Horror Lines 2.0

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2395
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Bussiton » 08 Helmi 2017 12:15

Eli kukaan ei ollut käynnyt siellä tekemässä sitä valmiiksi ja joutuukin itte tekeen :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 08 Helmi 2017 22:07

NI. Ällöttävvää.

Chileläisetki lähti etelään ja nyt ei oo ku Belgialaista, Saksalaista ja USAlaista käytössä ja niillekki pitäis erikseen sanoo mitä pitäis tehdä.

Kyllä nyt on taas vaikeeta.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 18 Huhti 2017 14:21

Joulutauolla ollu tässä jo vissiin ihan tarpeeks. Tänään tuli muuan alkuasukas käymään ja sano et "Eiköhän taas tehä vähän tota bussia eteenpäin!". Ei auttanu minun vastustella ei. Vähän rälläköitiin lattiaa, että saa laskettua sen, mitä pitää takaosasta laskea. Levyt on ollu pois jo kauan, mut ruoteet oli vielä paikallaan. Ei oo enää.

Huomenna pitäis vissiin jatkaa vähän. Sen jos eka Horrorin lattiat laskettiin päivässä-kahessa, ni ei pitäis tässä ottaa kyllä yhtään kauempaa! Pikemminki päinvastoin, täähän on puolet pienempi ja kaikkee. Paitsi jos tekovauhti on se mikä täs ny on ollu ni kestää vuos.

mikko
Ajoneuvos
Viestit: 857
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Lapinjärvi

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja mikko » 19 Syys 2018 01:08

Onko valmista? Kohta puolitoista vuotta menny..
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 19 Syys 2018 11:20

mikko kirjoitti:Onko valmista? Kohta puolitoista vuotta menny..
Kiitos kysymästä! En oo tehny mitään! Nyt on kuitenki niin, että rälläkät on terotettu ja faneerit oottaa autotallissa. Perjantaina pitäis loppuu toissavuoden joululoma ja alkaa palikat putoilee paikoilleen. Tavoite on päästä tän vuoden joululomalla eteläsaarelle. Katotaan kuinka äijän käy!

mikko
Ajoneuvos
Viestit: 857
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Lapinjärvi

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja mikko » 19 Syys 2018 11:36

Katotaan!
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 22 Syys 2018 14:33

Kauan sitte aloitettu makuuhuoneen lattianlasku hyppäs aimo harppauksen eteenpäin, kun itseään niskasta kiinniotettu neppi tarttui rosvosahaan ja alkoi roiskia. Loput pellinsärmät sai kyytiä ja Toyota Estima:n (onks se Suomessa Previa?) takapenkin liukukiskoista pätkittiin uudet raudat lattian alle. 20mm faneeri päälle. Vanhempi asentaja ku on vähän kaukana, ni jouvvui ite hitsaa! Sain kerran kaverilta automaattimaskin ja nyt eka kertaa ikinä semmosta koitin. Ihan jäätävän hyvä vehje! Alko saumatki näyttää ees välttävältä sen kanssa!

Tyttärelle sanoin et räpsii vähän kuvia. Oli räpsiny! Kostoks laitoin yhen tännekki! Saatte arvata, mihin kuvaan tällä viittaan... Ü
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg (68.56 KiB) Katsottu 2127 kertaa

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 2668
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 22 Syys 2018 16:15

Hino siitä tulee tai se jo on :)
20% of human waste is total crap

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 03 Loka 2018 04:34

Peräkammarin lattia laskeutu viime viikolla ja tän viikon oon pakertanu sänkyhommissa. Priimaa pyritähän tekemään vaan paskaa pukkaa.

Tänään sain myös vihdoin vähän selvyyttä näihin superkäsittämättömiin turvavyösäännöksiin. Tää maa on semmonen sekasotku kaikkien määräysten kans, et ei mitään järkee. Ja sit Kiwit soveltaa. Ja sit ku ne tarpeeks soveltaa, pitää tehä pykälä. Kukaan ei tiedä kaikkia pykäliä, eikä hommaa helpota se, että säätäjä, toteuttaja ja valvoja on kaikki erillisiä, itsenäisiä tahoja. Ja kaikki tietenki käskee kysyy joltain muulta...

