Salmelan liikenne kp
- Mimyy
- Rattiamiraali
- Viestit: 309
- Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
- Truck: Volvo B9M /Kiitokori
- Location: Lohja
- Member id: 047
Salmelan liikenne kp
Autoja ja renkaita nettihuutokaupassa.
https://nettivasara.fi/products/browse/new
https://nettivasara.fi/products/browse/new
Pohjantähti
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Salmelan liikenne kp
Siellä on bussinraatoa rivissä. Ei ole Salmela oikein huomannut myydä vanhoja pois. No onhan tuolla yksi vuodelta -90. Sehän on melkein uudenkarhea ja leimaakin jäljellä
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Salmelan liikenne kp
jos noilla nurkilla ois itte tarttenu bussikyytiä niin ois varmaan menny kyllä pysäkistä ohi en ois tajunnu pysäyttää ku aatellu että paikallinen kylähullu siinä on ajelulla tai joku muu museobussi porukka.
ei ihan heti mieltäis tommosia linjalle. =)
ei ihan heti mieltäis tommosia linjalle. =)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Salmelan liikenne kp
Juu on kyllä investoinnit jätetty muille yhtiöille =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 331
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 23:36
- Location: Sonkajärvi
- Member id: 171
Re: Salmelan liikenne kp
Agv-996 joku tuossa vaan kiehtoo vieläkin . Aikanaan tuommoista pätkä-kanjaa kävin kokeilemassa mutta ei päästy hinnasta yhteisymmärrykseen.
Yläsavolainen kylähullu ja ajaa ransetilla... = umpihullu
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Salmelan liikenne kp
Hittovie ku on huisan kuukassa tavarat. Ton paineilmatunkin tartteisin ehdottomasti.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 331
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 23:36
- Location: Sonkajärvi
- Member id: 171
Re: Salmelan liikenne kp
No eihän nuo nyt niin kaukana ole, suomen rajojen sisällä... Muutaman tunnin jälki-istunto kun käy mutkan heittämässä
Yläsavolainen kylähullu ja ajaa ransetilla... = umpihullu
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 22 Helmi 2016 14:18
- Location: Oulu
Re: Salmelan liikenne kp
Tervehdys kaikille!
Aivan ensimmäinen postaus tälle foorumille ja koko linja-auto aiheesta ikinä! Täällä kirjoittelen siksi, että satuin törmäämään juurikin tähän kyseiseen Veljekset Salmela Oy:n huutokauppaan Nettivasara.fi:ssä aivan muiden juttujen perässä.
Siinähän sitten kävi niin, että tuntitolkulla bussit vaan vilisi silmissä ja inspiraation kipinät liekehti ja olin valmis ostamaan bussin heti ja aloittamaan asuntoauto projektin siltä istumalta... mutta hommassahan on ilmeisesti kuitenki pari muuttujaa, jotka olisi hyvä ottaa huomioon ennen kun leikkiin ryhtyy. Siksi on pitäny laittaa vähän jäitä hattuun ja miettiä asiaa "realistisesti" ja lähteä kulkemaan polkua askel askeleelta. Nähtäväksi jää mihin se johtaa..
Tässä tulee nyt yksi niistä askelista ja haluaisinkin kysyä teiltä kylähulluilta, että onko mikään noista Salmelan autoista teidän mielestänne kannatava aihio rakentaa matkailuauto / keikkabussi? Huomasin jo solvausta vanhasta kalustosta, mutta itseä henkilökohtaisesti kiehtoo ja viehättää tuollaiset vanhat autot todella paljon. Ne vaan on jotenkin sielukkaampia ja ilman noiden vanhojen autojen sielukasta olemusta en varmastikkaan tätä viestiä täällä nyt kirjottaisi!
Hulluna ideana olisi perustaa yhdistys auton ympärille ja auton joskus valmistuttua pyrkiä kattamaan auton ylläpitokustannukset esimerkiksi auton vuokraamisella. Toiveena olisi, että raketamisessa voisi keskittyä sisätiloihin eikä tarvitsisi heti ryhtyä valtaviin moottoriremontteihin ja hitsausoperaatioihin!
