Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol:
Joillaki se viisari värähtää het kakkosesta... :wink: Tuota "parinvaihto kopelointia" on mulle ehdotettu ennenkin... Puhun siis noista johdoista... :lol: Ja oisin varmaan sen tänään tehnykki... mutta olivatten akut aivan tyhjät... ei mitkään viisarit värisseet vaikka kuinka väänteli... (virta-avain,päävirtakatkaisin ja "mittaristo...ovat ne mitä tarkoitin. :D ) siispä tökkäsin akut laturin perään ja kahtoo ku net saavat pikkasen virtaa ni otetaan uusiks...
Ja mitä tulee noihin kirjallisiin ohjeisiin tässä "ykkös-kakkos leikissä"...mulla ois semmonen muistikuva että siinä ei käsitellä aihetta... ja nyt puhun alusta sähköistä. eli kopeloinniksi menee...
Ja Reddevil... mä oon muutenki aina varovainen... :wink: Ja "rehvien" aikaiset onkelmat EI sinänsä liittyneet siihe leikkiin... Jarruvaloille on iha normikytkin siinä polkimessa... ja tommosia tai edes tuon tapaisia paine-antureita en ny muista muualla nähneeni... Ja tuokin olis ehkä ollu selvää jo alun alkaen putkia vaihtaessa jos olisin vaihtanut kaikki putket kokonaan... en laiskuuttani sillon viittiny tulla polkimille saakka vaan tein liitokset tonne keulaan melkein kuskin jalkojen alle... (siinä oli hyvä paikka istuskella ja liittää vanhaputki uuteen...)
Elikkä toisin sanoen... "käyn heti ku saan virtaa ja ehdin...kopeloimaan ja vaihtamaan ykköstä ja kakkosta...ja katson mitkä ja miten ne viisarit värisee"...
Ellei sitten joku osaa kertoa syytä miks niin ei kannata tehdä... (ja nyt on turha ottaa esille mitään "mustankirjan" tekstiä... koska minä puhun autosta... En semmosen synnin tekemisestä... :lol: :lol: :lol: )
Ettäjottanäen, heippa taas... :)
ps. ai niin... teinhän mä muitakin "johtotason" tehtäviä... kuvallinen todiste siitäkin. :)
Karsitaan ylimääräistä...
Karsitaan ylimääräistä...
Tuosta sekamelskasta löytyvät... vanha wc...(wc:n valaistus yms. muuvirta) vanha valaistus ("kirjasto osuuden"...mitä ohjattiin kuskin paikalta) ja peräosan poistoilma puhaltimen piuhat...ovi nappeja ja ja ja en muista oliko siinä muuta... enkä ois muistanu noitakaan mut sen verran hoksottimet pelas sillon ku aloin tuota purkamaan et...kirjoottelin teippiin mihkä mikäki on menny... (joskus mää yllätän iha itteniki... )
Ny se on uuestaan heipä hei... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Terveeks taas... :)
Pirskatirallaa... iski "puheripuli" :wink: (istahdin pitkästä aikaa tähän virkailijan jakkaralle "herra sandelssin kanssa palaveeraamaan" :D ja arvelin häiritä teitä typerillä tarinoillani. :D
No ei ny sentään... (siis tarinat on semmosia... ja "palaveri" on kyllä menossa... mutta pistän pikkusen inffoo mitä oon ollu tekevinäni tän kiireen ja motivaatio pulan keskellä... :) )
Joo.
En siis ole ehtinyt viel perehtyy erehtyy tohon "parin vaihtoon" eli siitä en voi mittää kirjuutella...(akut on kyllä ollu täydessä tällissä jo varmaan kuukauden... :D )
Mutta tuli tossa semmonen "työstetään taasen metallia olo" :D (tekisin varmaan itelleni akanki raudasta jos se ei ois niin kylmää ja kovaa... hmm...mitenkähän se oikeesti eroo "elämäni naisista"... :lol: no ei sentään. :) )
Jep... sohvanrungon metalli rakenteita olen tossa sivussa näppäilly aina välillä läjään ja kasaan... (siis evo ykköstä) tai moneskohan oikeesti lienee... mut eka mikä on siirtyny "pääpiirustuksista tuotantoon"... :D (en tiedä miks tää ei anna laittaa kuvia tänne...vaikka pitäs olla oikeen kokosia? no ootte ny mun selityksien varassa... :D )
yeah... sohvasta pitäs tulla uun mallinen... ja siitä pitäs saada pienellä vaivalla vuode... ja sitte siihen pitäsi myös saaha pöytä... eli ei paha...? :) muttaku... ;) mää inhoon niitä vaunutyyppisiä pöytälevy sangynpohjaksi ratkaisuja... ni tosta ny näillä näkymin tulee sitte "jotain ihan muuta" ratkaisu... (ja siks toisekseen ku mä oon niin tyhmä että kuvittelen et se tosta noin vain onnaa ni tässäpä sitä ollaan... :D
Elikkäs sohvan pitäisi muotoutua sängyksi sillätavoin että kun istuin osaa vetää etureunasta se liikkuu keskelle päin, samalla vetäen selkänojan pötkölleen viereensä...(oli varmaan taas semmonen selostus että se "apteerikaan ei..." :lol: )
Ja pöytä härdellin "piilopaikka" olis myös siellä "uun pohjassa"... (istuin osan alla... :roll: )elikkäs sekin vedettäs sieltä tarpeen vaatiessa esille... (se on vielä täys mystteeri miten se onnaa, mutta tolleen ku on päässään asiaa pyörittäny ni en oo viel keksiny syytä että "miks ei"... Ja kaikki tämä vain siksi että... se "inho" (niitä vaunu jutskia kohtaan) ja suurempana syynä on se et jos sitä pöytää ei tartte ni on enemmän tilan tuntua ja mukavampi katella tölsyy "olkarin sohvalla" ku siinä ei oo pöytä tiellä... (ehkäpä hölmöyskin näyttelee omaa osaansa tässä minun "suuressa fantasiassa" :lol: )
Mut jokatapauksessa, tolleen se joskus tulevaisuudessa toimii...(ehkä) ja nytkun jossakin kohdassa ehdin,jaksan,kerkeen,on fiilistä,yms. kaikki muut tekosyyt sille että miks oon laiska...(saattaa siihen löytyä oikeatkin syyt... :) ) Teen kuitenkin ton kerrossänky härdelli tsydeemin ja keittiön eka suurin piirtein läjään että saan "millilleen mitat" sohvasta... (vanha sananlasku..."muut tekee millilleen...mä teen justiinsa" ) :D heh...johan vitsin murjasin :D
no anyway, tässä on ollu liikaa muuta härdelliä että ois ehtiny samalla paatoksella keskittyä autoon mitä rojektin alkuvaiheessa... (mut mielessä se on koko ajan... koska mää silti melkein asun jo tässä autossa vaikka tää ei oo likikään valmis... :lol: ) Elikkä en sillätavoin voi unohtaa tätä...ja teitä "rakkaat kohtalotoverit" :wink: )
Jeppa jee... mää yritän jossakin kohtaa jatkaa myös sitä "sarjakuvallista versiota" että kaikille olis jotakin... (koska, oon mää niin reilu. :D ) mu ny mää hiljenen taas vähäks aikaa. :)
heippa :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pali »

