Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 16 Heinä 2018 04:50

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 06 Touko 2018 20:25 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 405
Truck: ----liner
Location: Suomi
Tuon paluu säiliön idea ollut, webastolle saadaan lämmitetty polttoaine ( tuon pikkusäiliön voi vaikka
lämpöeristää) , ko säiliön hyöty on talvikäytössä, lisäksi on jo suodattimen läpi mennyttä. varsinkin ennenvanhaan kun polttoaineet ei kestänyt pakkasta eikä aina tavilaatua ollut saatavilla,) kytkentä moottorin paluu putken väliin, moottorin käydessä säiliö täyttyy ja ylimääränen jatkas tankiin, ts paluu
linja säiliön kannesta tankkiin.

Jos paljon käyttää webastoa ja muita diesel laitteita ( agrik, ym) kannattaa harkita erillistä
säiliötä, niin voi käyttää polttoöljyä, säästö 0,35—0,45 euroa/ litra lisäksi mahdollista käyttää
talvilaatua kesälläkin, vähemmän nokeaa ja savua pakokaasuissa esim wallas liesi toimii paremmin tuolla-34
astetta kestävällä laadulla ( nuo hallilämmittet joissa ei ole erillistä pakokaasuputkea ulos, huomaa
eron),ainut ongelma ei myynnissä kesällä joutuu ostamaan talvella omaan. varastoon..

Ruostuu näköjään volvokin, ei scanioden yksinoikeus, nuo johtosarjat kannattaa siirtää päälle,
helpompi jatkossa korjaillajos tulis tarvetta. Alkujaan kun alusta tulee tehtaalta runko aina tehty
niin että rungon yläpinta vapaa rakentajalle johdota ja putket,letkun on joskus hankalissa paikoissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 06 Touko 2018 20:47 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 68
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
:D Tarkoitin kysyä että miten paluusäiliö toimii silloin kun moottori sammuksissa ja weba käynnissä. Eikö sen pitäis saaha ilmaa jostain huohottimesta kun pinta laskee. Ja miten estetään polttoaineen meneminen huohottimesta sitten kun säiliö taas täyttyy. Vai onko se umpinainen pönttö ja moottorin ollessa pysäyksyssä Webasto vetää auton tankista sen säiliön läpi?

PS. BussMAN, kyllä tämä kanikka on että pijetään vielä ruostumisessa johtoasema Volvoihin nähden. Kaikkien autojen ruostumisen maailmanennätys lienee kuitenkin Vitolla. Siihen ei edes kanja yllä. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 06 Touko 2018 21:10 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 405
Truck: ----liner
Location: Suomi
VeihtiPekka kirjoitti:
:D Tarkoitin kysyä että miten paluusäiliö toimii silloin kun moottori sammuksissa ja weba käynnissä. Eikö sen pitäis saaha ilmaa jostain huohottimesta kun pinta laskee. Ja miten estetään polttoaineen meneminen huohottimesta sitten kun säiliö taas täyttyy. Vai onko se umpinainen pönttö ja moottorin ollessa pysäyksyssä Webasto vetää auton tankista sen säiliön läpi?

PS. BussMAN, kyllä tämä kanikka on että pijetään vielä ruostumisessa johtoasema Volvoihin nähden. Kaikkien autojen ruostumisen maailmanennätys lienee kuitenkin Vitolla. Siihen ei edes kanja yllä. :D



Alku luettu uudelleen kaaniahan se olikin..
Ei siihen huolotinta oiken voi laittaa, se tarviis ventt jotka joskus vois olla epäk, auton tankin kautta
saa ilmaa/ paluulinjaa pitkin, kun on ensin imassut linja tyhjäksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 07 Touko 2018 23:15 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 16 Elo 2016 19:12
Viestit: 148
Truck: volvo carrus 602
Location: PYHÄJOKI
Iski kirjoitti:
Meidän Carruksessa oli keskioven portaat kiinni ihan alumiini kulmaraudoilla ja ruuveilla, helppo irroittaa ja 1 rappu saranoitu minkä alla wc lavuaarille vesisäiliö ja oven koneistoa.
Juu vessan kaukalo oli aika projekti purkaa.


näin oli mullaki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 08 Touko 2018 19:02 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 940
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
VeihtiPekka kirjoitti:
:D Tarkoitin kysyä että miten paluusäiliö toimii silloin kun moottori sammuksissa ja weba käynnissä. Eikö sen pitäis saaha ilmaa jostain huohottimesta kun pinta laskee. Ja miten estetään polttoaineen meneminen huohottimesta sitten kun säiliö taas täyttyy. Vai onko se umpinainen pönttö ja moottorin ollessa pysäyksyssä Webasto vetää auton tankista sen säiliön läpi?


