Kabolan pannusta?

Ajoneuvon matkailuvarusteet
mercury66
Renkaiden potkija
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Maalis 2014 09:41
Truck: Scania Deltaplan
Location: VAASA

Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja mercury66 »

Terve kylähullut! Olen uusi kylähullu Vaasasta ja olen koettanut seurata lämmityslaite keskustelua jo vähän aikaa. Meidän 12 M korotettu bussi tarttis varmaan vähintään 4 kw lämmitystä ja Kabola olisi varmaan se kaikista paras vaihtehto. Olen kuitenkin löytanyt myös suomalainen pannu (Jäspi öljykasettipannu nimityksellä) mikä sopisi sivuluukusta sisään (63 cm korkea) ja Upo kultaliekki kamina on jo tallisa! Onko joku jo kokeillut tämmöinen yhdistelmä ? Onko se tosiaan niin että upon poltin ei toimisi Bussissa?
"Piruillua ja pieniä puupätkiä ei pitäisi olla muuta kun kissa!"
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja Iski »

Tervetuloa joukkoon, myyntipalstallahan on kabola myynnissä.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
mercury66
Renkaiden potkija
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Maalis 2014 09:41
Truck: Scania Deltaplan
Location: VAASA

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja mercury66 »

Ok,en huomannut. Kiitos!
"Piruillua ja pieniä puupätkiä ei pitäisi olla muuta kun kissa!"
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja ansa »

mercury66 kirjoitti:Terve kylähullut! Olen uusi kylähullu Vaasasta ja olen koettanut seurata lämmityslaite keskustelua jo vähän aikaa. Meidän 12 M korotettu bussi tarttis varmaan vähintään 4 kw lämmitystä ja Kabola olisi varmaan se kaikista paras vaihtehto. Olen kuitenkin löytanyt myös suomalainen pannu (Jäspi öljykasettipannu nimityksellä) mikä sopisi sivuluukusta sisään (63 cm korkea) ja Upo kultaliekki kamina on jo tallisa! Onko joku jo kokeillut tämmöinen yhdistelmä ? Onko se tosiaan niin että upon poltin ei toimisi Bussissa?
kyllä se toimii hienosti ja lämpö mukavaa ,mutta se lämmönsäätö osoittautui meillä sellaiseksi kynnyskysymykseksi että jäänyt tosi vähälle käytölle toi lämpölaitos ,mulla siis sellainen wärtsiläs rakennettu upo kultakamiinan poltinsysteemillä ja rosteri kuoret ,tehty joskus veneeseen. tuu joskus tutustumaan laihialle :?
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Nyt kun vihdoin sain tuon valkosen tukaton pihaan, niin mullahan oli ostosreissulta jääny takapaksiin kultaliekki =) Täytyy testata miten se hönkii lämpöä, bussiin se ois kova eikä pitäs möykkää. Mut koko roska pitäs koteloida tavaratiaan ja putkittaa lämmöt asuintiloihin, tehon säätö servolla joka kääntelee löpöhanaa? Toki 5kW "ilmawebasto" on paketissa odottamassa asennusta.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
esaheikki
Rattimajuri
Viestit: 211
Liittynyt: 09 Heinä 2013 13:37
Location: Taivalkoski

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja esaheikki »

Tuo kultaliekki eioo mitenkää ranttu kampe.Talvella hain naapurista yhen sellaisen joka oli kannettu latoon noin 70 luvulla .Annon sulaa pajassa jonku aikaa vein ulos ja panin 3metriä 80mm putken piipuksi ja tulen pesään annon palaa ulkona jonku tunnin.Sen jälkeen rupesin tutkiin säädintä ja minkalaista kurraa oli tankissa ollut noin 40 vuotta.

Esa Ä
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tästä jutusta vois päätellä että kaikki lämmittimet johtaa joskus täydelliseen tuskastumiseen :) en sitten vissiin ole ainut jolla ei pala pannussa vaan palaa lakki

http://forums.offipalsta.com/archive/in ... 17572.html
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
vjk55
Rattiamiraali
Viestit: 335
Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Mulla on tuo kabolan kamina numero 7 ja olen ollut siihen hyvin tyytyväinen. Olihan siinä alussa ongelmiakin kun ei kaikkea siitä heti tajunnut. Mulla ei ole tässä mitään lämmönvaihtimia. on 3 eri piiriä jossa neste kiertää ja moottorin lämmittämisen voin kytkeä myös pois päältä. On normaali kolmenopeuksinen omakotitalon vesipumppu joka kierrättää nestettä ja 1 riittää nopeudeksi. Talvilaatu dieseliä pitää polttaa. Siitä tämä on hyvä, että on täysin äänetön ja vie vähän virtaa. Yksi huonopuoli tässäkin kyllä on. Auto pitää olla täysin vaaterissa, että toimii kunnolla, mulla semmoset itsetehtyt korotuslossit jos ei muuten saa vaateriin. Kun tämä kabola on laivakamina ja laivahan kulkee vaaterissa. Tämä ei aiheuta mitään savua eikä katkua, piippu on hieman auton katon yläpuolella, palaa hyvin puhtaasti pientä lämpöväreilyä tulee vaan piipusta. Vaatii myös erikoisen piipunhatun joka tulee kaminanmukana. Näiden bussien lämmittäminen talvella on aika haastavaa, jos haluaa lämmittää äänettömästi ja vähällävirralla. Kyllä tämä kabolakin dieseliä vie jos on kovapakkanen.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Avatar
vjk55
Rattiamiraali
Viestit: 335
Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093

Re: Kabolan pannusta?

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Tässä juva minun Kabolakaminasta N:7
Liitteet
Kabola N 7.jpg
Kabola N 7.jpg (83 KiB) Katsottu 9007 kertaa
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Vastaa Viestiin