TV / Antenni

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

TV / Antenni

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Eli kunka teillä joilla on noi herkut on asia hoidettu :wink: onko tv mallia 12/24v vaiko invertterillä hoidettu tavallinen 230v ja mimmosia antenneja :roll: tossa bussin mulle myynyt antoi vinkin et gigantista sais sellasta digiboksia millä näkys kuva vielä hyvin 120km/h vauhdissa :shock:
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Itse ajattelin tällaista ratkaisua. Ostan eteen peruutuskameran näytöksi 7" tft näyttö digiboksilla jota voi käyttää myös ohjaamaan erillistä televisiota. Sitten vaan televisioksi tuollainen litteä n.20" normaali verkkojännitteellä toimiva.
Tässä olisi tällainen 7" tft ja vielä sisäänrakennetulla dvd soittimella niin voi kartturi katsella vaikka leffaa ajon aikana.
Huonona puolena tuossa näytössä on ettei se tue dvb-t tekstityksiä. Hyvä puoli on ,että antenni on tuollainen pieni piiska. Elektrolinnan myyjä tosin sanoi ,että kannattaa ostaa ihan sellainen autokäyttöön tehty lautasmalli.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Kaverin bussissa on digiboxi ja siinä sellainen auto/veneantenni ja hyvin on pelannut. Ideahan tuossa antennissa on ettei se ole suuntaava niin kuin normaalit tv-antennit. Telkkarina mulla on ihan 22" Philips 220v jännitteellä jota syöttää 1000w invertteri.
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Viesti Kirjoittaja IRJA »

TV:nä 20"litteä joka toimii24v . Antennina tavallinen suunnattava harava . Didiboxia ei vielä ole . Pitkillä matkoilla digitaalinen sat ja suunnattava lautanen ja kotimaan kanavat näkyvät pitkälle etelään , tosin isompi lautanen olisi tarpeen eteläespanjassa mutta ehkä tulevaisuudessa jos sopiva tulee vastaan .
Vastaa Viestiin