Nyt vaihtuu tuulilasi.

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Nyt vaihtuu tuulilasi.

Viesti Kirjoittaja Jone »

Tulikin nyt semmonen homma että tuo tuuppari Scania lähteekin tien päälle helmikuussa 3000km reissulle ja tuulilasi joka oli siis rikki on vaihdettava jo ennen suunniteltua. M.Vähämaalle soitto ja oli mukavaa porukkaa. Asennus sopi heille ensi viikolle, joten siis sinne. Auto aamuksi tehtaalle ja vanha otetaan pois ja pohja valmistetaan sitten uudelle lasille. Uusi liimataan paikalleen auton pitää kuivua yön yli ja luovutus seuraavana aamuna. Toivotaan että vanha kestää vielä tuon Joensuu-Seinäjoki välin.

Nyt kun kerran pääsee ihan tuonne tehtaalle niin oisko kellään mitään kysymistä mikä voisi hoitua tuossa samalla. Osia/hintoja jne..Lähinnä Sisu ja IZKI varmaan? Sisulle kyselen ainakin sen pyörätelineen perään. Itse kyselen hieman noista sähköistä ja muusta tekniikasta. Jotenkin jännää tavata just ne ihmiset jotka ovat rakentaneet tyhjästä minun autoni.
IZKI
Kuski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Loka 2005 22:53
Location: Janakkala

Viesti Kirjoittaja IZKI »

Nojajopassattui!
Multa ainakin uupuu aika olennainen manuaali eli sulakekaavio! Luultavastihan se on sama saman vuosimallin vehkeissä, ja jotain osviittaahan löytyi jo tuosta alustan - scanian oppaastakin. Onko Jonesilla ja Sisulla tallessa? Entä ajattelitko kysyä samalla sitä uutta maskia? Alkuperäisten vararengastelineiden mysteeriinkin voisi hakea jotain syytä? No, lonkalta en nyt keksi kun on rakentelut kirjaimellisesti jäissä, mutta jos siellä on joku avulias koneksi - yhteyshenkilö, joka on näitä 87-88 vuosimalleja ollut kokoamassa niin yhteystiedot vastaisen varalle olisi hyvä saada.

Onnea matkaan: I*ZKI*I
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Mulla pitäs olla tuo orkkis kaavio tallella. tarkistan kun käyn bussilla. Voin toki skannata kopion sulle. Ja kyllä aion kysyä tuon keulapalan vaihdon uudempaan versioon. Pellit kyytiin ja itte se sitten paikalleen periaatteella. Olipa järkytys kun näin vastaavan Kiitokorin "face liftin" aivan järkyttävä minun mielestä. Kyllä vanhoissa autoissa on tyyliä.

http://www.kiitokori.fi/www/popupcard.php?id=6&img=45
IZKI
Kuski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Loka 2005 22:53
Location: Janakkala

Viesti Kirjoittaja IZKI »

Joo, olisi huippu homma jos jaksaisit skannata sen mahd. isolla ressulla ja laittaa vaikka sähköpostiini tulemaan. Ja eivät nuo nykyajan epämääräisellä katseella varustetut keulat oikein minuakaan säväytä - jotenkin on melankolisen oloisia :( .

tässä on aika huolellisesti tehty alaskalainen pankki:

https://www.wellsfargo.com/about/bus_to ... lery.jhtml

Saattais passata äänimiehelle tuollaiset sivulootat äänivermeräkeillä :D
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Toki skannaan jos ne on vaan tallessa. Oispas mukavat moiset luukut. Tommosen luukun mekanismi vaan taitaa maksaa enempi kun mun koko auto.
Vastaa Viestiin