Scania K113 VanHool 1990

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Molemmat ovet auki saa helteellä nopean tuuletuksen
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Jule »

Rosvolinna kirjoitti: Tuo 7700 kylpyvaunu kuulostaa mielenkiintoiselta.
Sitä ei vaan saa vetää tuolla autolla, tulee liian pitkä. :(
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Iski »

Jule kirjoitti:
Rosvolinna kirjoitti: Tuo 7700 kylpyvaunu kuulostaa mielenkiintoiselta.
Sitä ei vaan saa vetää tuolla autolla, tulee liian pitkä. :(
Olikos se 18 metriä max pituus.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Jule »

Iski kirjoitti:
Jule kirjoitti:
Rosvolinna kirjoitti: Tuo 7700 kylpyvaunu kuulostaa mielenkiintoiselta.
Sitä ei vaan saa vetää tuolla autolla, tulee liian pitkä. :(
Olikos se 18 metriä max pituus.
Taisi olla 18,25m tms. Joku murtoluku se oli, alle 19m kuitenkin.
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

Saa tänne kirjotella omista autoista ja visioistaan, helpottaa/ vaikeuttaa sitteomaa projektia, ei saa ihan kaikkee omassa pienessä päässä mietittyy valmiiksi..

Ei tuu saunaa mullekkaan ku rupee käymään rajalliseks tuo tila jos vielä saunan johonki tyrkkää, perheen kanssa pääasiassa matkaillaan ni etitään sitte se sauna aina matkan varrelta ku tulee tarve..

Keskioven aattelin jättää auki niinku oli jo tuossa aikasemmin perusteltu siitä näillänäkymin tulis kulku sisään parkissa ollessa, vanhan wc:n paikalle tulis vähä niinku eteinen ja siitä pääsis luukun kautta käsiks "tekniseen tilaan" mikä on lämmin. Onhan nuo keski portaat vähä jyrkät mut siirrytään sitte käyttämään etuovea ku vanhenee / humaltuu niin paljo ettei polvet enää nouse.. :D

Siinä ois viimesen päälle ohjelmilla ja jopa oikeessa laidassa vähä 3D:tä ku papari taipuu pohjakuva ja ei ihan kokonaan ees mahtunu, mut jokainen tietää mitä heti tuulilasin takana on.(jos jollain on siinä jotaki muuta ku ratti ja kuskin pukki ni kuvia tänne, haluun nähä! ja vielä senki missä se ratti sitte on)
DSC_0306.jpg
DSC_0306.jpg (138.94 KiB) Katsottu 16056 kertaa
Takimmaisena on makuuhuone jossa 160levee sänky poikittain ja kuskin puolella 80 levee yläsänky pitkittäin, keittiö ja kylppäri toisella puolen, sit tuossa portaitten vastapäätä on semmonen 40cm korotus lattiassa ku aattelin et kellariin tulevassa huoneessa vois käytävän toisella puolen vaikka aikuinenki istumaan/ polvillaan olemaan paremmin ja siihen yläpuolelle tulee seinälle nousevalaivasänky, sen edessä on sohva missä päällä taas seinälle nouseva sänky, vastapelurina pöytäryhmä, sen eessä 1 rivi penkkejä nokka menosuuntaan ja toisella puolen 2 riviä menosuuntaan.
Lattian madallus tapahtuu varmaan sohvan edestä ja toiselta ruolen portaiden takaa.. Tuo lattiahan lähtee nousemaan heti keulasta taaksepäin myös korotetulla osalla et pitää miettiä jos sen oikasis ja miten iso ero jäis lasketun ja korotetun välille.. lattialämmityksen kierto hitusen mietityttää nuille korotetuille alueille..
Ja tarkotus ois eristää tuo mökki kokonaan nuitten penkkien takapuolelta, ilppi tulis tuohon portaikkoon kattoon.. Kauheet on suunnitelmat mut katotaan miten äijän käy.. :lol:
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

