kabolasta
- vjk55
- Rattiamiraali
- Viestit: 335
- Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
- Truck: Volvo B58 lahti v.79
- Location: Muurame
- Member id: 093
Re: kabolasta
Minäkin olen ajatellut tuota boosteria jaksaisikohan tämä Bussin käunnistää. On laturi 12-24 v ja 400 boosteri. Sekin mietytyttää kun ei tuosta tuotteesta ilmene paljonko tarvitsee maasähköä kun poosteria käyttää. Laitan kuvan laitteesta.
- Liitteet
-
- 37_706iso.jpg (39.02 KiB) Katsottu 10201 kertaa
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: kabolasta




Ei taida tarkoittaa, että 24V:llä 400A, Eikä kyllä ihan 12V:kään
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: kabolasta
Taitaa olla pikkuveljellä tuollainen kun aikoinaan kotona soitteli musiikkia autovehkeillä. Tuo 400A on ihan max max hetkellinen kohta hajoo 12V:llä ja 24V:llä puolet luonnollisesti. Iso koko hämää, kun lootassa ei ole kovinkaan isoa muuntajaa. Hämärästi nämä muistan kun vertasin teholtaan tuota pieneen kunnolliseen hakkuriin. Starttiboostereissahan on yleensä akku jolla se piikkivirta tehdään.konenikkari kirjoitti:![]()
Aikas hyvin luvattu, jos max 16A pistotulpan perästä löytyis 9,6 kW
![]()
![]()
Ei taida tarkoittaa, että 24V:llä 400A
Biltsin sivuilta käyttöohjeesta lainattua:
TEKNISET TIEDOT
Malli/Tuotenumero 37-706
Verkkoliitäntä 50/60 Hz (AC) 230 V 1-vaiheinen
Latausjännite 12/24 V
Latausvirta, enintään 40 A
Latausasennot 4
Käynnistysapuvirta 0 V (oikosulku) 400 A
Käynnistysapuvirta 1 V EL 270 A
Latausteho 500 Ah
Mitat 400x300x640 mm
Paino 18 kg
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: kabolasta
Minulla on tuo Bilteman 200A busteri käytössä ja sillä B10m on käynnistetty jo kymmeniä kertoja (polttoainemittari rikki). Syöttöön 2 kW bensaagregaatti. Jotta bensaagregaatti ei pysähdy startatessa niin välin on laitettava 20 m sähkökaapeli.
Nyttemmin agregaatti on siten vaurioitunut että kun laittaa yli 500W kuorman niin se alentaa lähtöjännitteen 110V. Mutta nyt se sopii entistä paremmin hätä käynnistykseen, ei agregaatti sammu enää ja starttiapu pyörittää iloisesti moottria pitkäänkin kunnes Bilteman ylikuumennin suoja laukee. Mutta se vain pieni tauko hommassa.
Bilteman busrteri ei anna 1/10 sekunnin ajan 200A/24V jonka jälkeen jännite laskee arviolta 10-15V, virta luokkaa 100-200A jotta se minun tapauksessa mahtuisi teholimittiin. eli ensin tehopiikki jolla startti potkaistaan liikkeelle. Arvot pelkästään päättelemällä arvioitu max 2000W syöttökapasiteetista.
Agregaatti on hullun halpa vm 2000 ilman mitään äänieristystä = ei voi käyttää akkujen lataukseen metelin takia.
Nyttemmin agregaatti on siten vaurioitunut että kun laittaa yli 500W kuorman niin se alentaa lähtöjännitteen 110V. Mutta nyt se sopii entistä paremmin hätä käynnistykseen, ei agregaatti sammu enää ja starttiapu pyörittää iloisesti moottria pitkäänkin kunnes Bilteman ylikuumennin suoja laukee. Mutta se vain pieni tauko hommassa.
Bilteman busrteri ei anna 1/10 sekunnin ajan 200A/24V jonka jälkeen jännite laskee arviolta 10-15V, virta luokkaa 100-200A jotta se minun tapauksessa mahtuisi teholimittiin. eli ensin tehopiikki jolla startti potkaistaan liikkeelle. Arvot pelkästään päättelemällä arvioitu max 2000W syöttökapasiteetista.
Agregaatti on hullun halpa vm 2000 ilman mitään äänieristystä = ei voi käyttää akkujen lataukseen metelin takia.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: kabolasta
Apukäynnistykseen usein riittää, jos malttaa mielensä, ja akut ovat ehjiä,
akkujen lataus normaalili latausvirralla n.20A/ 15min--puoli tuntia.
akkujen lataus normaalili latausvirralla n.20A/ 15min--puoli tuntia.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- vjk55
- Rattiamiraali
- Viestit: 335
- Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
- Truck: Volvo B58 lahti v.79
- Location: Muurame
- Member id: 093
Re: kabolasta
Kun sinulla KajNyy1 näyttää olevan kokemusta tuosta boosterista niin mitä arvelet riittääkö minun kiinalainen 2500w agrikaatti pensa jonka jatkuva teho 2000w tuon 400 boosterin käyttöön.KajNyy1 kirjoitti:Minulla on tuo Bilteman 200A busteri käytössä ja sillä B10m on käynnistetty jo kymmeniä kertoja (polttoainemittari rikki). Syöttöön 2 kW bensaagregaatti. Jotta bensaagregaatti ei pysähdy startatessa niin välin on laitettava 20 m sähkökaapeli.
Nyttemmin agregaatti on siten vaurioitunut että kun laittaa yli 500W kuorman niin se alentaa lähtöjännitteen 110V. Mutta nyt se sopii entistä paremmin hätä käynnistykseen, ei agregaatti sammu enää ja starttiapu pyörittää iloisesti moottria pitkäänkin kunnes Bilteman ylikuumennin suoja laukee. Mutta se vain pieni tauko hommassa.
Bilteman busrteri ei anna 1/10 sekunnin ajan 200A/24V jonka jälkeen jännite laskee arviolta 10-15V, virta luokkaa 100-200A jotta se minun tapauksessa mahtuisi teholimittiin. eli ensin tehopiikki jolla startti potkaistaan liikkeelle. Arvot pelkästään päättelemällä arvioitu max 2000W syöttökapasiteetista.
Agregaatti on hullun halpa vm 2000 ilman mitään äänieristystä = ei voi käyttää akkujen lataukseen metelin takia.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: kabolasta
Minulla oli bilteman 220A starttiboosteri jolla lähti bussi käyntiin kyllä. Latausvirrassa oli kumminkin jotain hämminkiä koska se oli kiinni akuissa ja napsautin päävirrat päälle niin peruutuskamerasta nousi savu
Samaten usein silloin kun sitä olisi tarvinnut niin sepä jaksoi juonitella, eniten harmitti Norjassa kun sitä piti alkaa purkamaan, ilmeisesti ei kestänyt jatkuvaa kuljettamista kun osat löystyivät sisältä eikä sitten sen takia toiminu.


Tulevaisuus on sähköinen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: kabolasta
Voisin epäillä koska puolta pienempi bosteri sai agregaatin tyssäämään kun se oli täydessä kunnossa. Auttoi tosiaan tuon 20m piuhan pano väliin, mutta tuplateho agregaatistavjk55 kirjoitti:Kun sinulla KajNyy1 näyttää olevan kokemusta tuosta boosterista niin mitä arvelet riittääkö minun kiinalainen 2500w agrikaatti pensa jonka jatkuva teho 2000w tuon 400 boosterin käyttöön.KajNyy1 kirjoitti: Agregaatti on hullun halpa vm 2000 ilman mitään äänieristystä = ei voi käyttää akkujen lataukseen metelin takia.


KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen