Auto tosiaan on tuo Pohjolan Matkojen myynnissä ollut versio 'konttiperällä'. Auto haettiin Iisalmesta Kempeleeseen ja täytyy sanoa, että oli harvinaisen mukava auto ajaa. Kaikki toimi ja ihmeempiä ääniäkään ei ollut. Itsellähän ei ole korttia, joten se siirtyi korkeampien voimien avulla, vaikka eihän näitä kortilla ajetakaan

Nyt on penkit purettu ja hattuhyllyt laitettu mäkeen pakkasen keskellä. Jotta pääsee kunnolla hommiin niin oli tarkoitus laittaa auto lämpimäks ja käyntiin + mahdollisesti sähkölämmitystä jne. Mutta siitä ne ongelmat alkoikin. Laitoin webaston päälle ja huomasin että se sammuilee vähän väliä. Alkuun tulee mustaa savua, käy n. puol minuuttia ja sammuu. Kiertovesipumppu sentään pyörii kokoajan, joten webasta pitää lähteä ensimmäistä ongelmaa etsimään. Ajattelin käyttää koko pannun auki ja katsoa mitä tuo on syönyt ja huoltaa & putsata koko laitoksen. Oiskohan jossain jotain kattavaa huolto-ohjetta webastoille, koska itse en noita ole hirveästi aukonut ja huoltanut (vielä vähemmän tämän kokoluokan laitteita)? Jos joltain löytyy DBW 2020 Webaston huolto-ohjekirjaa tai linkkiä niin kaikki apu on tervetullut, sillä auton mukana ei ollut mitään ko pannusta tai juuri muustakaan

Webaston kautta varmaan myös ratkee seuraavakin ongelma. Sillä auto ei suostunut starttaamaan, luultavasti tuli tyhjennettyä akkuja tarpeeks + sen verran konehuone jäässä että pelkkä startti ei jaksa pyöräyttää konetta kylmänä käyntiin. Nyt akut on laturin nokassa ja katsotaan mitä akkuihin menee ja jos kelit lauhtuis sen verran ettei konehuonetta välttämättä tarvitsisi lämmittää (tosin -25 pakkasten jälkeen saa kyllä tulla melko lämmintä että ilman lämmityksiä lähdetään käyntiin).
Itse tosiaan olen näissä linjuri/kulkuri-hommissa ihan keltanokka, joten katsotaan miten äijän käy, eiköhän tuota tulla kohta hattu kourassa pyytämään enemmänkin ohjeita

Mutta toivottelen tässä vaiheessa kaikille tervetuloa seuraamaan työtuolilta miten mennään perse edellä puuhun ja sit toivotaan vielä että siellä pysytään

Ps. Jos on B10 kirjallisuutta jne niin tarjoilkaan minulle vain, jos ei muuta käyttöä löydy niin syttöpaperille on aina tarvetta vaikkei talossa uunia tai puukiuasta olekaan