pohjaratkaisuun sen verran mielipidettä että vaihda keittiön ja laivasängyn paikat koska se porras on kuitenkin hieman viileämpi paikka on kivempi nukkua kun ei kylmä hohkaa sieltä. pihakokkailussa tulee kanssa enemmän ja vähemmän asiaa keittiöön millon minkäkin takia niin siit on kätevä napata mitä tarttee kun se on oven kohdalla. meillä on hoolissa keskiovi asumiskäytössä ja etuovi kiinni. kyllä ne portaat on vähän jyrkät mutta kyllä niitten kanssa tulee toimeen.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Joo itellä kun portaista mennää pikkulaan ni on selkeä lämpöero. Nyt ilmavepatso onneksi vähä jelppaa ettei oo nii kylymä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Nakkaa keittiö toiselle puolelle. Pysyy tavarat paremmin kyydissä liikenneympyröissä. Pysäkit ja P-paikat ovat ojaan päin kaadolla. Ärsyttävää, jos pikkupysähdyksessä joutuu keittelemmän vastamäkeen.

Yöpaikoissa sitten tulee laitettua klapia renkaan alle vaaterin aikaansaamiseksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

Tuo keittiö on tässä vedoksessa siks tuossa kohen ku keskioven vastapäätä ois tarkotus korottaa lattiaa/ lastenhuoneen kattoa nii keittiökaapisto jäis hitusen rajalliseks, mutta on jo tulossa kovaa kyytiä uusia visioita heidän sioittelusta. Keittiö pysyyedelleenki keskitien puolella ku toisella puolen ei oo tilaa, kattiloiden kaapissa pysymiseen vaikutta kuski. :wink:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä ne kaapissa pysyy minunkin ajosssa - ei se ole ongelma. Tuon ojaanpäin kallistuksen opin käytännön kokemuksesta, kun kaikki itemit pyrkivät käytävälle; jääkaapista ja tasolta. Röllin ensimmäinen tilapäiskyökki oli kuskinpuoleella muutaman viikon ajan.

Kaapeihin voi rakentaa kynnyslistan helpottamaan tavaroiden paikoillaan pysymistä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

mää mietin tuota sun lastenhuone sovellusta jotta eihän sitä saa mitenkään järkevästi toteutettua kun on kardaani tiellä kellarissa mutta sittenhän mää vasta tajusin jotta scanian alustallahan sulla oli eli takatuuppari.

meillä mennään ympyrät hitaasti mutta moottoritien rampit täysiä. sillon keittiö taas onkin oikeella puolella :)
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Jule »

Mä pulttaan myös keittiön kuskin puolelle, koska sille nyt ei vaan ole tilaa toisella puolella, pitää vaan rakentaa keskuslukitus laatikoihin.

Kuinkakohan kovalla voimalla esim jääkaapin ovi koittaa kaarteessa aueta?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Rampin kaato on keskipisteeseen päin, kiertoliittymän ulospäin. On muuten veikeä tuollainen väärää suuntaan kallellaan oleva mutka...ainakin jäisenä :)

1½-litran limppari haluaa avata oven melko pienissäkin mutkissa. Joku salpa pitäisi väsätä. Komeimmat kilinät saa aikaan astianpesukoneen korilla, kun unohtaa naksauttaa lukon pohjaan. Pari kertaa on melamiinit hypänneet käytävälle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Laittaa kaappiin sisälle kalavaa'an ja siittä näkee mihin viiva jäi kunajoit kaarteeseen n. 132kmh
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

Nonni! Ompas vähän luiskahtanu aikaa viime päivityksestä.. On tässä kuiteski oltu aktiivisia ja vähemmän aktiivisia linjurin kanssa.. Tuli kesä-heinäkuussa pakollinen reilun kuukauden tauko ku tuli rakennettua heinäkuun alussa uusi tyttölapsi perheeseen, (tai vaimohan sen oikeestaan teki, olin vaan henkisenä tukena :D ).

