Sivu 20/24

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 21 Loka 2015 13:24
Kirjoittaja pelti
Minusta on hyvä paikka. Työt tehdään tuntihommina, ja töitä tehdään oikeasti ja osaavasti eikä lojuta kahvitunneilla. Aamun hommat oli alle kaksi tuntia. Ai niin pakokaasutkin mittailtiin.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 21 Loka 2015 18:35
Kirjoittaja Rosvolinna
Super OK paikka tuo VHL. Kaiken ovat kiinni laittaneet mitä sinne olen kainalossani kantanut.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 31 Joulu 2015 13:07
Kirjoittaja pelti
Kuvasta näkee hyvin ton ikkunoiden eristyksen. Etummaiset 2 ikkunaa ei oo eristetty ja kolme takimmaista on niin, että yläreunassa sellaiset reilut 10 cm on eristämättä. Tuossa kohdin on isowebasto pukannut pattereihin reilut puolituntia lämpöä. Oven kohdallahan ei oo patterii.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 13:07
Kirjoittaja Pukaatti
Jokos oot 2kw weprua rääkkäämässä? Mie oo jo :)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 13:17
Kirjoittaja pelti
Tässä tilannekuvia.

toi klo aika ei ihan ole valtakunnan ajassa, mutta siitä näkee ajan kulun. Lämpötilat :ylempi (in) on ton mittarin lämpötila, alempi (out) on anturin, joka on tavaratilassa, metrin päässä webasta. -9 on ulkona kun mittaus alkoi ja nyt pari tuntia myöhemmin on -7.
Nopee analyysi: kannattais nukkua tavaratilassa :)

Kuvat menee sillee että aloitustilanne (klo 12.13) on melkeen alimmaisena, siitä ylöspäin on ajankuluessa uusi kuva.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 13:26
Kirjoittaja Pukaatti
Onkos alemmat - asteita kun Miulla ei zoomi toimi. Siulla ei etulasia oo vissii eristetty?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 13:35
Kirjoittaja pelti
joo, puolessatoissa tunnissa matkustamo -9.2 -> -5.2 tavaratila -9.3 -> -3.9 astetta.
edit: Kolmen tunnin kohdalla mennään -2,5 asteessa.
Ja kolmen tunnin kohdalla laitoin tuulilasille tuon taideteoksen.
Neljäs tunti ja -1 sisällä, nyt on matkustamossa vähän lämpöisempi kuin tavaratilassa. Nepparin ilmastointilaite kertoo sisälämmöksi +1 astetta, siinähän on antureita katossa ja seinustoilla. Ulkona edelleen -7 astetta.

Kuudessa tunnissa päästiin nollaan. Ulkona -8 astetta. Ei tuolla bussissa ihan safaripaita päällä olla.

just ostin tokmannilta sellaista tuulilasille tarkoitettua "folio"kangasta. 80 x 150 makso alle 5 eur. ostin 3 :)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 13:48
Kirjoittaja Pukaatti
Sillä tuntuu olevan eroa ainakin omassa. Miulla sitä moponetin extreme patjan alusta. Sisäpuolelta saumasin mustalla gorilla teipillä ja päältä vetelin sillä harmaala ilmastointiteipillä. Etulasin peitolle pitäs olla imukupit jos haluais ihan tiiviiksi. Oppaanikkunan peittoon samaa extremeä mut imukupeilla.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 14:20
Kirjoittaja pelti
noo hiisi, ompelukone surraamaan ja suoja ikkunaan

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 15:13
Kirjoittaja Pukaatti
Dodii! Kohta huomaa eron lämmössä :)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 03 Tammi 2016 15:41
Kirjoittaja pelti
päivittelen lämpöjä noihin mittarikuviin.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 19:51
Kirjoittaja Pukaatti
En tiiä karkaako huomenna mopo käsistä ku paikallinen taloustukku 12-16:00 auki ni voipi hävitä kaikki imukupit ja avaruuspeitteet hyllystä :D

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 20:16
Kirjoittaja pelti
tarkkasilmäinen huomaa, että laitoin 3 tarranauhan palaa ikkunan yläosaan (ne musta neliöt). Laitetaan pari lisää, jos pitää vähän suorempaan viritellä. Bilteman leveetä nauhaa :)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 20:41
Kirjoittaja Pukaatti
Tarranauha pysyy vissii pakkasessa ihan ok? Imukuppi tahtoo "kutistua"

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 21:19
Kirjoittaja junior
Miten tuo toimisi jos tekisi rullaverho tyyliin? Tulee paljon tyhmiä ideoita kun ei voi bussia rakentaa kun on liian kylmä

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 22:22
Kirjoittaja Sprinter
Cloulinereissa on alumiininen rullaverho. Pilareissa urat, mitä pitkin liikkuu. Vanhemmissa veivillä ja uudemmissa sähköllä.
Tai joku megapaksu kangasverho.

Mulla menee jo sprintterin folioitten kans hermo>ei pysy.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 23:13
Kirjoittaja Pukaatti
Miula on muotoon tehty jetsullee toi tuulilasi ni pysyy hirmuhyvin paikallaan. Toi oma on tosi nopee rullata ja mustekalalla kiinni.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 23:18
Kirjoittaja junior
Mulla on aikaa miettiä mahdollisimman monimutkaisia vaihtoehtoja ja jos laittais vielä vanhan akku porakoneen moottoriin niin sais sähkökäyttöisen

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 05 Tammi 2016 23:29
Kirjoittaja pelti
kun toi neppari lasi on sellainen banaani, niin ei siihen oikeen rullaverho mene...

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 06 Tammi 2016 09:11
Kirjoittaja Rantarosvo
Tee siitä rullastakin banaanin muotonen :shock:

Eikös siinä tuulilasin ja verhon välissä voi olla jonkunverran ilmaakin välissä. Pääasia et ilma ei liiku. Vois olla suora verho sillon.

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 06 Tammi 2016 13:08
Kirjoittaja kulkuri
mistä pelti hait ne keskityspultit ?

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 06 Tammi 2016 13:55
Kirjoittaja pelti
Onnin autosta

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 06 Tammi 2016 20:25
Kirjoittaja kulkuri
:wink:

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 01 Helmi 2016 18:40
Kirjoittaja pelti
Nyt kun keli lämpis piti jotain pientä tehdä. Toi langaton peruutuskameran näyttöhän sai vähän savua, kun kun laitoin siihen 24v 12v sijaan. Ihme laite kun siitä suuttui. No vaihdon kameran ja näytön langalliseen, joten tuli ryömittyä auton alla. Kuva näkyy taas, vaikka toi näyttö onkin pienempi ja kun johdot on suojaamattomia, niin jostain ottaa vähän häiriöö, mutta noilla nyt mennään :)

Re: Neoplan n214 / Scania

Lähetetty: 01 Helmi 2016 19:48
Kirjoittaja Pukaatti
Hyvin näkkyy.
Ja näkkyy olevan mittarissa samanverran lörkkistä ku miula :)