Klinikka

Kerro omasta projektistasi
Avatar
happa66
Rattiamiraali
Viestit: 391
Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
Truck: MB-913
Location: Nakkila
Member id: 123

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Kävin äsken motonetissa ja pisti silmään venepuolella läpivienti kumi, olisko ollu 168 mm halkasija ja 7,90e hinta. Veneliikkeissä on varmaan isompiakin.

a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Se motonetin kumi ois hyvä, mutta pyöreän reiän sisämitan pitäis olla vähintään 20 cm. Mutta asiasta viidenteen. Hakumatkalla Mr. K ilmoitti, että auto näytää kierosilmäiseltä.
keula.jpg
keula.jpg (20.18 KiB) Katsottu 22476 kertaa
Pahoitin siitä mieleni ja näkemys on täysin väärä. Tarkkaan ottaen ajovalot ovat liian lähellä toisiaan. Vaikka asian fiksaaminen ei ollut tärkeyslistalla numero uno, niin innostuin kuitenkin hankkimaan mielestäni kohtuuhintaisen setin nelossarjan Scanian valoja, kun ne sopii toivottavasti pienellä sovittamisella keulaan ja on kohtuullisen helppo rakentaa systeemi, jossa koko hoito kääntyy edestä polttimon vaihtoa varten. Uusi paketti viritetään nykyisen vilkun tietämille. Myös lasin saa vaihdettua erikseen. Takapäähän tulee jossain vaiheessa pieni ramppi, jonka edestä lähtee takapuskuri valoineen nykyversiona, joten samaan pakettiin ostin jotkin volvoscania takapään perusvalot. Lisäarvoo saa lasin vaihdettavuudesta.
valosetti.jpg
valosetti.jpg (45.34 KiB) Katsottu 22476 kertaa
ja niille leikkaan lasikuituun luukun sivuille aukot pystyasennusta varten ja turaan lasikuitukitillä raot umpeen. Kun koko paketti maksoi alle 200 eeroa, niin pitäisin sitä kohtuuhintaisena. Etuvaloilla on säätö mukana, pitää vaan virittää jonkinlainen pölysukka, ettei umpion ja lasin väliin pääse oravat tai muut hiukkaset.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moi... :)
Onks sulla noi umpiot "kiinnitys" pohjineen... Tutkailin vaan sillon ku omani "plastiikkikirurgisia toimenpiteitä" suunnittelin... et olis ollu helppo homma tehä noilla scanian valoilla pohjineen päivineen... (ja ehkä olis ollu helpompi tehdä muutkin muutokset... :lol: ) Se saranointi on oikeesti näppärä ja huoltoa helpottava "keksintö" sitteku sen oman pohjan saa autoon kunnolla kiinni ni eihän toi umpio voi olla enää sopimatta... :)
Näyttää kuvasta päätellen suht "asentaja ystävälliseltä" hommalta jos ei halua "keksiä rengasta uudelleen"... :wink:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Just se noissa umpioissa viehätti, et koko hoito on mukana säätöjä myöten. Keskilinjan puolelle pitää duunata sarana n. 10 mm putkesta tai vastaavasta ja sen varassa koko paketti kääntyy ulos polttimoiden tai lasin vaihtoo varten. Kyllä mä haaveilin jotain terapia tölliin sovitettua settiä, mutta hinta meni yli. Yritän päästä mittaamaan jostain Scaniasta valojen kulmat, niin sais kerralla sovitettua paikalleen.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Purku on onneksi loppusuoralla, mutta jonkin verran vielä pitää nyhrätä. Onneksi väliseinien rungot keskellä eivät olleet kopin päärunkoa, vaan hitsattu sen päälle. Lattialevyn 10 mm eristepaksuus ei taida riittää näillä leveysasteilla mihinkään, mutta helpottaa jatkoa.
lattialevy.jpg
lattialevy.jpg (114.02 KiB) Katsottu 22193 kertaa
Näillä näkymin poistuu ylempi levy ja 6 mm vaneerin päälle liimaan n. 30 mm eristelevyn ja siihen taas liimalla jotain sopivaa päälle kerroksina niin, ettei notku ja lattian paksuus ei kasva hirveesti. Mielellään laittaisin enemmän eristettä, mutta sisäkorkeus on pieni. Kattoa sitten pitääkin miettiä enemmän tulevaisuudessa.

