Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tervehdys arvon "hulluväki"
olen jo jonkin aikaa seurannut tätä kyseistä palstaa ja rohkenin itsekkin "ilmoittautua" hulluun sakkiin...:)
Hommasin itselleni vanhan kirjasto-auton mistä oli tarkoitus tehdä "nopeasti" ihka oma reissureki
jo kuluneen kesän rientoihin....:)
Noo ihan Nii Se ei sitten mennytkään...
kulku peli on scania alustainen ja "malli merkinnät" mitkä takaa löytyvät on K92...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Aina käy noin että nopeastihan se auto tehdään.... Oijoi kun huomataan että viisinkertainen aika menee :)

tervetuloa!
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
salainenagentti_007
Kippari
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Huhti 2013 10:40
Truck: MB508D
Location: Sastamala
Paikkakunta: Sastamalan Karkku

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja salainenagentti_007 »

Vikkeliä juttujahan nämä...reippaasti yli 1000 tuntia takana...piti olla 508 syyskuussa valmis. Hyvä, jos ensi syyskuussa...
Mercedes-Benz 508D 1982, VW Caravelle 1986, David Brown 880 Selectamatic 1966, Suzuki GSX750F 1992, Arctic Cat Powder Special 600 EFi & Arctic Cat ZR500 1998, Tunturi Start 1970, Erkkola 1970. Ei yhtään mitään 2000-luvulta...
Reissu-Late
Rattimajuri
Viestit: 226
Liittynyt: 26 Loka 2010 22:01
Truck: dethleffs
Location: oulunsalo
Member id: 091

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reissu-Late »

Joo talaven aikana suunnittelin tehä valmiiksi mutta 3 vuotta siinä vierähti aikaa ja vieläkin on joitain pikku juttuja tekemäti :mrgreen:
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kyllä sen äkkiä saa matkakuntoon :oops: :lol: ja ehtii paranella sit ajan kanssa :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jassoo... pikkusen taas jatkettu... kehikko on puhallettu ja pariin otteesen maalattu... (epoksi ja uretaani maalit)
nyt pitäis alkaa kattelee tekniikan ehostusta... Esim. ilmaputket, palkeet,,, takajarrut tuli jo vilastua...(varmaan eka asia joka ei vaatinut toimenpiteitä...paitsi katkennut pyörän pultti...)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jep... Taas on Yks päivä lähempänä eläkettä... Eilen tuli ihmeteltyä auton ilmaputkia...ja mieleen rupea hiipimää vankemmin ja vankemmin ajatus
siitä että taidanpa uusia "kaikki"... Niitä on korjailtu pika jatkojen ka pikkuputken pätkillä niin paljon että
ja suurin syy on Se että osa putkista on sellaiseksi kovettunut että niitä ei voi puristaa lyttyyn saatikka
taivuttaa kaksin kerroin...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Ei kai ne putket kestä muutenkaan kaksinkerroin taittamista? Uutta nylonia vaan metalliputkien tilalle ja kelloille uudet letkut, niin tietää ettei oman elämän aikana tarvii niihen enää kajota! Ei oo hinnankiroissa se nyloni, ja jatkosnippojen hinnassa säästää ku laittaa linjan kerralla yhdestä putkesta.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Kyllä mä olen itseäni viisaammilta raskaan sarjan korjaajilta antanut ymmärtää että niiden pitäisi kestää taittaa kaksinkerroin... No kävinpä Tossa hakemassa/ tilaamassa vähän tarvikkeita kyseiseen remonttiin... 12mm putkee 50m (eikä varmaan ihan riitä jos joutuu usii kaikki) 10mm on kans Se 50m (siitä ei Pitäis mennä kaikki)
ja 6mm on kans aikasta pitkä kieppi (niitä "risteilee" siellä täällä...+ 4 takapaljetta ja ylälautaset ja kaikki iskarit (ei ollu enää ku 2ehjää...) ihanan kallista...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
salainenagentti_007
Kippari
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Huhti 2013 10:40
Truck: MB508D
Location: Sastamala
Paikkakunta: Sastamalan Karkku

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja salainenagentti_007 »

Kaiken tämä voisit todistaa kuvin :) Niitä on niin kiva katsella ja miettiä, että miksen minä tehnyt noin...

