Itse ajattelin että jos jotain tuollaista laittaa, niin sitten kaveriksi sellainen aktiivinen laturi, eli joka voi olla päällä koko ajan. Töpseli seinään vaan kun auto on parkissa. Ei tietenkään toimi jos auto on parkissa jossain missä ei ole sähköä. Itselle tulee se 12V hupiakut, eli ei vie autosta sähköä...Sisu kirjoitti:Mulle ainaskin oli kova yllätys että virrankulutus on kova vaikka mikään ei ole päällä. Syylliseksi osoittautui esim radion 24V->12V muunnin. sitten kun näitä regulaattoreita on useampi niin ne syö sen akun tyhjäksi vaikka päävirta on poikki. Eihän se paljon ole jos kulutus on 400 mA mutta sitten kun niitä on 3 kpl ja aikaa otetaan 2 viikkoa.
0.4A * 3 * 336h = 400Ah
t. jussi
Neoplan N122 Doubledecker
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Neoplan N122 Doubledecker
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Eihän se paljon ole jos kulutus on 400 mA mutta sitten kun niitä on 3 kpl ja aikaa otetaan 2 viikkoa.
0.4A * 3 * 336h = 400Ah
t. jussi[/quote]
Minulla on Radio ja muu "cravan" varustus 12V akun kautta syötetty. 24V--> 12V invertteri on siten kytketty että kun latausvalo (24V) sammuu ja laturi lataa niin vasta sitten tästä piiristä vetää rele joka kytkee invertterin. Lisäksi olen laittanut kytkimen jolla saan latauksen päälle vaikka moottori ei ole käynnissä. Lisäksi invertteri pitää erottaa diodilla väliltä 24V--->12V koska kun katkaiset pääkytkimestä 24V jännitteen niin 12V systeemi alkaa muuten syöttää 24V puolelle virtaa. Vaikka lamput palaa vain himmeästi.
0.4A * 3 * 336h = 400Ah
t. jussi[/quote]
Minulla on Radio ja muu "cravan" varustus 12V akun kautta syötetty. 24V--> 12V invertteri on siten kytketty että kun latausvalo (24V) sammuu ja laturi lataa niin vasta sitten tästä piiristä vetää rele joka kytkee invertterin. Lisäksi olen laittanut kytkimen jolla saan latauksen päälle vaikka moottori ei ole käynnissä. Lisäksi invertteri pitää erottaa diodilla väliltä 24V--->12V koska kun katkaiset pääkytkimestä 24V jännitteen niin 12V systeemi alkaa muuten syöttää 24V puolelle virtaa. Vaikka lamput palaa vain himmeästi.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Jippii!! Autopaikka taisi löytyä. Ompi tosin naapurikunnassa (40km) mutta lämmin on ja siistikin halli. Nyt vaan jännätään mahtuuko ovesta kun ovi on 4.05m. Ehkä varuilta ilmajouset alas ja sitten sisuksiin. Tämähän tarkoittaa parhaillaan sitä että auton sais valmiiksi kevääksi. Ai että kun nyt vaan mahtuisi sinne hallin sisuksiin niin talven saisi tehokkaasti hyödynnettyä. Nyt alkaa nimittäin aivoratas savuamaan sen saunan kanssa..
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Varmasti sopii jos vapaa korkeus 4.05m . Oma saatiin sisään 3.95m korkeista ovista jouset alhaalla
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
No sitten ei pitäs olla ongelmaa mullakaan ton suhteen. Asiasta ihan toiseen niin huomasin tuossa että sippitelin kuskin puoleinen jarru alkaa hirttää kiinni kun viikon on auto parkissa. Tulee ihan pyörimättömänä metrin kunnes naksahtaa irti ja alkaa pelata. Samaa teki keväällä. Käytön puutetta varmaan..IRJA kirjoitti:Varmasti sopii jos vapaa korkeus 4.05m . Oma saatiin sisään 3.95m korkeista ovista jouset alhaalla
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Naapurin rekassa on vähän samankaltainen ongelma, pitää laittaa pakki päälle ja peruuttaa kerran niin se irtoaa.No sitten ei pitäs olla ongelmaa mullakaan ton suhteen. Asiasta ihan toiseen niin huomasin tuossa että sippitelin kuskin puoleinen jarru alkaa hirttää kiinni kun viikon on auto parkissa. Tulee ihan pyörimättömänä metrin kunnes naksahtaa irti ja alkaa pelata. Samaa teki keväällä. Käytön puutetta varmaan..