LÄTSÄ on herännyt kesäunilta :lol: :lol: :wink:
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:D Herännyppä hyvinkin... Kesäisiltä "kauneusunilta" saisin vaan syytteen "itseni väkisinmakaamisesta" jos sillä tyylillä yrittäisin itseäni komistaa...(sama homma ku sen kylmän kahvin ja vatsan keston kanssa... Nekään ei ihmeisiin pysty... :D ) Oikeesti ollu "pikkasen muuta ohvensiivia" ettei oo ehtiny ja jaksanu, mut jospa se tästä alkais piristymään... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Imasunna
Kippari
Viestit: 73
Liittynyt: 18 Kesä 2015 23:23
Truck: bova futura - 89
Location: finland
Member id: 253
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Imasunna »

onkos lattialämmitys millainen asentaa bussiin? millainen sen pitää olla? tyyristä(kin/kö) :D ??
"Edes joku tolkku pitää olla, sanoi hoitaja kun hullua elvytti"
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro... :)
Enpä rehellisesti sanottuna osaa vielä sanoo mitä toi lämmitys järjestelmä tulee kokonaisuudessaan maksamaan... :)
toi lattialämmitys kun ei ole auton ainoa lämmitystapa.. ja siks toisekseen kun se on vielä niin keskeneräinen etten hyvällä tahdollakaan voi sanoo mitään siitä...
Oon kirjottanu tuolla aikaisemminkin että nyt jos tekisin sitä (alkaen eristyksistä) tekisin pariasiaa toisin mutta meinasin nyt ekaks kokeilla noin :)
Omasta mielestäni lattian pintamateriaalilla on myös suuri vaikutus millä tyylillä ja tavalla lattialämmityksen asentaa...(ihan niinku taloissakin...) toki näissä on taloon verrattuna muita ongelmia ja ratkaistavia asioita. :) ite oon saanu konsultti apua parilta putkarilta (miljoonalta oon kysyny mutta kaikissa ei asu sisällä "pellepeloton" ja eivät oo vastanneet mitään tai sitte vastaus on ollu että "ei noin voi tehdä..." mutta ku oon sen verta jäärä ni en oo antanu periksi (ja kaiken lisäksi kun täälläkin on monta autoo missä on lattialämpö ni eipä oo ollu senkään puolesta tarves hylätä ajatusta ja haavetta siitä)
Jep... eipä ollu varmasti mitään apua tuosta... :lol: (mielellään vastais jos jottain oikeesti tietäs...mutta kun kohdallani lähes kaikki ratkaisut perustuvat "mutuun" ni en uskalla neuvoa... :) )
Yeah kerta oon tällä ni...
"pitää olla pikkusen matskuu"
"pitää olla pikkusen matskuu"
WP_20150615_20_06_46_Pro.jpg (262.91 KiB) Katsottu 17432 kertaa
Laitan piruillessani kuvia siitä sohvan alottelusta... :D
Poikki ja...sekamelska
Poikki ja...sekamelska
WP_20150617_21_15_43_Pro.jpg (272.02 KiB) Katsottu 20432 kertaa
Ei nää turaukset "tötterön turakkipajalla" vielä lopu... :D
"evo ykkönen"
"evo ykkönen"
WP_20150621_20_07_23_Pro.jpg (205.36 KiB) Katsottu 20432 kertaa
No tottahan sitäki on mallattava ja soviteltava että miten se sinne käy... (kietasin äkkiä ekan kaaren mallin vaan 3x30mm lattaraudasta...)
"tansipari"
"tansipari"
WP_20150707_22_37_21_Pro.jpg (201.09 KiB) Katsottu 17432 kertaa

Siitäpä sen muoto ja koko alkaa pikkuhiljaa jo selvitä. Nyt tarviis seuraavaksi oikeesti saada toi keittiön kaluste systeemi ja kerrospunkan toinen pääty paikkaansa et tuota voi paljookaan jatkaa... no ehkäpä ne tarvikkeet niihin jokupäivä kävelee hallille... (taitaa "nuoruus huveta hukkaan" sitä päivää oottaessa... :D ) no jospa sitä joutas jossai kohti hakemaan ne/kin tavarat...
Eipä mulla oikeesti ollu mitään tärkeetä, mut palailen jossahi kohin taas astialle (joko asian kaa tai ilman sitä )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Iltoota :)
Enpä tiiä oisko tässä ny sitä "asiata" mutta tämmöstä täällä touhuiltu ny (tänään ja pikkusen eilen)...
Keittiön "perustuksien" päälle vankka laatta :D
