scania BF11059/5890 lämppäriä ym.
scania BF11059/5890 lämppäriä ym.
Noniin arvon kylähullut!
Tuommonen hommattiin tiimiin lähinnä auton kuljettimeksi.
Tuosta koneesta olisin kiinnostunut saamaan tietoa ja kuvia, muuta en osaa moisesta sanoa kun että vm. 74 ja 11Litraa kuusi sylinterinen diesel ilman turboa.
Varsinkin vesi kierto systeemi olis hyvä selvittää mioten kiertää jos jollain on tietoa,linkkejä tai kuvia olis hyvä.
Mitenkäs kun autossa on jo kolme eri kenno puhallinta missä tietysti kiertää jäähdytin neste jota lämmittää moottori ja ilmeisesti pyörittää moottorin vesipumppu.
Mutta oli alustavasti idea lämmittää mökkiä seisotuksessa jo olemassa olevalla lohkon vastuksella ja liittää järjestelmään nurkista löytyvä omakotitalon pieni 2kW vesivaraaja n.30l, voiko edes toimia?
Sitten olisi vielä toinen lohkonlämmitin mikä tulisi letkun väliin, tuosta moottorissa jo olemassa olevasta vastuksesta ei ole varmuutta toimiiko vai ei kun eilen kokeiltiin joku 20min ei ainakaan tuntunut ulkopuolelta lämpimältä.
Pajonko defa syöttö ja panssari piuha kestää virtaa?
Mitäs systeemejä teillä on noissa lämmitys laitteissa lähinnä silloin kun auto on sammuksissa ja ei ole sähköä saatavissa, kaikki muutkin systeemit kiinnostaa, älkääkä olko liian kriittisiä meidän projektista kun meillä tarkoituksena saada mahd pian valmis ,helpolla ja mahdollisimman halvalla.
Tuommonen hommattiin tiimiin lähinnä auton kuljettimeksi.
Tuosta koneesta olisin kiinnostunut saamaan tietoa ja kuvia, muuta en osaa moisesta sanoa kun että vm. 74 ja 11Litraa kuusi sylinterinen diesel ilman turboa.
Varsinkin vesi kierto systeemi olis hyvä selvittää mioten kiertää jos jollain on tietoa,linkkejä tai kuvia olis hyvä.
Mitenkäs kun autossa on jo kolme eri kenno puhallinta missä tietysti kiertää jäähdytin neste jota lämmittää moottori ja ilmeisesti pyörittää moottorin vesipumppu.
Mutta oli alustavasti idea lämmittää mökkiä seisotuksessa jo olemassa olevalla lohkon vastuksella ja liittää järjestelmään nurkista löytyvä omakotitalon pieni 2kW vesivaraaja n.30l, voiko edes toimia?
Sitten olisi vielä toinen lohkonlämmitin mikä tulisi letkun väliin, tuosta moottorissa jo olemassa olevasta vastuksesta ei ole varmuutta toimiiko vai ei kun eilen kokeiltiin joku 20min ei ainakaan tuntunut ulkopuolelta lämpimältä.
Pajonko defa syöttö ja panssari piuha kestää virtaa?
Mitäs systeemejä teillä on noissa lämmitys laitteissa lähinnä silloin kun auto on sammuksissa ja ei ole sähköä saatavissa, kaikki muutkin systeemit kiinnostaa, älkääkä olko liian kriittisiä meidän projektista kun meillä tarkoituksena saada mahd pian valmis ,helpolla ja mahdollisimman halvalla.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Tervetuloa remmiin...
Aiheesta lämmityslaite on käyty keskustelua ahkerasti tuolla:
viewtopic.php?t=144
Luulen niin että pikku vastuksillakin voi lämmittää kennoja ja pattereita kunhan lämmitysvesi pysyy lämmitettävässä tilassa eikä mene jääkylmään moottoriin jäähylle.... Itse tein 3kw patruunan pattereihin ja aika hyvä on muttei sillä teheny yhtikäs mitään niin kauan kuin se lämmitti konetta. Defan johto on yleensä 16A joten semmonen 3500w siitä menee.
Talviaikainen lämmitys ottaa meillä n. 3-7 Kw virtaa, tällöin pitää olla joko kaksi erillistä 16 A syöttöpistettä ja kulutusverkkoa tai voimavirtasyöttö.
