- Location: Kajaani
Re: Kytkimen säätö
Jos ihan kirjojen mukaan mennään, niin Volvon kytkintä ei "voi" säätää. Tehostimen varsi säädetään, kun kytkinlevy on uusi. Senjälkeen seurataan servossa olevaa tappia ja kun se on kokonaan ulkona, niin levy on loppu. Näin teoriassa. Säätää siis kyllä voi varresta, käpälistä en tiedä, hyötykin kyseenalaista.
Usein Volvon kytkin pettää siten, että asetelma pettää, ts. käpälät männöö läpite.
Sinun tapaukseen en täältä ota muuta kantaa, kuin että seuraa muuttuuko värinä kovemmaksi vai pysyykö samana.
Usein Volvon kytkin pettää siten, että asetelma pettää, ts. käpälät männöö läpite.
Sinun tapaukseen en täältä ota muuta kantaa, kuin että seuraa muuttuuko värinä kovemmaksi vai pysyykö samana.
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Kytkimen säätö
Ootteko minkä verran uskaltaneet ruuttailla tuonne kytkinakselin rasvanipalle rasvaa mikä näkyy ketjun alkupään kuvissa..?
Liikaa varmaan jos laittaa niin sit sotkee levyn kanssa ?
Liikaa varmaan jos laittaa niin sit sotkee levyn kanssa ?
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Kytkimen säätö
Wanha ketju. .. herätetään. Oletteko poljin tuntumaa säätäneet työsylinteriltä vai pääsylinteriltä? Puolisen senttii sais ottaa alempaa ku entinen omistaja ollu 48 koon biifriin omistaja ja miula 43 koon reinot ni sais mukavammin painettua poljinta.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Kytkimen säätö
Olettekos säätäneet Volvo B7R:n kytkintä? Varressa ei näyttäisi olevan säätöä. Booristako vipua kääntämällä? Kytkin kantaa pikkasen, mutta ei luista...