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Saksalainen auto on varmasti max 4m korkea. Ovat siellä erittäin tarkkoja asiasta, moottoriteillä on valokennoportteja kameralla varustettuna ja jos vaikka rekan kattopressussa on pieni tuulen aikaansaama kupla ja menee yli neljän metrin, sakko tulee. Yleensä on jätetty autojen korkeuksiin muutaman sentin varakin ettei hullusti kävisi. Eli hyvin mahtuu kerrostalosi ovesta!
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Kuulostaa loistavalta! Sauna tulee sulla varmaan alakertaan, vai teetkö ulkosaunan = kärri? Ai ai kun sais nyt hommat pulkkaan ja bussin itsellekkin...jone-51k kirjoitti:Jippii!! Autopaikka taisi löytyä. Ompi tosin naapurikunnassa (40km) mutta lämmin on ja siistikin halli. Nyt vaan jännätään mahtuuko ovesta kun ovi on 4.05m. Ehkä varuilta ilmajouset alas ja sitten sisuksiin. Tämähän tarkoittaa parhaillaan sitä että auton sais valmiiksi kevääksi. Ai että kun nyt vaan mahtuisi sinne hallin sisuksiin niin talven saisi tehokkaasti hyödynnettyä. Nyt alkaa nimittäin aivoratas savuamaan sen saunan kanssa..
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Käy kattomassa tuolla kauppapaikassa, siellähän on nyt se Star 501...Reddewil kirjoitti:Kuulostaa loistavalta! Sauna tulee sulla varmaan alakertaan, vai teetkö ulkosaunan = kärri? Ai ai kun sais nyt hommat pulkkaan ja bussin itsellekkin...
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Joo sauna on paperilla kaavailtuna telin päälle. Kun istuu rengaskotelon päällä kylki menosuuntaan niin molemmin puolin olisi ok tila istua. Katotaan kuin tässä käy. Ei ole mitenkään pakollinen tuo sauna mutta jos se alkaa siihen hyvin hahmottua niin tehdään nyt semmonenkin.Reddewil kirjoitti:Kuulostaa loistavalta! Sauna tulee sulla varmaan alakertaan, vai teetkö ulkosaunan = kärri? Ai ai kun sais nyt hommat pulkkaan ja bussin itsellekkin...jone-51k kirjoitti:Jippii!! Autopaikka taisi löytyä. Ompi tosin naapurikunnassa (40km) mutta lämmin on ja siistikin halli. Nyt vaan jännätään mahtuuko ovesta kun ovi on 4.05m. Ehkä varuilta ilmajouset alas ja sitten sisuksiin. Tämähän tarkoittaa parhaillaan sitä että auton sais valmiiksi kevääksi. Ai että kun nyt vaan mahtuisi sinne hallin sisuksiin niin talven saisi tehokkaasti hyödynnettyä. Nyt alkaa nimittäin aivoratas savuamaan sen saunan kanssa..
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Kylläpä piiitkä hallin metsästys kannatti. Kävin tänään tekemässä vuokrasopimuksen. 250€/kk tosin maksaa mutta siinä on kaikki. Eli about 1500€ yhteensä märät/kylmät kuukaudet. Sis. lämmitys, sähkö, vesi ja joka autopaikassa paineilmapistoke. Lisäksi oli vielä kahvihuone/keittiö, suihkut ja saunakin! Kaikkia tiloja saa käyttää kun vaan siivoaa jälkensä. Eipä ole vapaa-ajan ongelmia tänä talvena jos vaan selkä kestää
- H.Tawast
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
- Truck: Scania
- Location: Pori
- Member id: 044
- Paikkakunta: Pori
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Onneksi olkoon, eipä ole hinnalla pilattu. Kyllä nyt varmaan kelpaa rakennella...jone-51k kirjoitti:Kylläpä piiitkä hallin metsästys kannatti. Kävin tänään tekemässä vuokrasopimuksen. 250€/kk tosin maksaa mutta siinä on kaikki. Eli about 1500€ yhteensä märät/kylmät kuukaudet. Sis. lämmitys, sähkö, vesi ja joka autopaikassa paineilmapistoke. Lisäksi oli vielä kahvihuone/keittiö, suihkut ja saunakin! Kaikkia tiloja saa käyttää kun vaan siivoaa jälkensä. Eipä ole vapaa-ajan ongelmia tänä talvena jos vaan selkä kestää
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Tattista vaan. Iso oli etsiminen. Lähetin sähköpostia ainakin 6 miljoonaa kun kyselin kaikilta tahoilta sopivaa tilaa vuokralle. Kolusin läpi kaikki ilmoitukset ja tarkistelin huhut. Moinen about 6x13m tila, eli 78m2 on täällä Joensuussa kortilla ja jos sellaisen löytää niin hinta on n.7€/m2 eli tosta tilasta se ois 550€. Se karkaa pitkäksi jo mun rajallisesta budjetista.
