
Sain kaupantekijäisiksi säkillisen hihnoja ja muuta pikkusälää Setraa varten. Papereita tehdessämme oli paikalla myös rouva joka oli ollut Setran lähes vakiokuski ja hän sanoi jäävänsä kaipaamaan firman "Kaunotarta"

Kyllä vähän jännitti lähteä ajamaan EKAA kertaa eläissäni bussia, olkoonkin että on vain 9,30 metriä pitkä

No koneet käyntiin vaan ja pykälää silmään. Vaihteensiirrossa tuntuu olevan reilut liikeradat....no onhan sitä välimatkaakin sinne konehuoneeseen

Kytkin tuntui höyhynenkevyeltä ja ohjaus samoin ihan kuin olisi ajanut henkilöautoa...aika suuri ero Dusseldorferiin

Suorinta tietä kotiin ei tullut edes mieleen vaan Myllykoskelta kohti Kotkaa kääntyi Setran keula. Muutaman kilometrin ajon jälkeen
alkoi jännitys hartioissa hellittää ja ajo alkoi tuntua jo ihan mukavalle. Sitten tuli jo tarkka paikka; ajoratamaalaus oli käynnissä ja maalareiden kuormuri keskiviivan päällä ja siitä kuormurin ja pientareen välistä piti sompailla läpi,.. ei tullut osumia

Vaihdekepin liikeradat tuntui vielä vähän oudoilta ja ajelinkin hyvän matkaa nelonen pesässä ja koska kierroslukumittari oli jumittunut 500 ja 1000 kierroksen välille niin todellisuudessa kone varmasti huuti punarajalla


Sitten älysin tarjota isompaa vaihdetta ja vauhtikin nousi sataseen helposti. Se mikä jäi heti eka vaikutelmana mieleen oli tasainen kyyti, ilmajousitus todella toimii!!! Ainoastaan terävät raot asfaltin pinnassa saivat aikaan pienen tärähdyksen.
Sitten pääsin moottoritielle ja kulku alkoi tuntua todella hienolta, hei täähän on todella kivaa, ei olisi uskonut että bussilla ajaminen voi tuntua niin hauskalta

Kaikista hauskinta oli kun *viralliset* bussikuskit moikkaili vastaan tullessa


Itsellä meinasi käsi nousta aina matkailuautonkin vastaan tullessa....olis varmaan ihmetelleet moista *hullua* bussikuskia


Kulku oli tosi pehmeää ja tuntui kuin olisi liukunut ilmapatjan päällä eikä koneen ääniä kuullut ollenkaan. Tyhjäkäynnillä Mersun vinkkeli ravistaa jonkin verran mutta ajossa se tuntuu ihan hiljaiselle ja tasakäyntiselle.
Eihän tuo kyllä silti mikään hirveä raketti oli vaikka noita tehoja onkin paperilla riittävästi. Mutta ei jää kyllä jalkoihinkaan liikenteessä.
Jos vaihteensiirto olisi nopeampi niin eteneminen olisi tosi sukkelaa. Onhan siellä kyllä isot massat liikkeessä...hyvä näinkin.
Laitoin ilmastoinnin päälle ja kattokanavatuuletuksen puoliteholle...ohoh, johan hönkii viileetä

oli pakko sulkea tuuletuspuhallin hetken päästä kun alkoi tulla oikeasti vilu

Polttoainetankki oli melkein täynnä joten tankkaamaan ei tarvinnut mennä...tuli mieleen ne katokset ja muutkin matalat sillat sun muut rakenteet mihin Setran olisi saanut kolhittua, vaikka onhan ne huoltisten katokset nykyään aika korkeita.
Ilmastoinnin pömpeli kun korottaa vielä vakiokorkeutta noin 20 cm. Joten korkeutta on noin 3,60 tai vähän päälle...pitää mitata tarkasti tuo...
Ajelin sellaiset satakunta kilsaa ennen kuin tulin kotiin esittelemään Setraa kotijoukoille.
Jäi kyllä kiva fiilis, ei tullut pettymyksiä ilmi, muutamia pikkuvikoja tuli ilmi, mutta niihin olin varautunutkin.
Pikaisin remontti on katkennen avaimen onkiminen virtalukon avainpesästä, se oli jo rikki kun ostin auton, oikeesti...avainem tyngällä sai kuitenkin käännettyä virrat päälle. Ilmastoinnin kompuran toinen hihna menee kohta poikki joten uutta remmiä sinne piakkoin.
Pakokaasujarrun teho jäi aika vaisuksi, mutta tuntuu sekin toimivan. Varsinaiset jarrut taas tuntui tosi hyviltä.
Kotipihaan tultuani kävin mittaamassa parkkitilan etukäteen ja merkkasin paikan mihin keulan piti jäädä, muuten olisi meidän Alfa saanut faceliftin kun olisin tuupannut Setran perällä sitä nokkaan


Sitten vielä Setraa ympäri tutkimaan ja vielä lopuksi öljyn määrän tarkistus, kätevästi kaikki huoltokohteet siinä ihan kyykkimättä esillä

Auton mukana tuli manuaali vaihteistoa ja ilmastointia varten mutta ei muuta. Koneesta ja korista olisi kiva saada myös jotakin kirjallista tietoa, ehkä koneen osalta Veholta saa jotakin ja miksen koristakin, onhan Veho Setran myyjä, ellei jopa maahantuojakin...?
Puuhaa riittää Setran tekniikkaan tutustuessa ja pikkukorjauksia tehdessä. Varsinaiseen muutoshommaan ryhdyn vasta kun olen saanut D1-kurssin siihen malliin että kortti alkaa olla taskussa. Oikeastaan en meinaa aluksi kuin pienentää paikkaluvun jotain 1+13 tai 1+16
malliseksi. Sisustukseen käydään käsiksi enemmän ensi keväänä. Tekniikka pitää saada tarkisteltua ja katsastus loka-marraskuussa hoidettua.
Mutta oli todella mukavaa saada oma kulkuri alle

Kivahan tuo Mese508:kin on mutta ei voi verrata noita ajoltaan toisiinsa.
Nyt tuntuu hyvältä kun etsintä on päättynyt ainakin toistaiseksi
