Volvo B9M MKIII

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jälleen on pakko kommentoida, et on nää foorumit ihan parhautta! Etenki just tämä kyseinen! Itekki niin monta kertaa saanu täältä apua milloin mihinki vaivaan, ja vieläpä milloin missäki. Toimii.

Kiitos!

Neppi
Avatar
vanha mutta villi
Kokenut kuljettaja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Touko 2014 00:34
Truck: MB -69, Scania -83
Location: Akaa
Member id: 215

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja vanha mutta villi »

Kattelin noita LÄTSÄN terapiatöllin luurangon kuvia, ja näytti kyllä siltä että sinne korin kehikkoon ei saa mitään riittävän tukevasti kiinni. Kiitokorihan teillä molemmilla on?

Vaihtoehtona on kiinnittää nostin suoraan alustan runkoon (kuvissa harmaa). Askartelin kuvan mukaista ratkaisua. Kun en nyt noista volvon alustoista niin ihan tarkkaan tiedä, niin olettelin että voimanpesä ei ole tiellä. Mitoitukset riippuu sitten siitä kuinka pitkälle alustan runko tulee taakse yms., joten kuvat ovat jotenkin silleen periaatteellisia, mutta eipä noiden mittojen fiksaaminen kohdalleen ole mikään ongelma kun alustan mitat on tiedossa :)

Jos nyt toi ratkaisu näyttää mitenkään mahdolliselta, niin voidaan sitä sitten hieroa pidemmälle. Ja sen perälaudan kiinnittäminen noihin kelkkoihin on sitten oma lukunsa, mutta nää ongelmathan on olemassa vaan sen takia että keksitään niille ratkaisu...
Liitteet
kuva2.JPG
kuva2.JPG (55.75 KiB) Katsottu 15586 kertaa
kuva1.JPG
kuva1.JPG (55.77 KiB) Katsottu 17762 kertaa
Perillepääsy on yliarvostettua.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Näyttää kestävältä rakenteelta. Kriittisimmät kohdat kannattaa ehkä tehdä pultti/mutteri -kiinnityksellä. Niitä voi sitten huoltaa helposti, jos tulee ongelmia. Tuo hitsisauman korjaaminen korin sisällä ei välttämättä onnistu ihan 100% saumalla...

...ehkä U-palkilla nuo isoimmat...laippoja ja korvakkeita pultteja varten. Nämä voi väsätä pajan pöydällä. Rasitus- tai ylikuormatilanteessa rakenne murtuisi pulteista ja hitsisaumat jäisivät ehjiksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Kausalassa Kiitokorilla kun kävin muutama vuosi sitten, sillon katselin kuvia bussista minkä aikoinaan olivat tehneet autonostimella.
Oli takamoottorinen eli nostin vei aika korkealle :lol:
80-90 lukujen aikoihin ajettiin suomessa uno turbo cupia ja siihen oli laite tehty.
Palvelu oli / ja on kiitokorilla erittäin ystävällistä eli sieltä vaikka saattaisivat raottaa vanhoja papereita nostimen toteutuksesta :wink:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja neppi »

Samalla vois käydä meillä kahvila.

Mahurivolvossa runko menee yleensä kai keulasta taka-akselin vähä yli.
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

Joo noi näyttää kyllä asiallisilta siis enemmänkin kun asiallisilta. :D isokäsi siitä. :lol:

No mulla ei ole kiitokorin tekemä kori tuo on vähämaan tekemä (notta notta kaupuingista :lol: :lol: )tai ainakin näin valmistajan tiedoissa on :shock:

ja ei siellä ole voimansiirtoa eikä moottoria vastuksina takana, että kädet on vapaat.(vaimokin on joskus noin sanonut,mutta ei siitä tämän enempää :lol: :lol: 8) )

Ainut mikä on niin painoa kun yrittää saada pois ja rakenteet vaatii rautaa ja kunnon rautaa niin.... :? :? No painon saa kyllä laskettua mitä tuo tekee.

todennäköisesti joudun tekemään rakenteen niin että siinä ei ole noita alhaalla olevia "vinotukia", tuolla rakenteella menee oikeastaan ainut tavaratila takaa. :(
no sehä on tehty ratkaistavaksi..ehkä teen siitä ns.neliö mallisen kehikon ylhäältä alas asti :?:

pohjassa takana ei juurikaan ole putkea "tuhlattu"...on tehty aika kevyesti rakenteet.

ja jos ei aika anna myöten niin teen nyt sen vinolla lattialla olevan "ramppi" tsydeemin ja teen sitten ajan kanssa tuon nosturi homman :) ...ois vaan paljon enemmän "äijä" meininkiä tuossa nosturissa...jos sais vaikka kaverit (mitkä kaverit :lol: ) ratavarikolla kateelliseksi kun ois kunnolla väsätty nosturi.

joka tapauksessa huomenna alan purkamaan takaa lattiaa pois niin näen paremmin noita rakenteita..

