VOLVO B10M "VIVVI"
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
http://www.taloon.com/lampokaapelimatto ... Group=6177
tommonen alle ja päälle finfoamia? ois nopeeta!?
katkes ajatus ku uivat nakuna suomalaisessa elokuvassa... nii tietysti 2kw vepasto kuolee varmasti yhessä päivässä jos änkeän samaan linjaa auton pattereihin, mut joo tuoki ois hyvä et putket lattiaan ja vepru lämmittää termostaatilla.
tommonen alle ja päälle finfoamia? ois nopeeta!?
katkes ajatus ku uivat nakuna suomalaisessa elokuvassa... nii tietysti 2kw vepasto kuolee varmasti yhessä päivässä jos änkeän samaan linjaa auton pattereihin, mut joo tuoki ois hyvä et putket lattiaan ja vepru lämmittää termostaatilla.
Viimeksi muokannut Pukaatti, 23 Joulu 2015 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Horrorin mukana tulis lattialämmitystarvikkeet...
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
NOKYLLÄMIETIIÄN! elä kiusoo minnuu pientä ihmistä! Mie täällä yritän OIKEASTI myydä kaikki mitä nyt mieleen tulee että saisin sen Horrorin.
Höperöksi tuun kohta. (pahemmin et ei lääkkeet kaapissa auta)
Höperöksi tuun kohta. (pahemmin et ei lääkkeet kaapissa auta)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Jos sulla sattuis olemaan kaapissa lääkkeitä,niin nekin helpottais ehkä vaan hetkeksi.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Käy sohvalle pötkölleen ja laita tyhjä lompakko otsalle. Auttaa auto/kelkka/vene kuumeeseen.
Toki Pukaattia voidaan pitää menentettynä, kun berkhofia noin kovasti haluaa.
Toki Pukaattia voidaan pitää menentettynä, kun berkhofia noin kovasti haluaa.
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Ny o leditbii katossa ja pöytälevyä tulossa maalilinjastolta, sekä levyseppä kävi ottaa mittoja keittiön osista ja mutisi jotain mennessään kuin myös tullessaan et en tiiä mitä ees tilasin tai on tulossa
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Miksikä se vepasto lattialämmitykseen kuolisi?Pukaatti kirjoitti:http://www.taloon.com/lampokaapelimatto ... Group=6177
tommonen alle ja päälle finfoamia? ois nopeeta!?
katkes ajatus ku uivat nakuna suomalaisessa elokuvassa... nii tietysti 2kw vepasto kuolee varmasti yhessä päivässä jos änkeän samaan linjaa auton pattereihin, mut joo tuoki ois hyvä et putket lattiaan ja vepru lämmittää termostaatilla.
Lattia ei välttämättä tykkää, mutta tuskin sä tolla 2kw lämmittimellä saat liian kovia lämpötiloja siihen lattiaankaan.
Mä olen vähän leikkinyt ajatuksella että toteuttaisi lattialämmityksen sillä 48V lämmitusmatolla. Jos on verkkosähköä tarjolla se lämmittäisi ukkovarvasta kivasti muuntajan kautta, ja ajon aikana sitä voisi käyttää 24voltilla varttiteholla. Mutta riittääkö se teho? Vai paljonkohan 24v laturista saisi jännitettä jos vähän modaisi säädintä...
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Eikun jos laitan auton pattereihin wepaston ni voip olla ettei paljoo huilaa kone enää. Kun tämmönen ripeä mies olen ni kävin suomivaahtoa hakee kärrillisen ja välipäivinä alkaa eristys sota! Alta ja päältä
Sit toinen juttu et jos 3 ihmistä käy suihkussa ni mimmonen varaaja olis minimi? Ja onko suihkukaappie kestosta mitään kokemusta kellää bussikäytössä?
Sit toinen juttu et jos 3 ihmistä käy suihkussa ni mimmonen varaaja olis minimi? Ja onko suihkukaappie kestosta mitään kokemusta kellää bussikäytössä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Mites jos sen patterilinjan paluu olis lattian kautta. Voi tosin olla liian lämmintä neste siihen.
