Varaosakauppa

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Falcon
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 22 Maalis 2009 20:11
Location: Lohja

Varaosakauppa

Viesti Kirjoittaja Falcon »

Katsokaas tämä varaosakauppa.On aikas hyvät sivut kuvineen.http://www.raskasvaraosa.fi/
Falcon
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Varaosakauppa

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No on, vieläkö ois hinnat!
Mikähän noissa on että hintoja pitää pihdata? Siellä koneellahan ne on ja samalla tavalla sais nettiin ku esim. motonet on tehny. Ilmeisesti raskassarjalaiset ostaa lähipuljusta makso mitä makso, mutta tiedän että hinnoissa on suuria eroja.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Varaosakauppa

Viesti Kirjoittaja b12m »

Reddewil kirjoitti:Mikähän noissa on että hintoja pitää pihdata? Siellä koneellahan ne on ja samalla tavalla sais nettiin ku esim. motonet on tehny. Ilmeisesti raskassarjalaiset ostaa lähipuljusta makso mitä makso, mutta tiedän että hinnoissa on suuria eroja.
Itse epäilisin ennemminkin, että hintoja pihdataan ihan vain siksi, että noissa alan liikkeissä useimpien tuotteiden kappalehinnoissa on reippaasti enemmän ilmaa parin nippelin ostajalle (ei-ammattimaiselle kulkurirakentajalle) kuin vaikkapa suuremmalle liikennöitsijälle. Mitä joskus olen eräidenkin isohkojen huoltokorjaamojen varaosa-/tarvikelaskuja nähnyt, on joissakin osissa alennusprosentit huimia. Tämä antaa suoranaisia viitteitä siitä, että esimerkiksi kahta jarrurumpua ostavalle lätkäistään ovh-hinta ja siihen pieni alennus, 30 rummun ostajalle alennusprosentti saattaakin sitten olla jotain aivan muuta. Huimin ale-% minkä olen omin silmin laskutettuna nähnyt, oli 60 paikkeilla ovh:sta, jääköön kuitenkin kertomatta tarkemmat tiedot kauppakumppaneista sekä ko. riville kirjatusta artikkelista...

Muutenkin, kun raskasosien kaupassa kilpailu on verraten olematonta, on helpompaa yrittää nyhtää parempia katteita etenkin pieniltä asiakkailta. Edellä olleen esimerkin mukainen, kahden jarrurummun rahtikustannus kun kauempaa (vaikkakin edullisemmin) hankkiessa muodostaa helposti suuren osan kokonaiskustannuksesta. Seuraava asiakas kun saattaa tilata vaikka viisi FIN-lavallista osia yhdellä puhelinsoitolla, eikä kuljetuskustannus enää näyttelekään merkittävää osaa. Lisäksi suuri asiakas saa pidettyä tukkurit mukavasti "hereillä" tilailemalla osia useammalta toimittajalta, tälläkään luultavimmin ei ole ainakaan alennusprosenttia pienentävä vaikutus :)
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Varaosakauppa

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Juuri tuosta alennusprosentista se hintojen pihtaaminen johtuu. Jokaiselle asiakkaalle on periaatteessa best price hinta.
Itse olen paljon maansiirtoautoon ostanut raskasvaraosalta varaosia ja hinnat on olleet halvimmat tai sitten halvimmasta päästä. Ja paljon tavaraa hyllyssä että saa heti. mm eilen hain laturin. Myös varaosa päivystys pelaa jos tarttee saada osia aukioloaikojen ulkopuolella. mä ainakin suosittelen.
Berkhof
Rattimajuri
Viestit: 155
Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
Truck: Scania K113 CLB
Location: Nurmijärvi
Member id: 118

Re: Varaosakauppa

Viesti Kirjoittaja Berkhof »

Ei nuo silti selitä miksei suositushinnat voisi olla näkyvillä..
Kyllä kaikki tietää että ihmiset ei ole tasa-arvoisia alennusten kanssa.

Ne jotka saa alennuksia osaa arvella hintansa ihan rosenttilaskulla..

Kyllä se sitä varten taitaa piilossa olla ettei ole helppo tehdä hintavertailuja liikkeiden välillä.
Ja sitten kun menee kysymään et ku teillä maksaa näin paljon ja tuolla noin vähän niin vastataan että ne myy huonompilaatusta kamaa vaikka on nähnyt että saman tavaratoimittajan kuvastosta hinnat katotaan..

Eli kyllä se on pärstä ja määrostoalennus..
Toki osassa tavaroista on myös laatuerot..
piliteeman ja edullisemmat moneeman nivelet ei ole järin hyviä, ja joskus alkuperäinen on jopa halvempi maahantuojalta kuin tarvikeosa yleisosakaupassa mutta kestävyys aivan toista luokkaa..
Tutussa tarvikeliikkeesä kyselin et miks myytte tätä paskaa.. Ne sano et vaikka asiakkaalle sanoo et tällä koiran luulla / raidetangon päälle ei ens katsastukseen asti selvii niin silti ne ottaa italian poikien osan eikä saksalaista..
Vaikka hintaero ei ole välttämättä 30% enempää..
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia :)
Vastaa Viestiin