Siksi tarkoituksena olisi yrittää saada langan päähän joku joka on kyseisten autojen kanssa ollut tekemisissä ja niitä huoltanu, jotta voitaisiin hieman urkkia niiden todellista kuntoa ja autojen sopivuutta kyseiseen projektiin. Salmelan autothan ovat vanhoja ja paljon ajettuja, mutta toisaalta ne ovat olleet ajossa ja sitä kautta säännöllisessä huollossa aina näihin päiviin asti ja mikä parasta pohjoisen ja lapin suolattomilla teillä!
Millaista hintaa tuollaisista vanhoista autoista kannattaa huutaa? Autoja on myynnissä monta joten voisi luulla, että hinnat jäävät kohtuullisiksi. Ja toinen budjettiin liittyvä kysymys. Ihan karkeasti. Riittääkö 3000-4000€ auton sisustan rakentamiseen? Tarkoituksena olisi käyttää mahdollisimman paljon kierrätystavaraa ja kinuta mahdollisimman suuria alennuksia materiaaleista.
T. Jarno
Aivan ensimmäinen postaus tälle foorumille ja koko linja-auto aiheesta ikinä! Täällä kirjoittelen siksi, että satuin törmäämään juurikin tähän kyseiseen Veljekset Salmela Oy:n huutokauppaan Nettivasara.fi:ssä aivan muiden juttujen perässä.
Siinähän sitten kävi niin, että tuntitolkulla bussit vaan vilisi silmissä ja inspiraation kipinät liekehti ja olin valmis ostamaan bussin heti ja aloittamaan asuntoauto projektin siltä istumalta... mutta hommassahan on ilmeisesti kuitenki pari muuttujaa, jotka olisi hyvä ottaa huomioon ennen kun leikkiin ryhtyy. Siksi on pitäny laittaa vähän jäitä hattuun ja miettiä asiaa "realistisesti" ja lähteä kulkemaan polkua askel askeleelta. Nähtäväksi jää mihin se johtaa..
Tässä tulee nyt yksi niistä askelista ja haluaisinkin kysyä teiltä kylähulluilta, että onko mikään noista Salmelan autoista teidän mielestänne kannatava aihio rakentaa matkailuauto / keikkabussi? Huomasin jo solvausta vanhasta kalustosta, mutta itseä henkilökohtaisesti kiehtoo ja viehättää tuollaiset vanhat autot todella paljon. Ne vaan on jotenkin sielukkaampia ja ilman noiden vanhojen autojen sielukasta olemusta en varmastikkaan tätä viestiä täällä nyt kirjottaisi!
Hulluna ideana olisi perustaa yhdistys auton ympärille ja auton joskus valmistuttua pyrkiä kattamaan auton ylläpitokustannukset esimerkiksi auton vuokraamisella. Toiveena olisi, että raketamisessa voisi keskittyä sisätiloihin eikä tarvitsisi heti ryhtyä valtaviin moottoriremontteihin ja hitsausoperaatioihin!
Siksi tarkoituksena olisi yrittää saada langan päähän joku joka on kyseisten autojen kanssa ollut tekemisissä ja niitä huoltanu, jotta voitaisiin hieman urkkia niiden todellista kuntoa ja autojen sopivuutta kyseiseen projektiin. Salmelan autothan ovat vanhoja ja paljon ajettuja, mutta toisaalta ne ovat olleet ajossa ja sitä kautta säännöllisessä huollossa aina näihin päiviin asti ja mikä parasta pohjoisen ja lapin suolattomilla teillä!
Millaista hintaa tuollaisista vanhoista autoista kannattaa huutaa? Autoja on myynnissä monta joten voisi luulla, että hinnat jäävät kohtuullisiksi. Ja toinen budjettiin liittyvä kysymys. Ihan karkeasti. Riittääkö 3000-4000€ auton sisustan rakentamiseen? Tarkoituksena olisi käyttää mahdollisimman paljon kierrätystavaraa ja kinuta mahdollisimman suuria alennuksia materiaaleista.
T. Jarno
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 331
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 23:36
- Location: Sonkajärvi
- Member id: 171
Re: Salmelan liikenne kp
pätkä-kanjan hinta nousu kiidossa, ei oo reilua...
Yläsavolainen kylähullu ja ajaa ransetilla... = umpihullu
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Salmelan liikenne kp
Ei se nyt ihan ryöstöhintainen vielä olematkalintta kirjoitti: pätkä-kanjan hinta nousu kiidossa, ei oo reilua...
HölläBussille:
Kyllä vähänkään täyspäinen unohtaa nuo..
