Joo itseasiassa eilen lisäsin galleriaan parit kuvat vuodosta eilen ja ilmeisesti vuoto johtuu nimenomaan tuosta ohjaustehostajan pumpusta http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... ?album=240? Suurinosa vuodosta valuu tuota moottorin etupuolta alas kompuran vierestä, mutta toki oikealta sivultakin pyttyjen välistä sillä autohan heiluu liikkuessaanZyke64 kirjoitti: Öljykellon jalasta lähtee samasta turbon oljyputki ja lisäksi siellä on ruiskutuspumpun öljyputket, mutta koneen päällä vuoto voi olla muuallakin, ja esim ohjaustehostajan pumppu on siinä ruiskutuspumpun etupuolella. Voisi olla myös sitä öljyä. Päältä vuotavat aineet valuvat joko taakse juuri tuota kautta, minkä mainitsit, tai edestä kompuran/jakopään välistä oikeaa laitaa myöten auton asennosta riippuen. (oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu)![]()
Itse pesin koneen vaihto-operaation alussa koneen painepesurilla kuumalla vedellä. Ensin lapion hiekat pois ja lopuksi pesu. Ei aiheuttanut ogelmia. Vappuaattona kävin Oulussa ilman ongelmia, eka hieman pidempi reissu koneen vaihdon jälkeen..

Katsotaan miten käy ja näkyykö selvää vuotoa, mutta melkeen voisin sanoa varmuudella että moottoriöljyä ja naftaa se ei ole. Vaihtoehtoina taitaa olla joko ohjaustehostajan öljyt tai jäähdytinneste. Pitää vielä etsiä missä päin nuo ohjaustehostajan öljyt luuraa ja tarkistaa sen taso.
Kiitos myös Jomille ja Lahti32:lle, vika taisikin löytyä melkein molemmista vaihtoehdoista, johdot oli/on huonot ja anturikaan ei ole puhtain mahdollinen. Vielä en päässyt testaamaan auttoiko korjaukset, mutta mahdollisesti jo alkuviikosta.