Keittiön "perustuksien" päälle vankka laatta :D
WP_20150807_18_03_00_Pro.jpg (219.57 KiB) Katsottu 17271 kertaa
sain mää muutaki tehtyvä...
"Keittiöelementin" valmistelua hallin pöydällä...
"Keittiöelementin" valmistelua hallin pöydällä...
WP_20150809_13_53_46_Pro.jpg (214.09 KiB) Katsottu 20271 kertaa
Ja "yllätys yllätys" arvakkaapa mitä mä sitten tein ku toi "emelentti" ol niiko suurin piirtein "läjäsässä"... :D no määhän tietenkin "sovittelin sitä" (koska oon edelleenki kovapoika sovittelee kaikenlaista ja joka paikkaan... vaatteet on varmaan ainoo asia mitä en "tykkää sovitella"... :D )
No mut, tässä todisteet siitä leikistä... :)
sieltä se "göögi" alkaa nousta pikkuhiljaa...
sieltä se "göögi" alkaa nousta pikkuhiljaa...
WP_20150809_16_43_22_Pro.jpg (210.38 KiB) Katsottu 20271 kertaa
Niinno nonii... onhan tuossa "soviteltavana" muutaki... kerrossänky härdellin pääty... pikkasen sohvahärdellin mallailua "paskalevyllä"...en siis tarkoita että levy ois sitä ihtiään...vaan se on yhestä työhommasta jääny ylimääräinen likainen levy, jonka vaan lyhensin sillee suuripiirtein mittaan ja sitte halkasin...ja viskasin paikkaansa... siitä yks otos lisää... (sohva ajatuksesta meinaan...) Elikkäs.
"Istumapaikka" :D
Istutaan...
Istutaan...
WP_20150809_16_17_58_Pro.jpg (220.05 KiB) Katsottu 20271 kertaa
Ja "makuualustaksi luokiteltava" paikka... :D
maataan...
maataan...
WP_20150809_16_19_34_Pro.jpg (187.73 KiB) Katsottu 17271 kertaa
Tuossa on toi "kitsenin" ja "livinruumin" (suomennos niille jotka ei ymmärrä ralli englantia :D keittiö ja olohuone ) välinen tilanjakaja levy viel lyhentämättä...ja en ny oo iha varma tuleeko siihen sitä...tohon sais vaan näppärästi tehtyä semmosen "pois tieltä taitettavan aamukahvi pöydän yksinäisiä aamuja varten." Ja semmosia varmaan tulee... :D (ellei se diskopallo ja elvispaljetti haalari toimi... :lol: :lol: :lol: ) no ei vaines... semmonen ois vaan näppärä itekseen kulkiessa ku ei tartteis pöytää repästä sohvan/sängyn alta esille jos ei jaksa... no sen näkee sitte ku pääsen pitemmälle että jaksanko pipertää siihe semmosen... :)
Mitähä vielä...? nii sovittelin mää vähäsen vessan/suihkun seinääki... :)
kaareutuu se... seinä meinaan :D
kaareutuu se... seinä meinaan :D
WP_20150809_18_42_14_Pro.jpg (225.65 KiB) Katsottu 20271 kertaa
Toi kyseinen levy mikä on tossa "kaariseinässä" mallina on oikeesti tonne sisäpuolelle... mallasin/sovitin sitä vaan tohonki että saisin otettua ns."tarke mitat" siihen... :)
Oma hommansa vääntää toi levy noinpäin tuohon... toiseen suuntaan taipuu murtumatta vaikka kaksin kerroin... mutta ei tietenkään noinpäin taivu juuri yhtään... (levyn paksuus ei siis oo ku 4mm) Ei auttanu ku ajaa sirkkelillä n.15mm välein urat tonne nurjalle puolelle ni alko tuoki viisastua sen verran että antoi periksi... :D (edelleenki muistutuksena "viisaampi antaa aina periksi"...ja mä en oo sitä periks antavaa sorttia ni oon sitte tyhmä... :D ) tai "viekas"... :wink: no iha sama mitä oon... sinne ne anyway taipuu...
Jeb... siihenpä se sitte tältä päivää jäi...ja ny oottelen että koska iskee ja iskeekö seuraava "motivaatio puuska" että sais taas jotakin näkyvää (vaikkakin täysin keskeneräistä) aikaseks... :? mutt jospa se tästä piristyis loppuvuotta kohen... (ja jospa sitä tajuais olla ottamatta liikaa muita hommia... :) )
Mut kahtellaan taas seuraavalla kerralla... ny se on Moi... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Imasunna
Kippari
Viestit: 73
Liittynyt: 18 Kesä 2015 23:23
Truck: bova futura - 89
Location: finland
Member id: 253
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Imasunna »

