Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 23 Syys 2018 11:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2018 14:09 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Voi sanoa, että asiaa on ainakin vakaasti harkittu. Reilu 20 vuotta meni mutta nyt on ainakin kulkuri aihio pihassa. Tännekin tullut liityttyä jo aika kauan sitten ja voin pitää yhtenä osasyyllisenä, että ei ole jättänyt rauhaan vaan Nettikonetta sun muita vaihtoehtoja on pitänyt selata sormenpäät ruvella. Aihio järjestyi sitten kuitenkin ihan omalta työmaalta.
Yritän tallentaa projektia blokiin. Jokunen vuosi sitten rakentelin pappa tunkkaa ja sitäkin aloin tallentamaan blokiin mutta ei sinne näköjään paljon juttua kertynyt. Eipä tuo kyllä ole valmiskaan, että vielähän sitäkin ehtii taltioimaan.
Tuolta sitä voi käydä vilkuilemassa jos kiinnostaa. https://iigori.blogspot.com

Muokkasin korimallin oikeaksi.


Liitteet:
IMG_20180608_175317.jpg
IMG_20180608_175317.jpg [ 4.56 MiB | Katsottu 2645 kertaa ]


Viimeksi muokannut jiipee päivämäärä 12 Heinä 2018 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2018 20:13 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Onneksi olkoon. Nätti kiduskylki. Toivottavasti nurmikossa riittää kantavuus, muuten pappa tunkkaa tulee aiheelliseksi uudestaan.

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2018 23:55 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 989
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Näyttää mun silmään 302:lta. 8)

Jokin hieman poikkeuksellinen malli muutenkin, ei ole katolla ilmanvaihtökyömyjä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2018 16:31 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Hyvä vaan ettei ole ilmastointikonetta. Vaikeuttaa rakentamista, vuotaa vettä sisään, hankaloittaa aurinkopaneelien asennusta, ja menee kuitenkin rikki ja kallis korjata. Eli ei mitään hyvää.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2018 18:48 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2012 10:33
Viestit: 1149
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149
Onnittelut hankinnasta, juu on matalampi kuin 502, eli tämä varmaan 302 ja 2 sarjalaisissa ei ole kattoscooppeja vaan ottaa ilman ritilän takaa joka kulkee ikkunoiden yläreunassa.

_________________
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2018 20:51 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 989
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Jaa.. no kaikkea sitä oppii kun viisaaksi elää, kyllä mäkin olisin pärjännnyt ilman niitä katon tiivistyshommia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2018 21:35 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Juu ei tuo ole 502. Missään ei ole mallimerkintä mutta kun sitä tuossa nyt olen tutkinut niin matalampi on kuin 502. Koskaan ei ole tuota tullut ajateltua, vaikka tuota on työmaalla katsellut useamman vuoden.
Harmi sinänsä. Tuosta kun lattian tasoittaa niin ei tuonne alakertaan paljon tekniikkaa enää asenneta. Joutuu ottamaan vesisäiliöille yms.tilan takakontista ja se taas hankaloittaa sauna suunnitelmia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12 Kesä 2018 16:28 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 989
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Kyllä sinne alle mahtuu paljon kaikenlaista, vaikka tila onkin matalampi, vaatii tietysti enemmän suunnittelua, ja huollettavuus voi vaatia huoltoluukkujen tekoja asuinosan lattiaan. Yleensähän nuo syylärin takana olevat kylkiluukut on täyskorkeita runkopalkkiin asti (ellei siellä sitten ole webastoa).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12 Kesä 2018 23:24 
Rattiamiraali

Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Viestit: 450
Location: Tampere
Onks tämä IGR-302, eli alkujaan Töysän Linjan auto? Kojelaudan punainen pintaverhous antaisi viitteitä siihen suuntaan ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2018 21:30 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Kyllä tämä on Töysän laivueessa ollut ennen minun työmaalle saapumista.
Jule kirjoitti:
Kyllä sinne alle mahtuu paljon kaikenlaista, vaikka tila onkin matalampi, vaatii tietysti enemmän suunnittelua, ja huollettavuus voi vaatia huoltoluukkujen tekoja asuinosan lattiaan. Yleensähän nuo syylärin takana olevat kylkiluukut on täyskorkeita runkopalkkiin asti (ellei siellä sitten ole webastoa).

