Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 18 Marras 2017 02:58

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Volvo B9M Projekti alkaa.
ViestiLähetetty: 26 Syys 2017 17:59 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Tervehdys, uusi bussiprojektin aloittaja liittyi joukkoon. :D
Ensi lauantaina on tarkoitus kotiuttaa B9M -89 ja alkaa muuttamaan siitä kisakaluston / henkilökunnan siirtokalustoa.
Paljon on kysymyksiä toteutuksen suhteen ilmassa ja toivon että täältä löydän vastauksia / ehdotuksia niihin.

Kuva

Että tällaista.


Viimeksi muokannut Notreal päivämäärä 27 Syys 2017 10:10, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26 Syys 2017 21:20 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Laitetaas eka kysymys: Toiveena olisi saada takapäästä kokonaisuudessaan aukeava sekä säilyttää takaikkuna. Onkohan liian iso ja painava saada tämä "peräluukku" kääntymään kokonaisena ylös tai sivulle vai kannattaako suosiolla tehdä esim. 3-osainen, alaosat sivuilleen ja pelkkä takalasi ylös aukeavaksi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 08:35 
Apukuski

Liittynyt: 15 Syys 2016 21:40
Viestit: 16
Paikkakunta: Haukipudas
Truck: berkhof
Location: haukipudas
moro

Ja kiva kuulla että muutkin haaskaavat rahansa kulkureiden ja kilvanajolaitteiden kanssa,
Katahappa galleriasta. siellä kuva omasta räpellyksestä. luukku aukeaa kokonaisena ylös.
Sillon ei ole haitolla lastauksenaikana. toki avausmekanismi on oma juttunsa.
Ulkonäkö taas säilyy liki entisellään kun perää ei ole silvottu palasiksi.

_________________
Epäkesko


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 09:00 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 12 Tammi 2015 18:34
Viestit: 43
Truck: B9M Wiima K202
Location: Kihniö
Täälä on myös projektina B9M, ei tosin tule matkailu varustelua lainkaan. Käyttö tarkoituksena karting autojen kuljetus ja nyt alkaa olemaankin suht hyvällä mallilla.

Mikäs kori tässä on, ei tuo kuva näy?
Itsellä matala kaupunki versio Wiima K202, tehtiin perään ovet vanhoista nosto-ovi lamelleista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 09:42 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Epäkesko: Mites tuon gallerian löytää?
Miihhali: Mun täytyy keksiä joku toinen paikka mihin ladata kuvat, tuo nykyinen "photobucket" tuntuu tökkivän aika usein ja kuvat ei näy,


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 09:46 
Rattimajuri

Liittynyt: 19 Huhti 2013 15:33
Viestit: 186
Truck: Vanaja Boxer -67
Location: Jokioinen
Notreal kirjoitti:
Epäkesko: Mites tuon gallerian löytää?
Miihhali: Mun täytyy keksiä joku toinen paikka mihin ladata kuvat, tuo nykyinen "photobucket" tuntuu tökkivän aika usein ja kuvat ei näy,


Etusivulla yläreunassa on linkki "galleria".
Photobucketti meni persiilleen, kun estivät kuvien suoran linkityksen jos ei maksa tyyliin $40 kuukaudessa..

_________________
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 10:11 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Vaihdoin kuvan tallennuspaikan, koitetaas toimiiko nyt? Ja löysin Gallerian, kiitos neuvosta, oliso varmaan pitänyt itsekkin löytää, mutta kun ikänäkö vaivaa. :oops:
Koitan ehkä miettiä vastaavaa kokoperän luukkua kuin mitä Epäkeskon kuvassa, mutta ehkä sivulle aukeavaa, ei tarvi pelätä että tippuu niskaan...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 10:35 
Kokenut kuljettaja

Liittynyt: 29 Loka 2007 12:53
Viestit: 88
Paikkakunta: Brushpower
Truck: Volvo B10m
Location: Harjavalta
Mä tein suoran alhaalta saranoidun luukun. Sisäpinta vesivaneria joten se toimiin ramppina. Pieni vinssi yläreunassa toimilaitteena. Tosi kätevä, ei tarvii mitään eri ramppeja raahata mukana.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 10:41 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1051
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
ehkä jos alkaa nyt silpomaan niin kannattaisi jo tähdätä tulevaisuuteen katse ja samalla lyhentää 12 metriseksi niin ei ainakaan käy sitten niin että juuri kun valmistuu pääsee heti lyhentämään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 12:11 
Apukuski

