Linja autoa etsitty ja nyt hankittu

Kerro omasta projektistasi
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Linja autoa etsitty ja nyt hankittu

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Kiitos, kommenteista, vielä epäilys iskarit toimii heitoissa asiallisesti ( testilaitteita ei tällä seudulla löydy) mutta jos olis vaimentamaton alue ajokorkeudessa, ne taitaa olla sv säädettävät se tuskin auttaa jos putkessa kulunut alue.
Luin jotain keskustelupalstoja 4 sarjan scanioissa on ollut viputusherkkyyttä, eikä aina renkaiden
vaihdolla korjasntunut,mutta miten poistui ei selvinnyt.

Täytyy ens keväänhankkia uudet, nyt auto joutuu talvilepoon, jonkinverran kuorma autoilla tullut ajeltua
erimerkeillä, eikä noita etuvipotuksia pahemmin ollut ( rautajousilla) , tai mainostetut Hankook ensimm
oli koreasta ei ongelmaa, seuraavat kiinassa tehdyt valitin kun kehäheittoa oli, joku lohdutti että se on
ominaisuus, se on kiinanväkiluvunhillintään suunniteltutuote.
Joutuu scaniasn ostamaan jotkin merkkitenkast? testailussa huomasin että "mise " oli äänekkämpi noissa tiekatkoksissa kun " " kutiaarit ""g

Kevät alkaa katsatuksella on epäsopivasti tuo kats alkaa 21/12-17 -21/4-18:nyt N1 autona, eikä jouluaattona enää ajella.( lyheni muutoksen jälkeen 6 kk sta 4 kk) linja autosta>>>henkilöautoksi

Onko koemusta, pääsi huvipuolen akut melkotyhjäksi, victor ei suostunut lataamaan luovutti,piti
useamman kerran tehdä aloitus normaalia vai häiriö? Tainnut ko inventteri/laturi tottunut aurinko
kennojen apuun ylläpidossa. ( auto ei jatkuvasti verkkovirrassa ja jonkin verran kulutuksia syy
virran kulumiseen)
Viimeksi muokannut BussMAN, 23 Syys 2021 19:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Linja autoa etsitty ja nyt hankittu

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

minä kävin alla tasapainottamassa ja muutos vanhaan oli todella suuri.
vapinat ja värinät jäi historiaan :D ...yli 900g meni yhteensä :lol:
...iski tuota abs asiaa en tiennyt mutta onneksi onnistui ok
Avatar
Jokelan linja
Rattiamiraali
Viestit: 457
Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
Truck: Scania bf86s Lahti10
Location: Nurmijärvi
Member id: 200

Re: Linja autoa etsitty ja nyt hankittu

Viesti Kirjoittaja Jokelan linja »

En niinkuin mitenkään osaa ymmärtää tuota ABS-jarrullisen auton juttua. jos ja kun autossa virrat poissa ja rengasta pyöritetään, niin eihän se ABS-purnukka tajua asiasta yhtään mitään. Ja vaikka tajuaisikin, niin eihän se boxi voi renkaan pyörittämisestä hajota. :!:
Vai mikähän tuossa on ideana. :?:
EBS-jarrullisessa autossa järjestelmä voi "herätä" kun rengasta pyöritetään. Mutta ei se siitä rikki mene. :!:
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Linja autoa etsitty ja nyt hankittu

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Voishan tuon alla tasap tehdä jos löytyy joltain välineet ( niitä myytiin pois kun tuli
raskaan kaluston irtopyörän tasapkoneet ) .
Tuo alla tasapainoitus :: kannattaa jarrua löysätä ( autom räikät, volvo z tai levyjarrut) jos hipaisu
etäisyydellä menee tuo tasap tunnitin sekaisin.



Viimmeisimpiä tietoja nuo uudet volvot ( oletan erillisjousitetut etupäät) on tasap
Viimeksi muokannut BussMAN, 23 Syys 2021 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Linja autoa etsitty

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Tuollaiset pesu/ huoltoluukut tein ja kevyt öljypintaan ja palat kiinni ruuveilla, ilmajousi
työ huomattavasti helpottuu jatkossa,kuvat huonoja, ja taas kääntö :arrow:


Tutkittu carruksen taka akselin ympäristöä, on nuo jousipussit palkkeineen sellaiseessa kotelossa ettei
alustanpesukaan onnistunut täydellisesti, ( samaa sanoi kats ins että tarkastus ongelma)
ratkaislokasuojakoteloihin 3 avannetta per puoli, nyt sai pestyä täydellisesti, runko ja poikkipalkit näyttäis metallia vielä olevan riittävästi jäljellä jopa scanian pieni laatuvirhe yhdessä poikkipalkissa maaliakin jäljellä pienellä alueella...jatkossa myös jousipussin vaihto helpompaa luukusta.
Tarkoitus kevyesti öljytä talvivarastointiin runko operaation lopuksi ja tulihan takajarrutkin avattua hihnaa n15-16mm ja rummut hyviä pinnoiltaan pesulla ja ”voitelulla tuosta selvisi.” Täytyy vielä
pyörästä kokeilla onko pyörälaakerivälys normasli, oletan että parilla irto kartiolaakerilla että
voi säätää tarvittaessa ( edessä on pakettilaakeri, teen työvälineet ja harjoittelen yhden vaihdon
ja jos onnistuu vaihdan molemmat sekä toisen rummun uuteen jos auttais täristykseen ja keväällä
eturenkaat joutuu vaihtamaan jos ravistus jatkuu) On tuolla taka akselin päällä letkua,putkea,piuhaa
niin paljon että ei voi taata perillepääsyä ilman välihuoltoa täytyy eriprojektina tutustua ainakin
vesiputkiin ja klemmareihin.

Kysymys yksi jousipussi tarviis vaihtaa, olisko järkevä vaihtaa myös yläpään jalusta samalla?..?
Toinen? kiinnitysruuvit näyttäis olevan kierteitetty poikkipalkiin , tuskin saa ruuveja auki, Miten
korjauksen jälkeen kiinnitys, ei taida sopia poraamaan takimmaista kuskinpuolella. saako noito
jalustoja ostettua tarvikkeena, vai alkup kaaniavaraosa, tuskin itse ehtii tekemään,ja jos tekis vois tehdä kiinnitysalueen isommaksi jos nyt oikein katsoin, taitaa takana olla 4 kpl samanlaisia
( takimmaiset eri suuntaan kiinnitysruuvit.)

Jossain taitais löytyä vastaavan projektin työkuviakin?

Kannattaa scanioiden rungot ja poikkipalkit tarkistaa mieluiten ennen ostoa, viimeistään ennen kuin
tekee sisälle mittavan rakentelun!! Pesu ja jonkinasteinen ruostumisen pysäytys tai hidastus kannattaa tehdä.

Tarkistin tänään, noita takajousen yläjalustoja ei saa ns tarvikeosana ainakaan paikallisista liikkeistä
tarkemmin tutkittuna etummaiset on matalampi rakenne ts taka akselilla kahta eri mallia. Ilmapalje
tähän autoon tulee täydellisenä mäntineen ja ne on samanlaisia takana 4 kpl.
Vastaa Viestiin