Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 18 Marras 2017 16:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 22 Syys 2016 12:42 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Takana on enempi tilaa tehä? Mut nythän se kannattaa korjaa ku vielä näkee missä ne palkit on, tosta kato 5v ammattiajossa ja katsurilta hylsy tai rungon nitkahdus ja sit ihmetellä että mitä siellä on joskus ehkä ollu!

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Syys 2016 18:52 
Tosi harrastaja
Avatar

Liittynyt: 08 Elo 2015 19:10
Viestit: 43
Paikkakunta: Säkylä
Truck: Volvo B12 berkhof
Location: 08.08.2015
Jokelan linja kirjoitti:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Paineilmatyokalut-muut/Neulahakkuri-2000033122/?artId=17399

Tollainen on todella hyvä rungon putsaukseen. :!:

Kaippa tolla pilseman kikottimella jotain tekee, sellaiset pro-vehkeet maksaa jotain ihan muuta :shock:

Mä olen nakutellu tollasella ruosteita berkhoffista en juuri oo muuta käyttänyt todella hyvä peli
hommissa meillä on samallaisia käytössä kaikennäköisessä hovemmssa putsauksessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Loka 2016 19:51 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Etupään hitsuuttelut alkaa olemaan loppusuoralla,ei menny ku karkeet 8m. palkkia. No ei tartte hitsailla tota keulahimmeliä ennen ku runkopalkit happanee poikkikatkipois. Niitä en vaihtanu,ku ei jaksa porailla tukivarsille uusia koloja. Varmaan tahallaan tehty mätiväks toi "rauta",tai raudan irvikuva.

Onneks tota Belgian kaksioo ei tartte korjailla mikkiliimalla. :mrgreen:

No mutta rojekti etenee takarunkoon,mikä onkin vissiin yllättävän ehjä. Siitä sit laatikon kimppuun,josko se automaatti sittenkin. Vähän ajatus ujostelee vielä,mutta kyllä vakavasti mietin. Tosin jaa,no niin juu eikäkö kattoos ny ekana mitä se on syäny. :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016 07:37 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Nythä se tiputti laatikon allensa,painava. Telman irroitin ekaks,painava.
Kytkinlevyn paksuutta uutena,mistähän löytyis tieto?
Ei ollu akselissa pahemmin möhnää,joten aika pienestä rupee takertaa.
No sit ku saa sen purettua,ni koitetaan korjatakkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016 12:34 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Se aksila mua kiinnosta, vai voisko joku väärä öljy tehä sen laahauksen, vai miltä se kytkinlevy näyttää, oisko kiero tjms että lähtee pyörii mukana? Sullahan on ne lootan räjäytyskuvat, misä on se kytkentäkehä numeroitu. Tai no näätsä ne kun avaat lootan päältä sen kannen... Siellä on los patentos kuten oli puhetta...

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016 16:33 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Juu kyllä siitä kikkareesta tolkku otetaan. Toi kytkin onkin sitten mielenkiintoisempi,kun ei siinä äkkisältään mitään vikaa olis. Paitti että,levy kulunut n.10:neen milliin,painelaakeri kohisee lopun alkua ja kytkinkäpälässä toisella puolella reilu kuluma.
No kyllä se haarukan laakerikin klappaa,vauhtipyörä kulunu ja jostain syystä käpälät päässy kihnuttaa levyyn jäljet. Monta muuttujaa,mutta luulempa että toi käpälän kuluminen,laakerin klappi ja automaattisäätö on nyt reistannu.
Asetelmakin voi tietty olla loppu,mutta ei ne käpälät levyyn osu muuta ku liiallisella painamisella/liikkeellä.
Vauhtipyörän kieroutta en mitannu,ku hiushalkeamaa täynnä joten pitää seki varmaan vaihtaa.
Myöskin laatikon pääakselia pyörittäessä joku kihistää/kolistaa vastaan,laakerivammaa veikkaan.

Onhan siinä taas tekemistä,runkoakin tarttee parsii ohessa vähän että pysyy kones messissä mukana.


Liitteet:
IMG_20161014_140112.jpg
IMG_20161014_140112.jpg [ 1.84 MiB | Katsottu 2960 kertaa ]
IMG_20161014_153052.jpg
IMG_20161014_153052.jpg [ 1.61 MiB | Katsottu 2960 kertaa ]
IMG_20161014_153119.jpg
IMG_20161014_153119.jpg [ 1.52 MiB | Katsottu 2960 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016 16:35 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Aika homma riuhtoo se kalikka tuolta auton alta,jos ei usko ni saa tulla koklaa. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016 17:45 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2012 10:33
Viestit: 1101
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149
Niin, meillähän olis duunissa Scania Carrus -93 sähkökepillä, josko siinä jotain parempaa?? Kytkin kuulema porsinu, vaan ei tarkempaa tietoa.