Itsehän olen sen verta seinähullu, että seuraan pariakin yksilöä
Olen jopa valmiudessa tyrkkäämään tarjouksen sisään
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 331
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 23:36
- Location: Sonkajärvi
- Member id: 171
Re: Salmelan liikenne kp
Ei vielä, ei vielä... mutta uhkaavasti nousee Isä-ukolle mainitsin tuosta pätkästä, tuumasi että taidat olla jonkun sortin kylähullu kun tuommoisia katselet Ei vissiin tykännyt tyylistä millä asian ilmaisin... Iskä. Anna rahaa. Ostan scanian. Pitkän linjan volvomies kun on, niin kyseli etteikö sieltä volvoa löydy
Yläsavolainen kylähullu ja ajaa ransetilla... = umpihullu
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Salmelan liikenne kp
Näin näppituntumalta, vielä yhtään autoa livenä näkemättä. Sanoisin, että tuo 3-4K€ uppoaa jo siihen että auto on oikeasti siinä kunnossa että sillä voi huoletta ajella.HölläBussi kirjoitti:Ja toinen budjettiin liittyvä kysymys. Ihan karkeasti. Riittääkö 3000-4000€ auton sisustan rakentamiseen?
Rahat on talossa olleet ilmeisen loppu jo jonkin aikaa (mm. palkkoja oli kai maksamatta ja eläkevakuutusmaksuja piikissä. Viimeiset hetket kai ajeltiin ottamalla suoraan lippukassasta rahaa polttoaineeseen. Voi vain kuvitella miten kalustoa on huollettu tuollaissa taloustilanteessa.
Arvioisin vähiten ajettujenkin autojen olevan jotain päälle 2Mkm ajettuja ja vanhempien/enemmäen ajettujen varmasti menevän jo viidettä miljoonaa. Tämä yhdistettynä mahdollisesti hyvin nuukaan ylläpitoon, niin luulisin kaluston olevan oikeasti todella loppu.
En halua masentaa ja jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, mutta mahdolliseen vuokrakäyttöön kannattanee oikeasti katsella hiukan tuoreampaa kalustoa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Salmelan liikenne kp
Siellä on 260 leveä B10M eli voi ajaa muutaman vuoden kuluttua paaliin, mikäli lähtee käyntiin....
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Salmelan liikenne kp
Kandeiskoha ostaa joku noista varaosiksi? Monesti katellu koskella ollessa yhtä soisalon vanhaa autoo.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Salmelan liikenne kp
Eipä tuo 260cm leveys varsinaisesti mitään häiritse. Tai ei sen enempää kuin yli 12m pituuskaan.Rosvolinna kirjoitti:Siellä on 260 leveä B10M eli voi ajaa muutaman vuoden kuluttua paaliin, mikäli lähtee käyntiin....
Kyllähän tuolla linjalla voi ajaa maailman tappiin noilla mitoilla.
Re: Salmelan liikenne kp
Noiden vehkeiden hinnasta on vaikea sanoa, koska noin vanhoja käytössä olleita autoja ei yksinkertaisesti ole ollut myynnissä, niin ei niille ole myöskään muodostunut mitään hintatasoa. Nettikoneesta voi vähän vakoilla hintoja, näkee hintatason mihin se putoaa normaalisti ennen kuin alkaa poistua linja-auto käytöstä.HölläBussi kirjoitti: Hulluna ideana olisi perustaa yhdistys auton ympärille ja auton joskus valmistuttua pyrkiä kattamaan auton ylläpitokustannukset esimerkiksi auton vuokraamisella. Toiveena olisi, että raketamisessa voisi keskittyä sisätiloihin eikä tarvitsisi heti ryhtyä valtaviin moottoriremontteihin ja hitsausoperaatioihin!
Millaista hintaa tuollaisista vanhoista autoista kannattaa huutaa? Autoja on myynnissä monta joten voisi luulla, että hinnat jäävät kohtuullisiksi.
Mä suosittelisin katselemaan rosterikorista autoa. Kyllä rauta ruostuu muutenkin kuin suolan vaikutuksesta.
Jos tarkoitus on vuokrata autoa, se kannattaa silloin rakentaa matkaluautoksi, jolloin maksimi ulkomitat ovat 2,5x12m
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Salmelan liikenne kp
Mailman tappi on 1.1.2020Jule kirjoitti:Eipä tuo 260cm leveys varsinaisesti mitään häiritse. Tai ei sen enempää kuin yli 12m pituuskaan.Rosvolinna kirjoitti:Siellä on 260 leveä B10M eli voi ajaa muutaman vuoden kuluttua paaliin, mikäli lähtee käyntiin....
