Oltiin viikonloppuna Halsuan helmessä (Masala) pari yotä 2 kW puhaltimen varassa. Biotakassa paloi lisänä yht 3 litraa etanolia. Aamulla piruuttaan mittasin lämpötilat kun ulkona jotain -15C. Katto +20C, seinät +19C ja lattia +18C. Portaan kolo -3C.T- paita päällä ja viillasukat jalassa ei tarvetta lämpimämpään
T. Ari
Ei kait ihan paska eristys
- seepra
- Ajoneuvos
- Viestit: 502
- Liittynyt: 17 Heinä 2010 01:06
- Truck: Carrus 502
- Location: Liminka
- Member id: 418
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
Re: Ei kait ihan paska eristys
Mimmoinen eristys se olikaan?
________________________________________________
Linjuriauto on maantien ässä
Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
Linjuriauto on maantien ässä
Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Ei kait ihan paska eristys
Vähän ikkunoita niin kyllä tolla seinän vahvuudella tarkenee, eikä kesälläkään niin kuumaksi tule.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Ei kait ihan paska eristys
Tuohan on pirun hyvin.
Mulla tullu katto/seinät noin70mm puhallettu pu ja lattiassa 60mm finfoam+30mm pir levyä.
12 ikkunaa joista 7 ummessa.
2kpl kattoikkunoita jotka nyt ummessa ja lopuksi niihin tulee lämpölasit.
Tuskaillut että kuinkahan hurjasti joutuu kovilla pakkasilla löpöä polttaan että tarkenee koska runkopalkkien kohdiltahan eristystä ei oo ku 20mm ja vaneriruoteistaki tulee kylmäsiltoja niistä läpi.
Tuo kuskin ympäristöhän se tosin saattaa olla mistä pahiten kylmää tulee busseissa.
Mulla tullu katto/seinät noin70mm puhallettu pu ja lattiassa 60mm finfoam+30mm pir levyä.
12 ikkunaa joista 7 ummessa.
2kpl kattoikkunoita jotka nyt ummessa ja lopuksi niihin tulee lämpölasit.
Tuskaillut että kuinkahan hurjasti joutuu kovilla pakkasilla löpöä polttaan että tarkenee koska runkopalkkien kohdiltahan eristystä ei oo ku 20mm ja vaneriruoteistaki tulee kylmäsiltoja niistä läpi.
Tuo kuskin ympäristöhän se tosin saattaa olla mistä pahiten kylmää tulee busseissa.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Ei kait ihan paska eristys
Nyt muistin että en ite päässy alkutalvesta lähellekkään noihin lukemiin.
Lattiaa ku levyttelin ja 2kw sähköpuhallin puhalsi 24/7 oli ulkona -10 ja sisällä +10.
Eli 0 keleihin asti pärjäis 2kw:lla jos toi lineaarisesti menee.
Ilmanvaihtoa ei oo ku semmonen tietokoneen 24v pikku flekti joka puhaltaa kans24/7 ilmaa 100mm putkesta raakana ulkoa sisään.
Lattiaa ku levyttelin ja 2kw sähköpuhallin puhalsi 24/7 oli ulkona -10 ja sisällä +10.
Eli 0 keleihin asti pärjäis 2kw:lla jos toi lineaarisesti menee.
Ilmanvaihtoa ei oo ku semmonen tietokoneen 24v pikku flekti joka puhaltaa kans24/7 ilmaa 100mm putkesta raakana ulkoa sisään.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1454
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ei kait ihan paska eristys
Illalla pistin lämmittimeen 1,3 kW ettei tulis turhan kuuma yöllä takka ei ollut illalla päällä ollenkaan. Aamulla kumminkin -7 C ulkona. Lattia +18C katto +20C.
T. Ari
T. Ari
#048