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Nii miekin kyllä veikkaisin, arvelin et jos nyt alkuun finfoam ja sillä välin teen laboratorio testejä jollain ulkoisella termafilla joka katkoo poltinta vaikka jossain 30 - 40 celssiukse kohille.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Sehän johtuu ihan siitä missä lämpötilassa yrität sitä lämmittää. Jos ulkona on +15°C ja tavoite on +21°C, niin ei tuo mikään mahdoton rasti ole 2kW weballe. Jos ulkona on -15°C niin se on sitten vähähn eri juttu.Pukaatti kirjoitti:Eikun jos laitan auton pattereihin wepaston ni voip olla ettei paljoo huilaa kone enää.
Johtuu ihan suihkutottumuksesta. Joskus 20 vuotta sitten meillä oli 90l boileri, ja kyllä sillä 4 ihmistä kävi suihkun ottamassa silleen "normaalisti". Jos tavoitteena on tehdä huikuhuoneesta turkkilainen sauna, niin siihen tuo ei riitä.
Sit toinen juttu et jos 3 ihmistä käy suihkussa ni mimmonen varaaja olis minimi?
- mylly
- Tosi harrastaja
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08 Elo 2015 20:10
- Truck: Volvo B12 berkhof
- Location: 08.08.2015
- Paikkakunta: Säkylä
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
ootko ajatellut kaasu vesilämmitystä ei tarvii lämmittää vettä turhaan vaan se lämmittää minkä
tarviit. toimii tosi hienosti suihkukäytössä mutta en oo vielä päättänyt tuleeko mulle sellanen
tarviit. toimii tosi hienosti suihkukäytössä mutta en oo vielä päättänyt tuleeko mulle sellanen
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 511
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Kaasuvesilämmitys täälläkin harkinnassa , hinnat yli 800 vapaa-ajantalossa .
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 511
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Harkitsin jo , tilasin E Baysta 2,0 GPM kaasu vesi lämppärin mallia pieni ,250 makso rahteineen.
- mylly
- Tosi harrastaja
- Viestit: 45
- Liittynyt: 08 Elo 2015 20:10
- Truck: Volvo B12 berkhof
- Location: 08.08.2015
- Paikkakunta: Säkylä
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
katsoppa google haulla kaasu veden lämmitin .ei ole mikään uusi keksintö ,kun asuin 90 luvulla
espanjassa pinulla oli sellanen kämpässä oli tosi hyvä ja ei vie paljon tilaa ja aika heppo asentaa
espanjassa pinulla oli sellanen kämpässä oli tosi hyvä ja ei vie paljon tilaa ja aika heppo asentaa
- Jailbird
- Rattimajuri
- Viestit: 224
- Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
- Truck: Scania k112 Vanhool
- Location: Imatra
- Member id: 012
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Ilmeisesti tarkoitetaan "läpivirtauslämmitin kaasulla" http://tuontitukku.fi/tuote/vedenl%C3%A ... 068908485/
Tuommosiahan löytyy myös paljon tehokkaampiakin!
Tuommosiahan löytyy myös paljon tehokkaampiakin!
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Mää ny kysyn,ku kiinnostaa. Minkämoinen on 2kw vepasto,vesivepasto? Ilmakoneen juu tietän muttei sillä kai lattialämmitystä saa turattua.
Sit mä kerron,ku haluan kertoa. 5kw vesimasiina riittää patteri/lattialämpöön,nollakelillä verkostoon menee noin 38 asteista tuotetta ja ulos tulee noin 22 asteista lientä. Se on hyvä lattiaan. Patteria siis noin 10 metriä,kahdessa piirissä.
Kovemmalla pakkasella se on melkein samaa luokkaa,lämmitysteho vaan hidastuu. Vedenkierto on ratkaisevassa roolissa,liika kierto huonontaa lämmönluovutusta patteriverkostosta.
Siinä on 5kw faktaa. Ei päde "2kw" malliin,se on puolet tuosta.
Lattiaan voi survoa 35 asteista materiaalia,rupee olemaan hyöty vaan pientä kun se ei luovuta samalla lailla ilmaan sitä lämpöä.
Ei mul muuta.
Sit mä kerron,ku haluan kertoa. 5kw vesimasiina riittää patteri/lattialämpöön,nollakelillä verkostoon menee noin 38 asteista tuotetta ja ulos tulee noin 22 asteista lientä. Se on hyvä lattiaan. Patteria siis noin 10 metriä,kahdessa piirissä.