Liittynyt: 15 Syys 2016 21:40
Viestit: 16
Paikkakunta: Haukipudas
Truck: berkhof
Location: haukipudas
Tuo oma orkkislunkka lähinnä ulkonäöllisistä syistä kun en osaa kuitenkaan asiallisen näköstä luukkua tehä tilalle, toki onhan tuo ramppikin jonkinmoinen hötöstys.
Siihen on talvenaikaan tulossa evo2 jolla toivonmukaan tuosta palapelistä päästään eroon. Oli vaan kiirus saaha jonkinmoinen väliaikas ratkaisu aikaseksi.

oven sivulle kääntämisessä on omasta mieestä ainut miinus jotta on haitolla siinä siksi laiton tuonne ylös.

_________________
Epäkesko


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 19:15 
Tosi harrastaja
Avatar

Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:27
Viestit: 140
Truck: MB 609 kasten
Location: Salo
Member id: 024
Wiima , pituus 12.8m


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 19:27 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
wiima63 kirjoitti:
ehkä jos alkaa nyt silpomaan niin kannattaisi jo tähdätä tulevaisuuteen katse ja samalla lyhentää 12 metriseksi niin ei ainakaan käy sitten niin että juuri kun valmistuu pääsee heti lyhentämään.


Sitäkin on mietitty. Suunnitelma olisi tehdä taakse lastaustilan lattia korin alareunan tasalle ja poistaa siltäosin "ylälattia" kokonaan. Alustavissa mittauksissa taakse saisi nipin napin mahtumaan RR-sivari ilman katteita, mutta jos lyhentää koria täytyy perän lattia nostaa tasauspyörästön yläpuolelle :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 20:18 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1051
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
Notreal kirjoitti:
wiima63 kirjoitti:
ehkä jos alkaa nyt silpomaan niin kannattaisi jo tähdätä tulevaisuuteen katse ja samalla lyhentää 12 metriseksi niin ei ainakaan käy sitten niin että juuri kun valmistuu pääsee heti lyhentämään.


Sitäkin on mietitty. Suunnitelma olisi tehdä taakse lastaustilan lattia korin alareunan tasalle ja poistaa siltäosin "ylälattia" kokonaan. Alustavissa mittauksissa taakse saisi nipin napin mahtumaan RR-sivari ilman katteita, mutta jos lyhentää koria täytyy perän lattia nostaa tasauspyörästön yläpuolelle :roll:


Sittenhän tietenkin jos pidätte bussina niin ei ole ongelmaa mutta ei noista poikkeusluvista tiedä mitä niille tapahtuu 31.12.2020 jos meinaa C kortille muutoskatsastaa.

Kuitenkin nyt jos perä menee purkuun ja on tarkotus tehdä kuljetustilat eikä autoa ole tarkoitus jättää D kortille olisi samalla kätevä ottaa se pikku pala poies. Tuttu juuri lyhensi samanlaisen wiiman 12 metriseksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Syys 2017 20:19 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 770
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Eihän tuo yli 12m pituus ole ongelma jos kuskilta löytyy ajolapusta kirjaimia.

E: olinpas hidas.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Syys 2017 21:13 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Korttia löytyy vain C-asti ja kuorma-autoksi olisi tarkoitus rekisteröidä. Laitan sen poikkeuslupa-anomuksen vetämään kunhan jostain kyseisen kaavakkeen löydän. Katsotaan sitten myönnetäänkö ja minkälaisella voimassaolo ajalla. Jos se päättyy vuoden -20 loppuun niin onhan tässä 3-kautta aikaa ajella pidemmällä ja katkaistaan sitten kun se aika koittaa... :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Syys 2017 23:02 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 820
Location: Pirkkala
Kannattaa kysyä Trafista ensin minkälainen poikkeuslupa on mahdollista saada. Luvan anominen maksaa 380 euroa vaikka tulisi hylättykin vastaus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Syys 2017 08:14 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Kats ins tietoa asiasta: On helpottunut saanti, ei tiennyt että olis hylkyjä tullut, ehkä anojat osanneet
perusteilla lisäpituus tarpeen tai kohteet ollut noita alle 13 m busseja.


