Uusi projekti - Scania Ajokki '64

Kerro omasta projektistasi
Mika

Uusi projekti - Scania Ajokki '64

Viesti Kirjoittaja Mika »

Tervehdys tännekkin!

Tuli sitten hankittua suht edullisesti tuommoinen vuoden '64 Scania Ajokki projektiksi. Autohan on suhteellisen kunnossa, ulkokuoressa rapautumista ja sisällä sitä sun tätä. Auto on vanha postin auto, joka on rekisteröity erikoisautoksi. Sisältä löytyy nukkumatilat parille aikuiselle ja keittotilat. Keskuslämmitystähän autossa ei ilmeisesti ole. Miten tuollaiseen vanhaan vekottimeen olette muut rakentaneet lämmityksen, webastolla?

Entä miten tuommoisen sähkövermeet muuten? Mitä kannattaisi tarkistaa ja mahdollisesti vaihtaa uusiin? Akkujärjestelmäksi ajattelin 2+2. Laturin luulisi riittävän ajossa lataamaan molempia akkuja.

Auton saan vasta ensi perjantaina omaan pihaan, eli silloin viimeistään lisää informaatiota.
mrl586
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 21 Maalis 2006 04:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi projekti - Scania Ajokki '64

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Mika kirjoitti:Keskuslämmitystähän autossa ei ilmeisesti ole. Miten tuollaiseen vanhaan vekottimeen olette muut rakentaneet lämmityksen, webastolla?
Noin autosta vanhasta voisi mahdollisesti löytyä pakoputkilämmitys sekä lämminilmapuhallin.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

laitapas kuvia näkösälle... nyt meillä on hieno kuvapalvelinkin!
Tulevaisuus on sähköinen
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kauppiaalla meni viime viikonloppuna omat hommat puihin eikä ennättänyt tulla luovuttamaan autoa aikataulussa. Tänä perjantaina uusi yritys.

Kuvia tulee kyllä, ja oma palvelinkin löytyy. :)
Mika

Viesti Kirjoittaja Mika »

Kirjautumispakkoa suosien.. :)
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Mika kirjoitti:Kirjautumispakkoa suosien.. :)
Ei ehkä sittenkään hyvä tässä foorumissa. Mielestäni kynnys tänne olisi hyvä pitää matalana. Vaikkapa yhtä kysymystä varten tuntuu tyhmältä rekisteröinti ja kaikilla ei mahdollisuutta tai kykyä siihen. Juuri tästä syystä harmittaa nuo "bussifoorumit". Olisi itselläkin ollut kysymys sinne mutta en näe vaivan arvoiseksi yhdellä viestillä rekisteröityä.
mrl586
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 21 Maalis 2006 04:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

jone-51k kirjoitti:Ei ehkä sittenkään hyvä tässä foorumissa. Mielestäni kynnys tänne olisi hyvä pitää matalana. Vaikkapa yhtä kysymystä varten tuntuu tyhmältä rekisteröinti ja kaikilla ei mahdollisuutta tai kykyä siihen. Juuri tästä syystä harmittaa nuo "bussifoorumit". Olisi itselläkin ollut kysymys sinne mutta en näe vaivan arvoiseksi yhdellä viestillä rekisteröityä.
Pakollinen rekisteröinti ehkäisee koneellista roskapostia...
Mika

Viesti Kirjoittaja Mika »

Jees mään. Kuvia -> http://www.kutukotterot.org/galleria/th ... p?album=14


Projekti alkoi sisätilojen raivauksella. Takaosasta lähti vanerit lattialta helvettiin. Runkopalkit ehjänä, vain pintaruostetta.

Kone ajettiin pihaan ihan kiltisti, mutta seuraavassa siirossa kone rupesi nykimään ilkeästi ja sammui. Ilmeisesti nappasi ilmaa, löpötankki on nimittäin ohitettu jerrykannuun. Täytyy tänään illalla koettaa ilmata ja starttailla uudemman kerran.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Projektin kulkua voi seurata vaihtelevalla menestyksellä täältä -> http://www.kutukotterot.org/phpBB/viewtopic.php?t=9
Vastaa Viestiin