Iso kiitos avusta ja komppaan neppiä ihan satasella tästä foorumista..parasta lukemista mitä voi lukea housut jalassa :lol: :lol: :lol: :lol: no vitsi vitsi.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro... :) Onhan tää ehkä eräänlainen "miesten käsityöfoorumi"... :D :D :D Sorry oli pakko...
Mutta...tohon tukevasti kiinnittämiseen... Noi korikehikon putket ei yksittäin ookkaan kovin vankkoja... Mutta oisko niitä mahollista "vahvistaa" sillätavalla että ottais niitä toisiinsa kiinni "vinotuilla" eli reevaamalla keskenään ja muutamalla lisävaaka putkella... Tää on vaikeeta selittää näin kirjottamalla mut jospa joku hokaseis ja piirtäis äkkiä kuvan koneella... (mä en sitä osaa tehä...joudun piirtämään sen ruutupaperille ja se ois pelkkää suttua... :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Heh... Enpä tiiä hokasitteko että tarkoitin että vinotukia ja vaakaputkia lisättäisiin varsinaiselle seinälle... Eikö sillon saatais ne nostimen "väännöt" suuremmalle alalle... Ja tosta korikehikosta yleensäkkin... Kiitokorissa on katossa kaks putkee päällekkäin... 40x40 ja 40x60 ja ne on koritehtaan toimesta hitsattu toisiinsa kiinni (voin yrittää kaivaa kuvan siitä jossain kohtaa jos haluat...) ja putket on 3mm paksulla seinällä... (muistaakseni...) kiitokorin kehikossa oli muistaakseni kaikki noi "vankemmat putket" tota kolmosta, profiilista riipumatta... Vain ne ohuet vaakaputket oli hepposempaa. Eli kylläkai sen nostimen kuormat kai sais jaettua vähän suuremmalle alalle...? (ehkä...mä oon vaan se "koulutusta vailla oleva legoinsinööri" :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

Kyllähän kartalla olin tai niin ainakin luulisin.. :lol: siis tuon jäykistämisen suhteen.

ajatus oli tehdä se häkki niistä sinne taakse juurikin siitä syystä että saisi jäykistettyä korin rakennetta..on kuitenkin melkein 3 metriä takaylitystä ja kori on kevyt rakenteinen..

kattorakenteita sen verran pengoin että ei ole turhan raskaasta tavarasta tehty..melkein lokinpaska läpi menee.. :lol: :lol:

odottelen nyt tovin että saan vastauksia sen alumiinisen takalaitanostimen kohtalosta sitä oli tarkoitus jatko jalostaa..(tai nämähän taitaa olla pelkkiä jalostettavia :roll: )

no siihen on jo tottunut tuon kilpurin kanssa :shock: tehdas tekee auton "valmiiksi" ja sen jälkeen se vasta rakennetaan toimivaksi :lol: :D ..

mietin tuota hydrauliikan toteusta tekisikö sen omalla 24 v systeemillä vai onko mahdollista rakentaa pumppu vaihdelaatikoon niin kun noissa kuorma-autoissa on se totetettu .tosin tällä systeemillä auton pitää olla käynnissä jos meinaa nosturia käyttää,no ei sekään tietty ongelma ole..ja jos on se ratkaistaan :P

jos jollain on nurkissa pyörimässä takalaitanostimen hydraulliikka yksikkö niin saa varovasti tarjota..tietty hinta on aina ratkaiseva asia :lol: :lol:

LÄTSÄ kaikki kuvat ja vinkit otetaan vastaan,koska kun on monta tai useampi malli mitä voi verrata niin onhan se aina helpompi se "oikea" ratkaisu toteuttaa. :o

anteeksi ja kiitos :lol:
Avatar
vanha mutta villi
Kokenut kuljettaja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Touko 2014 00:34
Truck: MB -69, Scania -83
Location: Akaa
Member id: 215

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja vanha mutta villi »

Joo, jos tavaratilaa tarvitaan, niin sen vois tehdä ton alla olevan kuvan mukaisesti. Väännön suhteen toi on vähän hutera, mutta ehkä sais jäykistettyä. Rautaa tossa on joku 250 kg, mutta saahan sitä siitä pois, varmaankin...