Hyvältä näyttää :) ja hyvin sulta tuo kirjoottaminenkin sujuu ;) letkeetä luettavaa :D
"Edes joku tolkku pitää olla, sanoi hoitaja kun hullua elvytti"
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Onks toi musta tolppa savukone? Jokos lokinsiipiovet toimii? Kuvia niistä.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

hyvä lätsä :D
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Huomenta :)
Neppi... Se on semmonen "bublesmoukmasiin" eli antaa savut ja saippuakuplat samasta laitteesta...sitte toi valkonen on semmonen "tuulimylly" että ku mää pyörin siinä pöydän paikalla siinä paljettihaalarissa (tai oikeestaan sen jälkeen ku oon riisunu sen) näyttäen "naaraalle" mun "ei niin attleettisen vaan hyvin gotleettisen mies vartaloni"...se saa mun "tummat kultakutrit" hulmuamaan tuulessa... :D Onha se ny kumma jos ei näillä "soidinmenoilla" jotaki tapahu... :D :D :D ja siin on syy miks se pöytähärdelli pitää olla helposti poistettava...(koska tuo tila on kuitenkin sen verran matala etten voi siinä pöydällä kuitenkaan esiintyy...näyttäsin ehken viel enämpi siltä minkä nimee en ny muista...mut se kaveri joka soitteli sitä kelloo siellä "notretamessa"... :D (miettikääpä ny... Plösö kaksin kerroin huteralla pöydällä...ei oo "sexyä" ei... ;) )
Ja kaikille ketä tää mun shaibelin jauhanta ärsyittää... ANTEEKS OT Ja niille jota ei... Jatketaan taas jossahi kohassa... ;) (maybe...jos ette anna mulle vieläkään sitä "lopputiliä". :D )
Ja lopuks. Kiitos "imasunna"... Ei tää ny nii ihmeellinen oo.. Ja jutut ny on mitä on, mut niist ei saa suuttua kukaan... ;)
Soon moro taas... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Imasunna
Kippari
Viestit: 73
Liittynyt: 18 Kesä 2015 23:23
Truck: bova futura - 89
Location: finland
Member id: 253
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Imasunna »

:D :D thanx aamu nauruusta !!! Kuka noista ny suuttua voi, hauskaa luettavaahan vain ;)
"Edes joku tolkku pitää olla, sanoi hoitaja kun hullua elvytti"
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jos siihen laittais tanssitangon pysyvästi? Rakentelis sit semmosen pöydän minkä saa tarvittaessa siihen tankoon kii...

