Tuossa kokeilin webastoa ihan muuten vaan ja kas kummaa merkkivalo ei enää syttynyt eikä myös koko vempele startannut. Pimeässä ei saanut muuta selville kun että surinaa kuului joten luulen että vesikierto pelaa mutta paloa ei näkynyt eikä kuulunut. Varalta tankkasin pö-säiliön täyteen. Ja selvittelin sulakkeita mutta en löytänyt noin äkkiseltään. Käyttöohjeen kanneteen oli kirjoitettu epäselvästi jotain jonka tulkitsin niin että weban sulakkeet olisi akkukotelossa. Ei kyllä löytynyt. Onko muilla "Vähämaan" omistajilla kokemusta?
Kuinka teillä on muuten noi ajoakut/hupiakut sijoitettu? 1. vai 2. lokerossa? Kun minun mielestä ne on ristissä piirustuksiin nähden tuossa minun autossa.
Webasto ei starttaa enää? :(
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1454
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Omassa hupiakut oikealla takarenkaan takana omassa kaapissa. Kaksi kelkkaa, joissa kummassakin 2*12V sarjassa. Sulake Webastolle akkukaapissa "pääkykimen" vieressä. Virta menee suoraan Webastolle, eli ei pääkytkimen kautta. Vähän ihmetyttää, että vesikiertopumppu kumminkin sinulla pyörii. Webaston päällä on jokin ylikuumenenmissuoja. Olisikohan se voinut lauete, jos ei vika sulakkeesta löydy.
Oma Webasto aina välillä käynnistyy ja lämmittää kerrran, eikä "termostaatti" käynnistä uudestaan. Korjantuu aina kosteudenestoa suihkauttamalla liittimiin. Tv Ari
Oma Webasto aina välillä käynnistyy ja lämmittää kerrran, eikä "termostaatti" käynnistä uudestaan. Korjantuu aina kosteudenestoa suihkauttamalla liittimiin. Tv Ari
Käyttöakut 2x180ah edessä ja hupiakut 4x180ah oven etupuolella. Mulla on vissiin tuo webaston sulake tosiaan tuolla hupiakkujen kotelossa. Ja sitäpaitsi sama vaiva vaivaa, olen kuvitellut että johtuu noitten hupiakkujen heikosta jamasta, eli ei riitä virta webaston käynnistämiseen, mutta vesikierto toimii - ainakin jonkinaikaa. Auton käytyä ja akkujen latauduttua lähtee vebastokin sitten päälle. Eilen kannoin akut sisään putsattavaksi, ladattavaksi ja vesitettäväksi - ominaispainomittaukseen. Irroitusoperaatiossa kelkka repesi sijoiltaan, oli ruostunut aika pahasti. Onkohan "tavallisilla" siis auton/bussin akuilla merkitystä vesittääkö ne ennen vai jälkeen latauksen??? Trukkiakuissa vesitys tehdään aina latauksen jälkeen ettei kiehahda ja possahda paskaksi (48V - 680AH).
I*ZKI*I
I*ZKI*I
Kannattaa myös tarkistaa liekkivahti.. Jos se on nokeentunu niin ei starttaa..
-Jero-
http://www.autogear.fi
http://www.autogear.fi