Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 24 Syys 2018 04:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 116 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 21 Joulu 2014 23:10 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 07 Heinä 2013 21:16
Viestit: 1143
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
eix tuolla mainittu, että on poikkeuksiakin myönnetty autonvalmistajille (kuten citroen)

_________________
peltiliiteri.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Joulu 2014 05:32 
Rattiamiraali

Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Viestit: 450
Location: Tampere
Wonderi kirjoitti:
Rattilukosta tuleekin vaikeampi jälkiasennettava jos sitä ei alunperin bussissa ole. Varsinkin jos virtalukko ei ole ohjauspylväässä päinkään.

Niin - tai jos ei koko virtalukkoa ole autossa lainkaan... Ruotsissahan sellaisetkin ovat melko tavanomaisia.

Esim. Saabin käyttämä "vaihdelukko" on ymmärtääkseni hyväksytty ratti-/ohjauslukon veroiseksi Suomen lain tulkitsijain silmissä. Toisin sanoen varmaankin poikkeusluvan voi saada myös M1 "bussille" vaikkei rattilukkoa olisikaan. Pitää vaan olla kekseliäs :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Joulu 2014 08:54 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 27 Heinä 2010 13:31
Viestit: 35
Location: Merikarvia
Tässä on helppo jälkiasennus:
Kuva
Ei taida katsastusmiestä "tyydyttää"...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Joulu 2014 12:29 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2395
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Jokos alkaa oleen takalisto kasassa :lol:

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Joulu 2014 13:49 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 382
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Paavo Lammert antaa ymmärtää kirjassaan Tuontibussit , että kovin oli työllistävä vaikutus kun tuonti busseihin rattilukkoja pusattiin 80 luvulla . :lol: :lol: .En tiedä oliko vaatimus vain Suomessa. Termi oli varkauden estolaite.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Joulu 2014 21:09 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 876
Location: Pirkkala
Bova eli sittemmin VDL busseissa virtalukko oli 2013 vuosimalliin asti keskikonsolissa tai sivukonsolissa. Kiinnityspistettä rattilukolle ei ohjauspylväässä ole. Jännä että auto muuttuu siltä osin kielletyn vaaralliseksi jos muuttaa M1:ksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Joulu 2014 11:10 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2012 10:33
Viestit: 1149
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149
Myös tohon voi anoa trafilta poikkeuslupaa kai, ainakin joskus muinoin kun toin ameriikasta vanin missä ei ollut rattilukkoa, niin maksoi 300 mk erivapaus ilman lukkoa.

_________________
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2014 18:52 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 26 Loka 2014 16:08
Viestit: 47
Truck: Volvo Carrus Star
Location: Turku
Terve kaikille. Joku kyseli projektin edistymisestä nii hyvin edistyy:) paljon on tehty ja aikaa on mennyt ja hermot muutaman kerran:D

Tässä kuvia tilanteesta nyt tällähetkellä.
Kommenttia saa heittää.

Muistakaa että en ole ikinä tätä hommaa tehnyt nii olen yrittänyt ainakin :\


Liitteet:
WP_20141229_004.jpg
WP_20141229_004.jpg [ 1.4 MiB | Katsottu 2451 kertaa ]
WP_20141229_003.jpg
WP_20141229_003.jpg [ 1.47 MiB | Katsottu 2451 kertaa ]
WP_20141229_002.jpg
WP_20141229_002.jpg [ 1.37 MiB | Katsottu 2451 kertaa ]
WP_20141229_001.jpg
WP_20141229_001.jpg [ 1.42 MiB | Katsottu 2451 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2014 19:08 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1131
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
Teräskoreista paluu puukoreihin =)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2014 19:38 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4332
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Yritystä ei ainakaan puutu! Onko millaset ristituet, meinaa kiertojäykkyys meni sen vanhan perän mukana ja voip ampua tuon uuden perän irti jos ei oo kunnollisia teräspalkkeja missä kiinni? Tuohon luukkuun kannattaa joku tiiviste laittaa, voi muuten tulla kuraa konttiin =D Millaset valot tulee ja minne?