Nyt on intoa taas kun ilmapallossa päästä rakentelemaan.
Nyt on intoa taas kun ilmapallossa päästä rakentelemaan.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Halpa hinta hallista. Täälläpäin on vielä kovemmat hinnat ja ihan kiven alla. Mulla on nyt uusi halli jossa voi rassata, mutten vielä ole kertaakaan käyttäny Volvoa siellä.jone-51k kirjoitti:Tattista vaan. Iso oli etsiminen. Lähetin sähköpostia ainakin 6 miljoonaa kun kyselin kaikilta tahoilta sopivaa tilaa vuokralle. Kolusin läpi kaikki ilmoitukset ja tarkistelin huhut. Moinen about 6x13m tila, eli 78m2 on täällä Joensuussa kortilla ja jos sellaisen löytää niin hinta on n.7€/m2 eli tosta tilasta se ois 550€. Se karkaa pitkäksi jo mun rajallisesta budjetista.
Nyt on intoa taas kun ilmapallossa päästä rakentelemaan.
Tulevaisuus on sähköinen
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Nyt höpisin jo omiani. Ei se ollu 6 leveä vaan 4m lie lähempänä totuutta..
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Nyt on testattu 2 eri mallia ns. IP-kameroita eli sellaisia jotka liitetään suoraan läppäriin eikä niissä usein edes ole lähtöä josta ne saisi telkkariin tms näkymään. Tuntuvat olevan siitä ok etteivät ole alustasidonnaisia vaan pelaa Windows kun OSX-käyttiksillä ihan ok. Asennus on melko helppo. Asennusta ajatellen tosi halpaa ethernet-piuhaa kannettavan ja kameran väliin ja virta päälle. Ensiasennuksessa käytetään ohjeiden mukaista osoiteasetusta johon windows puolella on ihan oma asennusohjelma joka tekee työn puolesta, minä tein käsin kun olen Mac/Osx ihminen. Sitten vaan internet-selaimeen kameran numeerinen osoite siihen osoitekenttään ja siihen tupsahtaapi liikkuvaa kuvaa. Melko simppeliä.
Itse hankin 30€ hintaisen valvontakamerasoftan joka näyttää 4 eri kameraa samalla näytöllä ja taltioi joko still-kuvia ja videota kun kameran kentässä havaitaan liikettä. Eli mulla näistä rakentuu valvontajärjestelmä ja samalla systeemillä peruutuskamera. Hyvä kamera on kallis mutta sillä kyllä kanssa sitten myös näkee vaikka ihan umpipimeässä. Noissa on infrapunaledeillä oma valaistus joka riittää aina 10m asti. Laitan kuvaa kun ennätän. Osaavat huomioda myös muut valot ja kuva on aina ok joskin yöllä muuttuu värittömäksi ihan säkkipimeässä mutta ei sillä o merkitystä kun peruuttaa.
2 kameraa maksoi yhteensä reilun 500€ sopuhinnalla. Nämä ovat kuitenkin sellaisia että ne osaa lähettää vaikka kuvia sähköpostilla kun rosmo ilmestyy kameran eteen heilumaan. Tämä tuo lisähintaa ja perus pakkikamerassa melko hyödytön ominaisuus. Mutta se voi nyt todeta että IP-kamera on toimiva juttu ja asennan 12" laptop-tietokoneen Nepparin kojetauluun. Siitä näen 4 eri kamerakulmaa autosta/ulkoa ja se pelaa navigaattorina ja ihan nettiselaimena jne. Autoon laitan laajan ethernet-verkon ja pistokkeita sinne ja tänne mihin voi sitten laitteita eri kytkeä. Kojetaulun kiinteässä läppärissä on 3G-internetyhteys johon voi sitten liittyä muista auton pistokkeista esim. yläkerrasta ja saa netin pelaamaan sielläkin. Myös noita kameroita voi kytkeä sinne missä vaan on tuo ethernet-pistoke. Kaapelointi on halpaa ku makkara. Veikkaan koko autolle pistokkeineen 150€ Siitä hyvä tuo lähiverkko että siinä kulkee tarvittaessa melkein mitä vaan jopa sähkö nykyisellään.
