Sivu 1/2

Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautoksi

Lähetetty: 01 Helmi 2015 00:19
Kirjoittaja jariautio
Uutta projektia pukkaa. Olis tarkoitus tehdä tästäkin autonkuljetus/ asuntobussi. Kaamea purkaminen päättyi tänään. Alkais mukavampi vaihe kun pääsee rakentaa uutta.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 00:32
Kirjoittaja Reddewil
Vau, tollasella takakabiinilla/akvaariolla. Sinne siis auton paikka?

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 10:23
Kirjoittaja AriW
Tollasta tää on kuolannu... Magee.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 10:27
Kirjoittaja wiima63
Alas sais tosi mageesti saunan eikä tarttis auton läpi ravata ja sisälle jäis kivat tilat...kelpais tommonen aihio.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 11:59
Kirjoittaja jariautio
Auton paikka tulee alakabiiniin. Joutui toki purkamaan ylälattian ja nostaa sen ikkunanpielen tasalle. Myös vessa jouduttiin purkamaaan että sai pituutta takatilaan. vessa oli alakerran portaikossa ja nyt sen paikka siirtyy eteenpäin.

Kuorma-auto tulee tästäkin ku ei oo L-A korttia ja on veroiltaan kumminkin edullisempi ku matkailuauto. Projektista tulee varmaankin parivuotinen niinkuin edellisestäkin. Ensikesälle kun saisi rakenteet valmiiksi ja seuraavalle sitten verhoilu ja muut varustelu hommat...

Mietinnässä takatilaan myös saunarakenteet jotka sais vinssillä kyytiin. Kylpypalju olis kans kova juttu. Tässä vaiheessa mukava visioida eri juttuja...toteutus sitte taas eri juttu.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 12:26
Kirjoittaja wiima63
Paljonko on kuorma-auton vakuutukset ? Ihan mielenkiinnosta että kumpi tulee kokonaisvaltaisesti halvemmaksi?

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 14:01
Kirjoittaja jariautio
edellisessä projektissa joka oli samanpainoinen ja kolmiakselinen verot ja vakuutusmaksut olis ollu seuraavasti:

- Matkailuautona n. 1300,- /vuosi
- kuorma-autona oli 960,- / vuosi
- Linja-autona 780,- / vuosi

Sama vakuutusyhtiö ym. sillon vertailin ja päädyin kortin takia kuorma-autoon. Eikä kulujen erotus ollu nii iso et olis linja-auto korttia viitsiny edes harkita. Vaimollakin K-a kortti nii oli meillä luonnollinen valinta.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 14:25
Kirjoittaja wiima63
Mun 2aks hooli vero 1100e / vuos ja täyskasko 850e/vuos eli aika paljon halvempi kuormurina.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 15:03
Kirjoittaja kulkuri
Mitä kaikkea tuossa ala kabinetissa on ollut ?

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 16:54
Kirjoittaja jariautio
On nii pimeitä kuvia ettei saa oikeen selvää. Porras kuva kuvattu takaa eteenpäin.

Takaseinällä viisi istuinta rinnakkain. Välissä kolmen istuttava irroitettava istun ja pöytä myös irroitettava. pyörätuoli paikkoja vissiin kolmelle ja rampin kiinnikkeet oven kynnyksessä.
Sit rappusten vieressä kolmen istuin ja wc portaikossa.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 17:28
Kirjoittaja pelti
tälläi:

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 19:35
Kirjoittaja Iski
Aika jännä toi alaosasto, no sehän poistuu sieltä, onnittelut hankinnasta ja voimia projektiin.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 22:28
Kirjoittaja Wonderi
Kuinka pitkä autotalli tuosta alakabiinista muodostuu penkkien ja portaiden karsimisen jälkeen?

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 01 Helmi 2015 22:35
Kirjoittaja neppi
Mites yläkerta samasta kohtaa? Sielläkinkö on vähän niinku kabinetti? Ku eiks toi vessa tossa kohtaa vähän niinku "jaa" tota tilaa?

Tommosta yks isäntä mulle kerran Valkeeekoskella festariparkissa tyrkytti, mut ei koskaan soittanu vaikka niin sovittiin. Se auto ei ollu silloin siinä, joten en päässy tutustumaan aiheeseen.

Mut on hieno! Iloista ahkerointia sinne!

N

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 04 Helmi 2015 12:52
Kirjoittaja Carrus502
Tuohon ideaa saunan ja paljun integrointiin, katso mobiilisauna.fi . Tuollainen yhdistelmä k-auton perään ja menoks. Toisaalta voi modata myös ns. sisääntelakoitavaksikin

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 04 Helmi 2015 18:08
Kirjoittaja Iski
Tossa vielä vähän korkeempi versio :)

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 04 Helmi 2015 22:01
Kirjoittaja -KHS-
No on se vaan hienon näköinen aihio. Tuolle taka-akvaariolle olis käyttöä itselläkin.

