Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 24 Syys 2018 04:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2010 15:14 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Tänään oli vuosikatsastus ja muutoskatsastus matkailuautoksi.

Leimahan sieltä tuli ihan puhtain paperein ja nyt saa sitten ajella C-kortilla! :D

Valmishan tämä ei missään nimessä ole, vielä on monenlaista hommaa ennenkuin pääsee edes "neitsytmatkalle"...

Viimeisimmän päivityksen jälkeen on saatu asennettua keittiö, sohva, pari sänkyä, pöytää yms.
Ilmalämpopumppu ei ole vieläkään paikoillaan joten tarkenee... :wink:

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2010 23:03 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Tulipa tehtyä pieni "neitsytmatka"!

Kolme yötä asuttiin autossa, ajettiin 1200km ja kivaa oli :lol:
Ajeltiin täältä Vilppulassa ensin Naantaliin jossa käytettiin kummipoikaa muumimaailmassa, yö oltiin Turun Ruissalossa. Seuraavana päivänä yhtäsoittoa Kalajoelle, 515km. Siellä meni sitten pari päivää ja äsken tultiin kotiin hirveässä helteessä.
Täytyisi alkaa suunnittelemaan ilmastoinnin asentamista...siis ajon aikaisen!

Auto toimi hyvin, puolittaja alkoi tosin temppuilemaan jo alkumatkasta, loppumatkasta ei toiminut enää ollenkaan...täytyy tutkia.
Kalajoella oli aivan älytön ukkosmyrsky, katosta löytyi pari vuotopaikkaa, joten sika-tuubin kanssa huomenna katolle.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Elo 2010 15:33 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 10 Kesä 2007 22:50
Viestit: 131
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Setra S210H '87,
Location: Vantaa
Onko noissa uusissa ajovaloissa mitään katsastusmääräyksiä joita pitää ottaa huomioon jos meinaa ruveta sellasia ittellekin laittamaan? :roll: - Saakohan niiden edestä mennä pleksi-lasi? Eikös joissain henkilöautoissa oo nuo xenonit lasin takana?

- ilari :mrgreen:

ps. komealta näyttää sun Royal - saispa oman joskus yhtä hienoon kuntoon... :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Elo 2010 23:26 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Phase7 kirjoitti:
Onko noissa uusissa ajovaloissa mitään katsastusmääräyksiä joita pitää ottaa huomioon jos meinaa ruveta sellasia ittellekin laittamaan? :roll: - Saakohan niiden edestä mennä pleksi-lasi? Eikös joissain henkilöautoissa oo nuo xenonit lasin takana?

- ilari :mrgreen:

ps. komealta näyttää sun Royal - saispa oman joskus yhtä hienoon kuntoon... :D


Kyllähän määräyksiä riittää...
Tuosta pleksistä en osaa sanoa...

Muita huomioonotettavia asioita oli mun valoissa ainakin valonpesurit xenonien takia ja umpioista pitää löytyä hyväksyntä xenonille.
Onhan tietysti otettava huomioon myös määräykset valojen sijoituksesta, mittoja maasta, auton kylkilinjasta yms. mutta jos vanhoille paikoille tulee niin varmasti kelpaa.

On muuten tosi hyvätkin nämä uudet valot, vanhat himmeät halogeenit ovat muisto vain.
Välttämättä ei kaipaa edes lisäpitkiä, yllättävän mukava kantama noissa pienissä pitkissä.

Kyllähän tuo Royali ihan kohtuukunnossa jo alkaa olla.
Muutamia lommoja pitäisi oikoa että oikein tosi siistin saisi, ja tuulilasinkehys kaipaa maalausta. Ja loputkin tarrat pitäisi ottaa pois.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Tammi 2011 21:58 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Päivitelläänpä tätäkin välillä, vaikka kesän jälkeen ei mitään mainittavampaa olekaan tapahtunut.
Jotain talvireissua on suunniteltu ja pitäisipä auto ottaa taas työn allekin, WC/suihkua yms. pitäisi rakennella.
Myös etujarrut pitäisi rempata, ravistaa yhtään lämmettyään...


Muutama viikonloppureissu tuli tehtyä syksylläkin, autosta kiinnostuneita tuntui riittävän ja ihan kivasti tuntuu systeemit toimivan, koko viikonlopunkin pärjäsi ihan akkujen varassa vaikka joutui webastolla lämmittämään.