Kovemmalla pakkasella se on melkein samaa luokkaa,lämmitysteho vaan hidastuu. Vedenkierto on ratkaisevassa roolissa,liika kierto huonontaa lämmönluovutusta patteriverkostosta.
Siinä on 5kw faktaa. Ei päde "2kw" malliin,se on puolet tuosta.
Lattiaan voi survoa 35 asteista materiaalia,rupee olemaan hyöty vaan pientä kun se ei luovuta samalla lailla ilmaan sitä lämpöä.
Ei mul muuta.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Hyviä vinkkejä ja tietoa! Nyt vaan suunnittelun kimppuun
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Jailbird kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitetaan "läpivirtauslämmitin kaasulla" http://tuontitukku.fi/tuote/vedenl%C3%A ... 068908485/
Tuommosiahan löytyy myös paljon tehokkaampiakin!
Tuota pitääx tuosta olla piippu ulos tms?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Jes.... mäntyisestä liimapuulevystä irtoaa pikkuisia pihka pisteitä, ihmettelin ku maali kupluttelee ni pihkahan se sieltä ulos pyrkii!
Hei nyt kaikki busbody builders finlandin jäsenet : meinasin pudottaa lattian sillai et saisin 80 80 suikukaapin sopimaan tohon käytävän reunaan ni kymysys ompi et jos katkaisen putket himmelistä poikki niin pitäisikö jotenkin erityisesti hitsailla sellaiset kolmio tuet niihin kulmiin? Tulisi varmaan vääntöjäykempi jne? Vai Liekkö väliä?
Hei nyt kaikki busbody builders finlandin jäsenet : meinasin pudottaa lattian sillai et saisin 80 80 suikukaapin sopimaan tohon käytävän reunaan ni kymysys ompi et jos katkaisen putket himmelistä poikki niin pitäisikö jotenkin erityisesti hitsailla sellaiset kolmio tuet niihin kulmiin? Tulisi varmaan vääntöjäykempi jne? Vai Liekkö väliä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Moe
Oman kokemuksen mukaan kandee kattoo noista läpivirtaus läämmmittimistä kui paljo ne "tuottaa" sitä lämmintävettä...tuttava pariskunnalla oli jokku tuommonen ja he eivät ny pelkästään kehuneet aparaattia... meinas olla pariskunnan daamille liika haaleeta/viileetä kuulema suihkuvesi... En toki tiedä mitenkä se oli sinne viritelty mut anyway kai noissakin tehoeroja on....
Ja kaappi... miks se pitää silpoo palasiks? Ja onks sen kopin seinät lasia vaiko "muovia"... meinasin vaan et jos sää joudut niitä seiniä pienentämään ni lasia et saa leikattua koska se on ns.turvalasia eli suomeks karkaistua lasia ja siitäpä et paljo leikkaa.(murenee mokoma pikkumurusiks...eli kyllä se siten myös paljo pienenee ) ja onks nää "runkoputket" köykämiiniä... sitte tarviit niitä "silakan kiveen liimaus hitsi puikkoja" ei ehken tavan "kemppiliima" passaa niiden parsimiseen?
Eli toisin sanoen... jos hirmusti joutuu modailee ni kannattaako tehä kokonaan ite vaiko hommata "valmis" ja tehä silti se melkein kokonaan uusiks?
No mutta ku mää en tiiä ja tunne tapausta ni tästä ei kande välittää...kuhan taas mietiskelin. (En siis "ajatellu" koska se tilanne että se sopis mulle ei oo muuttunu )
Oman kokemuksen mukaan kandee kattoo noista läpivirtaus läämmmittimistä kui paljo ne "tuottaa" sitä lämmintävettä...tuttava pariskunnalla oli jokku tuommonen ja he eivät ny pelkästään kehuneet aparaattia... meinas olla pariskunnan daamille liika haaleeta/viileetä kuulema suihkuvesi... En toki tiedä mitenkä se oli sinne viritelty mut anyway kai noissakin tehoeroja on....