Invertteri toimii ainakin tyhjäkäynnillä.
vertti1.jpg
Latauksesta, kuormituksen kestosta ja muista ominaisuuksista ei ole hajuakaan. http://www.batterielader.de/at/data/files2/13.pdf Se on toi Global 24/5000, jonka speksit riittää vaikka mihin. Ei säikähdä käynnistyspiikkejä, jatkuvan tehon pitäis olla 5 kW mutta riemu loppuu tyhjäkäyntivirtaa katsellessa. Kun laite on päällä, niin se imaisee hupiakut aika ripeästi tyhjäksi. Ehkä tälle löytyy hyötykäyttöö jossain muualla.

Yritän kysyä saksalaisilta jotain manuaalia.
invertteri.jpg
invertteri.jpg (158.82 KiB) Katsottu 22193 kertaa
Jokin ohjaus tuli muista systeemeistä 24v pluskaapelin alla olevaan sokerinpalaan. Tämä on kai ollut jonkinlainen orja, jota on ohjannut vanha systeemi. Muutenkin laitteiston purkaminen on ollut todella jännittävä elämys, eikä ole vahvistanut luottamusta ranskalaisten näkemykseen sähkötekniikasta.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Erilaisii kuvioita on tullut mietittyä. Nyt oon tullut siihen tulokseen,että kesällä tarttis jollain versiolla ajella. Seinät kun on sen näköset, ettei tarvi kun kitata reiät umpeen ja maalata. Lattia on suurin savotta, muttei mitenkään mahdoton. Ainoa väliseinä pitää tehdä vessalle ja kylppärille + siirtää makkarin oviaukko. Lopputuloksena on n. 12 t kylmänpuoleinen yksiö, ellei kaapelia oo lähistöllä lämpöpumpulle, kun patterit on mäjellä. Neljä pienintä tulee joskus perän makkariin, eli harmaat bussipatterit ikkunoiden eteen ja lyhyet alumiinipatterit sängyn jalkatilan päätyyn.

Takimmaisen laitan kylppäriin. Pitempi dösäpatteri keittiön kaappien alle ja niiden taakse ilmarako. Loput isoon avoimeen tilaan, jos jonnekin sopii. Ellei sovi, niin paikallisen rautakaupan alesta löytyi muutamalla eerolla vähän pienempiä soviteltavia 2 kpl.

Projekti näyttää sisältä roskikselta, kun kaikki purettu on pakattu jätesäkkeihin kaatiskeikkaa varten. Vasta nyt alkaa häämöttää se rakentamisen ilo.
Liitteet
Patterit.jpg
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja neppi »

No jo on hurjia pattereita! DDR:ssä näin samantyylisiä vähän joka ikkunalla. Kestää vissiin telamiinan tai ainaki ydinsodan. Just noita bussipattereita oli / on Horror Linessa, mut vaa yksputkisena, takaosassa.

N
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Ddr:ssä :lol:
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Radiaattorit on made in Puola, joten Neppi muisti oikein, millaisiin pattereihin stasin käsiraudat kalahti. Kiva juttu on se, että samaa kamaa pukkaa Puolan tehtaista edelleen. Oli tarkoitus tyhjätä roskis, mutta sähköongelma on back ja tää vtun ruoska ei inahdakaan. Nyt loppui oma ymmärrys, joten kävin heittään nycklat pajalle. Täällä se on vielä kohtuuhintaista ja niillä on vähän oma lehmä ojassa kun ongelma ilmestyi laturiremontin yhteydessä.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Tää etenee hiljakseen, kun joka päivä tekee edes jotain. Kaatiskeikka jäi viikonloppuna tekemättä, kun en viitsinyt lähteä pyörimään savivellissä. Totesin, pienen rankkasateen yhteydessä, että vesi pitäis jotenkin saada pysymään ulkona, eli pitää kiivetä katolle ja tehdä pari jutskaa. Ei sitä montaa tilkkaa tule, mut kun rakenteisiin sitä ei saa valua. Vuoto tulee juuri keskiovesta taaksepäin, ja sieltähän se on ruostunut. Muualla sitten onkin yllättävän kuivaa. Asensin sitten paremman tekemisen puutteessa peruutuskameran.
Kamera.jpg
Kamera.jpg (93.9 KiB) Katsottu 21677 kertaa
Malli on B-kaupan isompi, enkä muista nähneeni niin surkeeta kuvaa muualla. Ihan kuin se olis ollut sisällä testatessa parempi. Laitoin sen ylös ja alaviistoon suunnattuna se näyttää molemmat takanurkat ja kuolleita kulmia ei oikeastaan jää. Perä kaartuu vähän ylös eteenpäin ja tuon "umpi-ikkunan"alareuna näkyy ovelasti kuvassa. Paras paikka kameralle olis kai ollut juuri siinä alareunassa, mutta en haluu laittaa sitä framille jokaiselle tarvitsijalle ja ehkä se ei likaannu tuolla niin helposti. Muuten jatkuu putkijunkkarointi ja on tullut todettua, ettei mikään mahdu minnekään. Ja viikolla taas ei sitten voi asian tiimoilla tehdä muuta kuin kirjoittaa päivätöiden jälkeen päiväkirjaa. Sai nyt sentään jotain näkyvää tehtyä. Joku liuotin sopi hyvin tarraliiman poistoon ja mineraalitärpätti se ei ollut....