Riippuu tietysti siitä kuinka paljon alustan runko tulee taka-akselin taakse, ja muuta sellaista, mutta kyllähän sinne joku kiinnitys keksitään.

Toinen juttu on että ei se nyt ihan mahdotonta ole tehdä sinne korikehikkoon kiinnitettynä. Poikittainen palkki ylös ja reevaamalla saadaan voimat jaettua riittävän isolle alalle, jotta ei tee kipeää. Kaikkinensa tossa tulee eteen se, että alas ja ylös pitää tehdä vahvistuksia (joiden toimivuus jonkunlaisten laskelmienkin jälkeen voi olla vähän niin ja näin kun ei tarkkaan tiedä alkuperäisiä rakenteita ja niiden eroosiota). Onko sitten loppupeleissä helpompaa tehdä suoraan alustan runkoon kiinnitettävää rakennetta? Katon puolella olis ihan kiva, että sinne ei tule mitään ylimääräisiä rasituksia jotka voivat johtaa vuotoihin.

Kesän aikataulua tarkastellen ajelen näköjään Jyväskylän ohi 28.6. ja aikaa olisi :D
Liitteet
kuva4.JPG
kuva4.JPG (43.63 KiB) Katsottu 15397 kertaa
Perillepääsy on yliarvostettua.
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Villi ehdotus mieheltä joka ei lujuuslaskelmista tiedä mitään: Voisiko hissikoneisto olla heti taka-akselin takana niin että hissitaso liikkuisi kokonaan tai puoliksi bussin sisällä? Hissin saisi ainakin suoraan järeään runkoon kiinni.
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

moro..
wonderin ehdotus on kyllä villi...mutta kyytiin nostettavan auton pituus on juuri ja juuri sellainen että menee pyörän koteloiden päälle niin ei toi sisämitta riitä toteutukseen asti.. :)

hetken mietin sellaista ratkaisua mitä käytetään eläintenkuljetus autoissa et taka-akselin takaa kori poikki ja nivel alaosaan ja sitten lasketaan korin takaosa puskurin varaan ja romppeet kyytiin ja kori ylös..tähän ois riittänyt sylinterit takakulmaan molemmin puolin (samaan tyyliin kuin käyttävät DTM kilpureissakin renkaiden vaihtoon sylintereitä)..no annetaan tämän olla :roll:

viimeisen kuvan mukainen siitä täytyy tehdä koska saa sitä tavaran paljoutta mukaan..on teltta,varikkolattia,työkaluvaunaua yms.. :shock:

28.6 on sopivasti sunnuntai ja jos ei tule muutoksia niin saattaa olla niin että kotosalla ollaan..(ainakin omastamielestä...vaimo ja lapset on suurin muuttuja :lol: :lol: ).
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja motoku »

Entäs jos laittaa tukijalat alle niin pystykuorma jää pois. Tai pumppukärry- malliset tukijalat jolloin nostin pysyy pystyssä itsekseen. Auton kyydissä ollessaan perusrakenne kantaa kyllä auton. Samalle metrimäärälle ihmisistä tulee isompi kuorma. Esim ramppien alle hieman ristikkoa niin purettujen rakenteiden "lujuusmenetys" on korvattu.
Kunhan ajattelin......
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Entäs auto kyytiin erillisellä lavalla vinssaamalla, viistopäinen pumppukärryn mallinen haarukka jonka päälle auto ajetaan, renkaat sidotaan haarukkalavaan kiinni ja vinssataan sähkövinssillä sisälle. Bussin takapuskurin alla voisi olla putkirullat mistä haarukkalava rullaa sisälle. Tällä tyylillä koko takatilaa voi käyttää ja sisustaa muuhunkin käyttöön, esim sauna ja pesuhuone seinälle käännettävine lauteineen
Tulevaisuus on sähköinen
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

Onko sulla vanha mutta villi sama Vähämaan koritehtaan tekemä auto? vai onko kiitokorin tekemä?

