Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 20 Heinä 2018 02:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 15 Huhti 2018 16:05 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Tämmönen siitä peräluukusta sitten tuli.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2018 14:27 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2600
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Hieno salaovi :)

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2018 17:51 
Kippari

Liittynyt: 28 Marras 2014 20:52
Viestit: 50
Location: Etelä-Pohjanmaa
Hieno!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2018 18:41 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 374
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
On kun tehtaassa tehty ! hyvät tiivisteet saa pöllyt pysymään ulkona .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2018 19:48 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
Viestit: 129
Truck: Volvo Vanhool
Location: Haapajärvi
Todella siistin näköinen. Millä nousee, Onko käsi pelillä vai onko joku kone?

Tuota vain mietin et kun luukku märkä tai loskassa saa olla sadehattu päässä :lol:

Siittä syystä itselle tehnyt luukun joka aukee katokseksi. Mukavampi lastata vesisateessakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2018 22:42 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Sovitat tiivisteet löytyi Etrasta.
Nousee tällä haavaa ihan käsivoimin, tulevaisuudessa mahdollisesti kaasupumput avittamaan jos kunto loppuu kesken.
Sateen sattuessa luukku nostetaan sateessa, loska ei toivottavasti Road Racingissä ole mukana kuvioissa. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 05:54 
Kippari

Liittynyt: 29 Touko 2016 08:44
Viestit: 59
Location: Mli
Itse ajattelin tehdä omaan sellaisen, joka kippaa alas, jolloin siihen voi rakentaa ajosillat luukkuun, mutta hieno ratkaisu tuokin ei ainakaan ole luukku edessä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 19:13 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
Viestit: 129
Truck: Volvo Vanhool
Location: Haapajärvi
Alaskippaavaa ajosillaksi käyvää luukkua minäkin suunnittelin, mut luukku vähän edessä jos sitä ei tarvi.
Toinen onkelma et auto pitäis olla suorassa ja tasaisella aina kun purkaa muuten vääntää luukkua.
Sit kolmas et miten saa suojattua ettei takaseinä tai luukku naarmuunnu maata vasten.
Siispä päädyin ylös nousevaan, vähiten edessä ja saa siitä varikolla sadesuojan.
Ajosillat ovat sitten irtonaiset kevyet alumiiniset. Osoittautunut toimivaksi :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 20:56 
Kippari

Liittynyt: 29 Touko 2016 08:44
Viestit: 59
Location: Mli
Niin, joo ite meinasin kelkkoja ajaa sisään, niin ei oo kulman kanssa ihan justiinsa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 21:20 
Kippari

Liittynyt: 28 Marras 2014 20:52
Viestit: 50
Location: Etelä-Pohjanmaa
Maco81 kirjoitti:
Niin, joo ite meinasin kelkkoja ajaa sisään, niin ei oo kulman kanssa ihan justiinsa

Ai täällä on muitakin kelkkailijoita, hienoa.
Täällä suunnitteila kelkkoja pariin kerrokseen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2018 00:19 
Kokenut kuljettaja

Liittynyt: 29 Loka 2007 12:53
Viestit: 89
Paikkakunta: Brushpower
Truck: Volvo B10m
Location: Harjavalta
Ite tein alaskippaavan luukun. ei tarvii eri ramppeja raahata mukana kun koko luukku toimii ramppina. Tavaroita sisään nostaessa ei tarvii kattella mihin täytyy astua, että osuus rampille. Ainahan melkein niin tasasta on, ettei ramppia paljookaan väännä.
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2018 19:10 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Yksi kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. 8)

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2018 21:24 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Katsastuksessa puhuttua: Ajopiirturiin pitää hankkia tarkastuslappu.... Se on selvää pässilihaa, mutta mainittiin myös nopeuden rajoittimen uudelleen säätö. Linjurina tässä on ikkunassa 100km lätkä mutta kuorma-autona rajoitin pitäisi säädättää 90km/h ( tai jotain sinnepäin ).
Tuli vaan mieleen, että mahtaako tän ikäisessä ( 1989 ) olla rajoitinta alkuunkaan ja pitääkö sellainen nyt hommata? Rajoitin on vaadittu 1.10.2001 jälkeen rekisteröidyille kuorma-autoille, mutta onko niin että tässä muutoskatsastus asiassa ei siltä osin mennäkkään 1989 sääntöjen mukaan....?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2018 22:50 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 408
Truck: ----liner
Location: Suomi
Tuo 2001 on varmaankin kevyt kuorm auto vuosi . Raskaat kuorma autot tuli 1988 ( 5 kk tais olla) vuoden rek alkaen.jos auto ollut 100 lle rek siellä pitäis rajoitin olla valmiina, ei muuta kuin testi,
tuon ikäisissä se on erillinen laite moottoritilassa, kaasuvivustoon liitetty, uudemmissa alkaen euro2 autoissa se on moottori ”elektroniikan yhteydessä” EDC .


Viimeksi muokannut BussMAN päivämäärä 18 Huhti 2018 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2018 22:54 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
BussMAN kirjoitti:
Tuo 2001 on varmaankin kevyt kuorm auto vuosi . Raskaat kuorma autot tuli 1988 ( 5 kk tais olla) vuoden rek alkaen.