Mun käsittääkseni se paluulinja menee varsinaisen polttoainetankin kattoon. Kun weba imee sitä säiliötään tyhjäksi niin se saa korvausilman sitä paluuputkea pitkin polttoainetankista, mutta uutta polttoainetta se ei sieltä tankista saa? Voin olla kyllä tässä väärässäkin, mutta näin mulle se on selitetty. Samalla se estää sen että voisi vahingossa webastolla tyhjentää polttoainetankin.

En sitten tiedä onko tuo webasto jotenkin herkempi jähmeälle naftalle, mutta äkkiseltään kuvittelisi että jos nafta on liian paksua, niin ei lähde konekaan käymään. Vai onko ajatus jotenkin että se weba lämmittää systeemit niin että se notkistaa naftankin? Mä olen kuitenkin käsittänyt sen niin että suurin syy sen välisäiliön käyttöön on vaan se että ei tarvita erillistä siirtopumppua, vaan se toimii ihan painovoimaisesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 17 Kesä 2018 13:22 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 68
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
Eilen oli lasin putsaus päivä. Kovin homma tuossa oli saaha lasi irti ovesta. Halki se meni muuta kuin vain pyyhkäisi mattoveihellä. Kalkki on lujassa lasin pinnalla kuten monesti täällä palstalla kun todettu. Kokeilin monta konstia ja ainut mikä siihen tepsi oli teräslasta. Lopuksi pesu, pussillinen silica rakeita sisälle ja sikalla lasit kiinni.


Liitteet:
IMG_20180616_150420.jpg
IMG_20180616_150420.jpg [ 225.42 KiB | Katsottu 615 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2018 21:30 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 68
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
Piti välillä vähän koematkailla että motivaatio säilyy ja samalla testattiin muutamien ratkaisuitten järkevyyttä.

Havainto 1. Toinen koroke keskiovelta keulaan on kavennettu 25 cm ja kyllä antaa tilaa autoon. Varmasti kavennan korokkeet kaikkien kalusteiden ja sohvien kohdalta. WC/suihkun kohalta tietysti joutuu deletoimaan korokkeen kokonaan.

Havainto 2. Alkuperäiset kannelliset hattuhyllyt on niin korkealla ettei sinne meijän poppoosta kunnolla ylety muut kuin minä. Eli hyllyt veks ja jotain korvaavaa säilytystilaa alemmas.

Havainto 3. Uudet 8V 170Ah akut 6 kpl piti invertterillä normi jääkaappia käynnissä vajaan vuorokauden vaikka kaverina oli 270W aurinkopaneeli. Olin vähä pettynyt akkuihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2018 21:37 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 68
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
Oven lasi pitää varmaan halkaista uudelleen. Heti kun tuli kosteampi keli niin oli taas höyry välissä. En ollut tarpeeksi huolellinen sitä liimatessa niin johonkin jäi ehkä pieni rako mistä nyt vuotaa. Mutta nythän se on helppo tehä uudestaan kun olen jo kerran harjoitellut :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2018 22:11 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 405
Truck: ----liner
Location: Suomi
Mitenkä toimis jos jättäis sisälasin pois? (jonkin täytelistan kiinnitys reunoihin pitäis lisätä)
Lämpövuoto hiukan lisääntyy, tarviiko ovi rakenne kestävyyden kannalta tuplat?, ulkoäänet
voimistuu?
Kuorma autot ja suurinosa henkilöautoja yksinkertaisella ikkunalla, puhallusilmalla pidetään
läpinäkyvänä ( joidenkin mielestä tuplalasilla omat ongelmat, esim
ulkopinnan huurtuminen ym)

Onko vielä saatavana ” lasinlämmitys lankoja”,ne estäis höyryhaitat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2018 22:17 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3985
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Äläpä hätäile sen lasin kanssa. Noin siinä aina käy. Olen putsannut laseja usein ja heti putsauksen jälkeen ottaa huurua mutta häviää muutaman viikon sisään.

