
http://www.nettikone.com/700897
Ja muutenkin ihan menevän näköinen peli pojilla myynnissä...
mutta eikö silti olekin hienotmotoku kirjoitti:en todellakaan himoitsisi luppakorvia, kun akselivälit alkaa hipoa 7 metriä ja siihen vielä tuntosarvet a´3000€ niin kyllä vain alkaa olla runsaasti paikkoja, joista ei hieromatta mennä. ja vaikka ensimmäiset sarvet saisikin "halvalla", niin tuskimpa sitäkään tuuria maailman tappiin riittää. en laittaisi luppareita, vaikka ilmaiseksi saisi ja vielä asennettuna!!
Peilejä on uusiinkin autoihin koritehtailla asennettu paitsi monen mallisia, myös moneen kohtaan. Omalla työpaikalla löytyy mm. Lahti Scala -katureita, joissa osassa vasemman puolen peili on kuskin sivuikkunan yläreunan korkeudella (huono paikka, koska sivuikkunan aurinkosuoja estää näköyhteyden peiliin hiemankin laskettuna), ja suurimmassa osassa onneksi lähellä samaisen sivuikkunan alareunaa. Luppakorvat useasti asentuu koritehtaalla samoille paikoille, mutta oikeastaan kaikkia tavallisempia peilimalleja tapaa hyvinkin eri korkeuksille sijoiteltuna.Reddewil kirjoitti:Kivalta ne näyttää, mutta tuntuu että nyttenkin on jo nuo peilit luonnottoman ylhäällä. Miks ne muuten pitää olla ylhäällä, ja varsinkin jos kuskin peiliä pitäs katella tuulilasista, niin voi veljet! Lahti32, sullahan on peilit ihan "tavallisella" korkeudella, kun mulla on liki metrin ylämpänä, ootko ite laittanu alemmaksi?
No niin, käsinhän nuo on kai tehty. Keijo 210cm asentaa autoo peilin tikkailla ja toiseen autoon Timppa 170cm ja tikkaat hukassa. Kyllä siinä rupeaa olee korkeuseroja =)b12m kirjoitti:
En kylläkään suuresti yllättyisi, vaikka peilien sijainti eri korkeuksilla olisi suoraa seurausta ko. koritehtaan "nyrkkipajamaisesta" tuotannosta. Sen verran suuria yksilöeroja saattaa nimittäin löytyä saman tilauserän autoistakin
No joo ei oo liikaa ei. Laitoin sisältä peilin tuohon hanttarin ylempään tappiin, jolla nään tuon oikean etukulman, taakse sitten noilla taviksilla + pimeänäköpakkikameralla, mikä on ihan ehdoton!konenikkari kirjoitti:Se alempana oleva peili on hyvä eteenpäin ajettaessa, ja ylemmällä on helpompi arvioida etäisyyksiä, peruuttaessa.
Missään autossa ei ole ollut liikaa peilejä.
Monet liikennöitsijät eivät tilaa uusia autojaan luppakorvapeileillä, suurimpana syynä niiden kallis hinta uusittaessa pienenkin osuman jäljiltä. Toisena suurena syynä tulee mieleen se, että monilla liikennöitsijöillä autoja pestään useammalla varikolla eri pesukoneissa, ja ne eivät läheskään kaikki (etenkään vanhemmat) osaa kiertää luppakorvia rikkomatta niitä. Taakse päin näkemisen kannalta, mikä peilien pääasiallinen käyttötarkoitus nähdäkseni on, tuollaiset Alamäen uusimmassakin olevat peilit ovat mielestäni mitä parhaimmat.Reddewil kirjoitti:Miten musta tuntuu että nuo luppakorvat oli jonkinmoinen "välivaihe" tai villitys? http://www.pbl.1g.fi/kuvat/sekalaista/alamakiuus1.jpg uusissa on taas "tavis" peilejä ja jopa oikealla korkeudella? Olisiko ihan käytännön syistä=)
Anteeksi kuvan omistajalle linkitys. Tästä tulee sanomista...
Mistä ostit?Lahti32 kirjoitti:nuo on sellaiset että säätövaraa riittää. Tarkoitettu varmaan autoon jossa a-pilaria on kallistettu. Varmaan toimii sun autossa hyvin.
Siis....?Lahti32 kirjoitti:Kurusta.Carman kirjoitti:Mistä ostit?