Aloitin tutkailemalla alustan rakenteita ja runkorakenteet tulee n. 2m päähän takaseinästä..siinä on 80x80 putki palkkien välissä..sen tilalle laitan 50x100 putken korin reunasta reunaan niin siihenpä on hyvä alkaa tukemaan tuota rakennelmaa..ja samalla tuossa tuumailin että tuosta takaosasta nostaisin lattiaa ainakin 20 cm ylös päin. :shock: syy siihen on takarenkaan takapuolella oleva "tyhjä" kotelo.. :| siihen saa tehtyä hyvän tavaratilan korkealla luukulla vähän niinkun oikeissa busseissa..kun joutuu kuitenkin repimään lattian siltäkin kohdalta auki..muuten rakenteet näytti olevan kohtuu hyvässä kunnossa :lol: :lol:
20150524_172311.jpg
tankit näkyy tuossa oikealla puolella...niistäkin meinasi että jos ulommaisen heivais pois ja rungon väliiin jäis se ainokainen..sinne sais kans tavaran säilytys tilaa..
20150524_185403.jpg

löyty myös hiukan pehmenemässä olevaa puuteollisuuden tuotetta...kivasti tuo patterin putki vuotanu ja tuo wc tyhjennys luuku...
samoin pölyä oli kertynyt kiitettävästi... :shock:
Liitteet
20150524_172430.jpg
Avatar
vanha mutta villi
Kokenut kuljettaja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Touko 2014 00:34
Truck: MB -69, Scania -83
Location: Akaa
Member id: 215

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja vanha mutta villi »

Kiitokori toi scania on ...

Mutta katsellaan projektia eteenpäin noilla tiedoilla. Loppuviikkoon menee ...
Perillepääsy on yliarvostettua.
Avatar
Carman
Rattiamiraali
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja Carman »

Nuo Volvon tankit on muistaakseni 150l/kpl, minun mielestä yksi tankki on turhan pieni...
Tietysti nurkissa pyöriessä riittää varmasti mut pitkällä matkalla tankkausväli muodostuu väkisin lyhyeksi.
Tämähän on vain mun mielipide, saa olla erimieltä :D
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Joo ei lappiin ainakaan kannata 150 l. tankilla lähteä
Avatar
Karsa
Rattiamiraali
Viestit: 393
Liittynyt: 17 Loka 2011 13:22
Truck: Volvo "Tyssikkä"
Location: Lahti
Member id: 186

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja Karsa »

Tyssikästä on joskus raapaistu toinen (150l) tankki pois ja 430km:n jälkeen pääsee ilmaamaan
kokeilin viime pääsiäisenä, operaatio lumihiutale toi lisää kakkua :D
-Pikavuoro Gibraltarille-
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pelti »

Juu, mulla on Nepparisssa rapiat 400 litraa tankki, ja sekin tuntuu pieneltä, aina loppua :(
En kyllä kannata 150 litran tankkia, se on turhan snadi.

btw. Mulla oli maakaasu Opel, jolla ajomatka sekä kaasulla että bensalla oli alle 500 km (300 kaasu 200 bensa). Kun päivässä tuli ajoa 150 km niin toi oli joka päivä about tankattava (ajelin pääsääntöisesti kaasulla). Alkoi se ottaa hermoon. Puhumattakaan, jos kävi pohjoissuomessa täältä etelästä.
peltiliiteri.com
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

No niin..molemmat tankit saa jäädä paikoilleen ,totta että ei sillä 150 litralla laiteta kun auto käyntiin :lol: :lol:

..ja toi nosturi projekti hoidetaan sekin heti kun saan pähkäiltyä pari ihan pientä käytännön asiaa loppuun..kun tuli sellainen ongelma ,että kuin tuon saa laskettua aivan maan tasoon asti. :roll: :roll: tai tietysti "totaalisella" rakenteen muutoksella..se kelkka pitää saada sinne runkoputken sisään,että sen voi laskea alas asti. :?

ja kaikki tämä sen takia kun autossa on vain maavara 8cm mikä siihen kyytiin on tulossa :shock: .....prk..kun sitä ei aina pysy pää tekemisen ja ajattelun kanssa samassa "ruumiissa" :lol: toinen erkanee aina johonkin :wink:

jotain muka sain aikaiseksi 30 minuutissa..(todellisuudessa oli hommissa 2 tuntia mutta meni loppu aika kenkien irroittamiseen lattiasta :cry: kun ei sitä tullu ajatelleeksi kun tuota mattoa repi että kun se liima jää siihen levyy ja päivän aurinko lämmittää autoa kuinka liima on notkeaa lämpimänä... :evil: :evil: )..ja nyt näyttäs siltä että turhaan sitä mattoa vielä revin :o .

