Sivu 4/4

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 15 Marras 2016 22:10
Kirjoittaja Timppa
Putkien kiinnikkeiden kohdat ruostuu hyvin . Kyllä sieltä kytkimen putkesta neste ulos tulee , sen voi korvata myös mustalla nailon putkella .
Ilmauksesta on ollut kirjoituksia aikaisemmin ,on työllistänyt useasti .

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 16 Marras 2016 01:52
Kirjoittaja neppi
Eikö nuo kuparia oo nuo putket.

Volvo käytti tuumamittasia putkia vielä 90-luvun alussa ja niihin meinas olla tuskaa löytää helmiä ja nippoja. Tsekkaa noi koot eka, sit putkileikkurilla poikki ja nippa, millä saat muutettua nailoniks ne välit ku pitää. Parempihan ois jos ois mahdollisimman vähän liitoksia siinä linjassa.

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 18 Marras 2016 03:12
Kirjoittaja Reddewil
1. kytkin
2.ohjaustehostin meno, paine
3.ohjaustehostin paluu
Kaikki uusiksi, niin pääet jo pitkälle. Siis vaiha edes korin ulkoset päät edestä ja takaa.
Jos et osaa tai maksaa liikaa niin kysy vaikka multa. Mä teetän sulle putket hintaan -50% onninauto

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 16 Marras 2017 13:50
Kirjoittaja TapioK
Hei, pitkästä aikaa! Sain ilmeisesti ruuvin osumaan lämmitysputkeen, vieläpä siihen pystypätkään, joka menee webastolta kattokanaviin. Laitoin weban päälle ja alkoi glykolit vuotaa sisään ja moottoritilaan. Ongelma on tietty nyt se, että sinne väliin ei pääse mistään kautta ja en viitsisi repiä sisäpuolta auki. Mulla on suunnitteilla myös diesel-ilmalämmittimen hankkiminen enkä ole pakkasilla suunnitellut matkustavani, joten mietin voisiko kattolämmityksen vain katkaista. Onko jollain tietoa miten putkien vedot menee? Kattokanavissa ne menee molemmin puolin, mutta vain kuskin puolella on putket alas/ylös. Keskellä bussia putket menevät boksiin ja ojan puolella putket on eristetty. Veikkaan ja toivon, että putket vain menevät eestaas kanavissa ja siten toinen pystyputkista on meno ja toinen paluu. Mutta onko niin? Ja onko ne jotenkin integroitu finnotzon ilmastointiin?

Kori on siis 1995 Carrus 602.

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 16 Marras 2017 17:30
Kirjoittaja VeihtiPekka
Ainaki minun Carruksessa menee niin että webalta lähtee patterikiertoon. Oikeaa puolta eteen ja vasemmalla palaa takaisin taakse. Sitten nousee kattokennoille ja sieltä alas ja venttiilin kautta takaisin pattereita tai moottorille. Alkuperäinen putkirunko avioliitto löytyy jos haluat kopion. Alusta on sama K113 kuin kaiketi sullakin.

EDIT: Vietävän Android-näppis. Piti kirjoittaa putkikaavio eikä mikään putkirunkoinen avioliitto :mrgreen:

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 17 Marras 2017 13:00
Kirjoittaja TapioK
Joo, mielelläni otan kopion! Mites tuo venttiilijuttu toimii? Uskallanko siis katkaista kierron, niin ettei enää kulje katolle lainkaan?

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 17 Marras 2017 17:30
Kirjoittaja VeihtiPekka
Lähettä vaikka yv:nä s-postiosoite niin vastaan kaavioilla.

Venttiili päästää tarvittaessa vettä moottorilla lämmityskiertoon. Venttiilin ollessa kiinni lämmityksessä kiertää sama vesi ja sitte kun se aukeaa niin tulee moottorilla/webalta kuumaa vettä kiertoon ja paluu putkesta samalla kylmä vesi painuu moottorille.

Kattokennot on varmaan sarjassa pattereiden kanssa eli sitä ei voi vain katkaista ja tulpata. Silloin loppuu kierto pattereiltaki. Eli katolle menevät poikki ja patteripuolelle jäävät päät yhteen. Se selviää paremmin siitä kaaviosta kun meikäläisen selityksestä :?

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 17 Marras 2017 19:31
Kirjoittaja BussMAN
Putki linjat pattereille on vielä tutkimatta, mutta carrus302/vector siinä lähtee katolle oma linja webastokotelosta( meno/ paluu) , omat nestekierron säätöventtiilit ja kiertovesipumput ,ohjaus paneli tyyppi en tunnista, samasta ohjataan viilennystä ” kylmäkennoja” (sutrak boxi katolla)
Tässä autossa on jotain muutoksia tehty, kuitenkin oletan että patterilijat on rinnan tai kiertoputkesta
otettu patterreille ( kuten talojen keskuslämmitysjärj) , pattereissa on termostaatit ,,eikä sarjassa vasen/ oikea .Lisäksi erillinen putkilinja on myös etukennolle ” tuulilasi” puhallus (patterilinjat voi olla kylmänä= kesäkäyttö) korjatkaa jos virhe tietoa!

Re: Hukkabussi

Lähetetty: 17 Marras 2017 19:51
Kirjoittaja Iski
B10M on ainakin oma erillinen kierto kattokanaville ja myös omat sulut, putket menee molemilla puolilla takanurkista ylös, Saniassa voi olla erilailla kun on tuuppari.
Omasta poistin kattokanavat ja niiden lämmityksen, sulut kiinni ja putkien päät letkulla yhteen.