Linja-auton omistaminen on kallista (en tajuu miten bussifirmat pärjää!), eikä semmosessa ois mitään järkee muutenkaan, ku bussi ei oo bussi jos siinä on sänky ja hella. Bussissa pitää olla sammuttimet, varauloskäynnit ja ohjekyltit ja tarrat oikeissa paikoissa ja niitten pitää täyttää rirektiivit. Mut ei tarvii olla turvavöitä. Kellään.

Motorhome on ainoa järkevä vaihtoehto yksityiselle bussihullulle. Motorhomessa ei tarvii pitää ajopäiväkirjaa (täällähän ei kukaan oo kuullukkaa piirturista, vaan ajopäiväkirjalla vahditaan työ- ja lepoaika ja maksetaan palkka!), ei tarvii niitä varauloskäyntejä, eikä olla operaattorin nimee (!) kyljessä, mutta pitää olla turvavyöt. Ei käy, että otan samanlaisesta bussista turvavyöpenkit (niitä kyllä löytyy, vaik ei oo pakko!) ja pulttaan kii, vaan turvavyön kiinnitysrakennelma pitää olla hitsaamalla lattiassa ja seinässä kii ja se pitää olla luokkahitsarin tekemä, tietyn insinöörin piirtämä ja tarkastama / hyväksymä.

Tähän asiaan liittyviä epäselvyyksiä oon puinu nyt puoltoist vuotta. Tänään sit mut työnnettiin semmosen kaverin eteen, joka näitä on eniten tehny ja jolta nää em insinööritki kysyy neuvoo. Hitsari, eläkkeellä.

Selvitti koko kuvion. Sanoi et raskaalle kalustolle ei oo omia säännöksiä, vaan niihin sovelletaan Hot-Rod väen aikoinaan läpirunnomia pykäliä ja siks(ikin) tää on niin sekavaa ja hankalaa. Ihan perperistä. Tänään myös viimein selvis, et ton kokoluokan laitteessa saa olla yheksän istumapaikkaa, sen aiemmin mulle pykälistä näytetyn 12 sijaan. Yheksän. Fakta. Sen siis laitan ja niille turvavyöt, jotka ei nyt siis myöskään yllättäen tarvii olla a) kolmipistevyöt (paitsi kuljettaja) ja b) tarvii mitään monimutkasta hitsattua rakennetta, vaan ne saa olla pultattu kii, kuhan on tarpeeks ainevahvuutta takana ja oikee pultti. Sertifiointi pitää kuitenki olla ja sen tekee se insinööri. Kattoo ovesta sisään ja laittaa 450 laskua. PER VYÖ!!!

Tumullaneneehermo. Mut ei tähän rojektiin, vaan hammashuoltoon! Juurihoito maksaa 1500-2000, hampaan poisto 200. Hajos just paikka, siitä pöpöt sisään ja nyt antibiootit kehissä ja maanantaina lähtee hammas. Toinen kahteen vuoteen. On pirtelötki ihan hyviä.

Avatar
Timppa
Rattiamiraali
Viestit: 397
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Timppa » 03 Loka 2018 09:28

Myötätuulta pykälä viidakkoon , toivottavasti jatko on pelkkää menestystä , ja Hino viilettää seikkailusta toiseen !!

mikko
Ajoneuvos
Viestit: 857
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Lapinjärvi

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja mikko » 03 Loka 2018 18:07

Hemmetin hot rod -väki.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 03 Loka 2018 23:23

Illalla tein kennolevystä (sitä muovista ulkomainosmatskuu) ekan väliseinäsablonin. Sen ku saa istuu nätisti, ni pitäis minimaalisilla modauksilla pystyy piirtää kaikki väliseinät leikkaamista varten levylle. Voihan siinäki toki itku tulla...

Mulla on 22mm faneeria varastossa ja aattelin tehä siitä seinät ilman mitään runkoja. Etkö Timppa tehny sillee joskus johonki edellisee? Toimiiks se ja onko pitkänmatkantestissä löytyny onkelmakohtia?