Lisäsin galleriin parit kuvatkin, olin kokonaan unohtanut pistää näytille sisäkuvia edes puolivalmiista sisustuksesta.


Kuva

Ja keittiö näyttää tältä, listaa yms. puuttuu vielä.
Kuva

Ja muuten sisällä tämän näköistä, keittiöstä ja sohvasta taaksepäin kaikki laitetaan uusiksi vielä, esim. verhot yms väliaikaista.
Taitaapa tuo väliseinäkin, jossa lämpöpumpun sisäyksikkö on kiinni, saada vielä lähtöpassit.
Kuva

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Tammi 2011 22:25 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 21 Syys 2009 20:55
Viestit: 299
Paikkakunta: Kuru
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Tehkää talvireissu himoksen "eturiviin". On ollu aika tyhjää bussiparkissa eikä olis teillä kovin pitkä matkakaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Tammi 2011 22:25 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
onpa tyylikäs sisustus.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2011 09:37 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
MB1962 kirjoitti:
Tehkää talvireissu himoksen "eturiviin". On ollu aika tyhjää bussiparkissa eikä olis teillä kovin pitkä matkakaan.


Matka ei olisi tosiaan kyllä pitkä, laitetaan harkintaan... :wink:

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2011 11:14 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 21 Syys 2009 20:55
Viestit: 299
Paikkakunta: Kuru
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Nytkin täällä on vain pari bussia meidän lisäksi, ja rinteet melkein tyhjät.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Tammi 2011 12:26 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
MB1962 kirjoitti:
Nytkin täällä on vain pari bussia meidän lisäksi, ja rinteet melkein tyhjät.


Mun osalta saakin pysyä rinne tyhjänä, mua ei nimittäin suksille saa :lol: Ainakaan laskettelu-sellaisille!

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Maalis 2011 16:26 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Tulipas taas parina iltana puuhasteltua auton parissa, nyt sai alkuperäinen paskahuussi lähdön.

Kuva

Kuva

Samalle paikalle rakennan uuden wc/suihkuhuoneen, keskiovi jää myös pois käytöstä joten tila laajentuu sen portaikon päälle.
Lattiataso tulee n. 20cm käytävän tasoa alemmaksi.
Pytyksi laitan Dometicin alipaine-mallin, paskakasetin voi siinä laittaa sopivaan paikkaan max. 8m päähän pytystä. Ja pitäisi olla hajuton.

Vanha huussi oli alaosastaan lasikuitua ja yläosa vaneria. Keskioven portaikko myös on tosi paksua lasikuitua. Näistä selvisi mukavasti puukkosahalla.
Vessan lasikuituosan ihan alaosan ajattelin jättää paikoilleen, siinä on kiinteänä(?) alkuperäisen pytyn lisäsäiliö jota voisi hyödyntää harmaavesisäiliönä.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2011 00:09 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Tänään oli sitten huoltopäivä.
Ammattimies oli 12h yhtämittaa auton kimpussa, monta paikkaa tuli kuntoon.

Etujarrut laitettiin uusiksi, uudet rummut, hihnat ja jouset sekä kaikki tiivisteet. Laakerit myös avattiin ja tarkastettiin, stefat myös uusittiin. Toinen jarrukilpi meni uusiksi kokonaan, toisessa oli vain pieni reikä joten se korjattiin.
Ilmankuivain huollettiin, uudet ryynit ja hilut sekä pohjaventtiilin korjaussarja, myös venttiilin lämmittimen johtoliitos laitettiin kuntoon.
Öljyt vaihdeltiin koneeseen, laatikkoon ja perään. Tietysti kaikki tarpeelliset suotimet vaihtaen ja putsaten.
Ja paljon muuta pientä tutkimusta.

Huoltaja saneli mulle ostoslistaa... Kuulemma kaikki ilmapussit (6kpl) pitää uusia ja ohjaukseen välitangon päät molemmat ja sitten vielä taaempi vetotanko kokonaan...ja etuiskarit...ja vaihdelaatikon kannake runkoon...ja laatikolle kardaanin stefa ja kait parit laakeritkin... Ihanan kallista :evil:
Voipi tulla kyllä näillä remonteilla vanhasta autosta liian hyvä, mutta eipähän varmaan tarvi sitten vuosiin laitella suurempia.
Nämä pitäis laitella vielä tässä lähiviikkoina kuntoon niin eiköhän taas uskalla viedä leimalle.