Teit valetun lattian että pystyy pitää autossa vaahtobileitä? Siistii!!!

Ü
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Onks se savu niitten saippuakuplien sisällä. Luxusmallissa on ;) Se elvispaljettihaalari on siitä hyvä, että jos/kun tölli jättää tielle, niin haalari päällä turvallista taivaltaa pimeessä tienlaitaa :)

Toi sanonta että auto jättää tielle on muuten jonkun kieroutuneen luonteen keksimä. Miuta ei oo ikinä auto jättäny tielle. Mie oon kyl jättäny auton helwetin monta kertaa :p
Ja intissä jätin yhen everstin ko se tuli vittuilemaan kuljettajalle(miulle). Sain 4vrk kuntosuuslomaa tästä juopuneen sotilaan poistosta. Sattu olemaan prikaatin komentaja, mut rykmentin tykkimies sano miten toimitaan :)
Rosmo
Imasunna
Kippari
Viestit: 73
Liittynyt: 18 Kesä 2015 23:23
Truck: bova futura - 89
Location: finland
Member id: 253
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Imasunna »

:D :D :D .... Vaikka eipä sillä...mein menopeli meinaa nyt ettei matka jatku .... :(
"Edes joku tolkku pitää olla, sanoi hoitaja kun hullua elvytti"
Addica
Rattimajuri
Viestit: 174
Liittynyt: 31 Maalis 2008 13:52
Truck: B10M, B12M
Location: 38700

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Addica »

neppi kirjoitti:Jos siihen laittais tanssitangon pysyvästi? Rakentelis sit semmosen pöydän minkä saa tarvittaessa siihen tankoon kii...
Ehtottaisin semmosta hyvinkin vahvasta kumista valmistutettua tankoa, että näyttäisi liikkeet notkeammilta.
Imasunna
Kippari
Viestit: 73
Liittynyt: 18 Kesä 2015 23:23
Truck: bova futura - 89
Location: finland
Member id: 253
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Imasunna »

