Scania Wiima 1973
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Scania Wiima 1973
Moi
Kansi/tiiviste vamman mahollisuus on varmaanki suljettu pois...? en oikeesti tiiä mitenkä nää "isot" käyttäytyy... mut itellä oli joskus aikanaan semmonen "ha" missä oli oireet samanmoiset... ja syytä etittiin ja etittiin... kunnes sitte tiiviste antautu "kunnolla" ja sen ku uusasin ni loppu huolet samantien...(eikä onneks halkonu kantta... )
Kansi/tiiviste vamman mahollisuus on varmaanki suljettu pois...? en oikeesti tiiä mitenkä nää "isot" käyttäytyy... mut itellä oli joskus aikanaan semmonen "ha" missä oli oireet samanmoiset... ja syytä etittiin ja etittiin... kunnes sitte tiiviste antautu "kunnolla" ja sen ku uusasin ni loppu huolet samantien...(eikä onneks halkonu kantta... )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- ae70
- Rattiamiraali
- Viestit: 276
- Liittynyt: 15 Heinä 2012 23:26
- Truck: Scania Bf 80
- Location: Mikkelin kupeessa
Re: Scania Wiima 1973
omassa on lievästi palanu kannentiiviste ja lämmöt huitelee yli 90 asteessa ilman termaria, tosin mulla on d8 eikä d11 moottori
Scania Bf80 "vajokki" 5000.
Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania Wiima 1973
Tänään käytin autoa katsastuksessa ja niin se lämpömittari vaan kohoaa turhan ylös. Kotimatkalla lämmöt yli 90 (ilman termaria) ja tuntuis aina mäessä vaan nousevan. Kuinkas Te hetku-miehet oletteko pitäneet viskon lukittuna kesällä? Tähän saakka on luotettu viskon toimintaan, mutta kun tuossa on tosiaan se lukitusmahdollisuuskin. Kaikki tämähän alkoi siitä vuotavan vesipumpun vaihdosta. Sitä ennen ei ikinä ongelmia.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 436
- Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
- Truck: MB
- Location: EP
- Member id: 239
- Paikkakunta: Jurva
Re: Scania Wiima 1973
Ootko käyttäny tarpeeksi vesipumpun vaihdon jälkeen,siellä voi olla ilmaa,syyläristä korkki pois ja käytä lämpöön asti,
No tää on yks vaihtoehto,ja halvin, .Jos ei toimi niin vikaa vikaa muualla.
No tää on yks vaihtoehto,ja halvin, .Jos ei toimi niin vikaa vikaa muualla.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Scania Wiima 1973
Kannentiivisteen (mikäli nyt rikki ) vois varmaan testata sillä mittarilla joka mittaa häkää jäähdytinnesteestä näin muistelen, sit kai sille voi tehdä myös painetestin? Pikkuautosta oli mennyt se korkki romuksi ja ei pitänyt oikeita paineita jolloin se nosti lämpöä, ilmeisesti oikein paineistettu järjestelmä ei kiehuta vettä. Tuli mieleen teoriakoe kysymys : mikä on linja-auton moottorin käyntilämpötila? Jotain XX- 100c. Ja siihen vastasin väärin.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania Wiima 1973
Hexte kirjoitti:Päästiin reilut 50km kun kamala kilinä konekopan alla pakotti pysähtymään. Taas kerran koppa auki ja pikainen tutkimus paljasti tuulettajan siipien ottavan kiinni ohjaustehostajan pulttiin. Vesipumpun laakerin todettiin pettäneen.
Vajaa vuosi sitten kirjoitin tuon yllä lainatun tekstin ja näyttäisi siinä olevan lämpöongelman alku ja juuri. Tosiaan kuten jo aiemmin kerroin, vesipumpun petettyä sieltä Vihantasalmelta tultiin kotiin tuulettajan siipien hakatessa moottoria ympäröiviin osiin. Siinä yhteydessä on oletettavasti viskokytkin särkynyt. Luistaa siis kovasti, eikä kuumanakaan jäykisty yhtään. Omaa tyhmyyttähän se tietysti on hajonnut, ja tuommoinen vika olisi pitänyt minun osata paikantaa helposti, mutta niin kovasti vaan kuvittelin vian olevan vesipuolella kun se heti vesipumpun vaihtamisen jälkeen ilmestyi.
Uutta viskoa jo tiedustelin Enonkoskelta. Huomenna selviää onko siellä ehjää. Saa toki muutkin tarjotakin jos joltain käypänen ropelli löytyy.
Re: Scania Wiima 1973
Laittaa sinne kaksi henkilöauton sähköropelia?
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania Wiima 1973
Ajokausi alkaa olla lopuillaan ja on aika taas tarinoida. Lämpöongelmat katosivat kun paikalleen sai ehjän viskon. Huonosti oli saatavilla 110 Scanian omia tuulettimia, niin paikalleen sovitettiin Volvon vastaava. On paljon isompi kuin alkuperäinen, mutta mahtui kuitenkin tuulitunnelin sisään kun jäähdytintä toi muutaman sentin eteenpäin. Hyvin tuntuu toimivan ja puhisee aina tarvittaessa. Hellepäivinä hihnat vaikuttavat kumin käryn perusteella olevan aika kovilla noin ison propelin kanssa, varsinkin aurinkoa vasten ajettaessa, mutta kaipa ne sen kestää. Visko saatiin AriW:ltä. Eli vielä kiitokset sinne suuntaan.
Tuuletinremontin jälkeen auto on taas toiminut niinkuin pitääkin ja kilometrejä on kertynyt vajaa 3000 tällekin kesälle.
Volvon visko paikallaan.
Reissussa
Meren rannassa palmun alla.
Tuuletinremontin jälkeen auto on taas toiminut niinkuin pitääkin ja kilometrejä on kertynyt vajaa 3000 tällekin kesälle.
Volvon visko paikallaan.
Reissussa
Meren rannassa palmun alla.