Jotain kuluja:
Rajaton 2mb 3G-netti Saunalahti 10€/kk (oli aikanaan tarjouksessa)
3G netin yhteyslaite tietokoneelle 5/kk
Käytetty Macintosh iBook tietokone 400€
Kaapelit ja liittimet n.150€
2 kpl hyviä kameroita 510€
Itse hankin 30€ hintaisen valvontakamerasoftan joka näyttää 4 eri kameraa samalla näytöllä ja taltioi joko still-kuvia ja videota kun kameran kentässä havaitaan liikettä. Eli mulla näistä rakentuu valvontajärjestelmä ja samalla systeemillä peruutuskamera. Hyvä kamera on kallis mutta sillä kyllä kanssa sitten myös näkee vaikka ihan umpipimeässä. Noissa on infrapunaledeillä oma valaistus joka riittää aina 10m asti. Laitan kuvaa kun ennätän. Osaavat huomioda myös muut valot ja kuva on aina ok joskin yöllä muuttuu värittömäksi ihan säkkipimeässä mutta ei sillä o merkitystä kun peruuttaa.
2 kameraa maksoi yhteensä reilun 500€ sopuhinnalla. Nämä ovat kuitenkin sellaisia että ne osaa lähettää vaikka kuvia sähköpostilla kun rosmo ilmestyy kameran eteen heilumaan. Tämä tuo lisähintaa ja perus pakkikamerassa melko hyödytön ominaisuus. Mutta se voi nyt todeta että IP-kamera on toimiva juttu ja asennan 12" laptop-tietokoneen Nepparin kojetauluun. Siitä näen 4 eri kamerakulmaa autosta/ulkoa ja se pelaa navigaattorina ja ihan nettiselaimena jne. Autoon laitan laajan ethernet-verkon ja pistokkeita sinne ja tänne mihin voi sitten laitteita eri kytkeä. Kojetaulun kiinteässä läppärissä on 3G-internetyhteys johon voi sitten liittyä muista auton pistokkeista esim. yläkerrasta ja saa netin pelaamaan sielläkin. Myös noita kameroita voi kytkeä sinne missä vaan on tuo ethernet-pistoke. Kaapelointi on halpaa ku makkara. Veikkaan koko autolle pistokkeineen 150€ Siitä hyvä tuo lähiverkko että siinä kulkee tarvittaessa melkein mitä vaan jopa sähkö nykyisellään.
Jotain kuluja:
Rajaton 2mb 3G-netti Saunalahti 10€/kk (oli aikanaan tarjouksessa)
3G netin yhteyslaite tietokoneelle 5/kk
Käytetty Macintosh iBook tietokone 400€
Kaapelit ja liittimet n.150€
2 kpl hyviä kameroita 510€
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Sinulla on ilmiselvästi tiedossa hyvä katunavigaattoriohjelma osx:lle. Kerro meille muillekin. Linuxille katunavigaattori kakkosvaihtoehtona kiinnostaa myös, windowsille niitä kai saisi pilvin pimein mutta ei kiinnosta:)
Haaveena olisi laittaa Mac Mini kojelaudan sisään ja kojelaudan päälle n. 10" kosketusnäyttö langattomalla näppiksellä terästettynä.
Haaveena olisi laittaa Mac Mini kojelaudan sisään ja kojelaudan päälle n. 10" kosketusnäyttö langattomalla näppiksellä terästettynä.
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Joop, tämä navigointi on ollut vähän sellainen "viritys" http://www.sysopendigia.com/C2256FEF004 ... /405001620 tämän avulla puhelimen navigointinäyttö ja koko puhelimen näyttö muutenkin siirtyy läppärin näytölle eikä tartte tihrata. Mutta nyt tämäkin vähän lopahti kun puhelin pelaa bluetoothilla läppärin suuntaan ja navigaattorin mollukka tahtoisi myös mukaan muttei pysty kytketymään kun laitteet ovat jo varattu keskenäiseen kommunikointiin. Mutta uskon vakaasti ettei ole kun kuukausien kysymys että markkinoilla on hyvä softa OSX-alustalle.