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 06 Helmi 2015 12:19
Kirjoittaja Matkamese
Pitää kehua kyllä tota takaosastoa, sääli että sun tapauksessa pitää purkaa pois. Mikä on korinleveys?
Itsellekin voisi rakentaa tuollaisen takaosaston, mutta ei taida itselläni taidot riittää. Ja sitten se pitäisi purkaa muutaman vuoden päästä pois....! :roll:

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 06 Helmi 2015 16:32
Kirjoittaja jariautio
Itse asiassa takaosasto ei poistu minnekkään vain ylä lattiaa nostetaan ylöspäin. Ala kabiiniin tulee pituutta lisää niin että sinne mahtuu auto. Auto-osaston pituus tulee olemaan n. 5 metriä. Ylä kabiinin lattia tulee ikkuna linjaan. Eihän siellä kävelemään sovi mutta maakuu osastoksi korkeutta aivan riittävästi.

Ylhäällä aivan perään tulee parisänky osasto johon jää ikkunat näkösälle. Seuraavaksi molemmille sivuille pitkittäin sängyt joiden kohdalta ikkunat peitetään ja siitä edespäin mitä nyt sattuu keksimään...

Yksi ovi lisää eli peräovi autolle valmiina

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 06 Helmi 2015 18:18
Kirjoittaja Rosvolinna
Nätti auto. Paljonko tuolla on korkeutta?

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 06 Helmi 2015 20:21
Kirjoittaja Reddewil
Siinä ei kauaa nokka tohissu!
Mistä tuota reunalistaa/tiivaria ja saranoita löysit ku tarttis yhteen kärryyn kans hommata?

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 06 Helmi 2015 23:07
Kirjoittaja jariautio
korkeutta autolla tasan 4 metriä. Kumitiivistettä ja saranat tilattu paikalliseeen Vianoriin olisko ollu Sanupilta???

Olisko kellään radiota edes rikkinäistä, kun olis tarvetta mustalle liittimelle vahvarin taakse. Väri on tosiaan se musta ja piikkejä liittimessä muistaakseni 16 kappaletta. (laitetaan ilmo myös tuonne ostoihin)

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 07 Helmi 2015 11:27
Kirjoittaja Reddewil
Katoin että tuohan on "vaan" 11,9m pitkä http://koti.mbnet.fi/b10m/tsb/kortti.php?haku=CFR-537 onko näitä kukaan mitannu että onko siinä listat mukana ja mitä kaikkee? Millai tuo 4m nakkasitko rullamitan katolta? Onko tuossa korinkorutosuta ku sittenhä se on jo melkeen 15cm lisää =D
Liitin tuossa sulakkeen alla? Saatko paremman kuvan?

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 13 Helmi 2015 21:06
Kirjoittaja jariautio
Pannaanpa pari auton sovitus kuvaa. Sisään vaan....vaikkei....

Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok

Lähetetty: 02 Huhti 2015 19:11
Kirjoittaja jariautio
Nyt olis muutos kuorma-autoksi tehty. Muuten rakentelu ollu vähä ku tiiliskivien uittamista. Hirveesti ei oo saanu aikaiseksi eikä oo valokuviakaan tullu otettua.

Takatallin ovi toimii hydraulisesti. Langaton vinssi vetää auton kyytiin. Vetokoukku asennettu trailerin vetoa varten. perusrakenteita rakenneltu mut nyt tarttis aloittaa sisustus ja verhoilu työt.

Auton maalausta kans haaveillu mut voi olla et mennään ens kesä vähä raaka versiona ja edetään muutenkin rauhallisesti.

Ovien käytöstä ollu tuolla toisaalla puhetta. Itsekkin miettinyt noiden sivulle aukeavien ovien käyttöö. Tulin siihen tulokseen et laitan sähkö kompuran tuottaa paineilman jatkuvasti oville. Venttiili sit kompuran säiliön väliin et sillon ku auto käy, paineilma tulee sillon autosta.

Hommaa varten ostettu 50 litran säiliöllä oleva matalakierros kompura niin saa äänen pieneksi ja ilma riittää muutamaankin oven aukaisuun. Paineilmaahan tarttee tuolla kilpa-autoiluissa myös siksikin noin iso kompura.

Huomenna tarttis alkaa vaihtamaan strocon lämppäri webastoon. En oo oikeen ihastunu ton strocon toimintaan, aikas hidas lämmittämään. Samalla asennan sisä termarin käyttökytkimeen.

Tällaisia tällä kertaa. Jatketaan harjoittelua..........