:shock: :D :lol:
Addica kirjoitti:
neppi kirjoitti:Jos siihen laittais tanssitangon pysyvästi? Rakentelis sit semmosen pöydän minkä saa tarvittaessa siihen tankoon kii...
Ehtottaisin semmosta hyvinkin vahvasta kumista valmistutettua tankoa, että näyttäisi liikkeet notkeammilta.
"Edes joku tolkku pitää olla, sanoi hoitaja kun hullua elvytti"
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tere taas. :)
Kuulkaatten toverit... Emmää mittää "kumitankoo tarvia"... Tässä jätkässä "ei oo muuta jäykkää ku käytös ja niska"... Ryhti on ku kysymysmerkin mallisella onkimadolla ja jos kengänpohjaan tulee/tekee reiän...mää valun sieltä pihalle... Eli hyvin ois "rennon letkeitä moovseja naaraalle tiarossa"... (vaviskoon kaikki hunksit yms...) :D
Ja mitä tohon "Rantarosvon" tielle jättämis juttuun tulee... Saattaahan se oikeesti aiheuttaa pikkasen omanmielenterveyden kyseenalastamista jos kulkuri jättäski sananvarsinaisessa merkityksessä tielle... Josko sekään ois terveenmerkki että mää hippulat vinkuen ja paljettihaalari välkkyen juoksisin perässä ja huutasin "ÄLÄ JÄTÄ"... vois siinä olla armailla kanssaliikkujilla pikkase ihmettelemistä et "mitä tapahtu/u" saattasinpa päästä tempauksestani johonki lehteenki... "Epätoivoinen mies yritti juosta bussin kiinni elvispaljetti haalari yllään"... Lööppi sinänsä ei ehkä aiheuttas suomen kansassa viel ostoryntäystä paikalliselle lehtikioskille mut pari kuvaa liitettynä otsikkoon ni vois olla et joku ostais lehden jo vaik sen takia että vois tuntee ittesä "viksuks ja vilmaattiseksi"... :D
Jeppa jee joha tää ny menee taasen iha mahottomaks... Mut kiva et on mukavaa... Ite oon ainaki nauranu näille kommenteille iha "täpönä" ja samalla itelleni ku oon kuvatellu itteni jonnee "haivein" varteen juoksentelemaan... "Naura itelles ennen ku muut kerkiää"... :D ja sitä pitää osata tehä jos on pikkuse kahjo... ;)
Ei muuta ku heips kuukkuu taas vähäks aikaa, kahtotaan mitä seuraavalla kerralla... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Haudi hou... :)
pikkusen taas jatkettu... ja se aiheuttikin kysymyksen päähän jota tässä ny koetan ratkasta... :D (eli on semmone "nyt tarvittas viisasta miestä" fiilis... :D )
Jep... laitan kuvan ennen ku alan enempää jauhaan "sitä"...
"pieni pyöreä muoto"
"pieni pyöreä muoto"
Noin ikkää... :D
Onkohan arvon raadilla jotain hyvää ehdotusta millä tohon päälle kannattas liimata toka kerros vaneria...? :roll: Meinaan ku... välillä on ihan pirun hankala olla mä... ja koska mä oon mä mä en haluu/is ensimmäistäkään reikää tohon toiseen kerrokseen... en naulan, enkä varsinkaan ruuvin reikiä... ;) koska toi ny vaan ei mielestäni kaipaa niitä... (sillee ulkonäöllisesti... mulla on välillä "reikä päässä" ja ulkonäkö on mitä on...mut nyt ei ookkaan kysymys siitä...)
Itellä kävi ekana mielessä et jos vetäseis "paksut palot" sikamassaa tohon minkä sitten kampalastalla lastailis siihe levälleen ettei se liikaa "pännää" sieltä vaan se menis nätteen siihe päälle... (onko järkee vai ei...? kysyn vaan :) ) vai olisko jollain mielessä joku "superliima" mikä suorastaan "imaseis" kaverin siihen tiukkaan syleilyyn eikä ikinä päästäs sitä irti... ja sitte ku sen "liimasuperin" tarttis olla viel semmosta että mulla olis viel hetki aikaa hieroo sitä paikalleen ennen ku se hirveesti "imuttelee syleilyynsä"... koska tiiän ko etukäteen et se ei siihen yksin kerralla istu. (koska tappelin ton ekankin kaa ja sekin oli omin nokkineen iha riittävän veemäistä... mää käskin taipuu...se ei halunnu, sitte mää käskin kovemmin ja käytin apuna ruuveja ja puristimia ni johan alko sen verran viisastumaan että anto periks. :lol:
Eli päivän pähkinä...mikä liima...mikä tyyli...?
Saanks mää viel laittaa yhen kuvan "kitsenin" rungosta...(siis se keittiö... ;) ) laitan mää ku täällä on kuiteski niitä "sarjis ihmisiä"... :D
Ei viel pääse kokkailemaan...
Ei viel pääse kokkailemaan...
Suunnitelma ja "ajatus" on seuraavanlainen... vasemmalta alkaen. Vetolaatikosto...(se kuinka monta laatikkoo tulee, jännittää itteeki, eli en oo päättäny.) Uunilies härdelli... kaasulla, sano kuka tahansa mitä tahansa sen oon päättäny ,että kaasu... mut muu on hieman viel "hämärän peitossa" (siis et onko "erillisuuni" ja siinä liesi päällä sen näkee sitte ku saan pikkusen enemmän surffailtua netissä ja haaveiltua... :D ) sitte on allas vetolaatikosto... allasta ei siis vedellä minnekkään vaan altaan alle tulee kaks vetolaatikkoo... päällimmäinen roskis ja alimmaine joku muu... (vaikka se "piilopullolaatikko" tosin en mää ny itteltäni voi sitä piilottaa ja muita ei täällä oo... :D Koiraki haistelee "pilvenhattaranpissipaikkoja" :( ) jep ja vikaan tohon korkeeseen ois tarkotus "viskata" apk ja joku veettävä loota alle...
Ja ennen ku kukaan ehtii sanoo... ni tiiän... mulla on keittiö "väärällä puolella" mutta edelleenki... miten ihmeessä esim veneissä pysyy romut kaapeissa...vai kallistuuko purjeveneet aina samalle puolelle...Hä... en tiiä ku en oo merimies. mutta uskon että kyllä siihe joku ratkasu löytyy ettei tartte joka liikenne ympyrän jälkeen kaivaa porras montusta valurauta lettupannua... :D
Jees... määku en näköjään osaa kysyy mittää yksin kertasesti ni kommentoida saa muutenki... en oo siitä ennenkään ollu pahoillani... :) (niin hyvää ku "pahaaki" eli kyseenalaistavaa kommenttia... )
että... näihin kuviin näihin tunnelmiin "Lätsä's garage" hiljenee hetkeks ;)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Mie käyttäsin ihan puuliimaa. "puristimiks" hommaa läjä näitä:

http://www.supermagnete.de/eng/pot-magn ... ted_ZTN-48

Saa suuremmallakin pitovoimalla. 150kg tais olla suurin. Molemminpuolin vaneria ko laittaa, niin eiköhän se vaneri pysy. Tietyst pitäähän niitä jokunen olla.
Rosmo
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Uretaaniliimaa, kampalastalla levitys, sit sumupullolla kostutus ja kunnon puristus.