No yhtä kaikki kuvan sain otettua kun olin saanut kengät irti lattiasta. :lol: :lol:

seuraavana rälläkkä laulamaan ja noi putket poikki ja samalla vedolla toi kuitukoppa eli reikä ulos asti...teen kehikon vielä tuohon samaan runkoon niin saan siitä tehtyä luukun ..ja ei siellä pahasti ruostetta ollut vaikka kuvasta voisi niin luulla..onneksi.
patterit tarttee kans heivata...ei joku satu tartteemaan...ois eri mittaista pätkää kohta tarjolla...karhulimpparin hinnalla :D

anteeksi ja kiitos
Liitteet
20150526_195821.jpg
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

20150621_142129.jpg
No niin siinäpä juhannus heilahti mukavasti :) :)
hiukkasen oli taukoa taas projektissa mut kun tuli pitkät pyhät niin aikaa jäi johonkin hyödylliseen :lol:

Tuli "annettua" tuolle projektille nimi..tai itse asiassa oli nimi jo annetukin mutta on tarrat revitty pois ja niistä näkyi enää himmeä muisto auton kyljessä... :roll:
no nyt nimi otetaan taas käyttöön =Mathilda 8) ja oma tyttö oli ainakin nimestä innoissaan tokaisi nasevasti "et sehän on tyttö" :lol: :lol: :lol:

Niin ja kun nyt noiden "naisten" periä tulee muutenkin katseltua :oops: (vaimolle ei saa kertoa). vitsi vitsi... asiaan siis piti käydä vähän työskentelemässä tuolla takapuolella.(siis ei vaimon ) vaan Mathildan takana .. :lol: sai sitä jotain aikaiseksi tuli nyt se reikä tehtyä tuonne taakse..olisihan se ollut kiva tietty tehdä kerralla valmiiksi mut tuo materiaali puoli loppui kesken :( :( ...no sain hiottua runkoa puhtaaksi ja pintaa sit kunnon sinkkimaali niin eipä heti ala ruostumaan...maanantaina rautakauppaan hakemaan tavaraa lisää ja hommat valmiiksi..

Pääsee sit tekemään sängyille rungot..

heitänpä tuon ainokaisen kuvan minkä otin...ja koiruuskin työntyi heti samaan kuvaan :lol: :lol:
Avatar
vanha mutta villi
Kokenut kuljettaja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Touko 2014 00:34
Truck: MB -69, Scania -83
Location: Akaa
Member id: 215

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja vanha mutta villi »

Mikäs se nostinpuolen tilanne on? Ajellaan Jyväskylän ohi 28.6. ja vois poiketa.
Perillepääsy on yliarvostettua.
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

nosturi kyllä on tarkoitus tehdä ,mutta tälle kesää taitaa käydä "kylmät" sen kanssa. :( :(
ajallisesti ei nyt pysty noin isoon projektiin.. :shock:
ja pitää ratkaista se alaslasku homma et miten sen voi toteuttaa..

Ja kyllä tuota voi tulla ihmettelemään miltä näyttää..(tai se miltään näytä mutta kuitenkin :lol: ) näillä näkymin pitäs kotosalla olla sunnuntaina

heitä vaik yv:tä aikatauluista niin katellaan.

-Pauli-
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Volvo B9M MKIII

Viesti Kirjoittaja pali »

20150623_185032.jpg
pikkuisen iltapuhteita..sai soviteltua luukkua paikoilleen.. :)
20150623_204421.jpg
vielä täytyy tuo alaosa laittaa kiinni omilla salvoilla...sitten tiiviste paikoilleen ja suunnittelemaan kaasujousille kiinnitys paikat..tosin pitää punnita mitä toi painaa..osaa oikean tehoiset jouset ostaa...tai ei kai ne voi liian voimakkat ollakkaan.. pääasia että pysyy auki eikä tuu tonttiin..tai jos tulee niin ei parane välissä olla :lol:
.....ja jatkuu taas jonain päivänä.
Vastaa Viestiin