Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 25 Syys 2018 13:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 22 Kesä 2018 09:25 
Varakuski

Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:20
Viestit: 9
Truck: volvo b57
Location: äänekoski
Olen tekemässä volvo b57.kaan vesikiertoista lattialämmitystä enkä oikee tahdo löytää tietoa minkäkokoinen tarvitsisi olla lämmönvaihtimen ? Eli joku kw tieto kiinnostaisi autoon tulee noin 45m 16mm putkea lattiaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Kesä 2018 09:53 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4332
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Tuollasen n.20kW kun laitat ni pitäsi riittää, ei kai niitä paljo tuon pienempiä edes ole. Lämmönluovutuslevyt tekee tasasen lämmön, siitähän sä neliöt saat laskettua.
Itelle oon miettiny systeemiä kans, että kierrättäskö auton nesteet "varaajassa" josta sitten shuntin kautta ottan kiertoon mitä tarvii. Pyttyä vois lämmittää sit webastolla tai primuksella. Yhen pumpun vois jättää pois, jos pyttyyn nakertelis kierrukan sille lattialämmölle, levyvaihtimien kans kun pumppuja pitää olla sit joka piirissä.
Millanen systeemi sulla on suunnitteilla?

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Kesä 2018 10:52 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Mulla on tehtynä kahdessa bussissa käytössä systeemi jossa patterivesikierto päättyy lattialämmitystukkiin, ja tukille menevää kiertoa voi ohittaa. Oikein yksinkertainen ja yhdellä pumpulla toimiva systeemi. Ensi alkuun tietysti aika kuuma ennenkuin sopiva ohituksen määrän säätö löytyy.

Ei lämmin luita riko. Kylmä rikkoo.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Kesä 2018 14:38 
Varakuski

Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:20
Viestit: 9
Truck: volvo b57
Location: äänekoski
Noniin. Levyvaihdinta olen siis harkinnut koska ovat niin edullisia ja 25kw ja 65kw vaihtimen välinen hintaero on tosi pieni. Ajattelin laittaa tuon levyvaihtimen toisenpuolen moottorin lämppärikierron väliin että siellä menee kokoajan vesi ajaessa ilman erillistä pumppua. Lattian puolelle sitten joku pieni 24v kiertopumppu ja shunttiventtiili ? Eikös se näin pitäisi pelata. Ja sitten parkissa oloon laitan jonkunlaisen sähköpatruunan jolla lämmittää lattiaa. Jos on moottorin vedet ja lattian vedet samaa niin parkissa ollessa joutuu lämmittämään aina sitä moottoriakin ja lattialämmitys putki ei tarvitse ihan niin kuumaa vettäkään


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Kesä 2018 17:18 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
lämmitin pitää kytkeä patterikierron väliin niin ei tartte moottoriin tuhlata lämpöä. Mulla olisi pari uutta 24v boschin pientä kiertovesipumppua, 70€ kpl

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com