Niimpä tietenkin.
No, kaippa tässä sitten sellainen rajoitin jostain löytyy minkä voi säädättää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2018 15:41 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Elimme jännittäviä aikoja. Tätä ennen oltiin luotettu mittanauhaan, että kaikki sopii sisälle.
Nyt se on myös testattu. :D

Kuva

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2018 16:13 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
Viestit: 129
Truck: Volvo Vanhool
Location: Haapajärvi
sinnehän ne sujahtaa ja todella siististi :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Huhti 2018 00:18 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Elo 2013 23:08
Viestit: 180
Paikkakunta: Turku
Truck: Volvo B57
Location: Turku
Ja kun tä tulee joskus myyntiin, niin mulle koodia :) komeaa jälkeä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2018 07:25 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Auto on menossa Vistemaan ajopiirturin tarkastukseen sekä nopeusrajoittimen uudelleen säätöön. Sovin että samaisessa paikassa vaihtavat naftan- sekä moottoriöljyn suodattimet + öljyt. ( pääsempähän jossain helpommalla ). Heidän öljyt oli vain kamalan kalliit litrahinnaltaan ( n. 15 €/L ) ja kun sitä menee se 40L niin lorahti löysät housuun, siispä sovin että toimitan omat öljyt auton mukana.
Kysymys kuuluukin, mitä öljyä kannattaisi ostaa. Turbo dieseli mihin ei juuri kilometrejä synnny. Ehdotuksia.... Ja heti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2018 08:17 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Elo 2013 23:08
Viestit: 180
Paikkakunta: Turku
Truck: Volvo B57
Location: Turku
15w40, on vähän paksumpaa niin ei vuoda uloskaan niin kiukkuisesti. Teboil hbd 15w40 on hyvää kamaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2018 10:37 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1113
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
Volvo truck centerissä vaihto on suodattimineen ja öljyineen siinä 320e verollisena. noilla hinnoilla en teettäisi vistemalla yhtään mitään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2018 14:03 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
wiima63 kirjoitti:
Volvo truck centerissä vaihto on suodattimineen ja öljyineen siinä 320e verollisena. noilla hinnoilla en teettäisi vistemalla yhtään mitään.

Vismatec oli ainut joka sanoi pystyvänsä ( tässä lähialueella ja mistä kysyin ) rajoittimen uudelleen säätämiseen. Siksi vien sinne. Itse öljyn- ja suodattimien vaihdosta veloittavat 80€, suotimet siihen päälle mutta oletan että 100€ kokonaiskuluilla selviää siitä toimesta... Naftasuodattimet sitten erikseen...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2018 14:15 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Syys 2017 10:49
Viestit: 164
Paikkakunta: Vantaa
Truck: Volvo B9M -89
Location: Vantaa
Jerney kirjoitti:
15w40, on vähän paksumpaa niin ei vuoda uloskaan niin kiukkuisesti. Teboil hbd 15w40 on hyvää kamaa.

Erikseen en mainintaa löytänyt, mutta ilmeisesti käypi turbolle?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2018 14:57 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 408
Truck: ----liner
Location: Suomi
Oma käytäntö vanhoissa koneissa mineraaliöljyt hintal 60-80€/20 litraa kannu
-vain kesäkäytössä sae 15w-40 öljy, ei hyvä pakkas käynn mutta kuumana ehkä hiukan öljynpaine korkeampi kuin 30 sae öljyissä.
-ympärivuotinen käyttö 10w-30
Lähes kaikki öljyt täyttää laatuvaatimukset vanhoihin koneisiin,(lukuunottamatta henkilöauto/ traktoriöljyt) ei taida olla käytännön merkitystä onko purkki teboil ,shell,mobil, neste .

Volvoihin sai longlife suod ( ainakin kuorma autot) kalliimpi hinta, oma käytäntö järkevämpi normaali
ja vaihdot useammin.
Volvo öljytilavuus 30 litraa,, nuo vanhat mahurit ja säiliössä ylä/ alaraja väli n10 litraa, tarkistin esitteestä siinä on tosiaan virhe öljytilavuus ilmoitettu30 litraa, ja öljysäiliön tilavuus 30 litraa!
ja jäähd järj 48 litraa,, olisko paino virhe hyvä kun löyty 30 v viiveellä, tuedot vuodelta 1987
Öljyhän pitää poistaa vaihdossa myös kuivasumppu öljypohjasta, tais olla pari pienempääkin kohdetta
( ruiskutuspumppu ja ?) ja täyttö yht moottoria käytettävä jos kaikista tropuista poistettu.

Jule tieto:: öljytilavuus 48 litraa siis oikea !
`

- täys tai puoli synteettinen öljy 10w-40 hinta luokka 80€/20 litraa alkaen nykymoottorit joissa erikois vaatimuksia johtuen pakokaasujen kierrätys/ puhditus laitteet, lisäksi kannattaa huomioida auton valm hyväksynnät.Eräs saksan auto öv väli 80 tkm , maahantuoja ehdotus 40 tkm, oma käytäntö n20tkm,
jonkun mielestä turhaa työtä ja huoltokuja pelkkä öv+ suod lähes tonnin juttu.


Viimeksi muokannut BussMAN päivämäärä 24 Huhti 2018 16:37, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2018 16:08 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 941
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Mulla meni B10M kone + säiliö yhteensä 48l öljyä. Neste LXE turbo 15w-40. Jos koneesta ei laske öljyjä, sitä ei luonnollisesti mene ythä paljoa, kun vaihtaa pelkästään säiliöllisen.

Kulkurikäytössä ainakin kotimaassa öljy pääsee sen verran helpommalla että 10W30 toimii ihan yhtä hyvin, harva kulkuri ajelee kuitenkaan 20-50% ylikuormalla jokaisen pysäkin välin kaasu pohjassa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com