Aiheesta lämmityslaite on käyty keskustelua ahkerasti tuolla:
viewtopic.php?t=144
Luulen niin että pikku vastuksillakin voi lämmittää kennoja ja pattereita kunhan lämmitysvesi pysyy lämmitettävässä tilassa eikä mene jääkylmään moottoriin jäähylle.... Itse tein 3kw patruunan pattereihin ja aika hyvä on muttei sillä teheny yhtikäs mitään niin kauan kuin se lämmitti konetta. Defan johto on yleensä 16A joten semmonen 3500w siitä menee.
Talviaikainen lämmitys ottaa meillä n. 3-7 Kw virtaa, tällöin pitää olla joko kaksi erillistä 16 A syöttöpistettä ja kulutusverkkoa tai voimavirtasyöttö.
Tulevaisuus on sähköinen
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Teretulemas foorumille..
Minkäs koritehtaan kori siinä Scanian niskassa on vai onko ihan ehta Scanian koppakin? Kone kuitenkin lienee keulassa etuakselin etupuolella ja siinä on 190hv D11 ja mulla on siihen "räjäytyskuvat" jos tartteepi.
Oiskohan romikselta käytetty webasto helpoin tuohon sujauttaa. Äkkiseltään tuntuis siltä.
Romiksia:
viewtopic.php?t=223&highlight=romuttamo
Minkäs koritehtaan kori siinä Scanian niskassa on vai onko ihan ehta Scanian koppakin? Kone kuitenkin lienee keulassa etuakselin etupuolella ja siinä on 190hv D11 ja mulla on siihen "räjäytyskuvat" jos tartteepi.
Oiskohan romikselta käytetty webasto helpoin tuohon sujauttaa. Äkkiseltään tuntuis siltä.
Romiksia:
viewtopic.php?t=223&highlight=romuttamo
Viimeksi muokannut Jone, 10 Marras 2006 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BF110:n kone on keulassa, jollei sitä ole siirretty taakse. Jonen mainitseman moottorin lisäksi muitakin tehovaihtoehtoja löytyy. Esimerkiksi TKL:n vastaavissa Nysseissä oli tuolloin 202 hv:n tehoinen D11R21-moottori.jone-51k kirjoitti:Kone kuitenkin lienee keulassa etuakselin etupuolella ja siinä on 190hv DS11 ja mulla on siihen "räjäytyskuvat" jos tartteepi.
Re: scania BF11059/5890 lämppäriä ym.
Nuo kuusi sylinteriä ovat varmaankin kyseisessä moottorissa rivissä. Osaatko sanoa, mitä moottorin arvokilvessä lukee? Löydätkö tuosta kilvestä moottorin sarjanumeroa?No Brakes racingteam kirjoitti: Tuosta koneesta olisin kiinnostunut saamaan tietoa ja kuvia, muuta en osaa moisesta sanoa kun että vm. 74 ja 11Litraa kuusi sylinterinen diesel ilman turboa.
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Kaikissa ne on rivissä.Nuo kuusi sylinteriä ovat varmaankin kyseisessä moottorissa rivissä.
no brakes: Älä ryömi turhaan tuota etsimään. mrl on netti/paperiharrastaja ja tuo tieto on hänelle vain ehkä tilastomerkintä etkä varmaan kostu tuosta juurikaan.Osaatko sanoa, mitä moottorin arvokilvessä lukee?Löydätkö tuosta kilvestä moottorin sarjanumeroa?
Arvokilvestä löytyy mahdollisesti seuraavia tietoja:jone-51k kirjoitti:no brakes: Älä ryömi turhaan tuota etsimään. mrl on netti/paperiharrastaja ja tuo tieto on hänelle vain ehkä tilastomerkintä etkä varmaan kostu tuosta juurikaan.Osaatko sanoa, mitä moottorin arvokilvessä lukee?Löydätkö tuosta kilvestä moottorin sarjanumeroa?
- moottorin sarjanumero
- moottorin tarkka mallimerkintä
- moottorin valmistusvuosi
- teho (hv)
- vääntö (r/min)
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Koittaa se perjantai näköjään täälläkin! :)
Nämä on taas arvokkaita tietoja nämä tämmöiset.
T= turbo
E= etukammiodiesel
S= suorasuihku
DSC ja DSI= ahtoilman välijäähdytyksellä
Nämä on taas arvokkaita tietoja nämä tämmöiset.