Muuten rakentelupuolella hiljaista edistymistä.
Vanha vessa portaikkoineen on nyt kokonaisuudessaan poistunut keskuudestamme, tyhjä kuoppa jäljellä. Olipahan siinäkin melkoinen työmaa, puukkosaha lauloi tunnin jos toisenkin ja lasikuitutikut pistelee sormia.
Kuva

Vessan alle jää nyt hyvä tila kaikille puhtaan veden laitteille.
Tilasinkin jo vesisäiliön kun en viitsinyt alkaa hitsailemaan, muovinen 320L tankki tuleekin tässä parin viikon sisään.
Lämminvesivaraaja on lähdössä tilaukseen, mallina tulee olemaan Isotemp Basic 50 litraisena. 750w sähkövastus ja lisäksi kierukka sisällä. Kierukassa kiertävää vettä en lämmitäkään auton moottorin/ison webaston kierrolla vaan sille tulee ihan oma pieni webasto, 5kw laite lämmittää tuon vesimäärän hetkessä eikä tarvi koko systeemiä kuumittaa kesähelteillä. (Noita pieniä webastoja, siis normaaleja henkilöautomalleja, saan hankittua aika edullisesti, ihan uusia Thermotop Evo malleja 4 tai 5kW, jos joku tarvii.)
Vesipumppu on vielä hankinnassa, ajattelin jotain Shurflon mallia.

Ja muukin lämmityssysteemi jalostuu, nyt on hankittuna tuollainen uusi 3,9kW ilma-webasto jolla olisi tarkoitus lämmittää sisätilat kevät ja syksykeleillä. Jos talvella innostuu matkailemaan niin voi sitten auttaa tuolla 30kW vesi-webastolla jos palelee.
Eli 3kpl webastoja kaikenkaikkiaan, yhteensä 38,9kW! :lol:

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2011 10:00 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
shurflo on hyvä ja kestävä pumppu. Ei särkyny vaikka unohtui viikoksi parinkympin pakkaseen tyhjää surraamaan. Kerran on avattu ja putsattu 6 vuoden aikana.

Muuten tuosta remonttilistasta ei taida tonnilla selvitä, selviääkö kolmellakaan

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2011 11:00 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2395
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Saattas olla vielä edullisempaa hakea noi kilkkeet tuolta etelä-suomesta (Virosta) :wink:

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2011 12:04 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Virossa saattaisikin olla vähän edullisempia osia.
Mikähän siellä olisi sellainen firma mistä löytyy osia?

Eipä nuo osat olleet vielä ihan loppu mikään, kuulemma menee vielä katsastuksesta, mutta asentaja on tarkka mies ja haluaa laittaa tämänkin auton ihan ammattiliikenteen vaatimusten mukaisesti kuntoon. Tietysti 16000kg liikkumatonta rautaa tienposkessa harmittaa vähintään yhtäpaljon yksityisajossa kuin ammattiliikenteessäkin.
Asentaja on sama mies joka on huoltanut tätä autoa uudesta saakka, oli mukavaa seurata työskentelyä kun homma tapahtui niinkuin olisi omaa autoaan laittanut.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2011 09:43 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Viestit: 333
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa
Carman kirjoitti:
Nyt on autossa uudet kesägummit edessä!
Otin Hankookit ja vieläpä uusille vanteille, jäi nastakumit vanteilleen jos innostuu talvella ajelemaan.

Ajovaloprojektia aloittelin myös eilen.
Eli käytän Hellan 90mm yleisumpioita, tuttuja esim. uudemmista Sisuista.
Lyhyet sekä pitkät näillä 90mm xenoneilla ja lisäksi 70mm pyöreät 4-ledin päiväajovalot.
Tuulilasin yläpuolelle voisi laittaa vielä jotkut lisäpitkät, tietysti xenoneilla :D

Koitetaan uudistaa vähän keulan ilmettä, sitä en tiedä tuleeko siitä hienompi mutta ainakin erilainen :oops:

Onko sulla speksejä noista valoista tarkemmin vaikkapa hankintaa varten, tässä on hieman Pelle Peloton heräämässä talviunilta ja tuntuu, että nuo hehkulamput on aikansa palvelleet! ja jos muistat noin hintoja niin nekin kiinnostavat. :wink:

_________________
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2011 10:28 
Rattimajuri

Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
Viestit: 153
Truck: Scania K113 CLB
Location: Nurmijärvi
Member id: 118
Tuosta on hyvä aloittaa tutkiminen :)

http://www.jussinmaki.net/advanced_sear ... 04&x=0&y=0

Jos joku sattuu tietämään edullisempaa paikkaa niin olen kiinnostunut itsekkin..