Viimeisien kuvapäivitysten jälkeen on poistunut autosta kaikki vaneri tavara ja osa raudastaki ja rupesihan sitä ruostettaki löytymään.. :D
Portaat lähdössä ulkoruokintaan, tulee semmoiset mutkamalliset tilalle.. samoin oven vierus seinä siirtyi ulos.
DSC_0002.jpg
DSC_0002.jpg (212.98 KiB) Katsottu 15555 kertaa
DSC_0372.jpg
DSC_0372.jpg (271.66 KiB) Katsottu 15555 kertaa
On muuten kerralla kätevä tuommonen plasmaleikkuri, kaikilla pitäis olla sellanen, itelläkään ei oo tuo on lainassa! :D

Oli vessan nurkka vanerit vissiin olleet useemman vuoden kosteina ku ol ruvennurauta katoamaan vierestä..
DSC_0374.jpg
DSC_0374.jpg (238.58 KiB) Katsottu 15555 kertaa
Joka toinen pystytolppa ol tämmönen..
DSC_0375.jpg
DSC_0375.jpg (223.23 KiB) Katsottu 15555 kertaa
Pohjan himmelit on kaikki siistiä kirkasta putkea.. Kuskinpuolen eturenkaan takana tuommonen kupla mut palkki tuossa takana kuitenki luja.. Auto on juuriniin hyväkuin tämän ikäinen voi olla.. Olen oikeestaan yllättyny miten vähän on ruoste vauriota, odotin ehkä että ois olluhuonompi, mut hyvä näin! :D
DSC_0378.jpg
DSC_0378.jpg (306.75 KiB) Katsottu 15555 kertaa
DSC_0377.jpg
DSC_0377.jpg (259.9 KiB) Katsottu 17798 kertaa
Lattiaaki on vähän poistunu, siihen on hyvä ruveta tasaista runkoa tekemään..
DSC_0811.jpg
DSC_0811.jpg (253.71 KiB) Katsottu 17798 kertaa
DSC_0813.jpg
DSC_0813.jpg (336.4 KiB) Katsottu 17798 kertaa
Siinäpä sitä pikkusen tilannepäivitystä, homma alkaa taas etenemään ku pitää poistua aina 6v pojan kanssa pois vaimon jaloista, niin on hyvä mennä linjuria rakentamaan..!
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

Ainii, on tullu hommailtua tässä kevään/kesän reissuilla kaikkea kivaa autoon.

- Qlima ilppi
- mdf panelia kattoon
- seinämallin wc pönttö
- keittiökalusteet
- penkkejä 5 paria + kartturin penkki
- sähköorttopedisuperhyperrecaromyllytinpenkki kuskille
- suihkukaappi
- 2kpl laivasänkyjä
- peruutuskamera
- patjat kotiin, entiset jousipatjattimet pääsee linjuriin
- spu puhallus eriste seiniin ja kattoon (ei vielä paikallaan)

Tampereen reissun tuliaisia Transportterin täydeltä, pitivielä ottaa rengas muuramesta kyytiin mut pitijättää toiseen kertaan ku alko olla vähän ahdasta..
IMG_20160424_180413.jpg
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja neppi »

Berkhofit on tehty tommosesta samanlaisesta ruskeesta!

Toi peräkammariratkaisu on hyvä. Meillä oli sama (ja taitaa tulla tähänki...). Yläsänky oli kylläki penkan puolella, ku jotenki aattelin et auto on jossain tienvarsi- / huoltoasemapysäköinnissä monesti sinnepäin vähän kallellaan, ni kivempi nukkua, ku kaato on seinään päin, eikä äitin ja iskän sänkyyn...

Hyvä et sulla on remonttijenkkalaatikossa tupladekki ni voit tehä varmuuskopioita samalla ku rälläköit! Arvostan.
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

Peräkammarin yläsänkysioitus on jo muuttunu metsän puolelle,samoin ku keittion ja taaemman laivasängyn paikka.

se tupladekki on perintökalleus ja ihan pirun hyvä, kaivoin sitä tallista romujen alta ni oli toinen kaikatin jossain rengaskoneen alla ja pääs hitusen rispaantumaan kiinnike, mut pika fiksi teipillä ja homma roilottaa..

