Sivu 1/1

Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 13:00
Kirjoittaja Kiitokori-82
Kertokaapa viisaampina millainen tällainen auto olisi?
Tarkoitus on rakentaa Motocross käyttöön kuljetus-auto.
Lahti 33 Volvo B58 -80

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 13:52
Kirjoittaja Lahti32
Samanlainen ku mulla mutta tavaratiloitaan 10cm korkeampi. Mitä haluat tietää?

Alumiinikori ja rungollinen auto josta on helppo aukaista persus ja takarunko on matala jonka päälle näppärä tehä autotalli. hyvä ajaa ja riittävästi voimaa 9,6 litran mahurissa. Saa sekä lehtijousilla että ilmajousilla. Vanhuus tuo alustaan ruostevikoja kuten kaikkiin muihinkin busseihin, monenlaisia tärinöitä voi olla. Kuluttaa 18-24L sadalle ja niin poispäin. Wikin puolella on jotain tietoa Volvo alustoista ja Lahti 30 sarjan koreista

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 14:10
Kirjoittaja Kiitokori-82
Mikä siiinä on sisäkorkeus? Entä kyljen korkeus kokonaisuudessaan?
Entäs sisusta? Saako katosta purettua hyllyt helposti pois?

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 15:54
Kirjoittaja Lahti32
Muisteloa.... Voisin illalla tarkistaa. Kattokanavat lähtee veks, päivän homma ja keuhkot täynnä turkuhelsinki maantietä :o

Sisäkorkeus käytävän kohdalla keulasta perään lattiasta kattoon 192cm, reunoilla 176 cm

hyöty sisäleveys 232cm

tavaratilan korkeus käytävän alla 73 cm + sisäkorkeus 192 = kokonaissisäkorkeus keskellä 265cm (Lahti33 275cm?)

tavaratilan korkeus reunoilla 86cm + sisäkorkeus 176 = reunoilla 262cm (Lahti33 272cm?)

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 17:36
Kirjoittaja Kiitokori-82
Mulle taitaa tulla ongelmia katsastuksen kanssa, auto on 12.70m pitkä.
Tuollaisena ei taida saada katsastettua matkailuautoksi? Ja kortti kun ei riitä linja-autoon.
Pitää ilmeisesti lyhentää koppaa se 70cm. Tulee hiukan alumiinihitsausta. Tulee kyllä muutenkin koska aikomuksena olisi pelliittää viisi takimmaista ikkunaa, niihin varmaan joutuu hitsaamaan jonkilaiset koolaukset?!
Katossa ilmeisesti on jonkulaiset eristeet?
Taakse jää loistavat tilat pyörille vaikka tekisi makuutilan tallin päälle, 160cm riittää pyörille korkeudeksi, lattia pinta-alaa neljä pyörää vaatii 250cm * 230cm.
Lahti 33 tarkoitaa ilmeisesti auton koko korkeutta?

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 18:04
Kirjoittaja Teiden Ritari
Tarkista mitat nimenomaan kyseisestä autoyksilöstä mitaten, ne voivat olla melkein mitä sattuu auton mallinumerosta huolimatta koska bussikorin on saanut vaikka ihan omilla mitoilla teetettynä. Matkustamon lattia varsinkin voi olla hyvinkin eri korkeuksilla eri yksilöissä. Kattokorkeuskin saattaa vaihdella.

Yli 12m autolle voi saada poikkeusluvan, mutta se maksaa ja kestää kauan saada. Siitä on toisaalla foorumia juttua.

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 18:27
Kirjoittaja Bussiton
Tai käyt ajamassa ton D1-ajokortin niin voit pitää vaikka linja-autona :wink: niin ei tarvii pätkiä autoa :roll:

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 20:31
Kirjoittaja Kiitokori-82
Kyselin tuon kortin ajamista, katsastuskonttorilla sanottiin että kannattaa mielummin lyhentää autoa.. on kuulemma hankala suorittaa kortti työn lomassa!?
Kuulemma jotain kursseja pitäis käydä??

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 12 Marras 2007 20:37
Kirjoittaja Lahti32
D1 on melko helppo juttu, keskustelua on esim tuolla

viewtopic.php?f=1&t=673

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 13 Marras 2007 08:44
Kirjoittaja KajNyy1
Teiden Ritari kirjoitti:Tarkista mitat nimenomaan kyseisestä autoyksilöstä mitaten, ne voivat olla melkein mitä sattuu auton mallinumerosta huolimatta koska bussikorin on saanut vaikka ihan omilla mitoilla teetettynä. Matkustamon lattia varsinkin voi olla hyvinkin eri korkeuksilla eri yksilöissä. Kattokorkeuskin saattaa vaihdella.

Yli 12m autolle voi saada poikkeusluvan, mutta se maksaa ja kestää kauan saada. Siitä on toisaalla foorumia juttua.
Kylähulluilla on monta 13m autoa muutoskatsastettuna M1 matkailuautoksi. Muistan Salakalliossa kuulleeni että tämä 13m lupa maksaisi 250€. Ne jotka tietävät asiasta korjatkoon ja kertokoon lupaprosessista.

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 13 Marras 2007 14:54
Kirjoittaja Jone
Minä hain sen poikkeusluvan silloiselle Scanialle. Nyt kun sen hakee niin kevääksi on ja taskussa. Liikenneministeriöön tehdään vapaamuotoinen anomus aiheesta. Minä laitoin todenmukaisesti että ei ole mahdollisuutta lyhentää autoa mutta tarve olisi kuitenkin saada siitä se M1. Poikkeusluvan hinta taisi olla n 300€

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 13 Marras 2007 15:29
Kirjoittaja B9M
Omalle huhtikuussa 03 poikkeusluvan hinta 170€ ja päätöshän tulee kirjattuna eli hyväksyntää ei tiedä vasta kun avauksen jälkeen. Poikkeusluvan saa kyllä kaikki koska joku muukin on sen joskus saanut. Tietysti pitää osata perustella, eli syy pitää löytyä. Tv. Ari

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 13 Marras 2007 17:53
Kirjoittaja Kiitokori-82
Olisiko sulla B9M niitä päätös papereita tallessa?
Voisin niiden pohjalta tehdä omat?

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 13 Marras 2007 20:00
Kirjoittaja B9M
Kiitokori-82 kirjoitti:Olisiko sulla B9M niitä päätös papereita tallessa?
Voisin niiden pohjalta tehdä omat?
Tottahan ne hakupaperit jossakin on ja se kopio poikkeusluvasta pitää olla autossa mukana. Pitääpä ettiä. Tv. Ari

Re: Lahti 33 Volvo B58 -80

Lähetetty: 14 Marras 2007 23:43
Kirjoittaja Pilotti
Kiitokori-82 kirjoitti:Kertokaapa viisaampina millainen tällainen auto olisi?
Tarkoitus on rakentaa Motocross käyttöön kuljetus-auto.
Lahti 33 Volvo B58 -80
Onkos tuo uudelleenkoritus, tai sitten on ylivuotiselle alustalle tehty. Taisi tulla viimeiset B-58 alustat vuoden -79 alussa. Tietysti tuo ylivuotinen olisi todella parempi korjattuine lastentauteineen ja muutenkin "melkein" B-10M:n alkupään tasoa.