Itse olen kuvannut koko 508 projektini, 707 kuvaa... :)
Viimeksi muokannut salainenagentti_007, 16 Marras 2013 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz 508D 1982, VW Caravelle 1986, David Brown 880 Selectamatic 1966, Suzuki GSX750F 1992, Arctic Cat Powder Special 600 EFi & Arctic Cat ZR500 1998, Tunturi Start 1970, Erkkola 1970. Ei yhtään mitään 2000-luvulta...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Juu... Kuvia on kiva katella... Ja heti tulee ku opin niitä tänne laittamaan... On mullaki reilun pari sataa kuvaa tästä ehtiny kertyä...oon vaan niin huono näiden tietävien koneiden kanssa et en tältä istumalta osaa Niit pienentää...ja tietotekninen tuki on sen vert kaukana et en oo ehtiny käydä opetuksessa... Ja video klippejäkin on tullu kuvattua ja selostettua kohta 1,5h... Ja sen verta isoprojekti Tää on "ekakertalaiselle" et kaikki apu on tarpeen.. En tiiä onko teillä muilla hulluilla samanlaista mutta mun kaveritkin on alkaneet epäillä mun "mielenterveyttä" ku lähdin tekemään tätä näin "perusteellisesti"... Mutta niinku toi otsikko kertoo Tää on terapiaa...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Puppi
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2013 20:27
Truck: Scania K92 CLB -88
Location: Vesilahti
Member id: 204

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Puppi »

Meidänkin mielenterveyden tilaa on piireissä pohdittu :shock: . Mutta katsotaan kelpaako kyyti, kun saadaan kulkuri matkakuntoon. Toki meillä ei ole alustassa juurikaan sanomista, mutta muuten kyllä tekemistä riittää ihan koko talvikaudelle :o

Täältä kyllä löytyy mukavasti apuja lähes kaikkeen, tietty ainakin kulkureihin liittyvää.

Ite vaan googlasin "kuvien pienentäminen". Sieltä löyty meitin koneelle sopiva ja tosi helppo ohjelma. Mutta ymmärrän kans ton koneen kans pelaamisen tuskan, minä kun en ole mikään tekniikanihmelapsi :lol:

Niin ja tervetuloa kans joukkoon :D
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Scania AJOKKI EXPRESS K92 CLB AA = Petenmäen PUPPI
esaheikki
Rattimajuri
Viestit: 211
Liittynyt: 09 Heinä 2013 13:37
Location: Taivalkoski

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja esaheikki »

Hulluahan kiinnostaa kaikki mikä pyörii.Pitää sitä olla aina jotain rassattavaa pysyy virkumpana.minä oon kyllä aika laiska kuvaamaan myömemmin huomaa aina että ois pitäny ottaa kuva silloinkun oli siinä vaiheessa. :oops: en kyllä osaa laittaa kuvia tänne ,saan lapsilta ja vaimolta siihen apua.Kyllä tämä on jonku sortin terapia suunnittelu ja toteutus miten sais kaikki suunnitellut sopimaan kulkuriin sisälle.Näin meijän kesken vaan minulla ei elämä oo mennyt ihan omien suunnitelmien mukaan.Oon alle 50v ja oon ollut työkyvytön 8v nyt vähän toista vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä.Toimin 5v dovn poikani omaishoitajana no se siitä palataan asijaan.Nämä kulkurit on aika halpoja lääkkeitä masennusta vastaan projektit isoin osa taitaa olla alle euron kilo.Ja sehänon huono harrastus joka ei vie kaikkia rahoja ja aikaa.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Niinpä Se elämä heittelee itekutakin...ja kaikki ei mee niinku suunnittelee... Mutta pitää kaikesta huolimatta muistaa että "vitutuksen kasvattavaa vaikutusta ei saa aliarvioida"...
No anyway... Voin kertoo että hieman taas eilen "kasvoin" ku pitkin päivää, iltaa ja osan yötä ryömii tuolla auton,alla ja vetelee putkia edes takas... Se ei edes ole Se hankalin homma vaan "kytkeminen" meinaa olla hieman ahtaat paikat... Ja hiekka mujua oon "sisäistänyt" silmien korvien ja suun kautta varmaan 100kg ja silti tallin lattialta löytyy toinen mokoma... Viel ois paljon putkia uusimatta joten Pitäis ottaa taas Sellanen "prkl" asenne ja mennä jatkaa...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Niinpä Se elämä heittelee itekutakin...ja kaikki ei mee niinku suunnittelee... Mutta pitää kaikesta huolimatta muistaa että "vitutuksen kasvattavaa vaikutusta ei saa aliarvioida"...
No anyway... Voin kertoo että hieman taas eilen "kasvoin" ku pitkin päivää, iltaa ja osan yötä ryömii tuolla auton,alla ja vetelee putkia edes takas... Se ei edes ole Se hankalin homma vaan "kytkeminen" meinaa olla hieman ahtaat paikat... Ja hiekka mujua oon "sisäistänyt" silmien korvien ja suun kautta varmaan 100kg ja silti tallin lattialta löytyy toinen mokoma... Viel ois paljon putkia uusimatta joten Pitäis ottaa taas Sellanen "prkl" asenne ja mennä jatkaa...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