Oletan että auton kuljetukseen rakennetut bussit, " helppo perustella" esim autotila /työtila, asunto osa = nukkumapaikat,keittiö / matkustaja tilat (1+8).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Syys 2017 10:26 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
BussMAN kirjoitti:
Kats ins tietoa asiasta: On helpottunut saanti, ei tiennyt että olis hylkyjä tullut, ehkä anojat osanneet
perusteilla lisäpituus tarpeen tai kohteet ollut noita alle 13 m busseja.
Oletan että auton kuljetukseen rakennetut bussit, " helppo perustella" esim autotila /työtila, asunto osa = nukkumapaikat,keittiö / matkustaja tilat (1+8).


Näin olen itsekkin ymmärtänyt ja paikallinen kats.inssi ei nähnyt luvan saannissa ongelmaa, tosin hänhän ei sitä päätä. Ihan viimekäden tietoa ei tainnut hänelläkään olla, koska kertoi lupien olevan voimassa toistaiseksi, eli hamaan tulevaisuuteen, mutta nykyäänhän ne taitaa olla kuitenkin määräaikaisia....?

Osaisko joku sanoa onko tämä oikea kaavake luvan hakemiseen?Linkki: https://lomake.fi/c/ec/lomakepalvelu/fill/start?s=va@szVUYLIgDzig&__lang=fi&_lang=fi&goto_fill_if_possible=YES&lomake_id=7782&recipient_id=21&return_url=


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Syys 2017 19:15 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 820
Location: Pirkkala
Nykyään kun viranomaisilla on velvollisuus neuvoa asiakastaan, tämän ja monen muunkin lupaprosessin kanssa kannattaa toimia niin, että ensin otetaan yhteyttä lupaviranomaiseen (siihen joka oikeasti päättää asioita, ei sen sihteeriin tai katsastusmieheen), ja yhdessä neuvottelee, perustelee ja selvittää minkälaiselle asialle halutaan lupa, millä ehdoilla lupa voidaan myöntää ja mitä pitää muuttaa että asia onnistuu. Sitten kun ollaan yhtä mieltä projektista, asia kirjoitetaan lupahakemukseksi ja hyväksytty vastaus tulee nopeasti ilman yllätyksiä. Eikä tule ylimääräisiä kustannuksia hylätyistä päätöksistä. Hyväksytyn ja hylsyn erona voi olla pienikin muutos suunnitelmiin, kun vaan parempi perustelu niin että viranomainen ymmärtää asian oikein.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Syys 2017 20:04 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Wonderi: Tuo oli niin hyvin perusteltu, että hyväksyn toimintatavaksi. Näin teen. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Loka 2017 19:26 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Haettiin bussi kotio, siispä kysymys nro:2
Onko matkustamotilan vesikiertoiset lämmityspatterit samaa piiriä moottorin jäähdytysjärjestelmän kanssa vai oma piirinsä lämmönvaihtimen kautta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Loka 2017 20:16 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 770
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Sama vesi kiertää kummassakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Loka 2017 20:22 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Jule kirjoitti:
Sama vesi kiertää kummassakin.

Ok, tarttee etsiä löytyiskö sulut mistä patteriverkoston saisi suljettua kun pitäisi patterit irroittaa seinästä. Haluisin pitää auton kuitenkin siirtokelpoisena tarpeen vaatiessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Loka 2017 22:12 
Kippari

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 67
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Kymysys 3: Autossa on Telma sähköjarru. Pitäisikö kojetaulusta löytyä jotain sen käyttöön liittyvää?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Loka 2017 22:21 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 820
Location: Pirkkala
Notreal kirjoitti:
Kymysys 3: Autossa on Telma sähköjarru. Pitäisikö kojetaulusta löytyä jotain sen käyttöön liittyvää?

Yleensä Telmalle on viiksi kojelaudassa ja merkkivalo. Voi ehkä olla nappikin kojelaudassa tai lattialla. Voi olla vipstaakit purettu poiskin, jos on säikähdetty sitä savua joka syntyy päälle unohtuneesta sähköjarrusta, lämmöksihän se jarrutusenergian muuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com