Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 18 Marras 2017 12:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 12 Syys 2017 20:08 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Kiitos, kommenteista, vielä epäilys iskarit toimii heitoissa asiallisesti ( testilaitteita ei tällä seudulla löydy) mutta jos olis vaimentamaton alue ajokorkeudessa, ne taitaa olla sv säädettävät se tuskin auttaa jos putkessa kulunut alue.
Luin jotain keskustelupalstoja 4 sarjan scanioissa on ollut viputusherkkyyttä, eikä aina renkaiden
vaihdolla korjasntunut,mutta miten poistui ei selvinnyt.

Täytyy ens keväänhankkia uudet, nyt auto joutuu talvilepoon, jonkinverran kuorma autoilla tullut ajeltua
erimerkeillä, eikä noita etuvipotuksia pahemmin ollut ( rautajousilla) , tai mainostetut Hankook ensimm
oli koreasta ei ongelmaa, seuraavat kiinassa tehdyt valitin kun kehäheittoa oli, joku lohdutti että se on
ominaisuus, se on kiinanväkiluvunhillintään suunniteltutuote.
Joutuu scaniasn ostamaan jotkin merkkitenkast? Tuissa testailussa huomasin että "mise " oli äänekkämpi noissa tiekatkoksissa kun " " kutiaarit ""

Kevät alkaa katsatuksella on epäsopivasti tuo kats alkaa 21.12-17 alkaen nyt N1 autona, eikä jouluaattona enää ajella.( lyheni muutoksen jälkeen)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13 Syys 2017 01:58 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
minä kävin alla tasapainottamassa ja muutos vanhaan oli todella suuri.
vapinat ja värinät jäi historiaan :D ...yli 900g meni yhteensä :lol:
...iski tuota abs asiaa en tiennyt mutta onneksi onnistui ok


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13 Syys 2017 21:03 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
Viestit: 275
Truck: Scania bf86s Lahti10
Location: Nurmijärvi
Member id: 200
En niinkuin mitenkään osaa ymmärtää tuota ABS-jarrullisen auton juttua. jos ja kun autossa virrat poissa ja rengasta pyöritetään, niin eihän se ABS-purnukka tajua asiasta yhtään mitään. Ja vaikka tajuaisikin, niin eihän se boxi voi renkaan pyörittämisestä hajota. :!:
Vai mikähän tuossa on ideana. :?:
EBS-jarrullisessa autossa järjestelmä voi "herätä" kun rengasta pyöritetään. Mutta ei se siitä rikki mene. :!:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13 Syys 2017 21:32 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Voishan tuon alla tasap tehdä jos löytyy joltain välineet ( niitä myytiin pois kun tuli
raskaan kaluston irtopyörän tasapkoneet ) .
Tuo alla tasapainoitus :: kannattaa jarrua löysätä ( autom räikät, volvo z tai levyjarrut) jos hipaisu
etäisyydellä menee tuo tasap tunnitin sekaisin.



Viimmeisimpiä tietoja nuo uudet volvot ( oletan erillisjousitetut etupäät) on tasap
ongelmia.

EBS herää kun jarru poljinta painetaan, oletus ei ongelma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Linja autoa etsitty
ViestiLähetetty: 15 Loka 2017 21:53 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Tutkittu carruksen taka akselin ympäristöä, on nuo jousipussit palkkeineen sellaiseessa kotelossa ettei
alustanpesukaan onnistunut täydellisesti, ( samaa sanoi kats ins että tarkastus ongelma)
ratkaislokasuojakoteloihin 3 avannetta per puoli, nyt sai pestyä täydellisesti, runko ja poikkipalkit näyttäis metallia vielä olevan riittävästi jäljellä jopa scanian pieni laatuvirhe yhdessä poikkipalkissa maaliakin jäljellä pienellä alueella...jatkossa myös jousipussin vaihto helpompaa luukusta.
Tarkoitus kevyesti öljytä talvivarastointiin runko operaation lopuksi ja tulihan takajarrutkin avattua hihnaa n15-16mm ja rummut hyviä pinnoiltaan pesulla ja ”voitelulla tuosta selvisi.” Täytyy vielä
pyörästä kokeilla onko pyörälaakerivälys normasli, oletan että parilla irto kartiolaakerilla että
voi säätää tarvittaessa ( edessä on pakettilaakeri, teen työvälineet ja harjoittelen yhden vaihdon
ja jos onnistuu vaihdan molemmat sekä toisen rummun uuteen jos auttais täristykseen ja keväällä
eturenkaat joutuu vaihtamaan jos ravistus jatkuu) On tuolla taka akselin päällä letkua,putkea,piuhaa
niin paljon että ei voi taata perillepääsyä ilman välihuoltoa täytyy eriprojektina tutustua ainakin
vesiputkiin ja klemmareihin.

Kysymys yksi jousipussi tarviis vaihtaa, olisko järkevä vaihtaa myös yläpään jalusta samalla?..?
Toinen? kiinnitysruuvit näyttäis olevan kierteitetty poikkipalkiin , tuskin saa ruuveja auki, Miten
korjauksen jälkeen kiinnitys, ei taida sopia poraamaan takimmaista kuskinpuolella. saako noito
jalustoja ostettua tarvikkeena, vai alkup kaaniavaraosa, tuskin itse ehtii tekemään,ja jos tekis vois tehdä kiinnitysalueen isommaksi jos nyt oikein katsoin, taitaa takana olla 4 kpl samanlaisia
( takimmaiset eri suuntaan kiinnitysruuvit.)

Jossain taitais löytyä vastaavan projektin työkuviakin?

Kannattaa scanioiden rungot ja poikkipalkit tarkistaa mieluiten ennen ostoa, viimeistään ennen kuin
tekee sisälle mittavan rakentelun!! Pesu ja jonkinasteinen ruostumisen pysäytys tai hidastus kannattaa tehdä.

Tarkistin tänään, noita takajousen yläjalustoja ei saa ns tarvikeosana ainakaan pakallisista liikkeistä
tarkemmin tutkittuna etummaiset on matalampi rakenne ts taka akselilla kahta eri mallia. Ilmapalje
tähän autoon tulee täydellisenä mäntineen ja ne on samanlaisia takana 4 kpl.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com