Kyllähän tuolla linjalla voi ajaa maailman tappiin noilla mitoilla.
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Salmelan liikenne kp
Kyllä. Sillon loppuu 12m pitemmät ja 2.50m leveemmät poikkeusluvat sun muut.
Saattaa olla purkaamolla himpan paalaamista jos ei kukaan vaikka -LÄTSÄ - rupee urakalla kaventaa niitä ja lyhentää
Ja saattaa tulla jokunen muutoskatsastus sinä aikoina konttoreille
Saattaa olla purkaamolla himpan paalaamista jos ei kukaan vaikka -LÄTSÄ - rupee urakalla kaventaa niitä ja lyhentää
Ja saattaa tulla jokunen muutoskatsastus sinä aikoina konttoreille
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 22 Helmi 2016 14:18
- Location: Oulu
Re: Salmelan liikenne kp
Kiitoksia vastauksista!
On kyllä luultavasti totta, että autot on ollut loppuajan huonolla pidolla rahatilanteen vuoksi. Täytyy selvitellä asiaa.
Uudempaa bussia ei voi edes ajatella, koska koko idea ja inspiraatio pohjautuu nimenomaan tuollaiseen vanhaan rotjakkeeseen.
Saa nähdä mihin nuo hinnat nousee kun näyttää, että yhdestäkin bussista on huutaja huutanu itsensä kans kilpaa
T. Jarno
On kyllä luultavasti totta, että autot on ollut loppuajan huonolla pidolla rahatilanteen vuoksi. Täytyy selvitellä asiaa.
Uudempaa bussia ei voi edes ajatella, koska koko idea ja inspiraatio pohjautuu nimenomaan tuollaiseen vanhaan rotjakkeeseen.
Saa nähdä mihin nuo hinnat nousee kun näyttää, että yhdestäkin bussista on huutaja huutanu itsensä kans kilpaa
T. Jarno
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Salmelan liikenne kp
Hyvät öljynpaineet ainaki ekassa pätkässä
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Salmelan liikenne kp
Rosterikoristen ruostevaurioista ei täällä pidetä kovin suurta meteliä. Hyvä se on hitsikone stainlessin omistajallakin olla.
Voihan noita vanhoja väheksyä että onpa romuja ja rumia. Puolensa kullakin. Pakokaasu haisee niissäkin paremmalle mitä palanut piirikortti tai sulanut väyläboksi.
Itse olen ajanut 13 vuotta vuoden 1979 Volvolla. Ja sitten vertailuna 2000 luvun Volvoilla. Onhan ne uudemmat tehokkaita, hiljaisia, tukevia ja näyttäviä. Mutta ne on rahamiesten vehkeitä. Huoltolaskut aina yli 2000€ ja jopa 6000€. Webaston pumppu voi maksaa 1300€. Kun ovi ei toimi niin ei toimi. Sadan sulakkeen seassa sitten yhdessä on huono kosketus...
Kun taas vastaavasti vanhan alustan osat on purkamolla poiskantohintaan. Iso läjä ikkunoita, luukkuja, kaikenlaista sälää 80€ eikä tarvinnut merkkikorjaamon taitoja. Vanhoissakin on riittävän tehokkaat moottorit lomakäyttöön, pehmeä ilmajousitus ja on ihan hyviä ajaa. Vaihdekeppi on pitkä tanko mutta siellä on se vaihde kun tangosta vääntää. Ja ainahan voi tehdä automaatin. Pesee kaikki eg ässät ja opitimistivaihteiston mennen tullen ja palatessa.
Voihan noita vanhoja väheksyä että onpa romuja ja rumia. Puolensa kullakin. Pakokaasu haisee niissäkin paremmalle mitä palanut piirikortti tai sulanut väyläboksi.
Itse olen ajanut 13 vuotta vuoden 1979 Volvolla. Ja sitten vertailuna 2000 luvun Volvoilla. Onhan ne uudemmat tehokkaita, hiljaisia, tukevia ja näyttäviä. Mutta ne on rahamiesten vehkeitä. Huoltolaskut aina yli 2000€ ja jopa 6000€. Webaston pumppu voi maksaa 1300€. Kun ovi ei toimi niin ei toimi. Sadan sulakkeen seassa sitten yhdessä on huono kosketus...
Kun taas vastaavasti vanhan alustan osat on purkamolla poiskantohintaan. Iso läjä ikkunoita, luukkuja, kaikenlaista sälää 80€ eikä tarvinnut merkkikorjaamon taitoja. Vanhoissakin on riittävän tehokkaat moottorit lomakäyttöön, pehmeä ilmajousitus ja on ihan hyviä ajaa. Vaihdekeppi on pitkä tanko mutta siellä on se vaihde kun tangosta vääntää. Ja ainahan voi tehdä automaatin. Pesee kaikki eg ässät ja opitimistivaihteiston mennen tullen ja palatessa.
Tulevaisuus on sähköinen
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Salmelan liikenne kp
Eipäs huudella niistä eekeeässistä eihä niissä oo ikinä mitään vikaa
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 987
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Salmelan liikenne kp
Taisin sanoa tossa jossain vähän poikkipuolisesti näistä.
Jos katsoo mun omaa ajopeli vaikka tosta vasemman reunan palkista, ni huomaa ettei mulla ole mitään vanhoja autoja vastaan. Mun käsitykset Salmelan kalustosta pohjaavat ainoastaan yhden entisen työkaverin puheisiin, hänellä oli omakohtaista kokemusta. Yhtään Salmelan autoa en oo varmaan nähny omin silmin muuten ku kuvissa. Jättäisin silti väliin, paitsi jos ei oo pitkä matka hakea ja onni suosii huutokaupassa niin et on ihan poisvientihintaan haettavissa.
Oma ajopeli ei maksanu todellakaan paljoa. Ja kun mulle toi pihalla, ja toivottavasti ensi kesästä alkaen hallissa, puuhastelu on moninverroin tärkeämpää ku matkanteko joskus hamassa tulevaisuudessa, ni ratkaisu oli tällainen. Suoraan ajostahan noi sinänsä on, et periaatteessa ei muuta ku sängynrunkoa kiinni pulttaamaan ja baanalle. Mut en vaan jotenkin jaksa uskoa ihan hirveän hyviä kauppoja tuolta saisi.
Voin olla väärässäkin, ja toivottavasti olen.
Jos katsoo mun omaa ajopeli vaikka tosta vasemman reunan palkista, ni huomaa ettei mulla ole mitään vanhoja autoja vastaan. Mun käsitykset Salmelan kalustosta pohjaavat ainoastaan yhden entisen työkaverin puheisiin, hänellä oli omakohtaista kokemusta. Yhtään Salmelan autoa en oo varmaan nähny omin silmin muuten ku kuvissa. Jättäisin silti väliin, paitsi jos ei oo pitkä matka hakea ja onni suosii huutokaupassa niin et on ihan poisvientihintaan haettavissa.
Oma ajopeli ei maksanu todellakaan paljoa. Ja kun mulle toi pihalla, ja toivottavasti ensi kesästä alkaen hallissa, puuhastelu on moninverroin tärkeämpää ku matkanteko joskus hamassa tulevaisuudessa, ni ratkaisu oli tällainen. Suoraan ajostahan noi sinänsä on, et periaatteessa ei muuta ku sängynrunkoa kiinni pulttaamaan ja baanalle. Mut en vaan jotenkin jaksa uskoa ihan hirveän hyviä kauppoja tuolta saisi.
Voin olla väärässäkin, ja toivottavasti olen.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Re: Salmelan liikenne kp
Katsopas saakeli.Pukaatti kirjoitti:Kyllä. Sillon loppuu 12m pitemmät ja 2.50m leveemmät poikkeusluvat sun muut.
Saattaa olla purkaamolla himpan paalaamista jos ei kukaan vaikka -LÄTSÄ - rupee urakalla kaventaa niitä ja lyhentää
Ja saattaa tulla jokunen muutoskatsastus sinä aikoina konttoreille
Onko ne kaikki 2,6m leveet bussit poikkeusluvalla?
13,5m on näköjään 2 akselisen linja-auton max pituus ja 2,6m alle 22m kuorma-auton max leveys, mutta linja-autossa leveyttä onkin rajoitettu 2,55m.
Mistä tulee juttu että matkailuauto ei saisi olla kuin 2,5m leveä?