do dii... :D Nii se viikonloppu on taas tuherretttu... Eikä valmista tullu, meni ihan tuhottoman paljon aikaa runkoaisojen "siivoomiseen/putsaamiseen"
en sitte viittiny työnnellä putkia hiekka ja muun moskan läpitte... :D sain sentään vaihdettua "vaikeimmat" putket (tai ainakin minä toivon et loput olis helpompia)... :D yks syy miksi se jäi kesken ni on se että 50m 12mm putkee riitti vähän yli puoleen putkista, siit jäi ehkä sellanen 3m "pikku" pätkiin takaosalle... :D muutenkin oli noiden tavaroiden kaa vähän vaikeuksia ku sain väärän kokoisia tukiholkkeja 10mm putkelle (ei mahtunu sisään ku oli tarkoitettu eri seinämä vahvuudelle). Elikkä jos huomenna kävis hakee oikeita holkkeja ja lisää putkee ni eiköhän toi loppuviikosta viimeistään oo "putkitettu" uudestaan... sit loppuis ehkä yks huoli ton kotteron ilma hommista... osa putkista oli niin huonoja ettei ne kestäny minkään näköistä kontaktia kun ne jo "räjähti" siis olivat niin kovia että pikkusen ku yritti vetää vanhalla putkella uutta paikoilleen, vanha putki mureni käsiin... toki siellä oli viel suht hyvässä kunnossakin olevia putkia, mutta päätin uusia kaikki ettei mun enää "ikinä" tarvitsis niihin kajota... :D
Sitte ku noi putket on uusittu ni olis tarkoitus touhuta helmojen "tavara" tilat kuntoon, on ehkä sähän mukavampi tehdä nekin ennen kuin levyttää lattian umpeen ja "pellittää" kyljet... :D
paljon on toisin sanoen vielä tekemistä ennen kuin tää "reissureki" saa "niellä" asfalttia... :D :D
Pitää tosiaan jossain kohtaa yrittää laittaa tänne kuvia viimeisen kahden kuukauden aikaan saannoksista...pääsee sitten "arvon hullutteliat" ihmettelemään et "tuollaisiakin hulluja sitä on liikenteessä"
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Haudi Hou... Alkais olee ilmaputket loppu suoralla... Lievästä loukkaantumisesta huolimatta... :D (piti Sitte eilen illalla kompuroida tuolla lattia "palkiston" päällä ja kolautin pääni ja venäytin selkäni...) tosin kaikki mitä tähän päähän tulee on positiivista...myös osumat... :D nytte Pitäis vetästä Viel kytkimen putki ja uudet polttoaine linjat (varalle)
Oon tässä jo jonkin aikaa pähkäillyt sellaisen ajatuksen kans liittyen tuohon lämpimän käyttöveden tekemiseen... Jos laittaisin ns. Tupla kierukka varaajan (lue kallis) tähän kotteroon ni sen Sais lämmitettyä ajessa moottorilla, parkissa webastolla tai sähköllä...eli siinä on 3paria liitoksia... Ja mun järjen mukaan Se toimis myös eräänlaisena "moottoriämmittimenä" eli kun oon pakkasella lähdössä liikenteeseen laitan vaan moottorin kiertovesipumpun päälle ni moottorilta tuleva kierukka alkaa pumpata n.60-75 asteista vettä moottorin kiertoon varaaja olis koko luokkaa 75litraa joten siinä olis hieman "lämpöakkua" ja kun varaajan lämpötila laskee riittävän alas ni joko webasto tai sähkövastus alkaa lämmittää varaajaa lisää... Tämä ei varmaan ole maailman nopein moottorin lämmitys mutta kyllä sillä Pitäis mun järjen mukaan saada kone "käynnistys lämpötilaan"...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kyllä varaajasi toimisi, mutta oisko 100L-> parempi? Kyllä jos tuosta tiputtaa koneen kiertoon lämmöt 80c niin kone lämpee ehtä sinne 20-30 asteeseen jos lähtötilanne on vaikka 5c. Mutta mistä nuin pieni kaksi kierrokkainen varaaja? Niin ja koneen linjassa täytyy olla sulku tai takaisku ettei webastolla varaajaa lämmittäessä vapaakierto karkaa koneeseen.