_________________
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016 18:14 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Nii,varmaan olis aski ainaki. Tarttis varmaan selvittää asia.

Ei kai tässä muuta kummempaa ole,lähetää ruuvaa kikkare irti. Nopee homma. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Loka 2016 18:25 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 24 Elo 2015 16:45
Viestit: 356
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Paimelassa tais olla hyllyt väärällään uusia K113 kytkimiäkin, jos en ihan väärin nähnyt..

_________________
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Loka 2016 14:02 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Kukkuu,jopas on taas mutteri paikan löytäny.


Liitteet:
IMG_20161018_204425.jpg
IMG_20161018_204425.jpg [ 1.56 MiB | Katsottu 2766 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Loka 2016 23:40 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Misä mutteri?

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Loka 2016 08:09 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Laatikon ulostuloakseli.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Loka 2016 17:42 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Aski oksenti risat kikkareet pihalle,sit uusia metsästämään.


Liitteet:
IMG_20161023_175442.jpg
IMG_20161023_175442.jpg [ 1.39 MiB | Katsottu 2508 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Loka 2016 20:03 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2012 10:33
Viestit: 1101
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149
Mitä kaikkee menny, olis koko loota tarjolla.

_________________
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Loka 2016 21:06 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Noi kolmosen kytkentälevy/synkkapaketti.
Ton saa ihan simppelisti korjattua,vaan ku ei sitä hännän mutteria saa auki ku dynamiitillä ni en laakeroi koko kikkaretta. Eipä siinä,tuohan toimi muuten paitti kolmonen/seiska.
Pari rajakytkintä,vauhtipyörä,kytkinlevy,painelaakeri ja kytkinakselin laakerit ku uusii ni vetelee taas kunnes taas hajoo.

Mä siitä askista jo vähän soittelinki,jos lähipäivänä jotenki pääsis sinne tontille.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Syys 2017 09:19 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Niin se vaan koitti päivä että tämäkin masiina sai vaihteistonsa takaisin.
Vielä ilmat ja sähöt kytkentään,ni näkee toimiiko. Niissäpä onki vähän miettimistä.

Vaihteistovamman mahdollinen syy taitaa olla sitten kuitenki se kulunut kytkinhaarukan akseli. Muuta varsinaista vammaa ei tuu mieleen.

Ens viikolla jos auto liikkuis,ni pääsis pajottaa sisätiloja...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Syys 2017 08:25 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 342
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Suoritus on jo nyt hieno , odotellaan jatkoa tarinalle , hyvä Ari !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26 Syys 2017 19:10 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Muuteha tuo pelaa,kytkin vähä renaa. Pykälät löytyy ja liikkuu eteen ja taakse. Kiva fiilis,remppa onnistunut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08 Loka 2017 13:02 
Rattimajuri

Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
Viestit: 161
Truck: Scania bf110 Wiima
Location: Joroinen
Ens kesänä tällä sit radalle!! Mikäs kytkimessä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08 Loka 2017 15:18 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Se ei oikein irrota,sylkky/letku tai joku muu pikkujuttu jumittaa.

Kyllähän tällä varmaan ens kesänä johonki tarttee ajella,ELLEI joku halua väkisinkin vaihtaa 502/602 sarjalaiseen. :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09 Marras 2017 12:20 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Viestit: 426
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219
Kytkimessä vaivasi säätöbasillisko näemmä.

Nythän tämän yksilön rakentelu sai lähtölaukauksen,ja purku alkaa. Tarkoitus ekana turata makkari ja kylppäri.
Lähinnä mietin tuota eristämistä,oliko se ja kuka tekee uretaaniruiskutusta ja missäpäin. Miteskö onkohan kukaan kokeillu tota u-polin raptoria? Hintsu kerros taitaa tulla,mutta niinku pohjille?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10 Marras 2017 15:35 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Komiaa, odotan innolla projektikuvia!
Mitä se potkunkestävä urtsikerros siellä alla auttaa? Teet vaan levykamasta ja pullolla saumaus.
Paappas kuvaa suunnitelmista, minne tulee fasiliteettitilat ja mitenkä?

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com