Avatar
Timppa
Rattiamiraali
Viestit: 397
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Timppa » 04 Loka 2018 08:40

Juu näin on tullu tehtyä aina , taas on paksua havuvaneria haussa (esim. 28mm ), yllättävän kevyttä se havu mutta vaikea löytää . ( uppokanta ruuveva ja kulmapaloja seinäkiskoon ym. )

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 2668
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 05 Loka 2018 10:38

24mm havua on ainakin K-raudan valikoimissa. Tuli tuota heattua teatterilavasteita varten tuossa muutama viikko taaksepäin. Olisiko ollut 20€/m2.
20% of human waste is total crap

Jule
Kansleri
Viestit: 1040
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Jule » 06 Loka 2018 15:06

Yksinkertaista vaneriahan nuo kaupallistenkin matkailuajoneuvojen kaikki väliseinät on.. Vai onko peräti jotain melamiinilevyä? EIkä niiden vahvuus ole kuin jotain 12mm.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 07 Loka 2018 11:18

Sängynrunkoa ja vessan takaseinä.
image.jpeg
image.jpeg

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 13 Loka 2018 13:57

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Jule
Kansleri
Viestit: 1040
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Jule » 13 Loka 2018 15:12

ONko tuo vuode muutettavissa istuinryhmäksi, vai onko tuo keskellä vaan romuluukku?

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 13 Loka 2018 22:12

Luukusta pääsee Narniaan.

Alle tulee suunnitellusti just tietynlaisia laatikoita, just täydellinen määrä, ja niihin just oikee määrä ainoastaan tarvittavia tavaroita. Niinku aina.

Eli älytön sekasotku muovikasseja, vaatteita, työkaluja, leluja, joku hito akrikaattori ja kuus pulloo vessan kemikaalia - just sitä väärää.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 14 Loka 2018 09:37

Eilen raksin vessan kohalta lattian pois ja kolvailin lopuista Toyotan takapenkin raudoista uuden tukikehikon näin syntyneeseen koloseen (ei kuvia!). Sovittelin lattialevyn takas paikalleen ja ruuvasin kii, istutin vessanlattian (905x905 suihkuallas) kokeeks paikoilleen. Kaveri katto sitä ja sano "laitoitko iha itte sen tukipalkin tohon viemärinaukon kohalle?" (enklanniks kylläki). Tänään sit nostin sen altaan siitä pois, ruuvasin lattian irti, leikkelin ja hitsailin uudet lisätuet paikoilleen ja leikkasin sen pätkän pois siitä keskeltä (EI KUVIA!!!). Levy takas ja päivä oliki oikeestaan siinä.

On se ny hyvä! Kahteen kertaan tehty.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 17 Loka 2018 05:05

Pari huonoo kuvaa taas.
image.jpeg
image.jpeg

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 17 Loka 2018 09:51

Ehkä just maailman eniten tykkään kierrätysmateriaaleista rakentamisesta nollabudjetilla! Se on ihanaa!

Tänään käytin koko päivän yhen vessan seinän hiplaamiseen. Ois ees Byggmax...
image.jpeg

Reissureki
Kokenut kuljettaja
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja Reissureki » 17 Loka 2018 18:03

Son just parasta tässä elämässä, kun saa toisten maksamista rakentaa!

BussMAN
Rattiamiraali
Viestit: 492
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja BussMAN » 17 Loka 2018 19:14

:idea: Kierrätysmateriaalin käyttö ympäristöteko, luontokittää mutta ei saa juoda kaljaa rakennustyössä,,,,se vie hyödyn, mersu aikoinaan mainosti koelauta tehty kierrätysmateriaalista , suomeksi jätemuoveista ja mitä nyt sattunut roskiksesta löytymään.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2357
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 2.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 18 Loka 2018 11:51

Pari huonoo kuvaa taas. Vessakoppi alkaa olla "valmis" ja voin jatkaa eteenpäin.
image.jpeg
image.jpeg
Normaaliin tapaan hommaa on hidastanu kierrätysmateriaalein käyttö, sekä hajoavat työkalut.

Piti viime viikonloppuna nostaa joku nurkka ilmaan ja alkaa hiplaa jarruja katsastuskuntoon, mut kompurahan ei lähteny käyntiin, enkä saanu tunkkia tulille. Tänään hioin rälläkällä ja rättilaikalla faneereista maaleja ja schaibaa pois ku nauhahiomakone loppu.

Ois ees budjetti!

Onneks on ees toivo ja tulevaisuus (Jer 29:11).

Vastaa Viestiin