Asiasta appelsiiniin, ostin eilen Lidlistä kädenlämmittimet, sellaset pussit jossa on sitä suolalitkua, ja sisällä olevaa peltiklipua ku napsauttaa niin pussi vetää "hileeseen" eli suola kiteytyy ja luovuttaa lämpöä noin tunnin =) Joskus täällä funtsittiin tuon suolan käyttöä lämmönvaraukseen. On se vaan hassua miten se toimii. Sitten kuumentamalla sen suolan (vedessä keittäessä) saa taas nestemäiseen muotoon ja energia on varautunu odottamassa seuraavaa vapauttamistaan! http://fi.wikipedia.org/wiki/Natriumasetaatti
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Auton "alkuperäiset" sulut jää webasto koteloon eli sillä voi sulkea auton kierron...en toki tiedä saako sillä suljettua koko kierron vai jääkö sinne vielä joku "väylä" auki mikä kierrättää vettä moottorissa... Ja mitä varaajan kokoon tulee... Tuo paikka minne mä meinasin sen sijoittaa on sen verran pieni ettei sinne isompaa mahdu ja kyseisellä valmistajalla (isotemp) ei ole myöskään tarjota isompaa tupla kierukka varaajaa... Eikö tämä varaaja toimisi eräänlaisena "vedestä veteen" lämmön vaihtimena...?
Muuten oli tarkoitus tehdä tuo sillä tavalla että webaston lämmittämä vesi menisi ensin varaaja kierukkaan ja sieltä lähtisi vasta lattialämmitys putkistoon ja jos siinä on tämä hieno "3tie venttiili" välissä ennenkuin Se lähtee kiertämään lattiassa eli ottaa paluu puolelta "jäähtynyttä" vettä sekaan eikä työnnä kaikkea "kuumaa" lattia kiertoon... Tämä on vähän vaikea selventää näin kirjoittamalla mutta toivottavasti joku edes ymmärtää mitä haen tällä...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Niin ja siitä isotemp merkistä johtuu myös varaajan hinta...940€ Se on enemmänkin tarkoitettu venepuolelle... Maahantuojana toimii KAHA... eli jos jollakulla on suhteita siihen suuntaan...:)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Eikö webasto kannattas laittaa varaajaveteen, vai olisiko siellä käyttövesi? Itellä aina ollu mielessä että se varaaja olis täynnä moottorin vettä rinnan webasto, eli webasto purskuttas ittesä läpi varaajan vettä jonka tarvittaessa vois losauttaa moottorin kiertoon. Sitten ajossakin tuo varaaja lämpeis ja sieltä sais lattiaan alakierrukasta lämmön (shuntilla) ja ylhäältä käyttöveteen? Toki riippuu kiepuroista että millasen virtaaman ne jaksaa lämmittää... Toki eihän lattialle tarviis olla edes kierrukkaa ku samasta weban linjasta shuntilla.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Juuri näin siinä tuplakierukka varaajassa tapahtuu... 3paria liitäntöjä... Yksi pari moottori kierrolle...(lämmittää ajaessa) toinen pari webastolle (lämmittää parkissa) ja kolmas lämmin käyttövesi... Jos minä olen noilta veneiden lämmitys kaavioista ymmärtänyt oikein... :D
En vaan vielä ole täysin sata prosenttisesti keskittynyt siihen ku ennen ko sinne päästään Pitäis rakentaa seinät ja lattia tähän kotteroon... :lol: ja olen "vasta" painimassa näiden ilmalinjojen kanssa...:) Tosin niinko tuolla aikaisemmin mainitsin Se homma on loppusuoralla... Enää ei tarviis jumpata ku 4kpl uusia palkeita taakse...:D On vaan vähän pirullisia asentaa ku ei oikein saa tunkilla tarpeeks väliä...:) Loppuu nostovarat...ja auto on pukkien varassa ns. Yläasennossa...:)
täytyy myöntää että hieman odotan sitä kun tällä pääsee ajamaan että miten "ajo ominaisuudet" kuoppatiellä paranee... Meinaan vaan kun auton hakureissulla Juukasta Tuusulaan oli alkumatka "routavaurio" tiellä vähintäänkin mielen kiintoista...:D arvelin silloin että autossa ei ole ollenkaan etuiskareita... No Niit et oo vielä edes purkanut irti eli en tiedä miten huonot ovat...mutta takaiskunvaimentimista kaksi neljästä oli täysin hengettömiä... Ja mä luulen et "nestevaimennin" EI tarkoita sitä että Se on täynnä ruostevettä ja et siinä on "kylkihalki" kun vesi on sisään jäätynyt...:D:D:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