Akseleiden välissä ei ole kuin yksi korkea luukku. Taka akselista taaksepäin on sitte yhtä korkeaa tilaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2018 22:43 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Käy katsomassa joskus mun Jäämeri Expressiä miten tungetaan matalampaan koriin moottorista seuraavaan luukkuun 900 litran septitankit, 300 litran vesitankit, 6kpl akkuja, 2kpl kaasupulloja, invertteri, keskuspölynimuri, akkulaturi ja vesipumppu. Kaikki sopii mutta tilaa ei passaa törsätä

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Kesä 2018 22:03 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Lahti32 kirjoitti:
Käy katsomassa joskus mun Jäämeri Expressiä

Voi olla, että satutaan joskus samoille tonteille. Täytyy käydä vakoilemassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2018 11:03 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Ei lähdetty Juhannuksena neitsytmatkalle. Saa nähdä lähdetäänkö vielä ensiviikollakaan. Aika hidasta on rakentaminen kun se tapahtuu pääasiassa töiden jälkeen iltaisin. Blogissa jokunen kuva tämän hetken tilanteesta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2018 15:30 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Tahtoopa nuo ensimmäisen kesän reissut perustua siihen että on katto päällä ja sänky missä nukkua. Loppujen hommien kanssahan ei tulee koskaan valmista eli stressi pois!

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2018 20:31 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 78
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
Minä hokasin viimeviikon että ei vetele tämmönen peli että auto on vaan projektina ja kesä parhaillaan. 8) Iskin lattialevyt paikalleen ja hain leiman autoon. Toimistolta teurastin ylimääräisen työpisteen pöydäksi ja nurkissa pyörinyt jääkaappi kyytiin. Takaovesta peräseinään siskonpeti ja ei muuta kun päätä kujalle. Auto tykkää että sillä ajetaan. :) Rakennella joutaa taas syssymmällä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2018 20:35 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Rouva meinas että hän ei lähde mihinkään jos ei jääkaappi ja hella toimi. Ei olis paljosta kiinni mutta kumminkin aika paljosta. No yritetään kuitenkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2018 11:33 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Ensimmäinen reissu Iigorilla tehty. Jääkaappi ja hella toimi niin kuin rouva asetti tavoitteeksi reissuun lähtemiselle. Tästä sitten jatketaan purkaen ja kasaten niin kauan kun hyvä tulee eli aika kauan.

Seuraavana pitäisi tehdä jonkinlainen vessakoppi. Laturi kaipaisi myös huomiota kun kuulostaa siltä kuin sepelimylly olis moottorin jatkeena auton käydessä. Laturin laakereita epäilen syylliseksi. Piharemonttina ei kiinnosta alkaa värkkäämään kun täytyy alapuoleltakin päästä sinne käsiksi. Täytyy kytätä milloin työpaikalla jäisi nosturit illaksi vapaaksi ja hyödyntää tilanne.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11 Heinä 2018 22:23 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Laturi ehjätty. Oma hommansa mutta nyt jäi betonimylly pois kyydistä. Ei kuulu enää laturin suunnalta ylimääräistä älämölöä. Parina iltana tuon kanssa sai värkätä kun ensin oli ajatuksena vaihtaa koko laturi mutta eipä se vaihtolaturi passannutkaan sinnepäinkään. Toisena iltana sitten laakerit vaihtoon ja laturi takaisin paikalleen.
Laturin isompi laakeri kustansi 75€. Hieman aikaa piti kakistella kun hinnan kuulin mutta halvempihan tuo kuitenkin oli kun uusi laturi. :D Pienempi laakeri ei maksanut kuin muutaman euron.
Jos sitä nyt taas jatkaisi sisustan kimpussa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12 Elo 2018 21:14 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Viestit: 38
Location: Kempele
Muutamia reissuja Iigorilla tehty ja on tullut monta kertaa todettua, että tämä haave olisi pitänyt toteuttaa aikaisemmin. Sen verran mukavaa tuollaisella on matkaa tehdä.
Sisusta on sellaisessa kuosissa, että matkustamaan pystyy ja tuosta sitä on helppo lähteä muokkaamaan sitä mukaa kun reissun päällä aina ideoita syntyy. Blogiin laitoin joitakin kuvia. Käykää kurkistamassa jos kiinnostaa. Linkki löytyy ensimmäisestä viestistä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com