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2014 20:33 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 26 Loka 2014 16:08
Viestit: 47
Truck: Volvo Carrus Star
Location: Turku
Juu on kunnon rauta kehikko seinän takana ja eristeet myös. Luukkuun tulee kyllä vielä tietenkin tiivisteet ja jne.. Valot ovat vielä suunitelmassa että minne ja millaiset. Johdot on valmiina ja merkattu kylläkin. En tiedä laitanko vanhat lamput vai led valot. Ylös tulee työvalot tietenkin myös:)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2014 17:56 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Saattaa alkaa käymään tuo puu tuollaisessa kohteessa. Voihan se kestääkin... Minä olisin lähestynyt typistystä RHS-palkilla ja alumiinilevykuorrutuksella. Ampeeriliimaa, butyyliä, niittejä, kittiä. Kukin tavallaan. Lopussa Paimelan koura ei kysy onko se Torx vai PH2.

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31 Joulu 2014 02:09 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 26 Loka 2014 16:08
Viestit: 47
Truck: Volvo Carrus Star
Location: Turku
Moikka. Kiitos kaikille noista positiivisistä kommenteista. Ensinnäkin takana on rautarunko ja kuvissa tehty takaseinä on keskeneräinen vielä. Ei lopullinen. Pintaan tulee vielä pelti tai lasikuitu pinta.. Ja varmasti kestää kasassa koska hitsiä on ahkerasti käytetty ja kunnon pultteja ja jne... :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Kesä 2018 10:07 
Apukuski

Liittynyt: 01 Huhti 2014 17:46
Viestit: 16
Location: ulkomailla
juvonen kirjoitti:
Suosittelen myös lämpimästi poikkeusluvan hakemista ja saamista ihan mustaa valkoisella. Omalla kohdalla aikanaan jätin hakemuksen 13 metrisestä bussista liikenne ministeriöön josta se silloin piti hakea. Oli kuitenkin loppuvuosi ja eivät sitä ehtineet käsitellä, ja vuodenvaihteessa asia siirtyi trafiin. Ensin oli hakemus kadoksissa, ja kun sen löysivät, niin piti lisäksi toimittaa rakennekuvat ja selvitykset käyttötarkoituksesta. Tässähän ei vielä mitään, mutta käytin koko tilan hyödyksi, niinpä rakensin makkarin kuljetustilan päälle koska auto ei tarvitse koko korkeutta.
Samaan aikaan tällä foorumilla joku toinenkin oli hakenut vastaavaa lupaa jossa kuljetustilan oli edellytetty olevan koko auton korkuinen vaikka kyydissä kuljetetaan vain moottoripyöriä.
Tässä vaiheessa alkoi nousta kylmähiki pintaan, koska melkoinen homma oli jo takarungon laskun osalta tehty ja makkarikin oli jo verhoiltu ja varusteltu patjoja myöten. Onneksi paperit oli jo sisällä, ja kyseinen käsittelijä ei vaatinut täyskorkeaa kuljetustilaa joten lupa lopulta tuli ihan anotun kaltaisena. Eli mielipiteitä siellä on just niin monta kuin käsittelijää, eikä puhelimessa satuun lupaan kannata luottaa varsinkaan jos et ole sitä tullut nauhoittaneeksi.
Valitettavaa että mukamas "oikeusvaltiossa" ei ole yhdenmukaista toimintamallia tässäkään asiassa.


Oliko se niin, että tämä täyskorkea vähintään 3.5metriä pitkä tavaratila vaaditaa näissä poikkeusluvallisissa KA-busseissa vai myös alle 12m (KA) busseissa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Kesä 2018 13:12 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 993
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Calevi kirjoitti:
Oliko se niin, että tämä täyskorkea vähintään 3.5metriä pitkä tavaratila vaaditaa näissä poikkeusluvallisissa KA-busseissa vai myös alle 12m (KA) busseissa?

Nuo pykäläthän on nyt tässä kesällä muuttumassa, ja ilmeisesti 13m tulossa ihan vakiomitaksi ilman mitään poikkeuslupaa, joten kannattaa ehkä hieman odotella mihin ne muotoutuu.

Tuollainen täyskorkea tavaratila ei kyllä mielestäni ole missään varsinaisessa pykälässä, mutta voihan se tieytsti olla jonkun yksittäisen virkamiehen aivoituksissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26 Kesä 2018 23:50 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Elo 2013 23:08
Viestit: 180
Paikkakunta: Turku
Truck: Volvo B57
Location: Turku
Missä jamassa tämä projekti on nyt? :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 116 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: leemu ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com