moro kaikille
hommattiin tossa alkutalvesta projektiksi tommonen entinen kirjastoauto ja ollaan sitä sitte pikkuhiljaa nykerelty matkailu käyttöön ja saatu jotakin aikaankin. mutta mutta on niitä onkelmiakin ilmaantunu eli
tässäpä muutama kysymys
1 mites toi auton oma lataus/inventterilaite kandeeko säilyttää
2 ja niinku tonne jo kirjottelin ni ilmaantu semmonen pikkuvika että ei kori nouse.eli mitäs ny
3 mites toi käsijarru ku ei toimi.autoa on vissiin hinattu
4 sitte toi lataus paljonko sen niinku kuuluis olla ja vaikuttaako asiaan jos hupiakut ei ole paikollaan
niin ja oli unohtua. iso kiitos tästä palstasta kaikille.on muuten menny muuan ilta ku olen lukenu palstaa ja ihastellu kulkurien kuvia
ps.. jos joku on ohikulku matkalla niin auto on himangalla parkissa.siellä sitä voi käydä arvostelemassa
volvo kiitokori b9m-89 ek joroinen
-
- Kuski
- Viestit: 26
- Liittynyt: 08 Heinä 2007 22:27
- Truck: volvo b9m kiitokori
- Location: Tornio/himanka
- Paikkakunta: lappi
Re: volvo kiitokori b9m-89 ek joroinen
tommosesta sitä alettiin nykertään
- Liitteet
-
- tommonen
- GetAttachment[2].jpg (75.28 KiB) Katsottu 4900 kertaa
- Sisu
- Rattiamiraali
- Viestit: 269
- Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
- Truck: Scania K92 Vähämaa
- Location: Haukipudas
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: volvo kiitokori b9m-89 ek joroinen
Onnea "kirjastoautolle", sitä aina tarttee.
1. Tos on vissiin jantronic. Jos toimii, älä riko äläkä poista. Se on hyvä laite. Siinä samassa on monta hyvää juttua. Alussa kun akut on täynnä, kaikki 6 akkua on käytössä. Sitten kun akkujen jännite tippuu, automatiikka irroittaa käynnistysakut niistä hupiakuista ja kojelaudassa vilkkuu eroitus merkkivalo. Sitten vaikka vedät hupiakut tyhjäksi, sulla on vielä käynnistysakuissa sen verran hönkää että saat auton käyntiin.
2. Tuossakin taitaa olla täys ilma-alusta. Toimiiko kompura oikein niinettä jarrupaineet nousee riittävästi. Ensin täyttyy jarrut ja sitten muu tekniikka. Niissä taitaa olla joku venttiili välissä että jos muu ilmanpaine katoaa niin jarrut jää jäljelle. Missähän tuo venttiili on ja mahtaako se pelata?
3. Käsijarru on siitä hauska että se otetaan paineilmalla pois päältä ja ilman paineita se pitää auton paikallaan. Muistaakseni se voidaan manuaalisesti jollain jutulla kääntää pois päältä. Pitänee kattoa ohjekirjasta joku jolla semmoinen on
4. lataus semmoiset 27-29V. Pitäs melkeen olla ne hupiakut jos on iso laturi. Ainakin jantronic menee sekasin jos niitä ei ole
Pahoittelen jos joku jarruihin liittyvä vastaus menee pieleen mutta tuo jantronic ainakin toimii noin
t. Jussi
1. Tos on vissiin jantronic. Jos toimii, älä riko äläkä poista. Se on hyvä laite. Siinä samassa on monta hyvää juttua. Alussa kun akut on täynnä, kaikki 6 akkua on käytössä. Sitten kun akkujen jännite tippuu, automatiikka irroittaa käynnistysakut niistä hupiakuista ja kojelaudassa vilkkuu eroitus merkkivalo. Sitten vaikka vedät hupiakut tyhjäksi, sulla on vielä käynnistysakuissa sen verran hönkää että saat auton käyntiin.
2. Tuossakin taitaa olla täys ilma-alusta. Toimiiko kompura oikein niinettä jarrupaineet nousee riittävästi. Ensin täyttyy jarrut ja sitten muu tekniikka. Niissä taitaa olla joku venttiili välissä että jos muu ilmanpaine katoaa niin jarrut jää jäljelle. Missähän tuo venttiili on ja mahtaako se pelata?
3. Käsijarru on siitä hauska että se otetaan paineilmalla pois päältä ja ilman paineita se pitää auton paikallaan. Muistaakseni se voidaan manuaalisesti jollain jutulla kääntää pois päältä. Pitänee kattoa ohjekirjasta joku jolla semmoinen on
4. lataus semmoiset 27-29V. Pitäs melkeen olla ne hupiakut jos on iso laturi. Ainakin jantronic menee sekasin jos niitä ei ole
Pahoittelen jos joku jarruihin liittyvä vastaus menee pieleen mutta tuo jantronic ainakin toimii noin
t. Jussi
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: volvo kiitokori b9m-89 ek joroinen
olisko jarrukellojen säätö vedetty niin että voi hinata. Ryömipäs auton alle ja kokeile jarrukellon päästä sellaisen kumitutin alta pyörittää pulttia. Pitäis löysätä. Paineet pitää olla ylhäällä kun ruuvaat. Sitä en muista kumpaan suuntaan pultti pyörii.
Tulevaisuus on sähköinen