Yritin varmistella tullin suhtautumista siihen, että tuon projektin seisomaan jonnekin pääkaupunkiseudulle. Langan päähän osui joku vähä-älyinen kalkkuna, joka jäi jankkaamaan, ettei "Suomessa vakituisesti asuva henkilö saa käyttää ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa ilman veroseuraamuksia." Niinhän se on, mutta en mä sitä aiokaan täällä ajaa, vaan rakentaa ja kuski löytyy siirtoajoon Suomessa helposti. Kun kysymys meni lopulta perille, niin vastaus jäi sitten saamatta. Miten mun pitää osoittaa, ettei autoa ole käytetty? Käytöstä poisto ei ole Viron puolella ihan niin näppärä toimenpide kuin täällä. Verottajahan lähettää laskun, eikä selitykset varsinkaan jälkikäteen auta.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Älä aja sillä Suomessa = Ei voi tulla veroseuraamuksia. Rikos pitää osoittaa tapahtuneeksi esim poliisi pysäyttää ratsiassa tai tullivirkailija satamassa. Pyydä etelänaapuria apuun, kun autoa täytyy siirtää käyttäen yleistä tieverkkoa.

Ksyleeni liottaa tarrojen liiman melko hyvin. Saippuaa voi laittaa joukkoon niin liima ei jämähdä uudestaan ohentaan haihtuessa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Tämä on hyvää kamaa tarroihin ja muuhun tiukkaan likaan
Liitteet
image.jpg
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Hain dösän pajalta. Uudet Exiden ajoakut on loodassa. mutta pari juttua ihmetyttää. Alkuperäinen invertteri ei sano enää mitään, mutta aattelin kokeilla Tarton Cedoa, josko ne sais siellä fiksattua. Voipi olla, että ei ole edes vikaa, sillä laite vaikeni kytkettäessä ulkopuolinen 230V sisääntulo. Sisällä napsahti rele tms ja ei tullut edes savua!! Fiilistelin ajettavuutta ja koneen saundeja = niinku joulupäivä ja synttärit yhtä aikaa eikä ois saanut koskaan turpaan. Vähän harmittaa, kun pyysin tsekkaamaan värinöiden takia kardaanin puolisen vuotta sitten ja nyt ovat ikäänkuin itse keksineet asian. Etsivät kuulemma tasapainottajaa.

Jännä juttu, kuinka aika iso auto muuttuu pieneksi, kun yrittää löytää säiliöille paikkaa. 100 mm korkeutta antaisi vähän enemmän pelivaraa. Taka-akselin taakse jäävästä tavaratilasta, eli prätkien talli ja ym. isomman sälän kopista lohkaisee siivun ainakin paskion säiliö. Harmaavedet kai saan viritettyä kylppärin alle. Lomalla oli tarkoitus ajella jossain kunnossa. Suunnitelma toteutuu, eli haetaan klinikalla vaneria ja rautaa rakentamiseen.
drtdg
Tosi harrastaja
Viestit: 44
Liittynyt: 05 Huhti 2015 17:58
Truck: MAN 1989
Location: Kla

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja drtdg »

