Armas Scania k113 carrus 302
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Scania k113 carrus 302
Lattiaa ja seinää saatu tehtyä
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
- MLuoto
- Rattimajuri
- Viestit: 189
- Liittynyt: 16 Elo 2016 20:12
- Truck: volvo carrus 602
- Location: PYHÄJOKI
- Member id: 345
Re: Scania k113 carrus 302
minkä korkunen 302 on?
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Scania k113 carrus 302
Mittaristossa tarra 3,4 mutta täytyy muistaa mitata kun menee auton tykö.
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Galleriaan laitoin pari kuvaa kun tänne ei enään mahtunu. Minne ootte tallentanu kuvia että sää täällä näkyyn??
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
Re: Armas Scania k113 carrus 302
carrus 302/vector scanian runko k94 korkeus (ajo korkeus ) n314-320cm + kattovarusteet
esim sutrak +20 cm, näyttäis että 3,40 m tarrassa ei ilmatilaa paljoakaan.
Carrus 602 , jos oikein muistan 30-35 cm korkeampi ( lokasuojan päällä
olevan kotelon verran).502 korkeus ?
esim sutrak +20 cm, näyttäis että 3,40 m tarrassa ei ilmatilaa paljoakaan.
Carrus 602 , jos oikein muistan 30-35 cm korkeampi ( lokasuojan päällä
olevan kotelon verran).502 korkeus ?
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Mistäs sais edukkaimmin uusia jarru osia??
Jarrut putsattu kengät pyyhkästu 60 santapaperilla ja rummut 60 porakoneeseen tulevalla virsikirjalla rullat liikku kengissä paitsi yks ja sekin herkistelty.
En tajunnu ja huomannu kokeilla kuinka herkästi s akselit liikkuu.
Pari kertaa käyny ny jarrusovituksissa ennen putsausta ja putsauksen jälkeen ja viä tarvis lisää tehoo. Jos laittas uudet rummut ja hihnat sinne.
Hihnoissa oli kyllä pintaa reilusti vai onko jotain hyviä ideoita???
Onkos toi ny 3 sarjalainen toi mun auto vm95?
Mikkä jarru kilkkeet tohon oikeen sopii esim onnin autosta hihnat ja rummut?
Jarrut putsattu kengät pyyhkästu 60 santapaperilla ja rummut 60 porakoneeseen tulevalla virsikirjalla rullat liikku kengissä paitsi yks ja sekin herkistelty.
En tajunnu ja huomannu kokeilla kuinka herkästi s akselit liikkuu.
Pari kertaa käyny ny jarrusovituksissa ennen putsausta ja putsauksen jälkeen ja viä tarvis lisää tehoo. Jos laittas uudet rummut ja hihnat sinne.
Hihnoissa oli kyllä pintaa reilusti vai onko jotain hyviä ideoita???
Onkos toi ny 3 sarjalainen toi mun auto vm95?
Mikkä jarru kilkkeet tohon oikeen sopii esim onnin autosta hihnat ja rummut?
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Armas Scania k113 carrus 302
ALB-venttiilin säädöt, jarrupaine. Ovatko nuo kunnossa?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Ei ainakaan sanonu että olis huonot. Putsauksen yhteydessä rarvasin eessä nipat niin jäivät laahaan ja heräämis paine vai mikskä sanotaan niin oli korkeempi noin 0,9bar muistaakseni eli ilmeisesti rupes kanittaan s akselit. Ennen putsausta oli noin 0,4-0,6 bar. Laput ei oo tässä mut muistelen arvoja tehot takana 38 eessä 38 muistaakseni.
Näkeekös sen jarru paineen siitä jarru lapusta?
Näkeekös sen jarru paineen siitä jarru lapusta?
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Alustan numerolla selviää rumpu ja hihna, mutta voi mitata hihnanleveyden, oletan edessä 8”. =200mm
ja takana 10”=n255mm ( voi olla myös 8”), ei kovin kallita nuo scanian rummut tarvikkeena satasen luokkaa, tarkasti en muista mutta olisko ollut etuakselin 8” rummut,hihnat, ja tarvittavat o renkaat ja
lukkorenkaat 3 sadan luokassa paikallisesta traicon. Scaniallakin oli tarjous hihnojen vaihto+rummut
tarjouksessa , löytyy varmasn netinkautta.
On korkea tuo havahtumispaine, jos rullat voideltu ja nokat ruoste poistettu, nuo ankkuritapin helat voideltu myös ( nuo joskus jumittuu pitää puhditaa hela ja tappi + voitelu),on vika rummun ”ulkopuolella”, aika harvinanen vika jos s -akselin laakerit ahdistaa( nippavoitelu), vois olettaa että jättäis jarru laahaamaan, jarruvipua kääntämällä pihdellä vois arvoida jäykkyyden ja todeta jääkö jarrukenkä rummunpintaan vai ahdistaako ulkopuolelta).Onko varmastin paine mitattu etujarrukellosta ja oliko mittaus laite kunnossa.?
Muistui harvinainen vika, oli jarrukello täyttynyt paineettomalta puolen kuralla eikä päässyt liikkumaan.