Ja kaappi... miks se pitää silpoo palasiks? Ja onks sen kopin seinät lasia vaiko "muovia"... meinasin vaan et jos sää joudut niitä seiniä pienentämään ni lasia et saa leikattua koska se on ns.turvalasia eli suomeks karkaistua lasia ja siitäpä et paljo leikkaa.(murenee mokoma pikkumurusiks...eli kyllä se siten myös paljo pienenee ) ja onks nää "runkoputket" köykämiiniä... sitte tarviit niitä "silakan kiveen liimaus hitsi puikkoja" ei ehken tavan "kemppiliima" passaa niiden parsimiseen?
Eli toisin sanoen... jos hirmusti joutuu modailee ni kannattaako tehä kokonaan ite vaiko hommata "valmis" ja tehä silti se melkein kokonaan uusiks?
No mutta ku mää en tiiä ja tunne tapausta ni tästä ei kande välittää...kuhan taas mietiskelin. (En siis "ajatellu" koska se tilanne että se sopis mulle ei oo muuttunu )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Paljonko joudut lattiaa tiputtamaan? Eikös nuo suihkukaapit ole yleensä jotain 220 korkeita? Olisi kyl varmaan helpompi tehdä koko suihkutila itse kun istuttaa kaappi sinne tai siis tämä on minun näkemys.
On noissa läpivirtaus lämmittimissä se hyvä puoli jos on liian tehoton niin suihkussa käynnit on varsin nopeita
On noissa läpivirtaus lämmittimissä se hyvä puoli jos on liian tehoton niin suihkussa käynnit on varsin nopeita
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
- Truck: Ford Transit tdci
- Location: Estonia
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Eräs ehdotus suihkun tekemiseen. Mielestäni soveltuu samoin kuin alla?
Minulla oli asuntoautossa sauna 80-luvulla. Lattia ja seinät puoliväliin lasikuiduttamalla. Yläosa ja katto paneelia. Ei ollut mitään ongelmia toimivuudessa.
Oli ihan ok ratkaisu minun mielestä.
Lasikuidutin 90-luvulla vastaavalla tavalla omakotitalon pesuhuoneen, eli lasikuidulla.
Seinät ja lattia, kolme kerrosta kuidutusta.
( Seinät havupuu faneri 12 mm + lasikuidutus + maalaus. Lattia betonia, kuidutus+ maalaus )
Ei kosteusongelmia ilmennyt. Myydessäni talon, ihmetteli kosteusfirman edustaja
ja totesi ettei takuulla ole ongelmia. Ja kuten mittauksen jälkeen ilmeni, ei ollut.
Oma mielipiteeni on jos teen jotain kosteuseristyksiä asuntoautoon, niin vain ja ainoastaan
lasikuidusta.
Koska:
- toimivuus on ensiluokkaista
- lasikuitukangas + kovete on edullista
- on lukuisia erilaisia värivaihtoehtoja
- "kevyt vaihtoehto" auton kantavuutta ajatellen
- periaatteessa saa valmista kahdella työvaiheella kun "pohjat" on kunnossa, eli
kuidutus ja maalaus.
Tämä on minun kokemus asiasta.
- Addiktio -
Minulla oli asuntoautossa sauna 80-luvulla. Lattia ja seinät puoliväliin lasikuiduttamalla. Yläosa ja katto paneelia. Ei ollut mitään ongelmia toimivuudessa.
Oli ihan ok ratkaisu minun mielestä.
Lasikuidutin 90-luvulla vastaavalla tavalla omakotitalon pesuhuoneen, eli lasikuidulla.
Seinät ja lattia, kolme kerrosta kuidutusta.
( Seinät havupuu faneri 12 mm + lasikuidutus + maalaus. Lattia betonia, kuidutus+ maalaus )
Ei kosteusongelmia ilmennyt. Myydessäni talon, ihmetteli kosteusfirman edustaja
ja totesi ettei takuulla ole ongelmia. Ja kuten mittauksen jälkeen ilmeni, ei ollut.
Oma mielipiteeni on jos teen jotain kosteuseristyksiä asuntoautoon, niin vain ja ainoastaan
lasikuidusta.
Koska:
- toimivuus on ensiluokkaista
- lasikuitukangas + kovete on edullista
- on lukuisia erilaisia värivaihtoehtoja
- "kevyt vaihtoehto" auton kantavuutta ajatellen
- periaatteessa saa valmista kahdella työvaiheella kun "pohjat" on kunnossa, eli
kuidutus ja maalaus.
Tämä on minun kokemus asiasta.
- Addiktio -
- Addiktio -