Hienosti etenee ja suunnittelu onkin puoliruokaa jo
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Pyysin korjaamolla tsekkaan kytkimen ja vaihtaan tarvittavat uudet osat, kun se irrotti kunnolla vasta toisella polkaisulla. Toimi korjauksen jälkeen ihan kivasti ekat 10 kilsaa. Sitten poljin painui löysänä pohjaan, eikä sitä ainakaan kytkimenä voinut käyttää. Onnuin jotenkin kotipihalle, kun oli ihan kulmilla. Soitin pajalle ja sanoin vähän rumasti. Hinasivat maanantaina pois ja tänään pitäisi olla ok. Ehkä on, ehkä ei. Koko koppi tärisi, kun nopeutta noin 70 km/h tilanteesta riippumatta (on vetoa tai ei, vapaalla tai vaihde päällä) Renkaat tasapainotettu kahteen kertaan ja kaikki paikat yritetty tsekata. Kardaani lähti tasapainotettavaksi ja sanoivat, että ei mitään vikaa...

Hydraulijaloista oli kerrankin hyötyä
Hydrauli1.jpg
Hydrauli1.jpg (160.67 KiB) Katsottu 17827 kertaa
Hydrauli2.jpg
Hydrauli2.jpg (148.43 KiB) Katsottu 17827 kertaa
Sitten aloin kammeta miggiä koppiin väliseinärunkojen ym heftailua varten. Tietty repes selkä ja tuli sanottua samat asiat suomeksi, mitä sanoin korjaamon tirehtöörille viroksi. Ryömin tupaan ja tilasin invertterisalkkumigin, eli Telwin Technomig 210 Dual synergic 230V (12,5 kg). Olin kyllä haaveillut Esabin tai Kempin vehjettä, mutta 200 A vehje on harrastajalle vähän kallis. Vanha mig ja ehkä tig lähtee myyntiin.
Viimeksi muokannut Wowbagger, 19 Heinä 2015 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Kardaanin irroitus ja asennus uudelleen poisti tärinät. Nyt sitten kuuluu iloinen pling pling satunnaisesti, mutta varsinkin kytkintä painettaessa. Kun kojelaudassa ei syty merkkivaloja, pitää kai arvioida paineilmapuolella olevan häikkää, kun toisessa mittarissa paineet on vähän alhaalla. Jos kompura on entinen, kuten aiemmin on spekuloitu ei muutakun jipii. Täytyypi keskittyä koppiin, ettei mene murjottamiseksi.
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja b12m »

B10M:n "satunnaiseen, aiheettomaan bling-blingiin" voi joskus auttaa nyrkin tarjoaminen kojelaudan 4-rivisen varoitusvalopaneelin suunnalle...
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Invertteri toimii. Pitää vaan lisätä jonnekin kytkin, josta laite lähtee päälle. Vuosikatsastus tehty.

Kattoa oli tarkoitus duunailla vähän myöhemmin. Fiksumpaa on kai tehdä se ennen sisätöitä kun katto vuotaa oikeasta takakulmasta ja vasemmalta edestä. Etupäässä on ihmeellinen, röntgeniä varten tehty knööli. Liian pieni terassiksi ja susiruma.
loota.jpg
loota.jpg (130.5 KiB) Katsottu 17547 kertaa
Ulkona on todella paska keli, joten esivalmisteluina puuhastelin olkkarissa, kun autotalli ja takkahuone on täynnä bussin kalusteita. Jos kelit paranee, niin leikkaan tötsän katolta pois ja läträän epoksilla reunat kiinni + kerroksen tai pari mattoa päälle.
Olkkari.jpg
Olkkari.jpg (103.01 KiB) Katsottu 20763 kertaa
P.S. kuvassa on 50 mm EPS, johon tuhrattu noin kolme kerrosta 300g /m² mattoa päälle niin, että reunoilla epoksia ei ole.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Jatkuu tääkin projekti, kun naapurin sedän krapula hellitti, eikä autoa hinattu pois. Kattoa tilkitty ja sisällä kittauksia hiotaan. Etin kohtuuhintaista paikkaa pääkaupunkiseudulta. Paikan vuokran hinnaĺla kun teettää monta juttua Viron puolella.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Katto1.jpg
Katto1.jpg (251.88 KiB) Katsottu 17181 kertaa
Katto2.jpg
Katto2.jpg (174.68 KiB) Katsottu 17181 kertaa
Katto3.jpg
Katto3.jpg (158.04 KiB) Katsottu 20397 kertaa
Katto4.jpg
Katto5.jpg
Katto5.jpg (115.14 KiB) Katsottu 17181 kertaa
Viimeisessä kuvassa osa naapurin sedän perustellusta mielipahasta vedettynä happomaaliin. Nyttemmin on jo kitti ja pohjamaali.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja neppi »