Tuo vuosimalli on 113 scania, ts 3 sarjaa, 4 sarja ( 94,114,124) tuli 96 vuoden ”jälkeen” ( euro 2)
ja takana 10”=n255mm ( voi olla myös 8”), ei kovin kallita nuo scanian rummut tarvikkeena satasen luokkaa, tarkasti en muista mutta olisko ollut etuakselin 8” rummut,hihnat, ja tarvittavat o renkaat ja
lukkorenkaat 3 sadan luokassa paikallisesta traicon. Scaniallakin oli tarjous hihnojen vaihto+rummut
tarjouksessa , löytyy varmasn netinkautta.
On korkea tuo havahtumispaine, jos rullat voideltu ja nokat ruoste poistettu, nuo ankkuritapin helat voideltu myös ( nuo joskus jumittuu pitää puhditaa hela ja tappi + voitelu),on vika rummun ”ulkopuolella”, aika harvinanen vika jos s -akselin laakerit ahdistaa( nippavoitelu), vois olettaa että jättäis jarru laahaamaan, jarruvipua kääntämällä pihdellä vois arvoida jäykkyyden ja todeta jääkö jarrukenkä rummunpintaan vai ahdistaako ulkopuolelta).Onko varmastin paine mitattu etujarrukellosta ja oliko mittaus laite kunnossa.?
Muistui harvinainen vika, oli jarrukello täyttynyt paineettomalta puolen kuralla eikä päässyt liikkumaan.
Tuo vuosimalli on 113 scania, ts 3 sarjaa, 4 sarja ( 94,114,124) tuli 96 vuoden ”jälkeen” ( euro 2)
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Nyt on armaksessa tuorre leima ja saa laittaa talvi unille
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Nyt tuli haettu aurinkokennu 250w täytyy ruveta asenteleen kun lumet sulaa. Lähikauppa lopettaa niin alennus myynnit
https://www.ltt24h.fi/tuote/aurinkopane ... 168099507/
Mielestäni kohtuu hinnat
https://www.ltt24h.fi/tuote/aurinkopane ... 168099507/
Mielestäni kohtuu hinnat
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Mitäs kattomateriaali ootte laitanu sisälle? Mikä kestää ettei mee huonoks talvella kosteessa ja kylmässä. Onko helpoo laitaa uus kangas katoon että saako siisti? koteloinnit otettu pois sivuilta
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Niiteillähän ne vanhat kankaat on katossa kulkevissa vanerisoiroissa kiinni. Uuden kiinnittäminen vastaavalla kiinnitystavalla ei ole vaikeaa, mutta jokin listahan siihen niittirivin päälle pitää saada. Mä ajattelin laittaa led listan.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Paljokos sulla on 302 rahtitilassa korkeus?
Ja paljonko olis eristämättömänä hytissä korkeus jos lattian tasais alas tai ylös?
Ja paljonko olis eristämättömänä hytissä korkeus jos lattian tasais alas tai ylös?
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Minkäs takai melken aina laitettu auton suuntasesti jos on panelia tai mdf kattoon eikä poikittain? Onko joku hyvä pointti kun laittaa auton suuntasesti?
Vähän ny kattoo joutuu laskeen keskeltä jos poikittain haluaamut ei paljoo
Vähän ny kattoo joutuu laskeen keskeltä jos poikittain haluaamut ei paljoo
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Kaipa tuo on siksi kun latto on kaareva, ja sen mdf:n tms pakottaminen katon muotoiseen kaareen on pirun vaikeaa, varsinkin jos se pitäisi saada vielä uppoamaan ponttiin. Pitkittäin laitettuna se taittuu nätisti siitä pontin kohdalta.
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Ihan hyvin saa jopa 10mm. mdf paneelin taittumaan. Kannattaa oikeastaan laittaakkin poikittain,silloin ei laajentumat ja venymät näy.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29 Syys 2014 21:37
- Truck: B10M/Superstar
- Location: Savonlinna
- Member id: 350
Re: Armas Scania k113 carrus 302
Omaani laitoin Isotex seinälevyä poikittain kattoon. Mitä puukuituu onkin. Yksi meni harjoitellessa ennenkuin tajusin että kannattaa antaa levyn taipua muutaman päivän kaarelle. Sitten asennus oli suht helppoa vaikka voitelin vaahdon kanssa kiinni. Meni jopa ponttiin vaikka levy on siis sitä 60 senttiä leveetä.
Vaahto kiinnitti levyn niin hyvin ettei lähde kuin kämmenen kokoisina paloina. Kosteus ei oo tehnyt levylle mittään. Ainut vahinko sattui vuotavan kattoluukun muodossa. Vuoto turvotti levyä pieneltä alalta ja sain sen kuosiin kuivattamalla rakenteen painaen märkää kohtaa vanerin palalla pari päivää. Käytin siis pönkää... en töröttänyt käsi katossa.
Vähän on jännittänyt mitä tuon valinnan kanssa tulee, mutta hyvinhän se on tuonne kotoutunut.
Vaahto kiinnitti levyn niin hyvin ettei lähde kuin kämmenen kokoisina paloina. Kosteus ei oo tehnyt levylle mittään. Ainut vahinko sattui vuotavan kattoluukun muodossa. Vuoto turvotti levyä pieneltä alalta ja sain sen kuosiin kuivattamalla rakenteen painaen märkää kohtaa vanerin palalla pari päivää. Käytin siis pönkää... en töröttänyt käsi katossa.
Vähän on jännittänyt mitä tuon valinnan kanssa tulee, mutta hyvinhän se on tuonne kotoutunut.