Mac Mini ois tosi jees ratkaisu tuossa hommassa. Virrankulutus vanhemmissa on 32W lepotilassa ja prossu täysillä 85W eli juuri mitään. Uudemmissa max.kulutus on 110W. Mun iBook syö max.53W ja siinä on tietty näytön kulutus samassa. Myös TV on ajatuksissa tehdä "koneellisesti" Eli joku hyvä USB-väyläinen digisovitin ja siten kuva tietokoneelle ja siitä eteenpäin sitten vaikka erilliseen LCD näyttöön makkariin. Edullisempi ja monikäyttöisempi ku taulu-tv virittimellä. Vaatii tosin pientä vaivaa ja osaamista mutta vähän piuhoja sinne tänne ja eiku menoksi. Ihan muutaman kympin digi-tikku ei ihan vakuuttanut reissussa mutta jos satsaa hieman niin pitäs pelata moitteetta.
Mac Mini ois tosi jees ratkaisu tuossa hommassa. Virrankulutus vanhemmissa on 32W lepotilassa ja prossu täysillä 85W eli juuri mitään. Uudemmissa max.kulutus on 110W. Mun iBook syö max.53W ja siinä on tietty näytön kulutus samassa. Myös TV on ajatuksissa tehdä "koneellisesti" Eli joku hyvä USB-väyläinen digisovitin ja siten kuva tietokoneelle ja siitä eteenpäin sitten vaikka erilliseen LCD näyttöön makkariin. Edullisempi ja monikäyttöisempi ku taulu-tv virittimellä. Vaatii tosin pientä vaivaa ja osaamista mutta vähän piuhoja sinne tänne ja eiku menoksi. Ihan muutaman kympin digi-tikku ei ihan vakuuttanut reissussa mutta jos satsaa hieman niin pitäs pelata moitteetta.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
- Truck: Ajokki express
- Location: Rauma
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Onkos sulla Jone tuosta autosta jäänyt penkkejä?
Hiukka kiinnostais, tarvitsisin 4kpl. 3 vas. + 1 oik.
Hiukka kiinnostais, tarvitsisin 4kpl. 3 vas. + 1 oik.
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Voi harmi mutta ne ompi Kuusankoskella metallina ja istuinosat kaatopaikalla. Ei ollu tilaa niille niin ne oli pakko laittaa "kiertoon" 97 siinä niitä oli joten tilaakin veivät aika tanakasti. Ilman oisit kyllä kaikki saanut jos vaan olisivat enää tallessa. Itelle jäin ehjimmät 8 ja 2 varaistuinta. Nettikone.com oli just ilmoitus jossa joku möi Neoplanin penkkejä. Hintaa oli tosin 2000€ koko setti mutta olivat vissiin jotain parempia joissa oli kallistusta joka suuntaan. Saiskohan muutaman kpl sopivasti sieltä?
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Löytyipä linkkikin: http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=629676
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
- Truck: Ajokki express
- Location: Rauma
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Voi harmi!!
Juu niin luki et kaikki kerralla, taidan silti soitella huomenissa.
Parempi kai myydä neljä kun ei yhtään..
Joku muukin rakentelee tuollaista just tällähetkellä (galleriassa). Olisko sama kaveri jolla penkit nettikoneessa.. ?
Juu niin luki et kaikki kerralla, taidan silti soitella huomenissa.
Parempi kai myydä neljä kun ei yhtään..
Joku muukin rakentelee tuollaista just tällähetkellä (galleriassa). Olisko sama kaveri jolla penkit nettikoneessa.. ?
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Ainakin foorumin IRJA rakentaa autoa IRJA II joka on tällainen samanlainen Neoplan N122 mutta he on siellä jossain aurinkorannoilla koko talven. Tai voihan se olla veljen kaiman kummi joka niitä myy samasta autosta.
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Eipä ole edes veljenkaimankummi tuo penkkikauppias , on näköjään joku muukin tyhjentänyt neukkunsa penkeistä
terveiset täältä suhteellisen lämpimästä etelästä
terveiset täältä suhteellisen lämpimästä etelästä
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Suurella kiinnostuksella tätä DD:tä seuranneena jäin odottamaan projektin jatkumista. Löytyykö jostakin infoa miten homma eteni vuonna 2008 (ja ne kuvat!!!) vai onko naula lyöty arkkuun? Entä mitä kuuluu Irja II:lle?