Hyvä konsti näyttää olevan lasin alareunaan reikä listan sisään ja joku putki ulos. Yhteen lasiin sovelsin 15 vuotta sitten lasten tikkarin tikusta poistoputken ja eipä ole huurtunut se lasi koskaan enää.

Mutta vatupasseja on taas ihan kotitarpeiksi

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 05 Heinä 2018 19:26 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 940
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
VeihtiPekka kirjoitti:

Havainto 3. Uudet 8V 170Ah akut 6 kpl piti invertterillä normi jääkaappia käynnissä vajaan vuorokauden vaikka kaverina oli 270W aurinkopaneeli. Olin vähä pettynyt akkuihin.

Oliko sulla siis vertti päällä kokoajan? Se vetää melko paljon hukkavirtaa jos se on kokoajan päällä.

Mitä nuo tuollaiset 8 voltin akut on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 05 Heinä 2018 20:38 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 68
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
Juu, vertti päällä koko ajan kun sen perässä oli jääkaappi. Parempi ois varmaan semmonen 24V jääkaappi suoraan akkuhin kytkettynä.
8V akut on golfauton ajoakkuja. Reissuun lähteissä vertin laturi nosti jännitteen 24,2V:in mikä on minusta vähän. Sitte kun tultiin takaisin niin annoin olla vertin maasähössä toista vuorokautta ilman kulutusta ja kas, akkujännite nousi 25,6V:in. Latauksessa oli varmaan käynyt joku boosti vaihe päällä kun näki että akuista oli ihan reilusti kiehunut happoa ulos. Oisko niin että uudet akut tarvii semmosen herätyksen aluksi? Pitää nyt koekuormittaa ja mitata niitä uudelleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2018 17:23 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 940
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Oudolta kuulostaa nuo akkujännitteet.24,2V on suunnilleen sitä luokkaa josta se akku pitäisi ladata täyteen, ainakin jos puhutaan perinteisestä akusta. Sinänsä se että akku hieman kiehuu ei ole poikkeuksellista jos se on kovinkin tyhjä ollut, mutta ei sen nyt yhdellä latauksella pitäisi vajeta.

Osassa inverttereissä on sellainen standby tila jolloin töpseliin jätetään jokin herätejännite jonka muutokseen vertti sitten reagoi, jos jokin laite pyrkii menemään päälle tms, mutta en tiedä miten hyvin tuo toimii esim jääkaapin kanssa. Perinteisen mekaanisen termarin kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta modernimpi digitaalisesti ohjattu ei välttämättä toimi. Tuo standby tilakin kuluttaa sähköä, mutta huomattavasti vähemmän kuin varsinainen päälläolo.

Yksi vaihtoehto on perinteisen mekaanisen termarin kanssa eriyttää se jääkaapin sisuspuolen sähköt 24voltille, ja kun termari naksahtaa, niin se ohjaa releellä vertin päälle ja kompuran käyntiin. Pelkkä oven avaaminen ja sisävalon syttyminen käyttää pelkkää 24V puolta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 07 Heinä 2018 13:14 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4305
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Onko sulla ne akut kolmen sarjassa ja sarjat rinnan, sillonhan siitä tulisi 24V?

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 07 Heinä 2018 15:20 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 68
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
Akut on kolmen sarjassa ja kaks semmosta pakettia rinnan.
Vertti on Devel merkkinen siniaalto malli. Ja siinä tosiaan on se stanby mistä Jule mainihti. Jääkaappi vain ei saanut sitä hereille jostain syystä vaikka on mekaanisella termostaatilla. Tehoraja herätykseen on manuaalin mukaan 25W ja jääkaapin ottoteho kuitenkin 180W.
En enempi taia painia tuon kaapin kanssa kun muutenkin on tarkoitus hankkia uusi. Kellä ois kokemusta 24V kompura jenkkikaapista? Semmosta vähä haaveillut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Regal 350
ViestiLähetetty: 07 Heinä 2018 19:45 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3985
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Waeco jääkaapit on toimineet aina. Ilman mitään häiriöitä. Ovat vaan melko kalliita, neljä kaappia oon laitellut ajan oloon

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com