JIIHAA:D anteeksi tunteen purkaus...:) Mutta voin kertoo että pienestä Se "ihimisen onni" on joskus kiinni...:) Meinaan vaan että vaikka "putkitus" jäi edelleen vähän kesken ni sain silti vaihdettua noi takapalkeet ja iskarit...:D Ja voin sanoo että tämmönen amatööri rakentaja on enemmän ku tyytyväinen tämän päivän saldoon... Joku ammatti mies olis varmaan tehny sen nopeemmin mutta minulle henkilökohtaisesti tämä oli hyvä ja "antoisa" päivä...:) kaikkine häsläyksineen päivineen ni 14h siinä meni... Siis 4 paljetta ja 4 iskaria... En pääsis sillä suorituksella mihinkään "linjuri talliin" mekaanikoksi mutta kuvittelisin että "potentiaalia" vois löytyykkin...:D ei vaine... En meinaa vaihtaa päivätyötäni tähän hommaan (ei äly riitä:D ) huomiseksi siis jäi muutama metri vaihdettavaa putkea ja ns. "vara vedot" tulevaisuuden ongelmien helpottamiseksi...:D Josko oikeesti pääsis jossain kohtaa laittaa paikkoja "umpeen"...:D
määpä jatkan taas ku on jotain kerrottavaa...:D (kuvia ehkä "jo" ens viikolla..)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuo on ku rahaa laittas pankkiin. Mitä täältä on lukenu niin oot tehny sellasen 5000€ remontin, onneksi olkoon 14h on hyvä aika! Sit vielä ku mikään ei vuoda ja paineet pysyy niin se on suurin kiitos!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:) no ei noi tarvikkeetkaan ihan ilmaisia ollu... En oo Viel viittiny tarkalleen laskee mutta karkee arvio on et 2000-2500 meni tohon "leikkiin" 4 paljetta 6 iskaria 80m 12mm putkee (ei hirveesti jää "varavetojen" jälkeen) 50m 10mm putkea (jälljellä n.3m kiepistä) ja 6mm putkee ment n. 30-35m
Tossa 6mm putkessa on suurin ns."asennus hukka" tuli vedeltyä sitä kaikista karkeinmin... En viitiny ihan joka vedolla palata takaisin "uiton alkupäähän" et olis saanu "löysät" pois...:D + Sitte "iso kasa" tukiholkkeja, helmiä, vähä muttereita, muutamat pikajatkot, teippiä (jesaria ja sähköerkkaa), nippusiteitä ja ja ja eiköhä siin oo tarvikeet silleen suurin piirtein...:D Eli jokainen joka haluu alkaa laskeskelee miten "kalliiksi" tuollainen tulee..:D Tosin mä kyllä lasken "kalliimmaksi" sen että jos mää osan "lomareissusta" joskus tulevaisuudessa vietän auton alla suhisevien putkien / rikkoontuneen palkeen takia... Se vois syödä miestä rotanlailla...:) Ja yritän nyt vaan minimoida tulevaisuuden onkelmia...:D Eihän näit vanhoja laitteita sen kummemin ku uudempiakaan idiootti varmoiks voi saada...(mikään ei oo niin varma ku epävarma) :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin