Uusi projekti - Scania Ajokki '64
Uusi projekti - Scania Ajokki '64
Tervehdys tännekkin!
Tuli sitten hankittua suht edullisesti tuommoinen vuoden '64 Scania Ajokki projektiksi. Autohan on suhteellisen kunnossa, ulkokuoressa rapautumista ja sisällä sitä sun tätä. Auto on vanha postin auto, joka on rekisteröity erikoisautoksi. Sisältä löytyy nukkumatilat parille aikuiselle ja keittotilat. Keskuslämmitystähän autossa ei ilmeisesti ole. Miten tuollaiseen vanhaan vekottimeen olette muut rakentaneet lämmityksen, webastolla?
Entä miten tuommoisen sähkövermeet muuten? Mitä kannattaisi tarkistaa ja mahdollisesti vaihtaa uusiin? Akkujärjestelmäksi ajattelin 2+2. Laturin luulisi riittävän ajossa lataamaan molempia akkuja.
Auton saan vasta ensi perjantaina omaan pihaan, eli silloin viimeistään lisää informaatiota.
Tuli sitten hankittua suht edullisesti tuommoinen vuoden '64 Scania Ajokki projektiksi. Autohan on suhteellisen kunnossa, ulkokuoressa rapautumista ja sisällä sitä sun tätä. Auto on vanha postin auto, joka on rekisteröity erikoisautoksi. Sisältä löytyy nukkumatilat parille aikuiselle ja keittotilat. Keskuslämmitystähän autossa ei ilmeisesti ole. Miten tuollaiseen vanhaan vekottimeen olette muut rakentaneet lämmityksen, webastolla?
Entä miten tuommoisen sähkövermeet muuten? Mitä kannattaisi tarkistaa ja mahdollisesti vaihtaa uusiin? Akkujärjestelmäksi ajattelin 2+2. Laturin luulisi riittävän ajossa lataamaan molempia akkuja.
Auton saan vasta ensi perjantaina omaan pihaan, eli silloin viimeistään lisää informaatiota.
Re: Uusi projekti - Scania Ajokki '64
Noin autosta vanhasta voisi mahdollisesti löytyä pakoputkilämmitys sekä lämminilmapuhallin.Mika kirjoitti:Keskuslämmitystähän autossa ei ilmeisesti ole. Miten tuollaiseen vanhaan vekottimeen olette muut rakentaneet lämmityksen, webastolla?
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Ei ehkä sittenkään hyvä tässä foorumissa. Mielestäni kynnys tänne olisi hyvä pitää matalana. Vaikkapa yhtä kysymystä varten tuntuu tyhmältä rekisteröinti ja kaikilla ei mahdollisuutta tai kykyä siihen. Juuri tästä syystä harmittaa nuo "bussifoorumit". Olisi itselläkin ollut kysymys sinne mutta en näe vaivan arvoiseksi yhdellä viestillä rekisteröityä.Mika kirjoitti:Kirjautumispakkoa suosien.. :)
Pakollinen rekisteröinti ehkäisee koneellista roskapostia...jone-51k kirjoitti:Ei ehkä sittenkään hyvä tässä foorumissa. Mielestäni kynnys tänne olisi hyvä pitää matalana. Vaikkapa yhtä kysymystä varten tuntuu tyhmältä rekisteröinti ja kaikilla ei mahdollisuutta tai kykyä siihen. Juuri tästä syystä harmittaa nuo "bussifoorumit". Olisi itselläkin ollut kysymys sinne mutta en näe vaivan arvoiseksi yhdellä viestillä rekisteröityä.
Jees mään. Kuvia -> http://www.kutukotterot.org/galleria/th ... p?album=14
Projekti alkoi sisätilojen raivauksella. Takaosasta lähti vanerit lattialta helvettiin. Runkopalkit ehjänä, vain pintaruostetta.
Kone ajettiin pihaan ihan kiltisti, mutta seuraavassa siirossa kone rupesi nykimään ilkeästi ja sammui. Ilmeisesti nappasi ilmaa, löpötankki on nimittäin ohitettu jerrykannuun. Täytyy tänään illalla koettaa ilmata ja starttailla uudemman kerran.
Projekti alkoi sisätilojen raivauksella. Takaosasta lähti vanerit lattialta helvettiin. Runkopalkit ehjänä, vain pintaruostetta.
Kone ajettiin pihaan ihan kiltisti, mutta seuraavassa siirossa kone rupesi nykimään ilkeästi ja sammui. Ilmeisesti nappasi ilmaa, löpötankki on nimittäin ohitettu jerrykannuun. Täytyy tänään illalla koettaa ilmata ja starttailla uudemman kerran.
Projektin kulkua voi seurata vaihtelevalla menestyksellä täältä -> http://www.kutukotterot.org/phpBB/viewtopic.php?t=9