Alkoi huolettaan,

Kerro omasta projektistasi
Sorila
Renkaiden potkija
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Heinä 2016 22:30
Location: Tampere

Alkoi huolettaan,

Viesti Kirjoittaja Sorila »

Hei Kaikki
Kuoret muuttaa ensi viikolla kotiin ja siitä alkaa laitto pikkuhiljaa, Volvo B12 501 Carrus

Tyhmiä kysymyksiä alkaa sateleen tältä suunnalta melkoisesti, sorry,
istun kyllä linja-autossa 50000km vuosi mutta se ei kyllä auta kaluston kunnossa pitämiseen :D

Mutta se huolen aihe oli ,onko tulossa uusia matkailuauto lakeja joissa bussin pitokulut nousee pilviin?

Seurannut n konetta ja n karavaania ja hinnat putoilee tuhansia viikossa :shock: ...ei mulla muuta. :D
Aivan ykkös sivusto tämä ,tietoa, taitoa ja neuvoja... Huippua.

K.
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Alkoi huolettaan,

Viesti Kirjoittaja AriW »

Teretuloo.
Toi hintojen putoilu ihmetyttää/hymyilyttää hieman muaki. Etenni ku oma torso on myynnissä.
Veikkaan että osittain johtuu siitä että yksinkertaisesti uutta projektia seisoo pihassa,ja se pitäis rahoittaa.
Mun tapauksessa toi mun ylihintainen vankkuri,jonka hinta perustuu suoraan menetettyyn rahamäärään. On liian kallis,jos järkeä ois käyttäny olisi kaikki materiaalit ym. ollu ns. hinta alkaen mallia ja hinta alle kympin. Joku varmaan vaihtais sit. No se siitä tilityksestä.
Muutoksia ei kai ihmeemmin olis tulossa,paitsi että poikkeuslupien myöntäminen saattaa loppua. Kuinka käy jo luvilla tehdyille ylipitkille,jännä nähä. Todennäköisesti luvat uusitaan kyllä. Toivottavasti. Leveyksistä ne ei varmaan enää tingi,onko ylileveet sit romurautaa??? Onpahan osia.
Autojen hinnat tosiaan on mielenkiintoisia. Tosin useamman kympin autossa ei muutama tonni tunnu missään. Mä luotan siihen että joskus joku toteaa,ettei valmista tule ja innostuu vaihtokaupoille... Itekki kun on "kahdenautonloukussa",mutta onneks uusi aihio joutaa odottelemaan.

Laitappa sit rojektitarinaa tänne,kivempi lukea ku vasepuukki. Mielestäni.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Alkoi huolettaan,

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Eipä ole tiedossa mitään suurempia yllätyskulujen nousua. Ajoneuvovero nousee kai niinkuin muillakin.

Bussien hinnat on mitä sattuu. Ostajat ovat myös mitä sattuu. Iloisesti menee sekaisin penkkiautot ja matkailuautot, valmiin myyjälle sanotaan että tuolla sun pyyntihinnallahan saa 2000-luvun bussin. Niin saa. Nuku siellä ja lämmitä sen sauna. Lataa puhelimes abc kahvipöydän alla ja niin edelleen.

Tyyli maksaa. Jos auto ei miellytä ostajaa se ei mene kaupaksi millään hinnalla. Ei näitä niin paljoa myydä että viikon jälkeen ilmoituksen julkaisusta kannattaa hädissään alkaa hintaa laskemaan, vika ei ole välttämättä hinnassa, vai sanoiko joku niin vaikka kukaan ei ehtinyt vielä edes nähdä ilmoitusta tai soittaa siitä.

Tervetuloa foorumille. Ostin itse bussin vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollut koskaan oikein ylimääräistä rahaa. Miksikähän. On kyllä hyvä bussi sentään
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Alkoi huolettaan,

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Hintojen laskuun on mielestäni kaksi syytä, syksy tulee niin monen kausi loppuu ja vehkeet haluutaan pois, ja toiseksi ne haluutaan oikeasti pois. Kesän ovat olleet ylihinnalla että jos joku ostokiimassa tarttus koukkuun. Hinnat laskevat reaalitasolle, silloin ne autot vaihtaa omistajaa.
Niin ja tervetuloa, rohkeasti vaan kahtelemaan vehkeitä, nyt viikonloppuna olisi hyvä mahdollisuus Tuurissa!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Alkoi huolettaan,

Viesti Kirjoittaja AriW »

Noissa kahdessa edellisessä kiteytyy mielestäni koko juju,ite törmänny tuohon Lahti32 teoriaan. Onhan se käsittämätöntä myydä 80-90 lukusta autoo,ku samalla hinnalla saa parikytvuotta uudemmanki. Olkoonki paikkuri tms... Mä oon vedonnu parissa tapauksessa selvään hulluuteen,onneks tälle voorumille yleensä ei täyspäiset eksy.
Sorila
Renkaiden potkija
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Heinä 2016 22:30
Location: Tampere

Re: Alkoi huolettaan,

Viesti Kirjoittaja Sorila »

Kiitos vastauksista, valmiiksi on katsottu jo väline, nouto ensiviikolla. Laitan kuvia... K.
Vastaa Viestiin