_________________
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2011 11:48 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Onnin autossa on kanssa hyvä valikoima valaisimia.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2011 17:52 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Omat lamput ostin ihan paikallisesta Fixus-varaosakaupasta.
Hintaa en muista, mutta eipä tainnut juuri poiketa tuosta linkin hintatasosta.

Kaukovalot suosittelisin ottamaan halogeeninä, syttyy hitaasti nuo xenonit.
Lisäkaukovaloiksi sitten vaikkapa x-visionin 9" testivoittajaxenonit.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2011 19:48 
Kokenut kuljettaja

Liittynyt: 13 Joulu 2010 21:06
Viestit: 88
Truck: Volvo B9M
Location: Lohja
Carman kirjoitti:
Kaukovalot suosittelisin ottamaan halogeeninä, syttyy hitaasti nuo xenonit.
Lisäkaukovaloiksi sitten vaikkapa x-visionin 9" testivoittajaxenonit.


Noi X-visionit on kyl hyvät.
Kattovalojen kanssahan pitää alapitkät kytkeytyä pois, näin mulle LT volkkariin sanottiin leimalla.
Jos ne kytkee niin että lyhyet jää palamaan samaan aikaan ja niissäkin ois xenonit niin ei haittaa niin paljoa.
Itse kytkisin niin että ois omat pitkät, kattopitkät ja puolikkaat. Kaikissa xenonit.
Lyhyet palais kokoajan, ilman apupitkiä syttyis pitkät viiksestä. Sit ois valinta kytkin"3as piilokatkaisija" apupitkille jossa ois asennot 0= poispäältä, 1=pelkät kattovalot ja lyhyet, 2=kaikki maholliset karvat päällä ja toki toimisi viiksestä.
Tämä vaatii kyllä sen että ois kaikille erilliset umpiot kun H4 polttimossa ei voi polttaa molempia karvoja samaan aikaan, polttimon kesto heikkenee.

Täältä hankin työkaluun canbus xenonit ajovaloihin ja on olleet hyvät
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=18

Täällä kanssa edullisia ilman postikuluja kaikki
http://www.dealextreme.com/c/hid-headla ... =relevence

Lisäys: Ja mielestäni noilla projektori umpioilla ei pimeässä tee yhtää mitään, ainakaan FH Volvossa... toimivat päivänvaloina :D. Parani hieman kun laittoi xenonit.
Yksi vaihtoehto vois olla BMW:n kirkaslasiset tupla umpiot ja on taatusti paremmat valot.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2011 20:49 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Referenssiluku kai määrää mitä saa palaa, pitkissä yhteensä 100.
Nuo Hellan xenonprojektori-pitkät on 37,5/kpl joten ei saa enää kummoisia lisävaloja laittaa.
Taidankin vaihtaa ne halogeeneihin joissa ref 12,5 joten x-visionit saa heittää huoletta katolle. Tosin hyvin näkee noillakin...

Tarviiko kukaan uudenveroisia xenonpitkiä?

Rohkenen kyllä olla erimieltä projektorivalojen huonoudesta, ei mulla ole vielä missään noin hyviä valoja ollut.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2011 21:08 
Kokenut kuljettaja

Liittynyt: 13 Joulu 2010 21:06
Viestit: 88
Truck: Volvo B9M
Location: Lohja
Carman kirjoitti:
Referenssiluku kai määrää mitä saa palaa, pitkissä yhteensä 100.
Nuo Hellan xenonprojektori-pitkät on 37,5/kpl joten ei saa enää kummoisia lisävaloja laittaa.
Taidankin vaihtaa ne halogeeneihin joissa ref 12,5 joten x-visionit saa heittää huoletta katolle. Tosin hyvin näkee noillakin...

Tarviiko kukaan uudenveroisia xenonpitkiä?

Rohkenen kyllä olla erimieltä projektorivalojen huonoudesta, ei mulla ole vielä missään noin hyviä valoja ollut.