Candy:llä on semmonen combo missä on kaasuhella, sähköuuni ja tiskikone samassa laitteessa. Semmosesta ite eka haaveilin. Ei vain löydy ihan joka kioskista, mut osaathan sä käyttää nettiäki!

Hienoo jälkee muute!
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

No hieno on kyllä ja varmasti vaivan arvoinen. Voi sitte avata nallesoodan kun kaikki valmiina ja imasta säpäkästä sauhut sekä hieman husgvarnan henkseleitä paukauttaa :D

mitäs mites tää on edenny?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Itoo... :)
Pukaatti kirjoitti:No hieno on kyllä ja varmasti vaivan arvoinen. Voi sitte avata nallesoodan kun kaikki valmiina ja imasta säpäkästä sauhut sekä hieman husgvarnan henkseleitä paukauttaa :D

mitäs mites tää on edenny?
Kiitosta vain... mut edelleenki, puhelimella otetut kuva petkuhuiputtaa teitä... :D
Ja mitä "etenemiseen" tulee... ni enpä voi hirmusti sillä kehuskella... :) Jotaki pientä touhunna... tökkeen kuvilla ja jauhan shaibelia samalla... (niinku yleensäkki)
Ekana pikkasen "jääkaappikaapin" mallailua... :)
"Leikkuusali"
"Leikkuusali"
Pari tuommosta... (Ja niinku ehken näkyy...pikkase meinaa olla hämärätä meikäläisen "puukirurgisessaleikkaus salissa"... no niihä sitä sanotaan että "valkeus nauraa pimeyden töille". :D )
jees mut saa siellä ns.raakareviision aikaseks... ja siitä yks otos :)
"Potilas pöydällä"
"Potilas pöydällä"
Sieltäpä sekin pikkuhiljaa alkaa muotoutumaan... Enhän mä ny tietenkään totakaan kokonaisena sinne saa yksin roudattua vaan se on pistettävä palasiks ja kasattava paikoilleen "kohteessa" :) (Ja muutenkin jätin ton ny totaalisen vaiheeseen ku en oo viel varma mimmosen jääkaapin laitan sinne... (miel tekis semmosta waecon jääkaappi pakastin hässäkkää...mut on pirulainen kallis. :) ) Mut eiköhän sekin selviä sitte aikanaan kun noita alan lopullisesti sinne kasaileen. :)
No ku mää oon "sovittelumestari" ni pitihän mun sitä sovitella ettei "taito unohu" :D (sovittelu taito nääs )
eestäpäen taakke katottuna
eestäpäen taakke katottuna
Kylläpä se siitä taitaa aikanaan paikkansa ottaa... Tuolta se näyttää "olohuoneen puolelta" :lol: (toooosi iiiiso olkkari mulla...)
takkoopäen etteen katottuna
takkoopäen etteen katottuna
Jees... tää viimeisen kuvan etureunan levy (siis tuossa jääkaappikaapissa) muuttaa vielä vähän mittaansa ja muotoansa, mutta sen teen sitten kun oon päättäny jääkaapin...(saan määrätä "kaapin paikan...ja kaapinkin. "Kukkaa ei minua määrää, minä päätän kuka päätää" :lol: ) Jebulis... eiköhän tuota "klosettia" oo tiirailtu tällä erää tarpeeks... palaan kaapille sitten kun sen aika on. :D (en siis kaappiin...koska edelleenki olen "tylsä hetero" ja ne ei kuulema oo kaapissa... :D ) No tuliha se sieltä ku oikein potkii... "ooteet meinaan. :D
Mitähä mää sitte... Nii liimailin sen toisen kerroksen siihe "byäreään nurkkaan". ja "kostoks koko maalimalle" kuva siitä.
Liimaa väliin ja pläts... siinä on ku paska junttilan tuvan seinässä.
Liimaa väliin ja pläts... siinä on ku paska junttilan tuvan seinässä.
Liimana käytin "sikaa" olkohan se muistaakseni sikabond t2... tai jotain... mun mielestä se on moneen paikkaan ihan hyvä liima ja eiköhän tuo sillä kasassa pysy.. :) (tähän kohtaan kuulus se vanhaläppä Uskoista ja Toivoista ja lapamadosta...mut ny en jaksa. :D )Sitte mää oon täyttäny sen "kennokon" mikä tonne levyn taa jäi akustovillalla...sattu oleen sopiva määrä sitä menossa roskiin vuokran-antajalla...ni mä annoin hyvän kiertää ja pistin sitä "kaikukoppa eristeeks" siitä työstä ei mulla kyl oo yhtään kuvatodistetta... (onneksenne ) ja en voi sitä kuvata enään ku sisäpuolellakin on "jo" ekakerros paikallaan... :) Niitä kuvia saatta ihmetellä tuonnenpana jos muistan niitä ottaa... :D
Eiköhä tää riitä tältä erää... :)
Nepille viel... Juu tiiän ja oon nähnykki sen candyn combolaitteen... minen vaan tiiä miks se ei mua vakuuttanu... (ehkä siks ku mä oon se "mä" tai "myself:illä" oli sillo huono päivä. :lol: ) mutta kiitos silti... ajatuksesta ja kehuista. Jälkimmäiseen pätee sama vastaus ku aikaisemminkin :)
Ettäjotta näin. "näihin kuviin ja näihin tunnelmiin..."jne :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