Täydennystä:Kutter9 kirjoitti:Terve
Tuosta tyyppikilven D 11 R 21
D= ahtamaton diesel
11= noin kuutiotilavuus
R= syöttöpumpun sijainti moottorin oikealla puolella
21= linja-auton mootori (kun tämä numero on 20-39, on kyseessä aina linja-auton moottori)
T= turbo
E= etukammiodiesel
S= suorasuihku
DSC ja DSI= ahtoilman välijäähdytyksellä
Tuupparihetkuja: http://bus.ferrycom.net/forum/viewtopic.php?t=487jone-51k kirjoitti:mrl: Miksi kukaan siirtää hetkusta koneen tuuppariksi?
Aiheessa mainittujen syiden lisäksi hetkun muuttaminen tuuppariksi voisi johtua myös siitä, että autosta tehdään matalalattiaversio.
Suurin osa meni kyllä täysin ohi johtuen ehkä oluen määrästä, mutta mikäs on hetku???
kiitoksia loistavista vastauksista ja asiantuntevasta avusta teillä on loistava foorumi ja nähtävästi erittäin aktiivinenkin vastauksiemn nopeudesta ja määrästä päätellen ja hyvä niin.
huomenna meillä olis hirmunen hitsaus urakka edessä takaoven kanssa mikä on tällä hetkellä muistaakseni noin 140 leveä ja sioitä pitäis saada noin 180 leveä että mahtuisi auto sisään jonka jäälkeen oitäisi tehdä rampit vielä.
Auto saattaa olla sellaisen kun Autokorin tekemä se ainakin lukee kuraläpissä
Auto on itseasiassa esiintynyt badding leffassa ja oli siinä se valkoinen bussi millä rauli meni keikkapaikalta toiselle ja siitä johtuen valo taulussa lukee vielä adding B vain on hävinnyt.
kiitoksia loistavista vastauksista ja asiantuntevasta avusta teillä on loistava foorumi ja nähtävästi erittäin aktiivinenkin vastauksiemn nopeudesta ja määrästä päätellen ja hyvä niin.
huomenna meillä olis hirmunen hitsaus urakka edessä takaoven kanssa mikä on tällä hetkellä muistaakseni noin 140 leveä ja sioitä pitäis saada noin 180 leveä että mahtuisi auto sisään jonka jäälkeen oitäisi tehdä rampit vielä.
Auto saattaa olla sellaisen kun Autokorin tekemä se ainakin lukee kuraläpissä
Auto on itseasiassa esiintynyt badding leffassa ja oli siinä se valkoinen bussi millä rauli meni keikkapaikalta toiselle ja siitä johtuen valo taulussa lukee vielä adding B vain on hävinnyt.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Alkaa olla jo off topic mutta tuossa mrl:n mainitsemassa bussit.forumissa oli tuttuja tuupparihetkuja, ovat kotikuntani linjalla nykyisin. Olenkin ihmetellyt kylmasen kuskien kanssa onko ollut lainkaan itua muuttaa hetku tuuppariksi, melu ja jyrina on aikamoinen. Ainakin se scania 113 liikkuu ihan mukavasti...
Tulevaisuus on sähköinen
topi kirjoitti:Morjens Ismo ja muut! Se teidän Scania on DeltaPlanin korilla.Soitelkaa joskus jos tulee kysyttävää, autan jos voin! T: entinen omistaja.
No arvelinkin että sinähän se oot kun lueskelin tuolta noita juttuja.
Tänään Jorin ja Ismon kanssa tehtiin sitä taka seinän ovea pakkasessa ja vesisateessa ja huomenna pitäs jaksaa jatkaa vielä.
Siittä tuli nyt sitten kumminkin ihna ladon ovi tyyppinen ratkaisu eikä aiemmin suunniteltua jossa ovi kääntyisi ajorampiksi, nyt ei sitten tule niin rasitusta ovelle.
Olikohan siinä ollu jotain lataus häikkää aiemmin?
Nyt ilmeisesti se ei lataa mutta ei ole vielä ehtinä perehtymään asiaan voi olla hihnatkin löysällä.
oliko siihen tehty jossain vaiheessa koneelle joku remppa, onko siitä mitään prosyyreita jäljellä?
Mika
käviskö tuommonen lämmitin bussiin
http://www.vapaa-aika.com/aspsivut/Tied ... unnus=3250
http://www.vapaa-aika.com/aspsivut/Tied ... unnus=3250