Näyttää heti iha eriltä ku on toi pahka pois.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Pohjamaali
Liitteet
sisäkuva1.jpg
sisäkuva1.jpg (120.89 KiB) Katsottu 20153 kertaa
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Jule »

Jos toi vaihdekepin kumi on vielä laittamatta, niin laita siihen peltikaton läpivientikumi joilla esim antennimastot asennetaan talon katolle, tuon tyylinen: http://www.satshop.fi/tarvikkeet/saasuo ... 32-50.html
Noita on myös pyöreänä.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Mulla on Etolasta haettuna samoja läpivientikumeja ihan alkuperäiseen tarkoitukseen, eli oon laitellut antenneja katolle. Ne ei kuitenkaan jousta tarpeeksi. Oon jo korjannut ton jutun liimaamalla Kiilto Masa-liimamassalla varaosakaupasta haetun kumitötsän alkuperäisen haitarin jämien kahteen ehjään palaan, eli alimpaan ja ylimpään osaan.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Klinikka

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Taas tapahtuu vähän. Patterilinjoja poistettaessa tuli leikattua kymmenen sentin pätkä liikaa ja kuskin kopista katosi lämmitys. leikkasin yhden reiän lisää lattiaan kun yritin ymmärtää lämmityskiertoa ja sieltähän löytyi etuakselin tietämiltä runkopalkkien välistä tila, johon saa ängettyä noin puolen kuution vesisäiliön.

Putkihässäkkä selvisi sen verran, että lämmöt sai oikeaan paikkaan tekemällä yhden putkiliitoksen ja avaamalla lattiaan leikatusta reiästä löytynyt sulku. Löyty tämmöinen kuva, joka on vähän sinne päin, mut vaan melkein ja oikeastaan kaikki oli tehty ihan eri tavalla.
Le_putkikaavio.jpg
Samaan syssyyn sain duunattua paketin, jossa on varaukset lämmitysverkostolle. Sit vaan virrat webastolle ja vartin lämmityksen jälkeen moottorin tai ainakin anturin lämmöt 40 astetta.

Tallinnasta Etelä-Pohjanmaalle suuntautuneesta reissusta ei voi mainita oikeastaan muita vastoinkäymisiä kuin kuskin astuminen koiranpaskaan, klinikan läpivalaisu rajalla ja tullivirkailijoiden outo tietämättömyys tästä lomakkeesta.
Siirtolomake.jpg
Siirtolomake.jpg (172.08 KiB) Katsottu 19744 kertaa
Siirtolomake_bussi.pdf
(518.7 KiB) Tiedosto ladattu 315 kertaa
Jälkimmäisiin kahteen en osallistunut, sillä laivaan koslan ajoi Mr K ja seuranaan assistenttinsa Mr P meikäläisen istuessa pakon edessä työpaikalla Helssingissä. Siirto tuli tehtyä vähän ex tempore, nääs. Kun kaksi risupartahippiä ilmestyy tuon näköisellä laitteella Viron laivasta, tilanteen kehittyminen ei oikeastaan yllätä. Tekniikkamielessä sieppaa taas Virulaisten vasemmalla kädellä tehdyt korjaukset, eli latauksen merkkivalo hehkuu tai loistaa. Laturi kuitenkin lataa. Jarrut alkoivat kuulemma puoltaa ja etukardaani vispaa.

Määränpäähän on vieläkin n. 50 km, kun aikataulu kusi tullissa vietetyn ajan takia. Onneksi auto on nyt kotimaassa yhden kaverin pihalla ja paikalle saadaan ehkä organisoitua paremmin apuvoimaa. Onneks aikataulun oon unohtanut, kun taas menee matkan takia kuukausi bussinrakennusaikaa harakoille. Ei mulla muuta.
Vastaa Viestiin