Hyvä jos on sellaset millä näkee. Mistä noi on kotoisin.

Sisussa ja Volvoissa projektoreilla on ainakin saatu ällistyttävän surkeat valot ja autot kuitenkin uusia ja laadukkaita. Kokemukset mulla rajautuu noihin ja on saanut epäileväksi niiden valaisutehosta.
Juu, kyllähän se referenssiluku sen määrää lainpuitteissa paljonko saa palaa samaan aikaan.

Omilla silmillä kun ajelen niin mielestäni pitkälle näyttävillä kattovaloilla jää "varjoalue" lyhkästen ja pitkien väliin jos alapitkät ei pala samaan aikaan. Alapitkillä ystyy kivasti levittämää hieman valo aluetta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Maalis 2011 18:20 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 876
Location: Pirkkala
Halogeeniversiona ne Sisusta ja monesta uudemmasta bussistakin tutut Hellan projektorituikut muuttuu ihan kohtuuhyvistä surkeiksi todella lyhyellä käytöllä. Linssiin tulee "kaihi" ja se sumenee käytössä. Eikä auta uv-suojattujen polttimoidenkaan käyttö. Liekö xenon-versiona kestävämpi?

Hyvillä lähivaloilla näkisi 100m päähän, siinä kohdalla pitäisi kattopitkän keilankin jo ylettyä maahan asti. Ja pitkillä pitkälle katseltaessahan näkemistä vaan helpottaa jos lähialue on vähemmän kirkas.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Maalis 2011 10:33 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Nyt olis melkein kaikki tarvikkeet vessan alle kasassa, pian pääsee lattiaa tekemään.
Vesisäiliö on sitten lopullisesti siellä vessan alla, pois sitä ei saa enää yhtenä kappaleena.

Vesisäiliö ja pumppu tulivat tässä alkuviikosta, lämminvesivaraaja jo pari viikkoa takaperin.
Vielä puuttuu tuo varaajaa lämmittävä pikkuwebasto, mut sekin tulee viikon sisään.

Viimeviikolla oli katsastuskin, moitteitta meni läpi.
Nyt lauantaina vaihdellaan vielä nuo kaikki ilmapussit, etuiskarit, ohjauksen osia ja vaihdelaatikon kannatinkorva runkoon.
Sen jälkeen voikin laittaa taas auton kunnolla telakalle, takaa täytyy purkaa lattiaa kun on vähän kastunut vaneri yhdestä paikkaa. Samalla taidan eristää lattiat ja seinät takaosasta uretaanilevyllä.

Onko kellään kokemusta muovihitsauksesta?
Olisi pari tuollaista muovista 1000l pyttyä tarpeettomana, tuli mieleen voisiko sellaista madaltaa sellaiseksi n. 300l vetäväksi.
Eli kansi irti sahalla, välistä sopiva siivu pois, kansi takaisin sulattamalla paikoilleen, onnistuukohan? Eipä tietysti paljoa menetä jos kokeilee.
Olisi hyvä tyhjennyshanakin valmiina ja tilaakin sopivasti tuollaiselle.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Maalis 2011 11:16 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4332
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Carman kirjoitti:
Onko kellään kokemusta muovihitsauksesta?
Olisi pari tuollaista muovista 1000l pyttyä tarpeettomana, tuli mieleen voisiko sellaista madaltaa sellaiseksi n. 300l vetäväksi.
Eli kansi irti sahalla, välistä sopiva siivu pois, kansi takaisin sulattamalla paikoilleen, onnistuukohan? Eipä tietysti paljoa menetä jos kokeilee.
Olisi hyvä tyhjennyshanakin valmiina ja tilaakin sopivasti tuollaiselle.


Katoppa mitä ainetta se on, se ratkasee. Kolmio jonka kupeessa on kirjaimia esim. PE-HD = suurtiheyksinen polyeteeni, mehukattipurkit on sitä ja hitsaus vois onnistia ihan kuumentamalla.
Tuollanen pytty ois kova, mulla ei mahtus vaan kokonaisena luukusta ihan sisään.
Mitäs jos leikkaa siivun pois ja laitat sisäkkäin, pohjan ja kannen, väliin sikaa? Toki muovin pitää olla sellaista että sika pitää, muistaakseni tuubissa lukee että jotenkin niin että liimaa kaikkea, paitsi PE:tä =D.

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: leemu ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com