Aattele positiivisesti, et sentään ole norjassa, niinkuin yks kaveri aikanaan 608 Mersulla.
Sano, että v*tutti keräillä kasseja, kaasupulloja, yms. tien penkalta
Asumustilojen puolelle vaihdeltu korroosion tilalle ehtaa rrrautaa ja aloiteltu vanerinkin istuttamista.
Tavaratilan puolella vaneripäreiden alla olikin sitten astetta rapsakampaa juttua. Sinne tarvii hitsuutella vallan runkoaisojakin ja kiertää koko korin takapään alle uusi putki.
Voipi olla, että teen nyt vaan rakenteellisesti pakolliset ja ajokauden jälkeen sitten koko takapää uusiksi
Takaluukkujen saranoista molemmista toinen tappi poikki, täytyy tutkia miten nekin sais purettua esiin
Makuukammarin ja takakontin väliseinäkin alkaa hahmottumaan pikkuhiljaa.
Puukalikoilla ja vanhalla laakerilla ei ihan täydellistä mutkaa prässissä saa tulemaan, mutta välttänee
Ei äkikseltään löytynyt helposti korkkinauhaa vanerin ja takaseinän rungon väliin, niin hain motonetista 1000x500 levyn 2mm korkkitiivistettä. Vähän spray liimaa ja soirot sai pysymään rungossa levyjen asennuksen ajan.
Säästin itseni maalaamisen vaivalta ja otin valmiiksi pinnoitettua vaneria. Olihan melkonen askartelu leikellä levyt oikeaan muotoonsa. Hetken jo haaveilin kulmikkaamman korimallin bussien perään
Kaasuhellankin sain toimimaan ja poniltahan meinas tulla onnenpissa siitä ilosta. Ei siinä muuta vikaa ollut, kuin käyttäjän osaamattomuus..
Peltsi kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 08:57
Onkos tämmösessä vanhassa Scaniassa laturin remmien vaihdon takia tiputettava syyläri kokonaan edestä pois?
Oliko tuossa jäähd puhallin vesipumpun jatkona ,,,, riittäiskö siipien irroitus.
Ei varmaa tuntemusta erikoisin rakenne oli kori jossa sivukennossa ( lämmityslaitekenno) hihnavetoinen puhallin..
Peltsi kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 08:57
Onkos tämmösessä vanhassa Scaniassa laturin remmien vaihdon takia tiputettava syyläri kokonaan edestä pois?
Oliko tuossa jäähd puhallin vesipumpun jatkona ,,,, riittäiskö siipien irroitus.
Ei varmaa tuntemusta erikoisin rakenne oli kori jossa sivukennossa ( lämmityslaitekenno) hihnavetoinen puhallin..
Ongelmahan tuossa on, kun ei sinne tahdo päästä mistään käsiksi. Kiristimen lukitus pitää avata hytin kautta ja kiristää auton alla maaten...
Peltsi kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 10:14
Ongelmahan tuossa on, kun ei sinne tahdo päästä mistään käsiksi. Kiristimen lukitus pitää avata hytin kautta ja kiristää auton alla maaten...
Lähtisin lähestymään ongelmaa kyllä hytin kautta.
Ei kuvaa kiristimestä ole? Kiinnostaa onko samanlainen kuin DS8:ssa
Peltsi kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 10:14
Ongelmahan tuossa on, kun ei sinne tahdo päästä mistään käsiksi. Kiristimen lukitus pitää avata hytin kautta ja kiristää auton alla maaten...
Lähtisin lähestymään ongelmaa kyllä hytin kautta.
Ei kuvaa kiristimestä ole? Kiinnostaa onko samanlainen kuin DS8:ssa
Hytin kautta näkee noin 5cm pätkän hihnaa, kiristintä ei ollenkaan ilman väyrysen silmiä
Kiristin mallia pultilla siirretään rullaa tangentin suuntaan
Kyllä maar se kiristin on samanmoinen kuin tuossa pikkukoneessakin
Siellä on vissiin koritehdas tehnyt mukavia ratkaisuja sitten jos ei kopin puolelta sovi tekemään.
Etuluukkujen kauttahan ei öljytason tarkistusta kummempaa tehdä jos ei syyläriä irroita.
leemu kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 12:02
Kyllä maar se kiristin on samanmoinen kuin tuossa pikkukoneessakin
Siellä on vissiin koritehdas tehnyt mukavia ratkaisuja sitten jos ei kopin puolelta sovi tekemään.
Etuluukkujen kauttahan ei öljytason tarkistusta kummempaa tehdä jos ei syyläriä irroita.
Mulla on öljytikku hytin puolella konekopan sivussa olevan luukun takana
Saman näköinen kuin nokka scania vabiksissa, hihnat sai pujotettua siipiä irroittamatta ( kun ei oo siivikossa kehää)
Onko tuossa lattiassa irroitettavia osia ajokin koreissa oli ” paloja ” ruuveilla / ainakin 60 luvun malleissa, kori tehdas
yleiseti ennen unohti huollettavuuden, en tiedä onko nykyää asiat toisin
F112 Scaniassa oli edestä pois kääntyvä jäähdytin. pari pulttia irti ja koko syyläri kääntyi pois edestä. oli keulapää täysin esteetön. äkikseltään kyseistä mekanismia ei heti hoksaa ja minäkin ehdin harmitella vuosikausia kuinka ahdas keula on.
motoku kirjoitti: ↑24 Kesä 2020 21:02
F112 Scaniassa oli edestä pois kääntyvä jäähdytin. pari pulttia irti ja koko syyläri kääntyi pois edestä. oli keulapää täysin esteetön. äkikseltään kyseistä mekanismia ei heti hoksaa ja minäkin ehdin harmitella vuosikausia kuinka ahdas keula on.
katoppas varsin onko siinä samanlainen?
Yläpäästä korissa sekä paisuntasäiliössä kohtuu kiinteästi. Ei tuo mihinkään käänny ilman tyhjentämistä
No näkyy tosissaan olevan vähän ahtaampi
Se on tuo 11-litrainen näemmä inan pidempi ja vaparin erilainen imusarja tuo imuputken kivasti eteen
Varmaankin jos saa järkevästi pois tuon ilmaputken ja ehkä lämppärille? menevän vesiletkun, niin notkein sormin voi onnistua hytin kautta. Saattaa kyllä olla, että oikeasti käyttää syylärin pois
Kattoikkunoihin polykarbonaatti lasit tilattu. Oli helppo valita pronssin väriset, kun lienee kaikki kirkkaat jo myyty koronasuoja plekseiksi
Oliskon nyt hyvä aika avata kylmä olut ja mennä riipimään niitä laturin hihnoja tuonne hikikoppiin...