hyvä lätsä ...sulla on kyllä pieni arkkitehtitoimisto päässä ...toimivaa tulee

kaikkee sitä näkee kun vanhaksi elää :shock:
...jo on mylly :shock:
Liitteet
jo on mylly
jo on mylly
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Ehtoota :)
Taas on tultava tänne kirjuuttelemaan tätä "töllin/pakastelokeron päiväkirjaa"... :D
Rakas päiväkirja... :D
No ehkäpä mää yrittäisin ees joskus pysyä "aiheessa" ;) Mut joo, Ny ois suihkuttautumiskopin kaariseinä levyissä molemmin puolin ja voin sanoo et enpä ny tätä tokan kerroksen liimaus sessiota iha näin veemäiseksi aatellu... meinas alkaa hiljasta miestä iha ärsyittämään... :D (onneks vaan meinas... :lol: )
Laitan muutaman foton ni saatte niitä sitte ihmetellä.
"Kennokko"...
"Kennokko"...
WP_20150812_19_23_18_Pro.jpg (276.76 KiB) Katsottu 16380 kertaa
Siinä on sisäpuol ennen "akustovilloja"... laitoin siis villat tonne "kennokon" sisään ettei se toimis ihan niin hirveenä kaikukoppana... :) (Niistä "villahommista" ei oo kuvaa...)
Seuraava vaihe...
moon kova poika "rannuttelemaan" :D
moon kova poika "rannuttelemaan" :D
WP_20150824_13_56_39_Pro.jpg (217.81 KiB) Katsottu 19380 kertaa
En viittiny sählätä kameran kaa siinä kohtaa ku olin levitelly "sikamaisen aineen" tohon kehikkoon, mut ehkäpä osaatte kuvitella miltä se mahollisesti ois näyttäny... "lätsärit" (siis ruuvit ;) ) toimii tossa puristimena, jotka ruuvasin poies ennen seuraavaa kerrosta. Ja se "seuraava kerros" aiheuttiki taas sen kuuluisan "käsiparien puutostilan" :lol: (luoja ei oo luonu ihmistä rakentamaan...meillä olis kaks käsiparia enemmän jos näin ois... ;) ) no tuossapa kuvatus siitä "kiristelystä" :)
Voi itku ja ham....seinän kiristys...
Voi itku ja ham....seinän kiristys...
WP_20150901_20_31_08_Pro.jpg (195.4 KiB) Katsottu 16380 kertaa
No eipä tota ois noin hankalasti tarvinnu tehä mutta ku en halunnu tuohonkaan pintaan reikiä... (jos vaik "innostun" pinnottamaan suoraan ton levyn "vedenpitäväks" ;) ) Eli tilanteet elää... :lol: Kahtoo ny sitte mitä ja koska seuraavaks ehdin/jaksan tehä. (mistähän sitä löytäs sen motivaatiota tai vaihtoehtoisesti aikaa myyvän kaupan...ku viimeaikoina ne ovat harvemmin kohdanneet. :lol: :lol: :lol: )
Jospa se tästä pikkuhiljoo alakas piristymmään :)
Nii joo "Kulkuri"... En tiiä mitä/mikä on päässä...(muuta ku se "nestemmäinen virtaava aine" ja se "kiinteämpi ruskea ainesosa" joka yrittää estää liiat "virtaukset"...) Mut kiitti kuitenki... (ja syvä kumarrus. :) )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin