Sivu 1/1
rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 10 Joulu 2011 22:22
Kirjoittaja only4pro
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 11 Joulu 2011 01:09
Kirjoittaja Wonderi
Minkä merkkinen kori mahtaa olla? Käsittämättömän ruma se on.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 11 Joulu 2011 01:54
Kirjoittaja Reddewil
Tuli vähän trafora mieleen. Ei uskos että on noin uusi, paikkuri-sekajuna-dd. Onkohan menny aamu- ja iltavuorolla piirustukset sekaisin koritehtaalla?
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 11 Joulu 2011 09:56
Kirjoittaja Jan-Erik
Joo-o. mut on kuitenki Helmark
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 11 Joulu 2011 21:25
Kirjoittaja Lahti32
Tuo taitaa olla suurin mahdollinen bussi ilman niveltä. Aika möhkäle on. En oo kyllä ennen nähnyt 3+1 penkitystä bussissa, ei hassumpi idea.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 12 Joulu 2011 13:53
Kirjoittaja Nortti
Taitaa olla Van Hool korinen tuo bussi. bustradecenter.com sivustolla noist löytyypi lisää tietoa.
Komean kulkuriauton tuollasesta sais rakenettua.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 12 Joulu 2011 14:43
Kirjoittaja Jan-Erik
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 12 Joulu 2011 15:09
Kirjoittaja Wonderi
4,25m korkea eli kaksikerrosbussiksi mukava. Muttei Suomen kilpiin saa millään. Ruotsissahan ei laissa ole mainintaa ajoneuvon suurimmasta sallitusta korkeudesta ollenkaan.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 13 Joulu 2011 16:36
Kirjoittaja Nortti
Wonderi direktiivi sanoo jos auto on tyyppihyväksytty. jossain maassa ni se pitää hyväksyä kaikissa Eu maissa eli tuon voip saaha rekisteriin.
Eikös se Suomes oo max korkeus 4.20?
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 14 Joulu 2011 03:39
Kirjoittaja Wonderi
Suomessa max korkeus on 4,20 ainakin kuorma-autoille, yhtäkkiä en muista onko sama muillekin ajoneuvoluokille. Kaikki sitä korkeammat on joka tapauksessa erikoiskuljetuksia.
Jos olisikin EU-tyyppihyväksytty niin kävisi kaikkiin EU-maihin, mutta ei varmasti ole. Jonkunlainen kansallinen hyväksyntä kyseessä. Onhan Suomessakin jotain jolla ei saa mennä ulkomaille, "modulimittaista" täysperävaunua yli 24m yhdistelmänä ei saa vetää Ruotsin puolella edes Suomen kilvissä vaikka siellä muuten aika vapaita sääntöjä onkin.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 14 Joulu 2011 09:50
Kirjoittaja Nortti
Tuota, kun se on direktiivilllä määrätty niin se menee aina kansallisenlain ohi eli EU tyyppihyväksyntä tarkoittaa sitä,että kun auton on hyväksytty jossain Eu maassa niin se tulee hyväksyä kaikissa EU maissa.
Eikä tuossakaan ylity ku korkeus, pituus on ok
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 14 Joulu 2011 11:41
Kirjoittaja mikko
mie oon kuvitellu, et toi 4,2 metriä perustuis just direktiiviin. korkeammat, kuten lontoon punaset, olis sit kansallisella poikkeuksella.
periaatteessa kuka vaan vois saada suomessakin poikkeusluvan mille vaan, käytännössä ei sit kuitenkaan.
toki toivon, et olisin väärässä.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 14 Joulu 2011 11:45
Kirjoittaja Komissarov
EU-komissio kirjoitti:Ajoneuvon teknisten ominaisuuksien hyväksyminen
Ajoneuvon tekniset ominaisuudet hyväksytään EY-tyyppihyväksynnällä tai kansallisella hyväksynnällä.
EY-tyyppihyväksyntä, joka on voimassa kaikissa jäsenvaltioissa, on menettely, jolla jäsenvaltio vahvistaa, että ajoneuvotyyppi on eurooppalaisten turvallisuus- ja ympäristönsuojelunormien mukainen. Menettelyn piiriin kuuluvat vuonna 1996 tai sen jälkeen hyväksytyt henkilöautot, toukokuussa 2003 tai sen jälkeen hyväksytyt moottoripyörät ja vuonna 2005 tai sen jälkeen hyväksytyt traktorit.
Kun EY-tyyppihyväksyntä on hallussa, auton valmistaja antaa EY-vaatimustenmukaisuustodistuksen. Todistus osoittaa, että ajoneuvo on valmistettu hyväksytyn ajoneuvotyypin mukaisesti. Todistuksen on oltava jokaisen uuden EY-tyyppihyväksytyn ajoneuvon mukana.
Ajoneuvoilta, joita EY-tyyppihyväksyntä ei koske, voidaan vastaanottavassa jäsenvaltiossa vaatia kansallinen hyväksyntä, ennen kuin se voidaan rekisteröidä. Tämä kansallinen hyväksyntä voi olla yksittäishyväksyntä (erityisesti yksittäin kolmansista maista tuotavat autot) tai tyyppihyväksyntä (yksi ajoneuvoluokka).
Kansalliset tyyppihyväksyntä- ja yksittäishyväksyntämenettelyt eivät kuulu EY-lainsäädännön piiriin. Sellaisten kansallisten hyväksyntämenettelyjen, joita sovelletaan moottoriajoneuvoihin, joilla on jo toisen jäsenvaltion myöntämä kansallinen hyväksyntä tai jotka on jo aiemmin rekisteröity toisessa jäsenvaltiossa, on kuitenkin oltava tavaroiden vapaata liikkuvuutta koskevien sääntöjen mukainen.
Korkeudesta saa kyllä suht' helposti sen 5 cm pois sopivalla rengastuksella ja jousituksen säädöllä, ainakin rekisteröintikatsastuksen ajaksi. Silloin se menee ainakin kuorma-autona. 15 m menee linja-autona, kuorma-autonakin jos saa katsastusmiehen uskomaan, että tuo on tarkoitettu metsäkoneen kuljettamiseen...
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 04 Tammi 2012 16:03
Kirjoittaja AtAi
Tollasesta rahtibussista olis helppo tehä racebussi, perälautaan vaan rampit jatkoks, ja se oli siinä. Jäis hitusen enemmän elintilaa kuin 12x3x2,5m laatikkoon
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 26 Huhti 2012 10:24
Kirjoittaja busclinic
heh..komiahan tuo on...oon nuita nähny muutaman silloin kun asuin ihanassa naapurimaassamme..

juu tuo ois komee keikkabussi aihio..

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Lähetetty: 15 Marras 2013 07:59
Kirjoittaja Tosi kulkuri
Käykääs tsekkaas
www.kiertuepalvelu.com
-Mikki-