Ja tupladekki sen takia et voin nauhottaa rälläkän ulvontaa stereona ja laittaa illalla toisen pojalle ja toisen itelle tuutulauluks ja johan läks uni tulemaan..
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

Nyt on taas yksiilta tuumailtu ja laulatettu rälläkkää.. vähän aiheuttaa pohtimista lattia ku pitäis laskea etupäätäkin vajaa 10cm, mutta haluaisin kuitenkin säilyttää ovimontusssa olevan jääkaapin ku se sattu vielä toimimaankin..

leikkasin nyt kuitenki melkein edestäasti lattian pois ni saahan tuohon tehtyä uuden lattian rungon mihin korkoon haluaa sitten kuhan tietää jääkö kaappi vai ei, olis vaan aika kriittisiä senttejä ku sitte säis takaovelleasti yli 190cm korkeutta, muuten jää jonnekkin 185..

tuossa pari kuvaa siitä alla olevasta rungosta minkä päälle lattia sitte tulee asustamaan..
DSC_0495.jpg
DSC_0495.jpg (276.14 KiB) Katsottu 17637 kertaa
DSC_0496.jpg
DSC_0496.jpg (256.67 KiB) Katsottu 17637 kertaa
pääsi näköjään apupoika kuvaan.. :D
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Siellähän on oikein kunnon remontti käynnissä.

Lisää senttejä huonekorkeuteen saa tekemällä ohuemman lattian ja laittamalla etristeet tavaratilan lattiaan ja luukkuihin. Lämmitys koko koriin. Takamoottorialustassa tuo olisi helppo homma.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

Onhan tuolinjurin tekeminen aika työlästä, ois tuohon aikaan jo pellittäny perus henkilöauton kokonaan..

tuohon lattiaan tarttee kaikki sentit ku ois tarkotus täräyttää lämmitysputket siihen ni pitää kuiteski siihen jonkin verran eristettä saaha..
jooseppi
Rattimajuri
Viestit: 242
Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
Truck: mb 407 ja Carrus 302
Location: Pirkanmaa
Member id: 285
Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja jooseppi »

hommia on vä vähän :) millasta lattialämmitystä oot nuunitellu? uretaani levyyn urat vaan vai kuinka?
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
Avatar
höpelö
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015 15:54
Truck: Scania K113 Vanhool
Location: Joensuu

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja höpelö »

jooseppi kirjoitti:hommia on vä vähän :) millasta lattialämmitystä oot nuunitellu? uretaani levyyn urat vaan vai kuinka?
Juurikin tällä lailla olen suunnitellut.. Ensin rungon väleihin levyt, joko spu tai finfoam(riippuen rahatilanteesta), sitten vaneri, sitte 20mm eriste levy(jompikumpi edellisistä), siihen uritukset putkille, putket uriin ja pintaan vaneri jos muovimatto tai sit laminaatti suoraan.. En tiiä onkomiten hyvä mut nuin oon aatellu.. :D
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Tuleeko lämmönluovutuspellit?
Rosmo
jooseppi
Rattimajuri
Viestit: 242
Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
Truck: mb 407 ja Carrus 302
Location: Pirkanmaa
Member id: 285
Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi

Re: Scania K113 VanHool 1990

Viesti Kirjoittaja jooseppi »

Itse tein kans lattialämmityksen runkoputkien väliin 30mm finfoami sen päällä 30mm finfoami ja sirkkelillä urat. Uriin alumiinimiini teippi muutamia suiroja vierekkäin ja sin 18mm filmivaneri päälle. En tiä toimiiko olenkaan mut täytyy kokeilla jos ei toimi niin niin hanat sit kiinni
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
Vastaa Viestiin